مهاجرت تحصیلی دانمارک

رشته همه گیرشناسی در دانمارک

رشته همه گیرشناسی در دانمارک

اگر به دنبال یک کشور عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در بهداشت عمومی و تحصیل در رشته همه گیرشناسی در دانمارک هستید، باید دانمارک را در نظر بگیرید. این کشور اسکاندیناوی که در شمال اروپا واقع شده است، به خاطر خانه‌ های چوبی سنتی و خیابان ‌های سنگ‌ فرش شده‌ خود شهرت دارد. دانمارک به عنوان یکی از کشورهایی با بهترین کیفیت زندگی در جهان، به سنگری آرام برای کسانی تبدیل شده است که به دنبال شغلی در زمینه بهداشت عمومی هستند. به هر حال، این دانشگاه خانه برخی از بهترین دانشگاه‌های اروپا و کل جهان است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در بین اعزام های مختلف دانشجویان به مقصد اروپا، دانمارک را نیز به عنوان یکی از مقاصد خود تعریف نموده و آماده است تا بسترهای لازم مهاجرت متقاضیان مشتاق را فراهم نماید.

هزینه زندگی برای دانشجویان رشته همه گیرشناسی در دانمارک

دانمارک برای زندگی در یک استاندارد عمومی نسبتاً گران است، با این حال، آنها با دستمزد واقعاً بالا و مزایای اجتماعی فراوان آن را جبران می کنند. بنابراین متوجه می شوید که مردم با هزینه زندگی بسیار راحت هستند. کپنهاگ، پایتخت، یکی از پرهزینه ترین شهرها برای زندگی نامیده شده است. شهرهای کوچکتر در دانمارک قیمت کمتری دارند، اما به اندازه ای که انتظار دارید ارزان نیستند. اکنون به عنوان یک دانشجوی خارجی که وارد کشور جدیدی می شود، باید گزینه های ارزان تری را برای پس انداز پول یا یافتن شغلی پاره وقت که می تواند بخشی از هزینه های شما را پوشش دهد، در نظر بگیرید. اما اگر بخواهیم وارد مصداق های عینی شویم، باید گفت که با حدود 4500 تا 13500DKK (کرون) در ماه برای مسکن، تغذیه و هزینه های متفرقه مدیریت کنید و حق دریافت مسکن دانشجویی را با شانس 90 تا 95% دارید.

دانشگاه ها معمولاً حدود 2800 تا 3500 DKK (کرون) دریافت می کنند یا در برخی موارد بیش از 4500 DKK (کرون) برای خوابگاه دانشجویی در هر ترم دریافت می کنند که خدماتی مانند گرمایش، اینترنت و نظافت را پوشش می دهد. همچنین گزینه های مسکن در خارج از محوطه دانشگاه وجود دارد که بسته به منطقه ای که در آن ساکن شده اند، اجاره بها می تواند بیش از 7000 تا 12000 DKK (کرون) باشد. از نظر حمل و نقل و جابجایی در دانمارک ارزان نیست، اما گزینه ساده‌تر برای دانشجویان این است که تحت طرحی به نامUngdomskort ثبت نام کنند. این تخفیف خدمات حمل و نقل عمومی است که فقط برای دانشجویان و جوانان در کشور قابل استفاده است. دانشجویان تحصیلات عالی و زیر 27 سال می توانند برای «کارت جوانان» ثبت نام کنند.

در شکل زیر سایر واقعیت های مربوط به هزینه اشاره شده است;

 

دلایل تحصیل رشته همه گیرشناسی در دانمارک

زندگی دانشجویی در دانمارک به طور شگفت انگیزی بسیار جالب است، زیرا یک روز معمولی شامل مطالعه و فعالیت های اوقات فراغت است. زندگی مطالعه نیز می تواند شدید اما فوق العاده سرگرم کننده باشد. آماده باشید تا خلاق و انعطاف پذیر باشید زیرا باز ماندن در این فعالیت ها اولین قدم برای لذت بردن از آنهاست. بسیاری از دانشگاه ‌های دانمارک دارای فعالیت‌ های اجتماعی زیادی هستند که حول محور برنامه تحصیلی می‌ چرخند، در ابتدای ترم، دانشجویان گروه ‌هایی را تشکیل می ‌دهند که به عنوان اتاق فکر و راهی برای یادگیری و تبادل اطلاعات و ایده ‌ها هستند. همچنین پروژه ها و ارائه های گروهی وجود دارد که باید آنها را هماهنگ کرده و با اعضای گروه خود همکاری کنید. کلاس ها به شیوه ای بسیار واقع گرایانه با تأکید کمتر بر کار کلاسی و یادگیری بیشتر در میدان و تمرینات گروهی ترتیب داده می شوند.

به طور معمول، دانش آموزان 3 تا 4 بار در هفته و 4-6 ساعت در روز کلاس دارند. حتی در شهرهای کوچک، اوقات فراغت شما می تواند واقعا مفید و حتی سرگرم کننده باشد زیرا زیرساخت ها و امکانات بسیار خوب است. باشگاه ها، انجمن ها و انجمن های زیادی وجود دارند که متناسب با علایق اجتماعی شما طراحی شده اند. دانشگاه ‌ها همچنین کارگاه‌ ها و رویدادهایی را برگزار می‌ کنند که با محوریت توسعه دانشجویان و آینده آنها پس از فارغ ‌التحصیلی برگزار می ‌شوند. کارگاه های کارآفرینی وجود دارد که خودکفایی و تفکر مستقل را ترویج می کند. دانشجویان همچنین از مجموعه ای از فعالیت های ورزشی مانند فوتبال، تنیس، بسکتبال، والیبال و بسیاری دیگر به صورت رایگان لذت می برند و از آنجایی که مردم دانمارک مراقب سلامتی هستند، سالن های بدنسازی و مراکز تناسب اندام زیادی در داخل و خارج از دانشگاه وجود دارد.

دلایل تحصیل رشته همه گیرشناسی در دانمارک

الزامات تحصیل رشته همه گیرشناسی در دانمارک

برای پذیرش در یک دانشگاه دانمارکی که مدرک کارشناسی ارشد در بهداشت عمومی ارائه می دهد، باید یکی از موارد فوق را به عنوان مدرک لیسانس داشته باشید: سلامت عمومی، زیست شناسی انسانی ،دارو، علوم ورزشی، بیومکانیک، دندانپزشکی. البته مدارک در رشته های پرستاری، تغذیه یا تغذیه جهانی، فیزیوتراپی، مامایی، ارگونومی و علوم آزمایشگاهی زیست پزشکی نیز در نظر گرفته خواهد شد. در برخی از موسسات مانند دانشگاه کپنهاگ، واحدهای تحقیقاتی در مقطع کارشناسی برای پذیرش به شدت مورد نیاز هستند. از نظر زبان باید گفت که بسیاری از موسسات، مانند دانشگاه جنوب دانمارک، مدرک کارشناسی ارشد بهداشت عمومی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. برخی از دانشگاه ها نیز مدرک کارشناسی ارشد را به زبان دانمارکی تدریس می کنند که نمونه بارز آن دانشگاه آرهوس است. در حالی که بیشتر دوره به زبان محلی محلی تدریس می شود، برخی از مواد آموزشی آن به زبان انگلیسی است.

در دانشگاه کپنهاگ، برنامه های کارشناسی ارشد به دو زبان دانمارکی (علوم بهداشت عمومی) و انگلیسی (سلامت جهانی) در دسترس است. با این مدرک 2 ساله، دانشجویان در مورد اصول علوم بهداشتی – و نحوه ارتباط آنها با آمار، آناتومی، فیزیولوژی، رفتار و محیط زیست آموزش می بینند. این دانشگاه 5 M.Sc را ارائه می دهد. تخصص ها اینها هستند: ارتقای سلامت، که برنامه ها و استراتژی هایی را پوشش می دهد که به تقویت خط مشی بهداشت عمومی کمک می کند، بهداشت جهانی، که به اثرات جهانی شدن بر سلامت می پردازد، اقتصاد و مدیریت سلامت که با تخصیص منابع و مدیریت سیستم های سلامت سروکار دارد، تحقیق ریسک، که دانشجو را قادر می سازد راه حل هایی را که ممکن است به کاهش خطرات سلامتی کمک کند، برنامه ریزی و اجرا کند.

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در دانمارک

فردی که به عنوان اپیدمیولوژیست در دانمارک کار می کند، معمولاً حدود 65400DKK (کرون) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و حقوق اپیدمیولوژیست ها بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت می شود و از 30700 DKK (کرون) در ماه (حداقل حقوق) تا 103000 DKK (کرون) در ماه (حداکثر حقوق) تغییر می یابد. با این حال حقوق متوسط ​​69300 DKK (کرون) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان اپیدمیولوژیست کار می کنند کمتر از 69300 DKK (کرون) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 69300 DKK (کرون) درآمد دارند. از سوی دیگر 25٪ از اپیدمیولوژیست ها کمتر از 45000 DKK (کرون) درآمد دارند در حالی که 75٪ از آنها بیش از 45000 DKK (کرون) درآمد دارند. همچنین 75% اپیدمیولوژیست ها کمتر از 91500 DKK (کرون) درآمد دارند.

یک اپیدمیولوژیست با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 35500 DKK (کرون) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 48900 DKK (کرون) در ماه درآمد داشته باشد که 38% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 69600 DKK (کرون) در ماه دریافت می کند که 42% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در دانمارک می باشد;

 

دانشجویانی که علاقه مند ویزای دانمارک جهت ورود به تحصیل در دانمارک هستند، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا شما را در زمینه امور اداری اخذ ویزا همراهی کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *