مهاجرت تحصیلی اسلواکی

رشته فلسفه در اسلواکی

رشته فلسفه در اسلواکی

رشته فلسفه در اسلواکی مانند بسیاری از رشته های علمی و فرهنگی در دانشگاه های این کشور ارائه می شود. فیلسوفان در اسلواکی از گذشته تاکنون فعالیت های مختلفی در سطوح مختلف داشته اند. در دهه 1980، نسل جوان فیلسوفان اسلواکی شروع به انتشار نتایج تحقیقات خود در مورد تاریخ فلسفه، مشکلات پدیدارشناسی، اگزیستانسیالیسم، فلسفه تحلیلی، مکتب فرانکفورت و همچنین روندهای پست مدرن کردند. با این حال، تنها پس از سقوط رژیم توتالیتر در سال 1989 بود که آزادی کامل فعالیت های فلسفی در اسلواکی امکان پذیر شد. در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص دانشگاه های ارائه کننده رشته فلسفه و برنامه های آن اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار داده اند.

تاریخچه رشته فلسفه در اسلواکی

وقتی اسلواکی در سال 1918 بخشی از جمهوری مستقل چکسلواکی شد، وضعیت جدیدی بوجود آمد. زندگی فکری اسلواکی شکوفا شد و به مخزن بالقوه فرهنگ فلسفی جدید تبدیل شد. ارتباط با فلسفه مترقی چک بیشتر شد (فیلسوفان چک در دانشگاه تازه تاسیس براتیسلاوا سخنرانی کردند). ارتباط مستقیم با اندیشمندان معاصر اروپایی نیز افزایش یافت. تأثیر فلسفه ماساریک همچنان قوی بود، به ویژه در کار Svätopluk útúr که همچنین از ایده های Benedetto Croce و J.L. Fischer در جستجوی نوع ترکیبی عقل گرایی استفاده کرد. پوزیتیویسم کلاسیک در آثار یوزف کره و ساموئل غالب شد. یک رویداد مهم در زندگی فکری اسلواکی تأسیس انجمن سنتز علمی در سال 1937 بود که محققان حوزه های مختلف علمی را گرد هم آورد. این انجمن بر استفاده از اصول روش شناختی برگرفته از نئوپوزیتیویسم و ​​ساختارگرایی تأکید کرد.

شخصیت برجسته ایگور هروسوفسکی بود که حتی پس از پذیرش تزهای اساسی مارکسیسم پس از 1945، همچنان چهره غالب فلسفه اسلواکی باقی ماند و مفهوم جدیدی از ساختارگرایی دیالکتیکی ایجاد کرد. هنگامی که حزب کمونیست در 1948 قدرت را به دست آورد، گرایش مارکسیستی اعمال شد و متعاقباً بر فلسفه عمومی اسلواکی تسلط یافت. مورخان فلسفه و دیگران شروع به رهایی از ستم ایدئولوژیک کردند و بسیاری از آنها آثار ارزشمندی منتشر کردند. این آثار توسط نویسندگان سایر رشته های فلسفی دنبال شد و ترجمه های اسلواکی کلاسیک های فلسفی به موفقیت مهمی دست یافت.

حقوق مشاغل رشته فلسفه در اسلواکی

مشاغل مختلف پس از فارغ التحیلی در رشته اسلواکی وجود دارد. این افراد می توانند در بخش های مختلف مانند حقوقی، آموزش، سیاسی و بسیاری دیگر از بخش ها کار کنند. میزان حقوق ماهیانه کار در اسلواکی برای یک فیلسوف متخصص در این کشور به صورت متوسط به میزان 2910€ (یورو) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 34900€ (یورو) در سال است. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار یک فیلسوف در کشور اسلواکی در حدود 1540€ (یورو) و حداکثر 4420€ (یورو) می باشد.

میزان حقوق مشاغل رشته فلسفه در مقایسه با سایر مشاغل در اسلواکی در نمودار زیر قابل مشاهده است:

مقایسه حقوق مشاغل در اسلواکی

تحصیل رشته فلسفه در اسلواکی

چندین دانشگاه در اسلواکی وجود دارد که رشته فلسفه را ارائه می کنند. زبان تحصیل در این کشور اسلواک است اما دوره های انگلیسی نیز در برخی از دانشگاه های این کشور در مقاطع تحصیلات تکمیلی ارائه می شود. از جمله گرایشات ارائه شده در دانشگاه های اسلواکی برای تحصیل رشته فلسفه شامل:

  • فلسفه تحلیلی
  • فلسفه تاریخی
  • فلسفه اجتماعی و مردم شناسی
  • فلسفه محیط زیست
  • فلسفه سیاسی

با بررسی دوره های ارائه شده و شرایط پذیرش با ارتباط با دانشگاه و ارائه درخواست خود می توانید از دانشگاه مورد نظر پذیرش خود را بگیرید و برای اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی اقدام کنید. در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده رشته فلسفه جهت تحصیل در اسلواکی معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1آکادمی علوم و هنر اسلواکی
2دانشگاه کاتولیک روزمبروک
3دانشگاه کمنیوس
4دانشگاه جوزف سافاریک

تحصیل رشته فلسفه در آکادمی علوم و هنر اسلواکی

موسسه فلسفه در سال 1946 به عنوان بخشی از آکادمی علوم و هنر اسلواکی تأسیس شد. در سال 1953 ، هنگامی که آکادمی علوم اسلواکی تأسیس شد، موسسه فلسفه به عضویت آن درآمد. در 1975 این موسسه با موسسه جامعه شناسی تحت عنوان موسسه فلسفه و جامعه شناسی آکادمی علوم اسلواکی ادغام شد. در سال 1990، پس از تغییرات سیاسی در چکسلواکی، موسسات از یکدیگر جدا شدند و موسسه به نام اصلی خود موسسه فلسفه آکادمی علوم اسلواکی بازگشت. فعالیت های تحقیقاتی در موسسه شامل طیف وسیعی از موضوعات:

  • فلسفه تحلیلی و فلسفه علم
  • فلسفه محیط زیست
  • فلسفه اجتماعی و سیاسی
  • پدیدارشناسی
  • تاریخ تفکر فلسفی و سیاسی و اخلاق

یکی دیگر از فعالیت های مهم موسسه، برنامه مطالعات دکتری است که با همکاری نزدیک با گروه فلسفه و تاریخ فلسفه در دانشکده فلسفی دانشگاه کمنیوس در براتیسلاوا و گروه فلسفه و تاریخ فلسفه در دانشکده فلسفه دانشگاه Jozef Šafárik است. این موسسه با بسیاری از موسسات در اسلواکی و اروپا همکاری می کند، به عنوان مثال با موسسه فلسفه آکادمی علوم چک، موسسه فلسفه و جامعه شناسی آکادمی علوم لهستان در ورشو، مرکز علوم ایان رمزی و دین (IRC) در آکسفورد انگلستان، دانشگاه وین، مرکز اخلاق، سیاست و جامعه دانشگاه مینهو پرتغال، دانشگاه سگد مجارستان و آکادمی علوم بلغارستان در صوفیه همکاری می کند.

تحصیل رشته فلسفه در آکادمی علوم و هنر اسلواکی

تحصیل فلسفه در دانشگاه کاتولیک اسلواکی

گروه فلسفه در دانشکده هنر و ادبیات، دانشگاه کاتولیک در روزمبروک یک موسسه معتبر است که برنامه های مدرک تحصیلی را در هر 3 سطح ارائه می دهد. در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (MA)، دانشجویان می توانند برنامه تربیت معلم فلسفه (در ترکیب با موضوع دیگر)، یک برنامه مطالعاتی عمده در فلسفه یا یک برنامه مطالعاتی بزرگ دوگانه در فلسفه همراه با زبان انگلیسی و مطالعات آمریکایی، مطالعات آلمانی، تاریخ، علوم سیاسی یا زبان و ادبیات اسلواکی است. در مقطع دکتری (PhD) دانشجویان ممکن است فلسفه را در یک مطالعه تمام وقت یا نیمه وقت مطالعه کنند. اساتید گروه به دانشجویان خود تجزیه و تحلیل، بحث و نوشتن مقالات فلسفی را آموزش می دهند. در طول کلاس ها دانشجویان تشویق می شوند تا تفکر انتقادی و خلاقیت خود را بهبود بخشند. برنامه درسی شامل دوره هایی در زمینه های اصلی فلسفی مانند:

  • متافیزیک
  • معرفت شناسی
  • منطق
  • اخلاق
  • زیبایی شناسی
  • فلسفه سیاسی
  • اخلاق زیستی
  • و تاریخ فلسفه است.

به دانشجویان نیز دوره های تخصصی تری ارائه می شود که درباره کار فیلسوفان خاص بحث می کنند. تحقیقات اعضای هیئت علمی بر موضوعات منتخبی از حوزه های متافیزیک، معرفت شناسی، فلسفه زبان، فلسفه علم، فلسفه تاریخ، فلسفه اخلاقی و سیاسی، اخلاق زیستی، فلسفه هنر، فلسفه باستان و قرون وسطی متمرکز است. انتشارات، پروژه ها و همچنین کنفرانس هایی که آنها ترتیب می دهند معمولاً بر روی کار فیلسوفان و بحث های پیرامون مسائل فلسفی رئالیسم متمرکز است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره اعزام دانشجو به اسلواکی مطالب را ارائه کرده اند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *