مهاجرت تحصیلی دانمارک

رشته جراحی مغز و اعصاب در دانمارک

رشته جراحی مغز و اعصاب در دانمارک

تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب در دانمارک یک تجربه علمی تخصصی عالی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. دانمارک یکی از کشورهای برتر اروپایی است. از نظر کیفیت زندگی و شاخص شادی جمعیت است. این امر با تجهیزات بسیار خوب بیمارستان ‌های آن، نمایندگی بالای جمعیت در پزشکی و سرمایه‌ گذاری در دانشکده‌های پزشکی با کیفیت بالا آشکار می‌شود. دانشکده های پزشکی دانمارک از بهترین دانشکده های دنیا هستند و در اروپا هزینه بالایی دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تیم متبحر و متخصص خود در زمینه مهاجرت به دانمارک مشاور و راهنمای شماست. در ادامه این مطلب در خصوص تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در دانمارک صحبت خواهیم کرد.

تحصیل در دانمارک

با تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در دانمارک شما یک آموزش در سطح جهانی را دریافت خواهید کرد که شخصاً توسط متخصصان برجسته در زمینه های مربوطه ارائه می شود. آموزش مهارت‌ های عملی، امکانات پیشرفته و فرصت ‌های تحقیقاتی بی‌نظیر تنها نمونه ‌هایی از آنچه می‌توانید انتظار داشته باشید است. فضای رقابتی و دائماً در حال تحول جراحی مغز و اعصاب را درک می کنید و با ایجاد مواد مرتبط با منابع مدرن که به شما مزیت رقابتی در این مسابقه می دهد، با آن سازگار می شوید. اگر مدرک پزشکی شما از یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا باشد، فرآیند به رسمیت شناختن این مدرک توسط مقامات دانمارکی نسبتاً ساده است. با این حال، همچنان به برنامه ای از سازمان ایمنی بیمار دانمارکی همانطور که در بالا توضیح داده شد، نیاز دارد. همچنین باید مهارت خود را در زبان دانمارکی ثابت کنید.

در لیست زیر شاهد دروس رشته جراحی مغز و اعصاب در دانمارک هستید:

  • روش تحقیق و مقدمه ای بر آمار
  • موضوعات جراحی مغز و اعصاب بالینی
  • مهارت های عملی جراحی مغز و اعصاب
  • پروژه تحقیقاتی جراحی مغز و اعصاب
  • عملکردهای بالاتر مغز
  • اختلالات پراکسیسمال، تومورها و حواس خاص سیستم عصبی مرکزی
  • نورون های حرکتی، اتصالات عصبی عضلانی و بیماری های مرتبط
  • فن آوری های ژنتیکی پیشرفته و کاربردهای بالینی آنها

 رشته جراحی مغز و اعصاب در مقطع ارشد در دانمارک

رشته جراحی مغز و اعصاب در مقطع ارشد در دانمارک

کارشناسی ارشد جراحی مغز و اعصاب یک مدرک تحقیقاتی کارشناسی ارشد 1 ساله با یک سوم مؤلفه تدریس شده (60 واحد از 180 واحد) و دو سوم مؤلفه تحقیقاتی است که هدف آن ارائه به شما دانش و مهارت ‌های پایه‌ ای که به شما امکان می ‌دهد تحقیقات جدید معناداری انجام دهید و در پیشبرد این زمینه مشارکت کنید. پس از تکمیل موفقیت آمیز 180 واحد، مدرک MRes در جراحی مغز و اعصاب به شما تعلق می گیرد. شما در یک محیط واقعاً محرک و حمایتی غوطه ور خواهید شد، که طیف متنوعی از موسسات شناخته شده بین المللی را در خود جای داده است که ارتباط نزدیکی با جراحی مغز و اعصاب دارند. هدف این است که دانشجویان خود را برای سخت‌ گیری حرفه ‌ای در جراحی مغز و اعصاب (و تخصص ‌های وابسته) با انتقال دانش روزانه مفید جراحی مغز و اعصاب آماده کنند.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در دانمارک می باشید:

نوع مطالعهمهلت ارائه درخواستزبان تحصیلهزینه تحصیل به دلار
تمام وقتسپتامبردانمارکی-انگلیسی16000$

الزامات تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در دانمارک

اگر شما دانمارکی صحبت نکنید، کار در دانمارک غیرممکن است، و همینطور تکمیل مدرک پزشکی در این کشور. شما باید به زبان دانمارکی مسلط باشید و این یک پیش نیاز برای حضور در دانشکده پزشکی است. در نتیجه، اولین قدم برای دکتر شدن در دانمارک، دانش زبان است، چه از طریق مطالعه آن تا سطح مهارت یا زندگی و تحصیل در دانمارک در یکی از برنامه ‌های زبان غوطه ‌وری متعدد موجود. پزشکی به دو مقطع کارشناسی 3 ساله و کارشناسی ارشد 3 ساله در پزشکی (علوم بهداشت) تقسیم می شود. اگر سطح زبان لازم را دارید و می ‌توانید در یکی از دانشکده ‌های پزشکی دانمارک برای تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب پذیرش بگیرید، این بهترین راه برای یادگیری فرهنگ و محیط کار است.

مدرک پزشکی شناخته شده مانند لیسانس پزشکی و جراحی (MBChB یا معادل آن مانند MBBS، MBBCh مورد نیاز است. متقاضیانی که دارای سوابق بالینی غیرپزشکی هستند (به عنوان مثال پرستاران و همکاران پزشک، فیزیوتراپیست ها، به ویژه آنهایی که علاقه فوق تخصصی دارند یا به دنبال شغلی در جراحی مغز و اعصاب هستند) به حداقل مدرک لیسانس علوم درجه دوم (لیسانس یا معادل آن) نیاز دارند. دانشگاه معتبر دانمارک در یک رشته علمی مناسب (مانند پرستاری، علوم اعصاب، علوم شناختی، علوم زیستی و زیست پزشکی، آناتومی، فیزیولوژی، روانشناسی، و غیره) یا مدرک تحصیلی خارج از کشور با استانداردی معادل الزامی است. اولویت به متقاضیانی داده می شود که هم دانش اصلی مربوط به ارتباط مستقیم با برنامه MRes و هم تخصص و مهارت های مرتبط در تحقیقات بالینی را داشته باشند.

در نمودار زیر شاهد نرخ پذیرش جراح متخصص در دانمارک می باشید:

نرخ پذیرش جراح متخصص در دانمارک

اخذ پذیرش رشته جراحی مغز و اعصاب در دانمارک

برای تحصیل پزشکی در دانمارک و پذیرش در دانشکده پزشکی دانمارک، باید تحصیلات در سطح دبیرستان را فارغ التحصیل کرده باشید و معدل شما باید معادل 6.0 دانمارکی باشد. سپس الزامات موضوعی خاصی مانند علوم وجود دارد. شما همچنین باید مدرکی ارائه دهید که در زبان دانمارکی مهارت دارید. تعدادی مدرک زبان دانمارکی وجود دارد که می توانید برای این منظور ارائه دهید. دانشکده پزشکی در دانمارک با اعطای مدرک Cand.Med به پایان می رسد. سپس می توانید اقامت خود را ادامه دهید و در دانمارک پزشک شوید. پس از فارغ التحصیلی از دانشکده پزشکی در دانمارک، قبل از اینکه بتوانید به عنوان پزشک پزشکی در دانمارک در سازمان ایمنی بیمار دانمارک ثبت نام کنید، باید حداقل یک برنامه کارآموزی (دستیاری) 1 ساله انجام دهید.

این سازمان همچنین مدارک پزشکی اعطا شده در خارج از دانمارک، در اتحادیه اروپا یا کشورهای غیر اتحادیه اروپا را به رسمیت می شناسد. پس از ثبت نام در اداره ایمنی بیمار دانمارکی به عنوان یک پزشک آموزش دیده خارجی، اجازه کار مستقل را نیز خواهید داشت. سپس، می توانید آموزش را برای تبدیل شدن به یک متخصص شروع کنید. این بدان معنی است که شما نمی توانید از لحظه ای که تحصیلات خود را به رسمیت می شناسید، مجوز پزشکی دریافت کنید، مگر اینکه به دنبال کار به عنوان متخصص عمومی باشید. به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا، برای اینکه بتوانید به عنوان یک پزشک در دانمارک کار کنید، نیازی به داشتن ویزای کار ندارید، اما باید تحصیلات خود را به رسمیت بشناسید و مجوز دانمارکی را برای تمرین دریافت کنید. رشته همه گیر شناسی در دانمارک هم می تواند رشته جالب و مهمی در زمان حال باشد.

اخذ مجوز در دانمارک

این فرآیند شامل ارسال رزومه، دیپلم اتحادیه اروپا، ترجمه آن، گواهی وضعیت فعلی حرفه ای وضعیت شغلی از کشور مبدا، گواهی پایان دوره آموزشی تخصصی در صورتی که قبلاً این کار را انجام داده اید، و گواهی انطباق صادر شده توسط مرجع صالح تأیید می کند که آموزش منتهی به مدرک پزشکی شما مطابق با استانداردهای سیستم دانمارکی است. نتیجه این درخواست منجر به دریافت مجوز برای کار مستقل در دانمارک، بدون نیاز به ویزای کار اضافی خواهد شد. فرآیند مجوز برای پزشکانی که در اتحادیه اروپا آموزش ندیده و تابعیت اروپایی ندارند بسیار پیچیده تر است. شما نه تنها باید مجوز فعالیت به عنوان پزشک در دانمارک را دریافت کنید و مهارت های زبانی خود را تأیید کنید و مدرک پزشکی خود را به رسمیت بشناسید، بلکه باید برای مجوز کار نیز درخواست دهید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط مهاجرت به دانمارک 2023 مشاور شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *