مهاجرت تحصیلی کانادا

دانشگاه البرتا در کانادا

دانشگاه البرتا در کانادا

دانشگاه البرتا در کانادا دانشگاهی دولتی است که در سال 1908 در شهر آلبرتای کانادا تاسیس گردید که این دانشگاه در میان 5 دانشگاه معتبر می­ باشد. این دانشگاه سالانه دانشجویان زیادی از نقاط مختلف جهان ادامه تحصیل در این دانشگاه را برمی ­گزینند. در حال حاضر نیز دانشجویان 151 کشور مختلف در این کشور مشغول به تحصیل می­ باشند. این دانشگاه از اعتبار بسیاری بالایی در میان دانشگاه های جهان برخوردار است. بطوریکه هم اکنون این دانشگاه را در میان 100 دانشگاه برتر جهان دسته بندی نموده اند.

امکان تحصیل برای دانشجویان در 200 رشته مختلف در مقطع کارشناسی و بیش از 170 رشته مختلف در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد. تدریس در این دانشگاه به زبان انگلیسی صورت می­ گیرد. از همین رو دانشجویان ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی می ­باشند. پذیرش در دانشگاه آلبرتا در کانادا دارای شرایط مخصوص به خود می­ باشد. اما دانشجویان بایستی در تاریخ های می، جولای، مارچ و می درخواست های پذیرش را به این دانشگاه ارسال نمایند. وکلای حقوقی موسسه سفیران سروش سعادت اطلاعات و شرایط لازم جهت ادامه تحصیل در دیگر کشورها را در اختیار دانشجویان قرار می ­دهند.

تحصیل در دانشگاه البرتا در کانادا

دانشگاه آلبرتا دانشگاهی علمی تحقیقاتی در ایالت ادمونتون، آلبرتای کانادا می­ باشد. رشته های متنوع و بسیاری را در مقاطع مختلف به دانشجویان ارائه می ­نماید. دانشجویان در این دانشگاه از امکانات بسیار مناسب آموزشی برخوردارند. همچنین به راحتی می­ توانند به تحقیق و پژوهش در رشته های مختلف بپردازند. دانشگاه آلبرتا دارای 6 پردیس در مناطق مختلف کانادا می ­باشد. هر کدام از دانشکده های جداگانه ای تشکیل شده است. این مراکز عبارتنداز:

  • پردیس شمالی
  • پردیس جنوبی
  • پردیس آگوستانا
  • پردیس سنت جان
  • پردیس میدان انترپرایس
  • پردیس کلگری

تدریس در پردیس سنت جان به زبان فرانسه می­ باشد. دانشجویان می ­توانند در رشته های هنر، تجارت، مهندسی، علوم پرستاری، علوم زیست و حفاظت را به این زبان سپری نمایند. اما دانشجویان در سایر پردیس ها می ­توانند به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند.

پذیرش و تحصیل در دانشگاه البرتا در کانادا

این دانشگاه یکی از 5 دانشگاه برتر در کانادا می ­باشد. دانشجویانی که به دنبال اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا هستند، تحصیل در آلبرتا گزینه مناسبی است. مهمترین شرط پذیرش در این دانشگاه برخوداری از مهارت زبان انگلیسی و بالا بودن معدل تحصیلی در دوره های قبلی می­ باشد. بطور کلی این دانشگاه تنها مدارک دانشجویانی که معدل تحصیلی بیشتر از 15 و دارای مدرک انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6.5 و یا تافل با حداقل نمره 86 را بررسی و ارزیابی می­ نماید.

ناگفته نماند دانشجویان متقاضی بایستی هزینه ای برابر با 125$ (دلار) جهت بررسی و ارزیابی مدارک خود پرداخت نمایند. این هزینه به هیچ وجه قابل استرداد نمی­ باشد. دانشجویان جهت تحصیل در مقطع کارشناسی بایستی مدرک دیپلم و ریز نمرات خود را به همراه مدرک زبان انگلیسی ارائه نمایند. ارائه مدارک زیر جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری الزامی است:

  • ارائه مدرک کارشناسی به همراه ریز نمرات
  • برخورداری از معدل بالاتر از 15
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6.5 که نمره هر یک از مهارت ها نباید کمتر از 5 باشد.
  • مدرک تافل با حداقل نمره 86 که نمره هر یک از مهارت ها نباید کمتر از 20 باشد.
  • ارائه مدارک GRE یا GMAT جهت تحصیل در برخی از رشته ها

ناگفته نماند دانشجویانی که با تحصیل در دانشگاه البرتا در کانادا موافقت گردیده باید هزینه ای معادل 100$ (دلار) برای ثبت نام در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پرداخت نمایند.

پذیرش و تحصیل در دانشگاه البرتا در کانادا

رنکینگ دانشگاه البرتا کشور کانادا

این دانشگاه یکی از معتبرترین مراکز آکادمیک در کانادا است که سالانه دانشجویان زیادی را پذیرش می­ نماید. دانشگاه آلبرتا در سال های مختلف رتبه های بسیار بالایی را طبق رتبه بندی های مختلف از آن خود نموده است. هم اکنون دانشگاه آلبرتا دارای رتبه 96 در میان دانشگاه های جهان می­ باشد. همچنین در سال 2003 این دانشگاه توانست از رتبه 9 به رتبه 4 ارتقا پیدا نمود. این دانشگاه امکانات بسیار مناسبی را در اختیار دانشجویان خود قرار داده است. کتابخانه دانشگاه آلبرتا دومین کتابخانه بزرگ در کانادا می ­باشد. این کتابخانه مجهز به بیش از 10 میلیون کتاب چاپی و یک میلیون کتاب الکترونیکی می باشد.

شهریه دانشگاه البرتا در کشور کانادا

دانشجویان کانادایی برای تحصیل دانشگاه البرتا در کانادا باید سالانه هزینه ای کمتر از 5000$ (دلار) پرداخت می ­نمایند. اما دانشجویان بین المللی علاوه بر اینکه جهت پذیرش در مقطع کارشناسی هزینه ای برابر با 100$ (دلار) و برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا مبلغی معادل 125$ (دلار) پرداخت می ­نمایند. سالانه بطور متوسط 10000$ (دلار) جهت ادامه تحصیل در این دانشگاه پرداخت نمایند.

اما با اینحال امکان دریافت بورسیه و کمک هزینه تحصیلی در این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی فراهم است. از این طریق دانشجویان می ­توانند به تحصیل رایگان در کانادا بپردازند. اولویت اعطاء این بورسیه ها و کمک هزینه ها با دانشجویانی است که دارای رزومه های تحصیلی قابل توجه و بالا بودن معدل دانشجویان در دوره های قبلی می­ باشد. همچنین بالا بودن امتیاز در مدرک زبان انگلیسی جهت دریافت بورسیه در این کشور بسیار موثر می ­باشد. دانشجویان نه تنها قادر به پرداخت شهریه های تحصیلی خود بلکه می ­توانند هزینه های زندگی را نیز پوشش دهند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره همراه با دانشجویان سعی بر این دارند تا بتوانند دانشجویان را در انتخاب بهترین دانشگاه یاری رسانند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *