مهاجرت کاری قبرس

شرایط و نحوه کار در قبرس

شرایط و نحوه کار در قبرس

مطلع بودن از شرایط و نحوه کار در قبرس امری مهم برای افرادی می باشد که قصد کار کردن در معتبر ترین کمپانی های کشور قبرس را دارند. شرایط و نحوه کار در قبرس با در نظر گرفتن تجربه و سابقه کاری افراد، میزان تحصیلات و سن و همچنین ملیت متقاضیان متفاوت می باشد. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار متقاضیان و هموطنان گرامی را از شرایط و نحوه کار در قبرس، الزامات و شرایط و نحوه کار در قبرس، متوسط حقوق معمول در کشور قبرس و موارد مرتبط آگاه خواهند ساخت.

زندگی در قبرس

قبرس کشور در دریای مدیترانه است که به عنوان یک جزیره در جنوب یونان و غرب ترکیه واقع شده است. این کشور از دیرباز به عنوان یک منطقه استراتژیک قلمداد شده و تاریخی پر فراز و نشیب را داشته است. امروز قبرس به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شده است که بخش شمالی بر اثر حمله ترکیه در سال 1976 به قبرس اشغالی معروف است و قسمت جنوبی که به عنوان جمهوری قبرس یاد می شود به عنوان قبرس اروپایی نیز شناخته می شود. مهاجرت به قبرس جنوبی این امکان را برای شهروندان فراهم می کند تا از آزادی سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را تجربه کنند.

اگرچه انگلیسی در این جزیره به طور گسترده ای صحبت می شود (حدود %90 مردم)، ممکن است متوجه شوید که برخی از مناطق استخدام به روی شما بسته شده است مگر اینکه به زبان یونانی روان صحبت کنید. این طبیعتا به این بستگی دارد که کدام حوزه شغلی را انتخاب کنید. حتی اگر مدارک تحصیلی شما از نظر تئوری قابل قبول باشد، اگر می خواهید حرفه ای مانند حقوق، مهندسی یا حسابداری را تمرین کنید، باید امتحانات تخصصی را به زبان یونانی قبول شوید. آن دسته از مهاجران خارج از کشور که برای کار در قبرس می آیند معمولا در مشاغل زیر راحت کار پیدا می کنند.

  • جهانگردی
  • فناوری اطلاعات
  • صنعت ساخت و ساز

فرهنگ کار در قبرس

فرهنگ قبرس بسیار بر روابط متمرکز است، بنابراین ایجاد روابط قوی و طولانی مدت هنگام انجام تجارت در قبرس بسیار مهم است. شبکه های شخصی پیش نیاز معاملات تجاری موفق هستند. ایجاد اعتماد، وفاداری و پیوندهای قوی بدون شک عملیات تجاری را تسهیل می کند. نحوه تماس شما با همتایان قبرسی خود بسته به سن آنها و وضعیت آنها در شرکت متفاوت است. در حالی که احترام و احترام باید در سطح عمودی نشان داده شود، رویکرد غیر رسمی تری را می توان در میان شرکای تجاری که موقعیت مشابهی دارند استفاده کرد. اگرچه گاهی اوقات غیر رسمی است، همیشه باید منتظر بمانید تا قبل از انجام این کار از شما دعوت شود تا از نام های کوچک استفاده کنید.

  • یونانی ‌های قبرسی از یونانی به عنوان زبان رسمی خود استفاده می ‌کنند در حالی که قبرسی ‌های ترک از ترکی استفاده می ‌کنند.
  • بسیاری از مردم دانش خوبی از زبان انگلیسی دارند، اما برخی از مهارت های زبانی مرتبط یک مزیت است زیرا این نشان دهنده علاقه شما به ایجاد اعتماد و روابط با همتایان قبرسی است.
  • استفاده از ارتباطات نوشتاری کاملاً رسمی است. اسناد چاپی اغلب باید به عنوان نشانه ای از تایید شخصی امضا شوند.
  • هنگام انجام تجارت با قبرسی ها، تماس شخصی ضروری است. سعی کنید از مکالمه از طریق تلفن یا ایمیل خودداری کنید زیرا قبرسی ها ترجیح می دهند تجارت رو در رو انجام دهند.
  • صبور بودن و گنجاندن زمان اضافی در برنامه خود می تواند به روابط تجاری کمک کند.
  • قبرسی ها تمایل دارند در روابط تجاری تاکید زیادی بر مفهوم اعتماد داشته باشند. از نگاه نکردن به صورت به ویژه در جمع، جلوگیری کنید، زیرا این امر می تواند به رابطه شما آسیب برساند.

وضعیت اقتصاد قبرس

اقتصاد قبرس تحت سلطه خدمات است که 82.7% ارزش ناخالص افزوده در سال 2019 را به خود اختصاص داده است، در حالی که صنعت 8%، ساخت و ساز 7% و کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری 2.3% را به خود اختصاص داده است. طی دو دهه گذشته اقتصاد قبرس متنوع شده است. در حالی که جهانگردی یکی از مهمترین بخشها باقی مانده است، به ویژه به دلیل تأثیر گسترده آن بر خرده فروشی، حمل و نقل، ساخت و ساز و اشتغال و سهم ارزش افزوده آن، هنگامی که به عنوان خدمات اقامتی و غذایی تعریف می شود و اکنون توسط خدمات حرفه ای، خدمات مالی و املاک و مستغلات پیش گرفته است.

با توجه به اهمیت روزافزون قبرس به عنوان یک مرکز تجاری بین المللی امکان پذیر شده است. خدمات اطلاعات و ارتباطات نیز از به سرعت در حال گسترش است، زیرا این کشور از موقعیت جغرافیایی خود در تقاطع سه قاره استفاده می کند. خدمات اداری نیز با رشد صنعت، به سرعت در حال افزایش هستند. همانند بسیاری از کشورهای پیشرفته، بزرگترین بخش واحد تجارت عمده فروشی و خرده فروشی است که به مردم و همچنین گردشگران ورودی خدمات ارائه می دهد.

در نمودار زیر می توانید نرخ رشد تولید ناخالص داخلی واقعی (GDP) قبرس را در سال های اخیر ببینید:

 

میزان نرخ رشد تولید ناخالص داخلی قبرس

شرایط و نحوه کار در کشور قبرس

زبان اول قبرس یونانی می باشد، اما تقریباً همه ساکنین این کشور انگلیسی صحبت می کنند. انگلیسی زبان دوم مردم کشور یونان می باشد و اگر در هر زمانی در قبرس زندگی می کنید و کار می کنید، خواهید دید که 95% از مردم به خوبی انگلیسی صحبت می کنند و تجارت اغلب به زبان انگلیسی انجام می شود. علائم جاده همه به زبان انگلیسی و همچنین به زبان یونانی می باشند.

در کلیه مغازه ها و رستوران ها خواهید دید که موارد به هر دو زبان توصیف شده اند، بنابراین در ارتباط با مشکلی وجود نخواهد داشت. متقاضیانی که قصد کار در قبرس را دارند حتما باید از شرایط و نحوه کار در قبرس اطلاعات کافی داشته باشند. هر کسی که مایل به کار در قبرس باشد، احتمالاً می فهمد که محیط کار خود مزایای مشابه مزایایی را که در سایر کشور های توسعه یافته اروپایی یافت می شود، منعکس کند و لازم به ذکر است که با این امتیاز بزرگ که سطح مالیات شخصی بسیار کم می باشد.

حقوق ناخالص در کشور قبرس عموماً اندکی پایین تر از بسیاری از سایر کشور های اروپایی می باشد. با این حال، چون این جزیره در حال حاضر یکی از پایین ترین سطح مالیات بر درآمد را در اروپا ارائه می دهد، دستمزد خالص یک کارمند به دلیل پایین بودن سطح هزینه کمتر، اغلب بیشتر از هزینه های زندگی می باشد و کارکنان این کشور می توانند با درآمد خود به راحتی در کشور قبرس زندگی کنند.

الزامات و شرایط و نحوه کار در قبرس

برای ورود به کار یا کار در کشور قبرس، شهروندان اتحادیه اروپا نیازی به ویزا ندارند؛ اما افرادی که بیش از 3 ماه در این کشور بمانند، نیاز به درخواست مجوز اقامت دارند. برای به دست آوردن مجوز متقاضیان باید ثابت کنند که شغل مناسب دارند و درآمد و توان مالی کافی برای زندگی در کشور قبرس را دارا می باشند. همچنین این افراد باید برای کارت شناسایی و شماره تأمین اجتماعی اقدام کنند. به یاد داشته باشید که متقاضیان باید بلافاصله پس از ورود، اقدام به کسب موارد ذکر شده کنند.

متقاضیان می توانند با کسب ویزا و مجوز اقامت قبرس با مدت اعتبار یک سال، اقدام به مهاجرت کاری به کشور قبرس کنند و لازم به ذکر است که این مورد برای متقاضیان و شهروندان کشور های غیر اروپایی مناسب می باشد. در صورتی که متقاضی بخواهد به عنوان یک خود اشتغال در این کشور کار کند، باید توسط وکیل حمایت شود.

مهاجرت کاری به قبرس و پیدا کردن کار در کشور قبرس می تواند برای متقاضیان خارجی دشوار باشد زیرا این افراد برای یافتن شغل مناسب با شهروندان کشور قبرس در رقابت می باشند. با این وجود چندین راه برای افزایش شانس برای یافتن شغل در کشور قبرس وجود دارد. برای مثال، متقاضیان می توانند افزایش توانایی های زبان یونانی خود و کسب مدرک مهندسی برق، مالی، IT و همچنین شانس خود را برای یافتن شغل مناسب در قبرس افزایش دهند.

کار در قبرس بری شهروندان EU

از زمان پیوستن قبرس به اتحادیه اروپا در سال 2004، شهروندان منطقه اقتصادی اروپاEEA ، که شامل همه کشورهای اتحادیه اروپا است، آزادی کار در قبرس را دقیقاً مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا دارند. به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا می توانید به راحتی با گذرنامه یا شناسنامه ملی خود وارد قبرس شوید و برای مدت زمان حداکثر 90 روز بدنبال کار باشید. با این حال، اگر قصد شما برای ماندن در کشور، کار یا راه اندازی مشاغل (یا تحصیل در قبرس یا بازنشستگی) باشد، باید مراحل درخواست مجوز اقامت موقت را در اسرع وقت آغاز کنید.

اگر برای یک دوره مشخص در قبرس برای یک شرکت خارجی کار می کنید، کارفرمای شما باید درخواست شما را برای شما تنظیم کند. اگر کمتر از 90 روز در قبرس مشغول به کار باشید (به عنوان مثال در استخدام فصلی)، باید این واقعیت را ظرف 8 روز از ورود خود به اداره مهاجرت اعلام کنید.

کار در قبرس برای شهروندان غیر عضو اتحادیه اروپا

شهروندان غیر اتحادیه اروپا که قصد کار در قبرس را دارند قبل از ورود به کشور نیاز به اجازه کار (و همچنین ویزا) دارند. برای صدور مجوز کار، وزارت کار باید مطمئن شود که یک شهروند قبرسی یا اتحادیه اروپا برای انجام کار در دسترس نیست. دو نوع مجوز وجود دارد:

  • اجرایی: مدیر اجرایی به کسانی گفته می شود که مدیر یا شریک شرکت های ثبت شده در قبرس هستند و همچنین مدیران دپارتمان شرکت های بین المللی با دفاتر در قبرس.
  • غیر اجرایی: به سایر کارکنان مدیریتی، حرفه ای، اداری، فنی و دفتری گفته می شود.

مجوز کار، در صورت اعطاء، معمولاً 3 ماه یا 1 سال معتبر است.

شرایط و نحوه کار محدود در قبرس

برای مشاغل خاص که به عنوان یک حرفه برای فرد محسوب می شود در ابتدا در خواست صلاحیت های فرد بررسی می شود و سپس اجازه کار برای او صادر می شود. بعد از آن فرد باید در آزمون مربوطه شرکت نماید و در صورت قبول شدن در آزمون صلاحیت شهروندی فرد مورد بررسی قرار می گیرد.

این مشاغل شامل موارد زیر می شود:

  • وکیل
  • پزشک
  • دامپزشک
  • دندان پزشک
  • مهندس
  • حسابدار
  • مهندس برق

اگر کارفرمایی به صورت قانونی فردی را استخدام نکند مبلغ 500£ (پوند) جریمه خواهد شد.

شرایط و نحوه کار محدود در قبرس

متوسط ​​حقوق معمول در کشور قبرس

حقوق در بازار کار قبرس بر اساس سطح مهارت، تجربه و سابقه کاری، اندازه شرکت، بخش صنعت و محل سکونت متفاوت خواهد بود. در حال حاضر، بهترین مشاغل با درآمد در قبرس در لیماسول قرار دارد که طی سال های اخیر از رونق چشم انداز اشتغال برخوردار بوده است. در حالی که فرصت های شغلی در قبرس متنوع می باشند و طیف گسترده ای را در بر می گیرد، در زیر نمونه هایی از میانگین حقوق در قبرس برای یک نمونه حرفه ای وجود دارد:

مشاغلحداقل درآمد به یوروحداکثر درآمد یورو
دستیار و پذیرشگر€15000€30000
حسابدار ارشد€40000€65000
مدیریت منابع انسانی€30000€45000
وکیل€25000€75000
مدیر شرکت€18000€35000
مدیر فناوری اطلاعات€30000€60000
توسعه دهنده وب€20000€45000
مدیر IT
€20000€35000
دستیار HR
€15000€25000

نرخ مالیات شخصی در قبرس

در طی چند سال گذشته، دولت قبرس با کاهش سطح مالیات برای اتباع خارجی که برای اولین بار در قبرس زندگی و کار می کنند، تشویق های مالی ارائه داده است. در حال حاضر (مانند سال 2018) این مشوق ها می توانند کل بدهی مالیاتی شما را تا 8000 € (یورو) بیش از و بالاتر از ارقام نشان داده شده در زیر کاهش دهند:

درآمد سالانه به یورونرخ مالیات
€19500 الی 00%
€28000 الی 19500€20%
€36000 الی 28000€25%
€36000 الی 60000€30%
بیش از 60000€35%

علاوه بر این، 11.5% بیمه اجتماعی توسط کلیه کارمندان شاغل در قبرس قابل پرداخت است.

شرایط اشتغال برای هنرمندان در قبرس

این ویزا برای هنرمندان خارجی تعلق می گیرد. اجازه کار و فعالیت های هنری را در زمینه های موسیقی، رقص و هنری و سرگرمی می دهد. دریافت این گونه ویزا به مهاجران از طرف وزارت کار قبرس مبلغی برای فعالیت های هنری به صورت کمک مالی ارسال می شود. برای پذیرش فرد در گروه خاص هنری از موسسه، هتل ها یا شرکت های معتبر برای درآمد هزینه کمک گرفته می شود. این افراد در مجموعه هایی همچون تئاتر، سینما و سیرک مورد پذیرش قرار می گیرند.

  • تکمیل فرم 58A
  • ارائه پاسپورت و یک نسخه از کپی آن
  • ضمانت بانکی حدود 200£ الی 500£ (پوند)
  • ارائه مدرکی جهت تاییدیه درآمد هنرمند در قبرس
  • پرداخت £20 (پوند) برای دریافت فرم ثبت نام
  • ارائه بلیط برگشت برای هنرمند

مدارک مورد نیاز جهت ویزای کاری قبرس

یکی از شرایط کار در قبرس این است که افراد باید اجازه اقامت در این کشور را نیز دریافت نمایند. جهت دریافت اجازه اقامت باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • تکمیل فرم های 58 و M.64
  • ارائه پاسپورت
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • گواهی سلامت پزشکی تایید شده
  • ضمانت نامه بانکی
  • قرارداد کاری که مورد تایید وزارت کار و بیمه باشد.

فرد برای تمدید ویزای کاری قبرس باید فرم M.61 را پر کند و آن را به پلیس این کشور و یا اداره مهاجرت تحویل دهد. برای تمدید ویزای کار باید مبلغ 20£ (پوند) پرداخت شود.

مزایای کار برای کارمندان در کشور قبرس

همانطور که در اکثر کشورها مزایای کارمندان از یک کارفرما به دیگری متفاوت است، اما به طور کلی می توان انتظار داشت که کارمندان و کارکنان در کشور قبرس از مزایای زیر بهره مند شوند:

  • پاداش سالانه
  • بیمه پزشکی (بعضی اوقات برای کل خانواده)
  • بیمه عمر
  • کمک های بازنشستگی

به طور کلی یک هفته کاری استاندارد در یک محیط شرکت شامل 40 ساعت کاری از روز دوشنبه تا جمعه می شود. کارمندان می توانند حداقل از 21 روز تعطیلات بهره مند شوند و با گذشت زمان می تواند 25 روز افزایش یابد. در بخش بهداشت و درمان به طور کلی کارکنان یک هفته 6 روزه کار می کنند و البته ساعت ها نیز بسته به هر موقعیت متفاوت خواهد بود. هموطنان برای کسب اطلاعات درباره شرایط مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و مهاجرت به اروپا می توانید با هماهنگی های قبلی در جلسات مشاوره با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرکت کنید.

سوالات متداول در باب شرایط و نحوه کار در قبرس

در این بخش افتخار آن را داریم تا سوالات پرتکرار شما عزیزان را در باب شرایط و نحوه کار در قبرس پاسخ دهیم:

  • آیا می توان در قبرس مشاغلی را پیدا کرد که به زبان انگلیسی باشد؟ بله زیرا انگلیسی در این جزیره به طور گسترده ای صحبت می شود.
  • آیا برای کار در قبرس به زبان یونانی نیاز داریم؟ اگر می خواهید حرفه ای مانند حقوق، مهندسی یا حسابداری را تمرین کنید، باید امتحانات تخصصی را به زبان یونانی قبول شوید.
  • در چه مشاغلی می توان فرصت های شغلی خوبی پیدا کرد؟ می توان در زمینه های جهانگردی-فناوری اطلاعات-صنعت ساخت و ساز مشاغل خوبی پیدا کرد.
  • فرهنگ کار در قبرس چگونه است؟ احترام اعتماد وفاداری وقت شناس بودن از مهم ترین فرهنگ های کار در قبرس است.
  • اقتصاد در قبرس بیشتر در چه زمینه ای دیده می شود؟ اقتصاد قبرس در بخش خدمات تاکید بیشتری دارد.
  • آیا حداقل حقوق در قبرس پایین است؟ به نسبت دیگر کشورها بله.
  • آیا مالیات در قبرس زیاد است؟ خیر نرخ مالیات درقبرس از کم ترین نرخ ها در جهان است.
  • برای کار در قبرس به ویزا نیاز دارم؟ بله برای کار در قبرس به ویزای کاری این کشور نیاز دارید.
  • شرایط اخذ ویزا در قبرس چیست؟ متقاضیان باید ثابت کنند که شغل مناسب دارند و درآمد و توان مالی کافی برای زندگی در کشور قبرس را دارا می باشند.
  • مدت مجوز کار در قبرس چند سال است؟ مجوز کار در قبرس 1 سال اعتبار دارد.
  • برای کدام شغل در قبرس باید آزمون شهروندی بدهم؟ وکیل-پزشک-دامپزشک-دندان پزشک – مهندس- حسابدار از مشاغلی است که باید آزمون شهروندی بدهید.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *