مهاجرت تحصیلی کلمبیا

رشته زمین شناسی در کلمبیا

رشته زمین شناسی در کلمبیا

رشته زمین شناسی در کلمبیا از اواخر 1800 میلادی وارد کلمبیا شد. تحقیقات زمین شناسی با اکتشاف معادن زغال سنگ در کلمبیا آغاز شد. از آن زمان تا الان دوره های مختلفی در رشته زمین شناسی در کلمبیا ارائه می شود. این کشور که زبان رسمی آن اسپانیایی است دوره های آموزشی آن نیز به زبان اسپانیایی است. دوره های ارائه شده در رشته زمین شناسی از کارشناسی گرفته تا دکترا در دانشگاه های این کشور ارائه می شود. کلمبیا یکی از کشورهای نسبتا ارزان قیمت جهت تحصیل در آمریکای جنوبی است. البته کیفیت آموزش در کشور کلمبیا بسیار پایین تر از کشورهای اروپایی و یا درجه 1 در جهان است.

در هر صورت برای تحصیل در رشته زمین شناسی نیاز به بررسی برنامه ها و کیفیت آموزشی آن خواهید داشت. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند بهترین مقصد برای تحصیل رشته زمین شناسی در کشورهای خارجی را متناسب با شرایط شما پیشنهاد کنند.

کار رشته زمین شناسی در کلمبیا

مشاغل مختلفی در رشته زمین شناسی در کشور کلمبیا وجود دارد. برای کار در کشور کلمبیا نیاز به دانش زبان اسپانیایی دارید. کلمبیا بازار کار قوی ندارد و نرخ بیکاری رو به بالاست. به عنوان یک خارجی پیدا کردن کار در این کشور آسان نیست. ضمن اینکه برای کار در این کشور نیاز به ویزای کاری کلمبیا خواهید داشت. حقوق ماهیانه کار در کلمبیا برای یک زمین شناس در کشور کلمبیا به صورت متوسط 8 میلیون COP (پزو کلمبیا) در ماه است که سالانه حدود 96 میلیون COP (پزو کلمبیا) می باشد. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار حرفه زمین شناسی در کشور کلمبیا در حدود 3.9 میلیون COP (پزو کلمبیا) و در بیشترین حالت 12.5 میلیون COP (پزو کلمبیا) در ماه می باشد.

میزان حقوق برخی از مشاغل مربوط به رشته زمین شناسی در کلمبیا در نمودار زیر قابل مشاهده است:

حقوق برخی از مشاغل مربوط به رشته زمین شناسی در کلمبیا

شرایط اخذ ویزای کار کلمبیا را در اینجا بخوانید.

تحصیل رشته زمین شناسی در کلمبیا

اولین کلمبیایی که آموزش زمین شناسی رسمی دریافت کرد J. Acosta (1800-1852) بود که در پاریس زیر نظر دوومن تحصیل کرد و چندین نوشته از خود به جای گذاشت. کشف و اولین تحول اولیه ذخایر زغال سنگ گوآجیرا توسط J. Isaac (1837-1895) انجام شد که بیشتر به عنوان نویسنده تا زمین شناس در حافظه کشور زنده ماند. موسسات ملی مرتبط با علوم زمین در کلمبیا “Comisión Corográfica” (کمیسیون طالع بینی) به سرپرستی A. Codazzi، مهندس و جغرافیدان نظامی ایتالیایی ایجاد شد. متأسفانه ، انتشار نتایج به دلیل جنگ های داخلی به تأخیر افتاد و اگر آنها به عنوان اسناد مهم جغرافیایی در نظر گرفته شوند، سهم آنها در علوم زمین بسیار محدود است.

در سال 1919، Comisión Científica Nacional ایجاد شد و H. Scheibe، زمین شناس آلمانی، به عنوان اولین مدیر آن به منظور شروع مطالعات زمین شناسی در کلمبیا استخدام شد. یک نهاد خصوصی توسط دانشگاه خاوریانا، تحت هدایت JE Ramirez، موسسه ژئوفیزیک آند کلمبیا را در سال 1941 ایجاد کرد.

 با داشتن شرایط تحصیل در کلمبیا می توانید در موسسات زیر در رشته زمین شناسی تحصیل کنید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه خاوریانا
2دانشگاه ملی کلمبیا

درباره رشته زمین شناسی در کلمبیا

برنامه های دانشگاهی در علوم زمین در کلمبیا مدرسه معادن Medellin در این شهر در سال 1887 تأسیس شد و مهندسان عمران و معدن را آموزش داد. اساتید آن دوره هایی را تدریس کردند و چندین مقاله مهم در زمین شناسی منتشر کردند. در دهه 1940، گروه کوچکی از اساتید به سرپرستی G. Botero تصمیم گرفتند برنامه ای در مهندسی نفت و زمین شناسی ایجاد کنند که در سال 19442 آغاز شد. هنوز در دانشکده معادن بخشی از دانشگاه ملی کلمبیا تدریس می شود. در بوگوتا، همان دانشگاه ملی در سال 1956 برنامه ای در زمین شناسی و ژئوفیزیک آغاز کرد، که بعداً به برنامه زمین شناسی اخیراً ژئوفیزیک به عنوان گزینه فارغ التحصیلی ارائه شده است. در دهه های بعد برنامه های متعددی برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ایجاد شد.

در طی چندین دهه، موسساتی مانند سازمان زمین شناسی و وزارت معادن مجبور به تکیه بر زمین شناسان آموزش دیده در خارج از کشور، عمدتا خارجی ها بودند. چندین کارمند دولتی کلمبیایی که در ابتدا به عنوان مهندس فارغ التحصیل شده بودند، عمدتاً به ایالات متحده اعزام شدند و با مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا بازگشتند. مورد دوم این است که سازمان زمین شناسی از زمان ایجاد، تحت محدودیت ها و تغییرات زیادی قرار گرفته است، اما همچنان به عنوان یکی از معتبرترین موسسات علمی کشور باقی مانده است.

درباره رشته زمین شناسی در کلمبیا

قوانین کلمبیا در رشته زمین شناسی

از آغاز دهه 1970، گروهی از زمین شناسان از نظر منفی شورای حرفه ای مهندسی در به رسمیت شناختن زمین شناسی به عنوان حرفه ای در همان سطح مهندسی، ناراضی بودند. به همت گروه کوچکی از زمین شناسان و مهندسان زمین شناسی، هر دو نهاد قانونگذاری ملی قانون 09 (1974) را تصویب کردند. اهداف اصلی آن عبارتند از:

  • ایجاد شورای حرفه ای زمین شناسی
  • برای استفاده از زمین شناسی به عنوان یک حرفه نیاز به ثبت نام حرفه ای دارد.
  • بیان شرایط مورد نیاز جهت اخذ ثبت حرفه ای
  • تعیین وظایف شورای تخصصی زمین شناسی
  • تعیین فعالیت های حرفه ای که باید توسط زمین شناسان انجام شود.
  • ایجاد ممنوعیت برای استخدام افراد فاقد کارت حرفه ای

رای تعیین حداقل درصد زمین شناسان کلمبیایی که باید با شرکت های خصوصی قرارداد ببندند، مهندسان زمین شناسی ملزم به دریافت کارت حرفه ای خود از شورای حرفه ای مهندسی هستند. شورای حرفه ای زمین شناسی هر ماه با حضور نماینده هر یک از دانشگاه ها و برنامه ای در زمینه زمین شناسی تشکیل می شود. نمایندگان دانشکده های مهندسی زمین شناسی دائمی هستند و روابط تنگاتنگی با انجمن زمین شناسی کلمبیا دارد و در تهیه رویدادهای علمی ملی و تأمین منابع نشریات مورد علاقه ملی مشارکت می کند.

در کنگره های ملی زمین شناسی، انجمن هایی به طور منظم در زمینه آموزش و اخلاق سازماندهی می شود و به عنوان یک تماس دائمی بین مدارس زمین شناسی عمل می کند. در مقاله ای دیگر در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید درباره شرایط مهاجرت تحصیلی به کلمبیا بخوانید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *