مهاجرت تحصیلی ایسلند

رشته فلسفه در ایسلند

رشته فلسفه در ایسلند

رشته فلسفه در ایسلند یکی از رشته های ارائه شده و کار شده در این کشور است. از آنجا که جامعه دانشگاهی در ایسلند کوچک است. بسیاری از تحقیقات فلسفی ناگزیر به زبان انگلیسی (و گاهی اوقات به آلمانی) انجام می شود و در مجلات بین المللی منتشر می شود. به طور کلی، مردم ایسلند از زبان انگلیسی استفاده می کنند و به خواندن، صحبت کردن و گوش دادن به زبان انگلیسی عادت دارند. این امر تا حدی به این دلیل است که ایسلند یک مقصد گردشگری محبوب است و تا حدی به دلیل نفوذ فرهنگی از زمان استقرار ارتش انگلیس و بعداً آمریکایی در ایسلند در طول جنگ جهانی دوم و جنگ سرد است.

با این حال، سنت طولانی در نوشتن فلسفه به زبان مادری ایسلندی وجود دارد و تعداد شگفت انگیزی از آثار کلاسیک به ایسلندی ترجمه شده است. حتی مجله ایسلندی فلسفه دانشگاهی به نام Hugur وجود دارد که مقالات، ترجمه ها و نقد کتاب ها را به زبان ایسلندی منتشر می کند. برای بررسی بیشتر رشته فلسفه در ایسلند با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

تحصیل رشته فلسفه در ایسلند

اولین چیزی که در مورد ایسلند باید بگوییم مربوط به اندازه آن است. با جمعیتی در حدود 380000 نفر، حدود 250000 نفر از آنها در پایتخت یا نزدیک پایتخت، ریکیاویک زندگی می کنند، فرصت هایی برای فیلسوفانی که می خواهند در ایسلند کار کنند ناگزیر محدود است. تصور می شود تعداد کل فیلسوفان شاغل در دانشگاه های ایسلند حدود 20 تا 30 نفر است، البته بسیاری از فیلسوفان دیگر در سایر نقاط جامعه ایسلندی – از جمله در دبیرستان، نشر و رسانه ها مشغول به کار هستند. اکثر فیلسوفان دانشگاهی در دانشگاه ایسلند واقع در ریکیاویک کار می کنند، که تا کنون بزرگترین دانشگاه و تنها دانشگاهی است که به صورت تمام وقت در زمینه فلسفه تحصیل می کند.

ساختار دانشگاه های ایسلندی از چند جهت تحت تأثیر کشورهای اسکاندیناوی (دانمارک، فنلاند، نروژ، سوئد) بوده است. اولین مدرک دانشگاهی یک دانشجو معمولاً لیسانس 3 ساله، پس از آن مدرک کارشناسی ارشد 2 ساله و مدرک دکتری است که 3 سال رسمی است (اما معمولاً بیشتر طول می کشد تا در عمل تکمیل شود). اکثر دانشگاه های ایسلند، از جمله دانشگاه ایسلند، توسط دولت اداره می شوند و تقریباً به طور انحصاری از مالیات استفاده می کنند تا شهریه دانشجویی. بنابراین، کل تحصیلات دانشگاهی بدون در نظر گرفتن وضعیت مالی فرد، کمابیش رایگان و قابل دسترسی است.

در جدول زیر جهت تحصیل در ایسلند در رشته فلسفه، دانشگاه های ایسلند معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه ایسلند
2دانشگاه بیفروست

بازار کار رشته فلسفه در ایسلند

بازار کار رشته فلسفه در ایسلند

برای کسانی که علاقه مند به انجام فلسفه برای امرار معاش هستند، مشكل این است كه پس از اتمام تحصیل در مقطع دكتری خود، شغل دانشگاهی پیدا كنید. حتی کسانی که در خارج از کشور در دانشگاه های معتبر تحصیل کرده اند و در مجلات معتبر چاپ کرده اند معمولاً نمی توانند انتظار داشته باشند که تا 10 تا 15 سال پس از فارغ التحصیلی، موقعیت دائمی خود را در ایسلند کسب کنند. متأسفانه، تأمین موقعیت های پسا دکتری و سایر موقعیت های تحقیقاتی موقت در ایسلند نیز بسیار دشوار است، بنابراین بسیاری از فیلسوفان مجبور می شوند قراردادهای تدریس ساعتی و مشاغل مختلف دیگر نامطمئن، موقت و کم دستمزد را انجام دهند. ناگفته نماند که بسیاری از فیلسوفان با استعداد به همین دلیل از تأمین شغل دانشگاهی منصرف شده اند.

با این حال، افرادی هستند که یکی از معدود مشاغل پیشنهادی را بدست آورند، واقعاً خوش شانس هستند. مانند بقیه نیروی کار ایسلند، دانشگاهیان به شدت متحد شده اند و بنابراین از امنیت و مزایای متنوعی برخوردارند. حقوق آنها کمتر بر اساس عنوان شغلی آنها تعیین می شود و بیشتر بر اساس سیستم پیچیده ای است که برای دستاوردهای مختلف، مانند نشریات، کمک های مالی و حتی تجربه تدریس و مدیریت، “امتیاز” اعطا می کند. کسانی که مرتباً در مجلات معتبر منتشر می کنند، می توانند حقوق سالیانه خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند، علاوه بر این که در برخی از موارد از تدریس سبک تری برخوردار می شوند. این می تواند استرس زا باشد، اما بسیار مفید است، به ویژه برای کسانی که محققان فعال هستند.

درآمد مشاغل رشته فلسفه در ایسلند

بسیاری از فیلسوفان ایسلندی روشنفکرانی نیمه عمومی هستند که اغلب در مناسبت های مختلف با رسانه های ایسلندی مصاحبه می شوند. بسیاری از مردم ایسلند واقعاً به فلسفه علاقه مند هستند، مادامی که این فلسفه حداقل تا حدودی قابل دسترسی باشد و رویدادهای باز در موضوعات فلسفی اغلب توسط مردم به خوبی مورد توجه قرار می گیرد. همچنین از فیلسوفان اغلب خواسته می شود تا به عنوان متخصص در زمینه اخلاق و مسائل سیاسی خدمت کنند. به عنوان مثال، هنگامی که سیستم بانکی ایسلند در سال 2008 سقوط کرد، پارلمان ایسلند دستور داد یک گزارش 9 جلدی در مورد ریشه ها و علل آن ارائه دهد. یکی از این جلدها توسط کمیته ای متشکل از یک مورخ و 2 فیلسوف دانشگاهی نوشته شده است.

طبق آمارهای مشخص شده میزان حقوق ماهیانه کار در ایسلند برای یک مدرس فلسفه به صورت متوسط به میزان 992000ISK (کرون ایسلندی) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 11900000ISK (کرون ایسلندی) در سال است. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته میزان درآمد ماهیانه کار یک مدرس فلسفه در کشور ایسلند حداقل 456000ISK (کرون ایسلندی) و حداکثر 1580000ISK (کرون ایسلندی) می باشد.

میزان حقوق مشاغل رشته فلسفه در مقایسه با سایر مشاغل در ایسلند در نمودار زیر مشخص شده است:

مقایسه حقوق ماهیانه مشاغل در ایسلند تحصیل فلسفه در دانشگاه ایسلند

دانشکده تاریخ و فلسفه دانشگاه ایسلند 3 حوزه اصلی را شامل می شود:

  • تاریخ
  • باستان شناسی
  • فلسفه.

علاوه بر این، برنامه هایی در مطالعات کلاسیک، مطالعات قرون وسطایی و مطالعات کاربردی در زمینه فرهنگ و ارتباطات ارائه می شود. فلسفه تلاشی است برای پاسخگویی به سوالات اساسی، چه در مورد تجربیات روزمره، چه در امور، چه در اندیشه روح و چه در موارد دیگر. دانشجویان در زمینه تفکر انتقادی، مطالعه دقیق منابع اصلی و استدلال روشن آموزش می بینند. مطالعات کلاسیک به فرهنگ یونان و روم باستان و میراث آنها می پردازد. این مطالعات به طور همزمان تاریخ، ادبیات، فلسفه و زبان شناسی را شامل می شود و بنابراین مقدمه ای بین رشته ای برای مبانی فرهنگ غربی محسوب می شود. دوره های اصلی فلسفه به منظور ارائه مقدمه ای کلی و تاریخی در زمینه رشته و دانش اساسی در زمینه های اصلی آن به دانشجویان ارائه شده است. آن ها هستند:

  • مقدمه ای بر فلسفه (10 ECTS)
  • تفکر انتقادی (5 ECTS)
  • سیاست و جامعه (5 ECTS)
  • فلسفه باستان (10 ECTS)
  • فلسفه مدرن (10 ECTS)
  • مقدمه ای بر منطق (10 ECTS)
  • مقدمه ای بر اخلاق (10) ECTS)
  • مقدمه ای بر معرفت شناسی (10 ECTS)
  • مقدمه ای بر متافیزیک (10 ECTS)
  • دوره های تخصصی اصلی در فلسفه و موضوعات مختلف دیگر شامل (20 ECTS) است.

سمینارها برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دانشجویان کارشناسی که در تحصیلات خود پیشرفت کرده اند در نظر گرفته شده است. دانشجویان در برنامه فلسفه ECTS 180 باید حداقل 2 سمینار 5 ECTS و همچنین 2 تکلیف 5 ECTS بگذرانند جهت تحصیل و اعزام دانشجو به ایسلند مقاله ارائه شده از سوی همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *