مهاجرت تحصیلی کلمبیا

تحصیل کارشناسی در کلمبیا

تحصیل کارشناسی در کلمبیا

کلمبیا یکی از کشورهای اسپانیایی زبان در آمریکا جنوبی است و تحصیل کارشناسی در کلمبیا اولین دوره تحصیلی در دانشگاه های کلمبیا است. دانشجویان کلمبیایی با شرکت در آزمون سراسری می توانند وارد دانشگاه های دولتی این کشور شوند و تحصیل کارشناسی را آغاز کنند. دانشجویان خارجی نیز با ارائه درخواست و مدارک لازم می توانند از دانشگاه های کلمبیا برای تحصیل کارشناسی در این کشور مدرک دریافت کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل کارشناسی در کلمبیا، به نگارش زیر که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده توجه فرمایید.

ساختار آموزشی کلمبیا

کلمبیا یکی از کشورهای شمالی در آمریکای جنوبی است که با دریای کارائیب کشورها برزیل، اکوادور و سایر کشورها در آن منطقه از طریق آب و زمینی مرز مشترک دارد. کلمبیا همانند کشورهای آمریکای جنوبی در گذشته مستعمره اسپانیای بوده و امروز زبان اسپانیایی زبان رسمی این کشور است و در مدارس و دانشگاه های کلمبیا زبان اسپانیای زبان آموزش است. سیستم 11 ساله آموزش ابتدایی (5 سال)، متوسطه اول (4 سال)، متوسطه دوم (2 سال) است. تحصیل در مقاطع دانشگاهی در 3 سطح است که شامل

  • کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکترا

همچنین مدارک آموزش عالی غیر دانشگاهی، técnico (تکنسین) و tecnólogo (فی) وجود دارد که در موسسات فنی و همچنین موسسات سطح دانشگاه ارائه می شود. وزارت آموزش و پرورش (Ministerio de Educación Nacional) همه سطوح آموزش را تنظیم می کند و اهداف یادگیری و زمینه های مربوط به هر سطح را مشخص می کند. مدارس مجاز به تنظیم برنامه های مطالعه خود با توجه به نیازهای جامعه خود هستند. مرجع دولتی آموزش و پرورش دبیرخانه آموزش و پرورش (Secretaría de Educación) است.

درباره تحصیل لیسانس در کلمبیا

برنامه های دوره کارشناسی عنوان حرفه ای (título professional) در کلمبیا شامل 4 تا 5 سال مطالعه تمام وقت است. اگرچه به طور معمول از یک مدرک کارشناسی در کلمبیا به عنوان یک عنوان حرفه ای یاد می شود، اما نام دقیق این درجه می تواند بسته به رشته متفاوت باشد به عنوان مثال Profesional en ،Licenciado en ،Maestro en و Titulo de هستند. مدرک کارشناسی در رشته های حرفه ای مانند دندانپزشکی، مهندسی ، حقوق و دامپزشکی به طور معمول به 5 سال تحصیل تمام وقت نیاز دارد، در حالی که پزشکی به 6 سال نیاز دارد. اعتباربخشی به صورت برنامه به برنامه و از سطح کارشناسی آغاز می شود. CNA لیستی از تمام برنامه های معتبر را حفظ می کند. سطح نهایی اعتبار مربوط به کل موسسه است و از اعتبار برنامه های جداگانه است.

جمهوری کلمبیا یک سیستم یازده ساله آموزش مدرسه را دنبال می کند، شامل 5 سال تحصیلات ابتدایی، 4 سال تحصیلات متوسطه و 2 سال آموزش متوسطه عالی است. در پایان دوره متوسطه به دانش آموزان عنوان دیپلم (Titulo de Bachiller) اعطا می شود که امکان تحصیل در دانشگاه را فراهم می کند. نام واقعی گواهی نامه ممکن است متفاوت باشد و در گواهی نامه می تواند گرادو، دیپلما و غیره باشد. برای تحصیل کارشناسی ارائه این مدرک الزامی است.

شرایط تحصیل کارشناسی در کلمبیا

دوره های کارشناسی ارائه شده توسط دانشگاه ها و موسسات دانشگاهی در کلمبیا 4 یا 5 سال است به جز در مورد برنامه هایی در زمینه های حرفه ای مانند پزشکی، که 6 سال یا بیشتر طول می کشد. در بیشتر موارد، برنامه های درسی شامل ترکیبی از موضوعات آموزش عمومی و موضوعات تخصصی و همچنین یک پروژه نهایی، پایان نامه یا برنامه عملی است. دوره های آموزشی به زبان خارجی، معمولاً انگلیسی، الزامی است. گواهینامه نهایی به طور کلی Título Profesional (عنوان حرفه ای) نامیده می شود ، اما معمولاً یک عنوان علمی در یک زمینه خاص را نشان می دهد، مانند Título de Químico / a (عنوان شیمی دان) یا Título de Contador (عنوان حسابدار عمومی ) بسته به برنامه و موسسه، به دارندگان مدرک Tecnólogo ممکن است معافیت داده شود و بتوانند یک برنامه پیوسته را تکمیل کنند

معیارهای پذیرش شامل:

  • گواهی 11 ساله تحصیلی
  • نمرات ثبت شده
  • دانش زبان خارجی (اسپانیایی و انگلیسی)

در نمودار زیر می توانید مدت زمان تحصیل کارشناسی و تحصیل در کلمبیا را در سایر مقاطع را مشاهده کنید:

زمان تحصیل در کلمبیا در مقاطع مختلف

تحصیل لیسانس در دانشگاه های کلمبیا

در حالی که برزیل، شیلی و مکزیک دانشگاه های بیشتری در بین 100 دانشگاه برتر در رایج ترین رتبه بندی دانشگاه های آمریکای لاتین دارند، چندین دانشگاه عالی کلمبیا به طور برجسته در این رتبه بندی قرار دارند. در آخرین رتبه بندی Times Higher Education 2023 آمریکای لاتین 10 دانشگاه کلمبیا وجود دارد که در مقایسه با 37 موسسه برزیلی، 20 شیلیایی، 13 مکزیکی و 7 موسسه آرژانتین قرار دارد. موسسه کلمبیایی دارای رتبه برتر در رتبه بندی جهانی 20231 تایمز، دانشگاه Pontificia Javeriana است، یک دانشگاه خصوصی که در قرن هفدهم تاسیس شد و در محدوده 401-500 قرار دارد. دیگر موسسه عالی کلمبیایی در میان 1000 دانشگاه برتر دانشگاه د لوس آند است که دارای رتبه 801 است.

12 دانشگاه کلمبیا در میان 1000 دانشگاه برتر در رتبه بندی جهانی QS 2023 وجود دارد که در مقایسه با 19 موسسه برزیلی، 13 آرژانتینی، 13 مکزیکی و 11 موسسه شیلی است. موسسات دارای بالاترین امتیاز در زیر معرفی شده اند.

  •  دانشگاه دلوس آند
  •  دانشگاه ملی کلمبیا
  • دانشگاه پونتیفیشیا خاویرانا

آموزش عالی در کلمبیا

بر خلاف سیستم مدارس غیرمتمرکز، آموزش عالی در کلمبیا به طور متمرکز توسط وزارت آموزش و پرورش ملی کلمبیا اداره می شود، که به تمام موسسه های عالی دولتی یا خصوصی مجوز می دهد و با کمک موسساتی مانند Consejo Nacional de Acreditación (CNA) یا Comisión Nacional تضمین کیفیت را فراهم می کند. در حالی که دانشگاه ها به طور کلی از درجه استقلال بالایی نسبتاً بالایی برخوردار هستند، همه برنامه های تحصیلی باید حداقل شرایط خاصی را داشته باشند و توسط وزارت آموزش و پرورش ملی کلمبیا ثبت و مجاز شوند.

پذیرش در برنامه های آموزش عالی به طور کلی بر اساس مدرک دیپلم متوسطه و نمرات آزمون سراسری (Sabre) است. با این حال، فراتر از این معیارها، موسسات در تصمیمات پذیرش خود مختار هستند، به طوری که حداقل نمره Sabre مورد نیاز در موسسه متفاوت است. چندین موسسه، به ویژه دانشگاه های معتبر علاوه بر بررسی Saber، آزمون ورودی خود را برگزار می کنند و مصاحبه می کنند. از طرف دیگر، موسسات فن آوری و موسسات آموزش فنی می توانند بر اساس تکمیل آموزش مقدماتی و صلاحیت TVET مانند CAP یا CAO در ترکیب با سابقه کار مرتبط وارد شوند.

هزینه تحصیل کارشناسی در کلمبیا

هزینه تحصیل کارشناسی در کلمبیا

در سطح دانشگاه، هزینه ها با توجه به زمینه اقتصادی اجتماعی هر دانشجو تعیین می شود. در دانشگاه های دولتی، شهریه در هر ترم می تواند حدود 1000$ (دلار ایالات متحده آمریکا) باشد. این هزینه در دانشگاه های خصوصی گران تر است و دانشجویان باید ترمی 200$ الی 5000$ (دلار) را هزینه کنند. لازم به ذکر است بورسیه های تحصیلی کانادا و کمک هزینه ها نیز در دسترس دانشجویان قرار می گیرند. برای بررسی تحصیل کارشناسی در دیگر کشورهای آمریکای جنوبی مانند تحصیل کارشناسی در آرژانتین و تحصیل کارشناسی در پاراگوئه به مقاله های لینک شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *