مهاجرت تحصیلی لیتوانی

رشته طب ورزشی در لیتوانی

رشته طب ورزشی در لیتوانی

فرآیند صدور ویزای دانشجویی برای علاقه مندان رشته طب ورزشی در لیتوانی بدین شکل است که زمان تحویل درخواست‌ ها معمولا 2 هفته طول می کشد. در نظرداشته باشید که در موارد پیچیده ممکن است تا 6 هفته طول بکشد. زمانی که بتوانید پاسپورت و ویزای خود را دریافت کنید، کنسولگری به شما اطلاع خواهد داد. برای ثبت اجازه اقامت موقت، شما باید درخواست اولیه اجازه اقامت را از طریق سیستم اطلاعات مهاجرت لیتوانی ارسال کنید.

نکته دیگر اینکه، مدارک خود را به صورت حضوری در همان سفارت لیتوانی در کشور خود ارائه دهید. قبل از صدور مجوز اقامت، باید چندین سند پشتیبان ارائه دهید و اطلاعات بیومتریک خود را ثبت کنید.علاوه بر این شما به نامه رسمی پذیرش از دانشگاه شما، حداقل 2 صفحه خالی و در 10 سال گذشته صادر شده است، نیاز دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مشاوران حقوقی همکار با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه پاسخگویی به پرسش های شما هستند.

چشم انداز شغلی رشته طب ورزشی در لیتوانی

برای علاقه مندان رشته طب ورزشی در لیتوانی، موقعیت های شغلی متنوعی وجود دارد. اما با این حال، یک شغل رایج، پرستار ارتوپدی است. این موقعیت برای کسانی مناسب است که علاقه شدیدی به بخشی از رشته پزشکی ورزشی دارد اما نمی خواهند به عنوان یک پزشک پزشکی کار کنند. این پرستاران در کنار پزشکان برای ارزیابی و درمان بیماران آسیب دیده کار می کنند. بهترین پرستاران جزئیات گرا، مراقب هستند و رفتار خوبی در کنار تخت دارند. اگر قصد دارید یک پرستار ثبت نام شده در رشته های پزشکی ورزشی یا ارتوپدی شوید، باید مدرک کارشناسی پرستاری بگیرید.

در این قسمت شاهد مزایای تحصیل رشته طب ورزشی در لیتوانی هستید:

مزایای تحصیل رشته طب ورزشی در لیتوانی

ممکن است بتوانید بدون تحصیلات تخصصی تر به عنوان پرستار در رشته ارتوپدی یا پزشکی ورزشی کار کنید. اما برخی از برنامه ها مدرک کارشناسی ارشد در رشته پرستاری را ارائه می دهند که به شما این امکان را می دهد که در ارتوپدی تخصص داشته باشید. اگر می خواهید به عنوان یک پرستار ارتوپد گواهینامه دریافت کنید، می توانید با شرکت و قبولی در آزمون ارائه شده توسط هیئت صدور گواهینامه پرستاری ارتوپدی این کار را انجام دهید. درست مانند بسیاری از مشاغل در مراقبت های بهداشتی، چشم انداز پرستاران ثبت نام شده از همه نوع خوب است. اداره آمار کار 12% رشد شغلی را از سال 2018 تا 2028 پیش بینی می کند.

شرایط تحصیلی و شغلی رشته طب ورزشی در لیتوانی

یکی از مهمترین موضوعات برای زندگی شغلی در لیتوانی دانستن زبان این کشور است که سطح B1 زبان لیتوانیایی پس از 6 ترم حضور به دست می آید. یک دوره ترم 5 واحد ECTS است. برای یادگیری این زبان، دانشجویان دو بار در هفته در کلاس شرکت می کنند. چرا گذراندن دوره زبان لیتوانیایی مهم است؟ در طول دوره های بالینی برای ارتباط با بیماران، دانستن زبان ارتباط را آسان می کند و به طور قابل توجهی به فرآیند یادگیری کمک می کند. دریافت مجوز در کشور مورد نظر آسان تر است. پس از فارغ التحصیلی از تحصیلات پزشکی یکپارچه، با داشتن سطح B1 لیتوانیایی، فارغ التحصیلان می توانند برای مجوز طبابت طبق قانون فعالیت پزشکی جمهوری لیتوانی درخواست دهند.

این بدان معناست که فارغ التحصیلان می توانند مجوزهای صادر شده در لیتوانی را دریافت کنند و بعداً می توانند در لیتوانی یا در کشور دیگری که مجوز LT معتبر است شروع کنند یا ممکن است به دریافت مجوز در آن کشور به روشی سریعتر و آسان تر کمک کند. درخواست مجوز در لیتوانی اجباری نیست، اما ممکن است مراحل و زمان لازم برای دریافت مجوز در کشور دیگر را کوتاه کند.

شرایط تحصیلی و شغلی رشته طب ورزشی در لیتوانی

شرایط ویزای دانشجویی در رشته طب ورزشی لیتوانی

اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید و امیدوارید بیش از 90 روز در خارج از کشور لیتوانی تحصیل کنید، باید برای ویزای دانشجویی، ویزا (D) و اجازه اقامت موقت درخواست دهید. دانشجویان بین المللی از کشورهای اتحادیه اروپا، EEA یا EFTA از شرایط ویزا معاف هستند و می توانند آزادانه وارد لیتوانی شوند. با این حال، اگر برنامه شما بیش از 3 ماه طول بکشد، باید گواهینامه ای از وزیر کشور دریافت کنید که حق شما برای زندگی در لیتوانی را به رسمیت می شناسد. ویزای لیتوانیایی D معمولا 120€ (یورو) هزینه دارد و اجازه اقامت نیز 120€ (یورو) اضافی هزینه دارد.

در جدول زیر یک تفکیک ساده از روند درخواست ویزای D و اجازه اقامت لیتوانی آمده است:

توضیحاتمراحل
نامه رسمی پذیرش را از موسسه انتخابی خود دریافت کنید و هزینه های ثبت نام مورد نیاز را بپردازید.پذیرش محل دانشگاه
لیست سفارتخانه ها و کنسولگری های رسمی در کشور خود را پیدا کنید.تعیین وقت ویزا با سفارت لیتوانی
مطمئن شوید که هر بخش از فرم را با اطلاعات دقیق و به روز پر کرده اید.دانلود فرم ویزا
باید چندین سند پشتیبان را در قرار ملاقات خود ارائه دهید، بنابراین بهتر است آنها را از قبل مرتب کنید. در بخش بعدی می‌توانید جزئیاتی از آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید.مدارک پشتیبان را جمع آوری کنید.
باید فرم درخواست، مدارک پشتیبان خود را ارسال کنید و قبل از رسیدگی به درخواست شما، هزینه را به صورت حضوری پرداخت کنید.در قرار ملاقات ویزای خود شرکت کنید.

مدارک ویزای دانشجویی در رشته طب ورزشی لیتوانی

برای دریافت ویزای دانشجویی جهت آغاز تحصیل طب ورزشی در لیتوانی شما به مدارک متعددی نیاز دارید که عبارتند از: نامه میانجیگری که به صورت الکترونیکی توسط موسسه آموزش عالی از طریق سیستم اطلاعات مهاجرت لیتوانی ارسال شده است. اثبات منابع مالی کافی (حداقل 150€ (یورو) برای هر ماه اقامت شما)، جزئیات ترتیبات اقامت و آدرس شما، برنامه پرواز شما (شامل بلیط های رفت و برگشت)؛ بیمه نامه درمانی با حداقل پوشش 30000€ (یورو) ، پاسپورت معتبر، یک درخواست الکترونیکی ارسال شده از طریق MIGRIS، گواهی ترخیص پلیس از کشور شما.

درآمد شاغلان رشته طب ورزشی در لیتوانی

فردی که در لیتوانی در بخش بهداشت و پزشکی کار می کند معمولا حدود 4890€ (یورو) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و از 1020€ (یورو) در ماه (حداقل حقوق متوسط) تا 14600€ (یورو) در ماه (حداکثر متوسط ​​حقوق، حداکثر واقعی بالاتر است) متغیر است. با این حال، حقوق متوسط ​​4890€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افراد شاغل در بهداشت ورزشی کمتر از 4890€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 4890€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% از افراد شاغل کمتر از 2660€ (یورو) درآمد دارند.

کارمندانی که مدرک کارشناسی گرفته اند 24% بیشتر از کسانی که فقط موفق به دریافت گواهینامه یا دیپلم شده اند، درآمد دارند. به حرفه ای هایی که مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کرده اند، حقوقی 29% بیشتر از افراد دارای مدرک لیسانس تعلق می گیرد. در نهایت، دارندگان دکترا در حین انجام همان کار، به طور متوسط ​​23% بیشتر از دارندگان مدرک کارشناسی ارشد درآمد دارند.

شما می توانید با مراجعه به بخش مهاجرت به لیتوانی در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات خود را پیش از آغاز مهاجرت تکمیل کنید.

سوالات متداول در باب رشته طب ورزشی در لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات متداول در باب رشته طب ورزشی در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • فرصت های شغلی رشته طب ورزشی در لیتوانی برای علاقه مندان کدام اند؟ رشته طب ورزشی در لیتوانی، موقعیت های شغلی متنوعی وجود دارد. اما با این حال، یک شغل رایج، پرستار ارتوپدی است.
  • شرایط تحصیل طب ورزشی در لیتوانی چیست؟ یکی از مهمترین موضوعات برای تحصیل و زندگی شغلی در لیتوانی دانستن زبان این کشور است که سطح B1 زبان لیتوانیایی پس از 6 ترم حضور به دست می آید. یک دوره ترم 5 واحد ECTS است. برای یادگیری این زبان، دانشجویان دو بار در هفته در کلاس شرکت می کنند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *