مهاجرت تحصیلی کانادا

رشته زمین شناسی در کانادا

رشته زمین شناسی در کانادا

علاقه مندان به رشته زمین شناسی در کانادا می توانند در معتبرترین دانشگاه های این کشور در ایالات مختلف تحصیل کنند. کانادا یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی و انگلیسی زبان در جهان است. با تحصیل رشته زمین شناسی در کانادا می توانید زمینه برای ورود به بازار کار این کشور را برای خود فراهم کنید. کانادا یک کشور انگلیسی زبان است و دوره های آموزشی به زبان انگلیسی هستند. البته در برخی از ایالت ها مانند ایالت کبک دوره ها به زبان فرانسوی نیز ارائه می شوند. البته توجه داشته باشید برای تحصیل در کانادا شرایط سنی، مدرک تحصیلی، مدرک خوب زبان و موارد از این دست جهت پذیرش مهم هستند. جهت بررسی شانس اخذ ویزای خود و شرایط پذیرش می توانید با کارشناسان ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

تحصیل رشته زمین شناسی در کانادا

زمین شناسی علمی است که شامل مطالعه زمین و مبدا، ترکیب، ساختار و تاریخ زمین است. صخره ها، بلورها، کوه ها، زلزله ها، آتشفشان ها، رودها، یخچال ها، رانش زمین، سیل و بسیاری از موضوعات دیگر در این زمینه وسیع علم قرار می گیرند. برخی از موسسات زمین شناسی را مترادف با علوم زمین می دانند، علیرغم این واقعیت که علوم زمین از نظر فنی یک اصطلاح گسترده تر است که شامل زمین شناسی می شود. اما مدارس دیگر از علوم زمین در زمینه علوم سیاره ای استفاده می کنند. دوره های مختلفی در رشته زمین شناسی در کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های کانادا ارائه می شود.

 با داشتن شرایط تحصیل در کشور کانادا می توانید از جمله در دانشگاه های زیر در رشته زمین شناسی در کانادا تحصیل کنید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه تورنتو
2دانشگاه کالگری
3دانشگاه آلبرتو
4دانشگاه بریتیش کلمبیا
5دانشگاه مک گیل
6دانشگاه ویکتوریا
7دانشگاه دالهوسی
8دانشگاه واترلو
9دانشگاه اتاوا
10دانشگاه کبک

کار رشته زمین شناسی در کانادا

مطالعه زمین شناسی می تواند منجر به طیف گسترده ای از مشاغل در صنعت، آموزش و تحقیق در علوم زمین شود. برنامه های تحصیل با الزامات دانشگاهی که توسط دستورات حرفه ای برای زمین شناسان و زمین شناسان محیط زیست در اکثر استان های کانادا به اشتراک گذاشته شده است، مطابقت دارد. شما می توانید از جمله وارد مشاغل زیر شوید:

  • زمین شناس محیط زیست
  • ژئوفیزیکدان
  • زمین شناس اکتشافی
  • مهندس زمین شناسی
  • زمین شناس معدن
  • سرپرست موزه زمین شناسی

حقوق ماهیانه کار در کانادا برای مشاغل رشته زمین شناسی در این کشور به صورت متوسط 16700CAD (دلار کانادا) در ماه است که سالانه حدود 200000CAD (دلار کانادا) می باشد. همچنین در حداقل میزان درآمد سالانه کار مشاغل رشته زمین شناسی در کشور کانادا به میزان 98000CAD (دلار کانادا) و حداکثر به میزان 312000CAD (دلار کانادا) می باشد.

میزان حقوق برخی از مشاغل مرتبط با رشته زمین شناسی در کانادا در نمودار زیر قابل مشاهده است:

حقوق سالانه مشاغل زمین شناسی در کانادا

تحصیل زمین شناسی در دانشگاه آلبرتا کانادا

دانشکده علوم در دانشگاه آلبرتا کانادا برنامه های با کیفیتی را ارائه می دهد که به بررسی، توضیح و کشف علم واقعی در مسائل مربوط به زندگی روزمره ما می پردازد. با نزدیک به 60 برنامه در 39 زمینه موضوعی، این دانشگاه یکی از جامع ترین دانشکده های علمی در کانادا، با پیشرفته ترین امکانات آموزشی و یادگیری، فرصت هایی برای تحقیقات در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی است. مدرک تخصصی کارشناسی علوم، آموزش متمرکز را در یک برنامه ارائه می دهد. شما اکثر دوره های خود را در زمینه اصلی خود می گذرانید و انتظار می رود استاندارد بالاتری از پیشرفت تحصیلی را حفظ کنید. مدرک تخصصی می تواند زمینه را برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر فراهم کند، اما وظیفه اصلی آن ارائه آموزش جامع در سطح کارشناسی است.

زمین شناسی را می توان به عنوان بخشی از مدرک کارشناسی با مدرک تخصصی نیز در نظر گرفت. مدرک زمین شناسی توسط انجمن مهندسین حرفه ای، زمین شناسان و ژئوفیزیکدان آلبرتا (APEGGA) تأیید شده است و شامل تعدادی محل قرارگیری میدانی است که آموزش های عملی مهمی را برای تکمیل دانش آموزش داده شده در کلاس های درس ارائه می دهد.

تحصیل زمین شناسی در دانشگاه Leakhead Canada

گروه زمین شناسی در این دانشگاه هر 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمین شناسی و علوم محیط زیست ارائه می دهد. دوره های ارائه شده توسط این بخش تأکید زیادی بر زمین شناسی “عملی” دارد. زمین شناسی به سادگی مطالعه زمین است. علوم زمین شامل موارد زیر است:

  • زمين شناسي
  • ژئوفیزیک
  • ژئوشیمی
  • زمین شناسی اقتصادی
  • زمین شناسی محیط زیست

دانشجویانی که علاقه مند به برنامه زمین شناسی در دانشگاه Lakehead هستند می توانند در مقطع کارشناسی در رشته زمین شناسی، علوم منابع آب و مطالعات محیط زیست و علوم زمین تحصیل کنند. مطالعات منجر به درجه کارشناسی ارشد علوم زمین شناسی به طور معمول بر زمینه های پتروشیمی و تکتونوفیزیک تأکید می کند. پتروشیمی شامل موارد زیر است:

  • مطالعات میدانی و آزمایشگاهی کانسارهای معدنی

سنگ های رسوبی آذرین، دگرگون و سنگی تکتونوفیزیک شامل موارد زیر است:

  • مطالعات میدانی و آزمایشگاهی زمین شناسی ساختاری، مغناطیس سنگ و تجزیه و تحلیل حوضه.

این دپارتمان دارای تخصص در زمینه های وسیع پتروشیمی و تکتونوفیزیک است که شامل پروژه هایی در موارد زیر است:

  • سنگ شناسی، کانی شناسی، زمین شیمی
  • زمین شناسی ساختاری، تجزیه و تحلیل، نقشه برداری
  • زمین ساخت، رسوب گذاری، زمین شناسی اقتصادی
  • تغییر شکل سنگ و آزمایش مقاومت.

کارشناسی ارشد زمین شناسی دانشگاه کالگری Canada

کارشناسی ارشد زمین شناسی دانشگاه کالگری Canada

این یک مدرک تمام وقت با زمان اتمام مورد انتظار 2 سال است، که معمولاً به مدرک کارشناسی در همان رشته یا رشته ای نزدیک نیاز دارد. دپارتمان علوم زمینی که در سال 1963 تشکیل شد، سنگ بنای دانشگاه کالگری است و همچنین بزرگترین گروه زمین شناسی در کانادا است. به دلیل نقاط قوت در ژئوفیزیک لرزه ای، زمین شناسی نفت، هیدرولوژی، سنگ شناسی و تکتونیک منطقه ای در سطح بین المللی و ملی شناخته شده است. چشم انداز این دانشگاه درک بهتر از سیستم های زمین از طریق تحقیقات نوآورانه و تأثیرگذار در زمین شناسی، یادگیری و کشف بین رشته ای، آموزش و ارتباط موثر است که نه تنها دانشگاه را به عنوان مرکز برتری زمین شناسی افزایش می دهد، بلکه آینده ای روشن برای جهان ما ایجاد می کند.

موضوعات تکمیلی ممکن است شامل:

  • هیدروژئولوژی
  • جریان در محیط های متخلخل
  • روش های سنگ شناسی
  • روش های ساختاری
  • مطالعات حوضه
  • زمین شیمی و سایر موارد باشد.

دانشجویان باید یک پایان نامه تحقیقاتی اصلی را تهیه و از آن دفاع می کنند. جهت گرفتن اقامت کانادا می توانید از متخصصین مهاجرتی در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره بگیرید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “رشته زمین شناسی در کانادا

  1. همایون گفت:

    سلام من دارای مدرک کارشناسی ارشد زمین شناسی اقتصادی از دانشگاه دولتی هستم. آیا رشته من مناسب برای مهاجرت به کانادا هست.

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. برای مهاجرت به این کشور باید شرایط شما نظیر سن، مدرک تحصیلی و سایر موارد بررسی بشه. در خصوص اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *