مهاجرت تحصیلی کلمبیا

رشته فیزیک در کلمبیا

رشته فیزیک در کلمبیا

یکی از رشته های ارائه شده در زمینه علوم در کلمبیا رشته فیزیک در کلمبیا است. این کشور می تواند یکی از گزینه های مناسب برای تحصیل باشد. کلمبیا دارای دانشگاه های متعددی است که برنامه ها و رشته های مختلفی را به زبان اسپانیایی ارائه می دهد. البته برخی از برنامه های تحصیلات تکمیلی در این کشور برای دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی ارائه می شود اما تعداد آنها انگشت شمار هستند. در هر صورت جهت اقامت و کار پس از تحصیل در کلمبیا در رشته فیزیک نیاز به یادگیری زبان اسپانیایی خواهید داشت. گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله رشته فیزیک در کلمبیا را مورد بررسی قرار داده اند.

کار در رشته فیزیک در کلمبیا

بازار کار در کشور کلمبیا رقابتی است. این کشور از نرخ بیکاری بالا (9.7%) رنج می برد و وضعیت اشتغال خیلی مناسب نیست. لذا کاریابی در کشور کلمبیا به عنوان یک خارجی با توجه به این میزان بیکاری کمی دشوار است. البته چنانچه دارای مهارت ویژه و تخصص بالا باشید می توانید در این کشور کار پیدا کنید. رشته فیزیک یکی از رشته های اصلی و پیش نیاز در بسیاری از صنایع است و کاربردهای فراوانی دارد. لذا مشاغل در این رشته متفاوت است. میزان حقوق ماهیانه کار در کلمبیا نسبت به کشورهای اروپایی کم تر است و نمی توان انتظار حقوق بالایی داشت. البته متخصصین در این کشور حقوق مناسبی نسبت به هزینه زندگی در کلمبیا دریافت می کنند.

در حال حاضر یک فیزیکدان در کشور کلمبیا به صورت متوسط 9.94 میلیون COP (پزو کلمبیا) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است که بیشترین میزان حقوق اعلام شده در رشته فیزیک در کلمبیا حدود 15 میلیون COP (پزو کلمبیا) می باشد و کمترین آن 5.37 میلیون COP (پزو کلمبیا) است. توجه داشته باشید که 1 میلیون COP (پزو کلمبیا) در تاریخ نگارش این مقاله معادل 269$ (دلار) است. یعنی میزان حقوق متوسط اعلام شده حدود 2500$ (دلار) است.

در نمودار زیر میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در کشور کلمبیا را ذکر شده است:

حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در کشور کلمبیا

تحصیل رشته فیزیک در کلمبیا

آموزش مدرن در کلمبیا توسط کلیسای کاتولیک در دوران استعمار اسپانیا معرفی شد. اولین مدارس در قرن 16 برای آموزش فرزندان استعمارگران تأسیس شد. به دنبال آن تاسیس حوزه های علمیه کاتولیک و چند دانشگاه از جمله دانشگاه سنت توماس، قدیمی ترین دانشگاه کلمبیا، که در سال 1580 در بوگوتا افتتاح شد. پس از استقلال، اداره سیستم آموزش و پرورش به طور فزاینده ای توسط دولت کلمبیا تحت کنترل قرار گرفت، اگرچه کلیسای کاتولیک به طور متناوب تحت آموزش دولت های مختلف تا قرن 20 همچنان به شدت تحت تأثیر آموزش قرار گرفت. در سال 1870، آموزش ابتدایی در مدارس دولتی رایگان و اجباری شد. تحصیلات متوسطه، حتی بیشتر از آن، بیشتر یک امتیاز از خانوارهای شهری بود و به طور گسترده در سطح ملی گسترش نیافت.

با افزایش تعداد دانش آموزان دبیرستان در قرن جدید، سیستم آموزش عالی نیز رشد کرد. آموزش عالی از %5 در سال 1972 به %23 در پایان قرن افزایش یافت. در همان زمان، سیستم با تعداد فزاینده ای از موسسات خصوصی کوچکتر جذب کننده تقاضا که دانشگاه های دولتی، دانشگاه های خصوصی کاتولیک و سایر انواع موسسات را تکمیل می کنند، به طور فزاینده ای متنوع شد. برنامه های کوتاه مدت بیشتری در زمینه های معروف مانند مدیریت بازرگانی در کنار برنامه های مدرک سنتی در رشته های حرفه ای ظاهر می شوند. طی 2 دهه گذشته تعداد برنامه های آموزش عالی در کلمبیا افزایش یافت و رشته های مختلف از جمله رشته فیزیک در این کشور ارائه می شود.

در جدول زیر می توانید دانشگاه های ارائه کننده رشته فیزیک در کلمبیا را مشاهده کنید:

شهرنام دانشگاه
بوگوتادانشگاه آنتونیو نارینو
دانشگاه آندس کلمبیا
دانشگاه ملی کلمبیا
آنتیگوادانشگاه آنتیگوا
پوپایاندانشگاه کائوکا

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه آندس کلمبیا

گروه فیزیک دانشگاه آندس یکی از مهم ترین مراکز تحقیق فیزیک در کلمبیا است و از شهرت خوبی در مقیاس بین المللی برخوردار است. اساتید تمام وقت این دانشگاه تجربه گسترده ای در تحقیقات علمی دارن ، آنها برای برخی از مجلات معتبر ملی و بین المللی فیزیک می نویسند و با برخی از آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی فیزیک برجسته در اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین ارتباط دائمی دارند. در حال حاضر، آنها برنامه های تحقیقاتی در مورد:

  • فیزیک پر انرژی
  • فیزیک ماده چگال
  • فیزیک کوانتوم و مکانیک
  • فیزیک اطلاعات
  • بیوفیزیک
  • اختر فیزیک و نجوم
  • و همچنین مدل های هندسی و جبری در فیزیک را توسعه می دهند.

فعالیت های تحقیقاتی هسته اصلی گروه فیزیک است، زیرا از پایگاه گروه های تحقیقاتی، برنامه های تحصیل کارشناسی در کلمبیا را در مورد فیزیک، مدرک کارشناسی ارشد در علوم فیزیک و برنامه های دکترا در علوم فیزیک ارائه می دهد. دانشجویان در این برنامه ها ممکن است به هر گروه تحقیقاتی بپیوندند و به طور فعال در توسعه علوم نقش داشته باشند. گروه فیزیک علاوه بر آموزش فیزیکدانان، از طریق دوره های فیزیک (تئوری و آزمایشگاه) برای مهندسی، شیمی، ریاضیات و علوم زیست شناسی، پزشکی، طراحی و معماری نیز به آموزش دانشجویان از رشته های مختلف کمک می کند. همچنین گزینه هایی در فیزیک و نجوم ارائه می دهد که دانشجویان از برنامه های مختلف در دانشگاه برای دانشجویان آزاد هستند.

تحصیل کارشناسی رشته فیزیک در دانشگاه آندس کلمبیا

ساختار این برنامه در 8 ترم، با 135 اعتبار است. این ممکن است با سایر مطالعات به عنوان برنامه یا گزینه های مضاعف ترکیب شود. این یک چرخه عمومی مشترک 4 ترم است، با دروس فیزیک، ریاضیات، علوم طبیعی و علوم انسانی، یک دوره متوسط ​​با دو ترم متمرکز بر فیزیک و یک چرخه پیشرفته با 2 ترم، با برخی از دوره های اجباری، دوره های انتخابی، تمرین و پروژه فارغ التحصیلی ارائه می شود. این دانشگاه همچنین یک برنامه کارشناسی ارشد 4 ترمی، و یک دوره دکترای 3 ساله را با حداکثر مدت 7 سال ارائه می دهد. اهداف ارائه برنامه کارشناسی فیزیک عبارتند از:

  • برای درک، کاربرد مفاهیم، اصول و نظریه های اساسی فیزیک در میان دانشجویان.
  • برای تشویق تفکر انتقادی، تحلیلی در دانشجویان، مطابق با روش علمی و ظرفیت تنظیم مشکلات فرموله شده.
  • ارائه نظریه های نظری، تجربی و محاسباتی برای حل مشکلات دانشجویان.
  • آماده سازی دانشجویان به منظور ادامه تحصیلات تکمیلی و شروع تحقیقات علمی و کار در سایر رشته های مرتبط با علم و فناوری و در نتیجه کمک به توسعه علمی و فناوری کلمبیا

تحصیل کارشناسی رشته فیزیک در دانشگاه آندس کلمبیا

کارشناسی ارشد علوم فیزیک در دانشگاه آندس کلمبیا

برنامه کارشناسی ارشد در علوم فیزیک 4 ترم می کشد. برنامه درسی برای هر دانشجو براساس اعتبار معتبر طراحی خواهد شد. مولفه تحقیق برنامه درسی در 2 سمینار تحقیقاتی و پروژه فارغ التحصیلی توسعه یافته است که 2 ترم طول می کشد:

برنامه درسیشرح
سمینار 1به دانشجو اجازه می دهد دانش عمیقی در مورد فیزیک داشته باشد، جایی که گروه تحقیقاتی را در مورد آن انجام می دهد، و یک سمینار هفتگی با کنفرانس هایی که توسط اعضای گروه ها و مهمانان متخصص از سایر موسسات برگزار می شود، ارائه می دهد. دانشجو با شرکت در کنفرانس ها و ارائه در پایان سمینار کنفرانسی با موضوع پیشنهاد شده توسط مدیر سمینار یا توسط استاد گروه شرکت می کند.
در سمینار 2دانشجویان علاوه بر شرکت در سمینار گروهی، باید یک پروژه فارغ التحصیلی را با راهنمایی یک استاد ارائه دهند. پروژه باید یک ماه قبل از پایان ترم، ارزیابی شود. نمره این دوره ممکن است تنها پس از دریافت نظرات ارزیابی ها و پس از ثبت دانش آموز در پروژه ترم 1 در ترم آینده تعیین شود.

پروژه فارغ التحصیلی 1 ترم تحقیق است که در آن دانشجو پروژه مورد تأیید ارزیابان خارجی را توسعه می دهد. نمره این دوره توسط مدیر پروژه داده می شود. این پروژه توسط دانشجو با پروژه فارغ التحصیلی 2 به پایان می رسد. پس از نهایی شدن، دانشجو باید خلاصه ای از یک سند کتبی را ارائه دهد که باید توسط هیئت منصفه متشکل از مدیر پروژه، استاد گروه فیزیک ارزیابی شود. پس از تحویل یک سخنرانی شفاهی و عمومی در مورد نتایج پروژه ارائه می شود. اعضای هیئت داوران در این سخنرانی شرکت می کنند. تحصیل در کلمبیا به زبان انگلیسی در برخی از این دوره ها ارائه می شود.

دکترای علوم فیزیک در دانشگاه آندس کلمبیا

هدف اصلی برنامه تحصیل دکترا در کلمبیا ارائه شده توسط گروه فیزیک، آموزش محققان است. بنابراین، هدف توسعه مهارت های لازم در بین دانشجویان است تا بتوانند کارهای تحقیقاتی اصلی را به صورت مستقل انجام دهند. در همان زمان، دانشجویان از نظر فیزیک به بلوغ می رسند، که آنها را قادر می سازد با تفکر انتقادی لازم برای درک واقعی و تجمیع ایده های جدید، به علوم فیزیک مسلط شوند. این برنامه درسی به 2 دوره اصلی تقسیم شده است:

  • مرحله بنیان گذاری، با حداکثر مدت 3 ترم که با موفقیت در آزمون به پایان می رسد.
  • بیان وضعیت، که در طی آن دانشجویان برای قبولی در برنامه باید آماده شوند.

و در آخر دفاع از پایان نامه لازم است. در مرحله پایه ریزی، دانشجویان دوره هایی را به عنوان آمادگی برای آزمون می گذرانند. مرحله مقدماتی پایان نامه شامل یک فعالیت تحقیقاتی اصلی است که با دوره های پیشرفته، دوره های انتخابی و سمینارها تکمیل می شود. در ابتدا، دانشجویان 2 دوره تحقیق مقدماتی را می گذرانند. با راهنمایی مشاور آنها، هدف آن تهیه پروپوزال پایان نامه ای است که به عنوان بخشی از آزمون ارائه می شود تا در برنامه پذیرفته شود. بار علمی دوره های تحقیقاتی (تحقیق یا پایان نامه) ممکن است بین 4 تا 12 واحد در هر ترم متغیر باشد، بسته به تعهد تعیین شده توسط مدیر پایان نامه و در کل برنامه باید حداقل 48 اعتبار داشته باشد. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به کلمبیا می توانید مطالب مرتبط را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *