مهاجرت به کشور قبرس

مهاجرت به قبرس

مهاجرت به قبرس

شرایط زندگی مطلوب، آب و هوای بینظیر، سیستم آموزش و پرورش مدرن و بسیاری از موارد دیگر باعث افزایش رویه مهاجرت به قبرس شده است. برای مهاجرت به قبرس، متقاضیان و هموطنان می توانند با همراهی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا انتهای این نوشتار از روند مهاجرت به قبرس، مهاجرت به قبرس به عنوان شهروند اتحادیه اروپا، مهاجرت به قبرس به عنوان شهروند غیر اتحادیه اروپا و سایر موارد مهم به طور کامل آگاه شوند.

مهم ترین اطلاعات در مورد روند مهاجرت قبرس که باید در نظر داشته باشید این است که قوانین برای ساکنان اتحادیه اروپا و شهروندان غیر اتحادیه اروپا تفاوت های چشمگیری دارند. مسلماً این روند برای افرادی که اتباع یک کشور عضو اتحادیه اروپا هستند، آسان تر است. با این حال، قوانین و مقرراتی که برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا اعمال می شود نیز پیچیده نیستند.

اگر تبعه اتحادیه اروپا باشید، برای زندگی قانونی و زندگی و کار در قبرس، باید متقاضی صدور گواهینامه ثبت نام برای اتباع اتحادیه اروپا، که معمولاً به آن گواهی زرد معروف است، شوید. شهروندان غیر اتحادیه اروپا که قصد دارند به صورت بلند مدت در قبرس بمانند، مجبورند برای اجازه اقامت موقت که اغلب به آن گواهی صورتی گفته می شود، اقدام کنند. علاوه بر این، به اتباع خارجی که مقررات قانونی خاصی را از نظر اتحادیه اروپا و خارج از آن برآورده می کنند، می توانند اقامت قبرس از نوع دائمی را کسب کنند.

اینفوگرافیک مهاجرت به قبرس

مهاجرت به قبرس به عنوان شهروند اتحادیه اروپا

کلیه شهروندان اتحادیه اروپا می توانند بدون ویزا به مدت 3 ماه در قبرس آزادانه زندگی کرده و اقامت داشته باشند. در این مدت، به شهروندان اتحادیه اروپا نیز اجازه داده می شود بدون هیچ گونه مستندات اضافی مشغول فعالیت تجاری و مالی شوند. از همه مهمتر، همین قوانین برای اتباع کشور هایی که بخشی از منطقه اقتصادی اروپا مانند ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس را تشکیل می دهند نیز اعمال می شود. اگر قصد اقامت طولانی مدت در قبرس را دارید و شهروند اتحادیه اروپا یا هر یک از کشور هایی هستید که در بالا ذکر شد، باید برای کسب گواهی برای اتباع اتحادیه اروپا اقدام کنید. این گواهی بر روی کاغذ زرد صادر می شود و به همین دلیل معمولاً به آن گواهی زرد گفته می شود.

این گواهی مهم ترین سند مهاجرتی است که یک شهروند اتحادیه اروپا باید برای زندگی آزادانه در قبرس بدست آورد. به طور کلی، گواهی زرد هم به عنوان مجوز کار و هم مجوز اقامت شناخته می کند. دریافت این گواهی به مهاجران امکان دسترسی به طیف گسترده ای از خدمات و امکانات مختلف را می دهد. این گواهی امکان به شما امکان می دهد تا کارت پزشکی دریافت کنید، ماشین خود را ثبت کنید یا فرزند خود را در یکی از مدارس قبرس ثبت نام کنید. در مقابل، عدم رعایت این الزام ممکن است زندگی سالم و سازنده در قبرس را دشوار کرده و منجر به جریمه تا 2300$ (دلار) شود.

شرایط کسب گواهی زرد کشور قبرس

متقاضیان باید در طی 4 ماه از ورود به قبرس برای کسب گواهی زرد اقدام کنند. متقاضیان می توانند درخواست خود را در واحد مهاجرت محلی خود ارسال کنند. این دفاتر مهاجرت در شهرهای بزرگ و در 6 منطقه قبرس واقع شده اند. متقاضیان باید از قبل در یکی از این واحد های مهاجرتی یک قرار ملاقات رزرو کنند. معمولا توصیه می شود متقاضیان 3 تا 4 هفته قبل از مهلت درخواست لازم این کار را انجام دهند. قرار ملاقات را می توان توسط یک وکیل رزرو کرد که می تواند هنگام ارسال درخواست نیز متقاضی را همراهی کند. اما به طور کلی درخواست باید شخصاً ارسال شود.

برای درخواست، متقاضی باید فرم MEU51 را پر کنند و مدارک زیر را ارائه دهد:

  • اثبات اشتغال
  • اثبات آدرس (مانند کپی قرارداد اجاره نامه)
  • گذرنامه یا شناسه معتبر (همراه با فتوکپی)
  • 2 عکس با اندازه گذرنامه
  • هزینه درخواست 20 € (یورو)
  • اثبات بیمه جامع سلامت در جمهوری

جهت اطلاع از شرایط و مباحث مربوط به هزینه زندگی در قبرس پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

مزایای مهاجرت به قبرس

از نظر جغرافیایی، قبرس برای سهولت دسترسی به بازارهای 3 قاره در موقعیت مناسبی قرار دارد. با عضویت در اتحادیه اروپا، به عنوان یک شهروند قبرس، تجارت شما می تواند از سهولت صادرات و سفر بدون ویزا در سراسر اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای غیر اتحادیه اروپا نیز بهره مند شود. محدودیت ‌های املاک در منطقه یورو اخیرا برداشته شده است و مالکیت دارایی را حتی مطلوب ‌تر کرده است. از اینرو خدمات بانکی در قبرس همگی مطابق با مقررات اتحادیه اروپا هستند و آن را به سیستمی با استاندارد بالا ارائه می ‌کنند که خدمات عالی ارائه می ‌دهد. با مهاجرت به قبرس می توانید از مزایای سیستم مالیاتی نیز بهره مند شوید.

با معاهده مالیات مضاعف با بیش از 40 کشور، از جمله بریتانیا، بدون مالیات بر عایدی سرمایه بر سود کمتر از €17088 (یورو) و مالیات شرکتی که فقط %10 برای مشاغل مقیم تعیین شده است، به راحتی می توانید ببینید که چگونه می توانید در زمان زندگی در قبرس در هزینه خود صرفه جویی کنید. قبرس همچنین یکی از کمترین میزان جرم و جنایت را در اروپا دارد. مردم قبرس دوستانه و صادق هستند. برای مردم قبرس غیرعادی نیست که قفل ماشین خود را باز بگذارند و درهای را باز بگذارند. جنایت در اینجا آنقدر کم است که قبرسی ها واقعاً نگران آن نیستند.

مهاجرت به قبرس به عنوان شهروند غیر اتحادیه اروپا

هنگام مسافرت برای تجارت یا سپری کردن اوقات فراغت به کشور قبرس، شهروندان غیر اتحادیه اروپا نیاز به ویزای اقامت کوتاه دارند. ویزای اقامت کوتاه برای 90 روز معتبر است و می توان از آن برای یک یا چند بار ورود به قبرس استفاده کرد. اتباع غیر اتحادیه اروپا که مایل به ماندن برای مدت طولانی در این کشور هستند، باید درخواست اجازه اقامت قبرس به صورت موقت را بدهند که به آن گواهی صورتی نیز معروف است. گواهی صورتی نام خود را مدیون رنگ کاغذی است که روی آن چاپ می شود. به زبان ساده تر، یک گواهی صورتی یک مجوز اقامت موقت ویژه است که به شهروندان غیر اتحادیه اروپا اجازه می دهد یک تا 4 سال در قبرس بمانند.

3 دسته عمده این مجوزهای اقامت بسته به هدف سفر توسط دولت قبرس صادر می شود که عبارتند از:

  • ویزای دانشجویی
  • ویزای کار
  • ویزا گردشگری

مهاجرت به قبرس به عنوان شهروند غیر اتحادیه اروپا

گواهی صورتی برای دانش آموزان در قبرس

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا که در یکی از دانشگاه های قبرس و مؤسسات آموزشی مشابه برای تحصیلات طولانی مدت ثبت نام می کنند، می توانند برای ویزای دانشجویی اقدام کنند و از طریق این ویزا اقدام به مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به قبرس کنند. توجه به این نکته مهم است که دانشجویان باید از طریق سفارت یا کنسولگری قبرس روند درخواست را از کشور خود شروع کنند.

گواهی صورتی برای کارمندان در قبرس

در صورتی که یک شرکت در قبرس یا یک شرکت خارجی مستقر در قبرس مایل به استخدام یک اتباع خارجی از خارج از اتحادیه اروپا باشد، باید درخواست مناسبی را در دفتر بخش واحد مهاجران و مهاجرت پلیس یا در دفاتر مرکزی ثبت احوال و اداره مهاجرت در نیکوزیا ارائه دهد. چنین شغل و اجازه اقامت موقت معمولاً برای کارگرانی که دارای مهارت و توانایی خاصی هستند صادر می شود. همچنین کارمند باید شخصاً خود را در دفتر منطقه مهاجران خارجی و مهاجرت پلیس آگاهی ثبت کند و مدارک لازم را ارائه دهد.

گواهی صورتی برای توریست ها در قبرس

این مجوز برای ساکنان غیر اتحادیه اروپا که با شهروندان قبرس و همچنین والدین یک شهروند و فرزندان متولد خارجی ازدواج کرده اند صادر می شود. آن ها همچنین می توانند به بازدید كنندگان خارج از اتحادیه اروپا كه نیازی به اجازه كار ندارند اعطاء شوند زیرا بودجه کافی برای حمایت از خود دارند و بنابراین مایل نیستند كه در قبرس كار كنند.

شرایط کسب گواهی صورتی کشور قبرس

ساکن غیر اتحادیه اروپا باید با استفاده از فرم MCYV2 یا MVIS2 برای اقامت موقت اقدام کند. بسته به هدف و ماهیت اقامت، ممکن است مدارک زیر لازم باشد:

  • عکس های صفحه اول گذرنامه و صفحه نشانگر آخرین مهر ورود
  • صورتهای بانکی به عنوان اثبات بودجه یا اثبات منابع درآمد
  • کپی قرارداد کار
  • گواهی ازدواج به همراه ترجمه
  • شناسنامه کودکان به همراه ترجمه
  • 4 قطعه عکس
  • بیمه درمانی
  • هزینه درخواست 140€ (یورو)

مهاجرت به قبرس و اخذ اقامت دائم

یکی از راه هایی که شخص می تواند به طور دائم در قبرس بماند، گرفتن مجوز مهاجرت است. قانون مهاجرت این کشور به 6 دسته از مهاجران اشاره می کند که به دلیل شرایط منحصر به فرد خود می توانند درخواست اجازه مهاجرت طولانی مدت کنند. چنین درخواستی باید با استفاده از فرم M.67 به همراه مدارک لازم به اداره ثبت احوال و مهاجرت ارسال شود. دسته بندی هایی که براساس آن ها اتباع غیر اتحادیه اروپا می توانند برای یک مجوز مهاجرت اقدام کنند شامل موارد زیر است:

اخذ اقامت دسته D و A قبرس

شامل افرادی می شود که قصد دارند در صنایع خاص مانند کشاورزی، دامپروری، معدن یا علوم به عنوان خود اشتغال کار کنند. با توجه به دسته بندی، فرد متقاضی باید دارای محل سکونت در قبرس، دارای مجوز کار و دارای مدارک تحصیلی خاص باشد. او همچنین مدارکی برای اثبات سرمایه به میزان 260000، 350000€ یا 430000€ (یورو) را ارائه دهد.

اخذ اقامت دسته E و F قبرس

همانطور که در وب سایت وزارت کشور قبرس اعلام شده است، گروه E شامل افرادی است که به آن ها یک شغل دائمی از طرف یک کمپانی معتبر در جمهوری قبرس پیشنهاد شده است. افرادی که حداقل 100000 € (یورو) در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کرده اند و درآمد پایدار آن ها حداقل 956817€ (یورو) در سال است جزو دسته F می باشند. درآمد این افراد باید از مبدأ خارجی و به اندازه کافی بالا باشد تا بتوانند استاندارد زندگی مناسب و معقول خود را بدون درگیر شدن در مشاغل، تجارت یا اشتغال حرفه ای در جمهوری قبرس حفظ کند.

مهاجرت به قبرس برای ادامه تحصیل، اشتغال، سرمایه گذاری، ازدواج و یا تاسیس کمپانی شرایط خاصی دارد که شما عزیزان می توانید با تماس با مشاورین با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از این شرایط به صورت کامل مطلع شوید و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید.

سوالات متدوال در باب مهاجرت به قبرس

در این بخش تلاش کرده ایم تا در خصوص مهاجرت به قبرس سوالات مهمی را که از سوی شما پرسیده شده بود پاسخ دهیم:

  • راه های مهاجرت به قبرس چیست؟ برای مهاجرت به قبرس می توانید از طریق سرمایه گذاری و تحصیل و کار و خرید ملک و ازدواج و تولد فرزند اقامت گرفت و مهاجرت کرد.
  • بهترین راه برای مهاجرت به قبرس چیست؟ خرید ملک و سرمایه گذاری
  • کم هزینه ترین راه برای مهاجرت به قبرس چه می باشد؟ تحصیل در دانشگاه های رایگان قبرس
  • مزایا مهاجرت به قبرس چیست؟ مالیات کم- فرصت های شغلی خوب- ارتباط با کشورهای اروپایی-
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *