مهاجرت تحصیلی برزیل

رشته فلسفه در برزیل

رشته فلسفه در برزیل

رشته فلسفه در برزیل از دوره های ارائه شده به زبان پرتغالی است. برزیل بزرگترین کشور آمریکای جنوبی یکی از کشورهای مورد توجه در این قاره برای مهاجرت است. افرادی که علاقه مند به تحصیل رشته فلسفه در برزیل هستند می توانند در دانشگاه های معتبر این کشور مانند دانشگاه سائوپائولو تحصیل کنند. برای تحصیل در کشور برزیل نیاز به تسلط به زبان پرتغالی خواهید داشت. البته ممکن است برخی از دانشگاه های این کشور دوره هایی را به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه کنند. چنانچه علاقه مند به مهاجرت و کسب اطلاعات بیشتر درباره برزیل هستید می توانید درباره آن در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

درباره تحصیل در برزیل

برزیل کشوری است که تنوع فراوانی از تنوع زیستی مجلل تا تنوع بی پایان فرهنگی و قومیتی دارد. یک استثنا از این قاعده در وحدت نسبی ساختار سیستم آموزشی عمومی در سراسر کشور نهفته است. برزیل کشوری است که در آن دسترسی به تحصیلات عالی یک قانون اساسی است. این واقعیت که تحصیلات عالی یک حق اساسی است، دانشگاه های دولتی برزیل را به بازیگران اصلی جامعه برزیل تبدیل می کند. ایده پشت قانون این است که با اجازه و تضمین دسترسی شهروندان از تمام طبقات اجتماعی به موسسات خوب آموزش عالی، دموکراسی تقویت می شود. بر اساس این سیاست ملی، کیفیت کلیه دانشگاه ها به صورت دوره ای توسط شورای مرکزی فدرال (CAPES) ارزیابی می شود و دولت ها از طریق آژانس فدرال توسعه ملی (CNPQ) یا بنیادهای ایالتی برای حمایت از تحقیقات (FAP) از تحقیقات حمایت می کنند.

این بدان معناست که بیشتر آموزش ها و تقریباً تمام تحقیقات بسیار تخصصی که در دانشگاه های برزیل انجام شده است و تقریباً هر هزینه ای که برای اداره سازمان های دانشگاهی دولتی استفاده می شود از مالیات تامین می شود. برزیل دارای 26 ایالت (و 1 ناحیه فدرال) است، اما دارای 69 دانشگاه فدرال با موسسات نخبه در رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان است. سیستم آموزشی آن، به عبارت دقیق تر، مختلط است، به این معنی که نهادهای دولتی (دولتی یا دولتی) با موسسات خصوصی (که می توانند مانند دانشگاه های کاتولیک یا غیر انتفاعی یا غیر انتفاعی باشند) همزیستی دارند.

تحصیل رشته فلسفه در برزیل

دانشگاه های دولتی در برزیل رایگان هستند. اما این همه ماجرا نیست در سراسر کشور، در هر دانشگاه دولتی که برنامه فارغ التحصیلی از نظر رتبه بندی دولتی دارای کیفیت بالایی است، انواع مختلفی از منابع مالی از دوره کارشناسی تا تحصیلات تکمیلی و تحقیقاتی وجود خواهد داشت. علاوه بر عدم نیاز به پرداخت هزینه (به جز مالیات شما) برای تحصیل در مقطع لیسانس (یا مدرک مجاز) در فلسفه، دانشجویان اغلب این فرصت را دارند که در صورت داشتن مشکلات اقتصادی (bolsa auxílio) برای دریافت بورسیه اقدام کنند. شغل تحقیقاتی یا حرفه تدریس یا حتی دستیاری برای کمک به پروفسور در فعالیت های داخل کلاس می تواند دانشجویان را تامین مالی کند.

  • برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دانشجویان دکترا نیز دستیاری تحقیقاتی وجود دارد.
  • هنگام تحصیل در مقطع دکترا، دانشجویان همچنین می توانند در سراسر جهان (Bolsa-sanduíche) کارآموزی تحقیقاتی پولی را در دانشگاه ها انجام دهند.
  • برخی از این بورسیه های تجربه بین المللی تحقیقاتی فصلی هستند، مانند Bolsa de Doutorado Pleno و برنامه Science بدون مرز و انواع مختلفی از بورسیه های تحقیقاتی پس از دکترا نیز وجود دارد.

در جدول زیر می توانید با دانشگاه های ارائه کننده رشته فلسفه جهت تحصیل در برزیل آشنا شوید:

ردیفدانشگاه
1The University of São Paulo
2Federal University of São Carlos
3Federal University of Ceará (UFC)
4Federal University of Goias
5Federal University of Pelotas
6Federal University of Uberlândia
7Federal University of Santa Maria

بازار کار رشته فلسفه در برزیل

بازار کار رشته فلسفه در برزیل

اغلب دارندگان دکترای فلسفه در برزیل اخیرا در دبیرستان ها کار می کند (فلسفه بخشی از برنامه های درسی مدارس خصوصی و دولتی است) یا موقعیت پژوهشی پسا دکتری پیدا می کند. افراد خوش شانس تر، شغلی دائمی را در یک دانشگاه دولتی یا خصوصی خواهند یافت. معمولاً فقط دانش پژوهانی با سال ها تجربه مختلف شغلی را در دانشگاه های مرکزی پیدا می کنند. اگرچه مشاغل دانشگاه های خصوصی (موقت و دائم) وجود دارد، اما سیستم استخدام آنها هموار و مشابه نیست. برعکس، مشاغل دانشگاه های دولتی دارای یک سیستم استخدام ویژه (و یکپارچه) به نام “Concurso Público” هستند. از آنجا که همه مشاغل اساتید در دانشگاه های دولتی مشاغل دولتی هستند، اساتید کارمند دولتی هستند که برای ایالت یا دولت فدرال کار می کنند.

فرآیند گزینش سخت است و گاهی اوقات تلاش های مختلفی در دانشگاه های مختلف به طول می انجامد تا زمانی که فرد بتواند “استاد کنکورسو” شود. سیستم استخدام Concurso Público یک فرایند طولانی، بسیار خسته کننده، از نظر مالی پر هزینه، بوروکراتیک و چالش برانگیز است. هیچ گاه نمی توان همزمان برای ده ها موقعیت شغلی اقدام کرد و در حالی که منتظر تماس گرفتن برای مصاحبه یا بازدید از دانشگاه بود. کنسروها یک به یک اتفاق می افتند و هر برنامه باید متناسب با آن موقعیت خاص متمرکز شود.. هرکسی که درخواست می کند و تمام اسناد و مدارک مورد نیاز را ارائه می دهد، در امتحانات شرکت می کند.

درآمد مشاغل رشته فلسفه در برزیل

میزان حقوق ماهیانه کار در برزیل برای یک فیلسوف در این کشور به صورت میانگین به میزان 11800BRL (رئال برزیل) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 142000BRL (رئال برزیل) در سال است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار یک فیلسوف در کشور برزیل در حدود 5540BRL (رئال برزیل) و در بیشترین حالت 18800BRL (رئال برزیل) می باشد.

میزان حقوق مشاغل رشته فلسفه در بهترین شهرهای برزیل در نمودار زیر قابل مشاهده است:

حقوق مشاغل فلسفه در شهرهای برزیل

کار در کشور برزیل

در مجموع مشاغل دائمی در سیستم عمومی برزیل مشاغل بسیار معتبری هستند. معمولاً آنها در موسسات بسیار شایسته ای با زیرساخت های منظم و عادلانه هستند. موقعیت های عمومی دائمی کمیاب با حقوقی مانند مرخصی زایمان با حقوق (حداکثر تا شش ماه)، تعطیلات پرداختی (45 روز)، حقوق سیزدهم (کمک هزینه اضافی ماهانه در پایان سال به 12 ماه حقوق و دستمزد اضافه می شود) و مزایای دیگر مانند برنامه های بازنشستگی در برزیل همراه هستند. حقوق فدرال در سراسر کشور یکسان است و همه اساتید از یک طبقه درآمد یکسانی دریافت می کنند. از این نظر، تحرک زیادی برای اعضای هیات علمی بر اساس انتظارات از افزایش حقوق وجود ندارد. یک استاد در ریو همانند یک استاد در آمازوناس است. تفاوت مربوط به هزینه زندگی در برزیل است.

اگر در شهرهای بزرگی مانند سائوپائولو، ریودوژانیرو، بلو هوریزونته یا پورتو آلگره کار می کنید، جایی که خدمات گران تر است، حقوق به احتمال زیاد محدود می شود. اما اگر دور از مرکز اقتصادی که زندگی ارزان تر است کار کنید، احتمالاً حقوق شما در مقایسه با سایر فعالیت های حرفه ای خوب خواهد بود. با این حال، مشکلاتی مانند نوسان ارزش ارز، تورم و از دست دادن قدرت خرید، اساتید و همچنین هرکسی را تحت تأثیر قرار خواهد داد. برای داشتن بودجه برای تحقیقات، مسافرت و سایر فعالیت های دانشگاهی، باید برای کمک هزینه اعم از دولتی یا خصوصی استفاده کنید. پروفایل های دانشگاهی مختلفی در یک واحد وجود دارد و تنوع در رشته های یک موسسه حتی بیشتر است. جهت مهاجرت به اروپا و کشورهای برتر دنیا می توانید از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *