مهاجرت تحصیلی قبرس

رشته بینایی سنجی در قبرس

رشته بینایی سنجی در قبرس

تحصیل در رشته بینایی سنجی در قبرس که کشور زیبا و جذاب است می تواند یک تجربه عالی برای شما باشد. این رشته از رشته های مرتبط با چشم پزشکی است. در قبرس نیز تحصیلات پزشکی برای آسیایی و اروپایی ها تحصیلات مقرون به صرفه ای است. این رشته در قبرس 3 ساله در مقطع کارشناسی است. در مقطع ارشد و دکترا نیز 2 ساله ارائه می شود. می توانید برای تحصیل در قبرس در رشته بینایی سنجی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تحصیل رشته چشم پزشکی در قبرس

این برنامه بر اساس مطالعات علوم طبیعی، زیست شناسی، پزشکی و اصول اولیه خدمات مراقبت اولیه چشم است. این برنامه اولین گام در طرح آموزش اپتومتریست حرفه ای در لتونی است. مطالعات گسترده ای در زمینه علوم طبیعی از جمله شیمی آلی، زیست شناسی، حساب دیفرانسیل و انتگرال، فیزیک برای علوم طبیعی، اپتیک، مبانی آناتومی انسان، فیزیولوژی عمومی، اپتیک چشم، میکروبیولوژی، بیوشیمی، آناتومی و فیزیولوژی چشم، فیزیولوژی بینایی، ابزار بینایی سنجی ارائه می کند. عیوب انکساری، دید دوچشمی و موضوعات دیگر هم در این حوزه است.

دروس سال اول برای بینایی سنجی شاما شیمی و فیزیک و مقدمه ای بر مطالعات بینایی سنجی، روانشناسی ارتباطات؛ اپتیک و زیست شناسی، جمع آوری و پردازش داده ها در علوم؛ بیوشیمی؛ مواد نوری می شود. در سال دوم اپتیکII و فیزیولوژی عمومی؛ اپتیک چشم، آناتومی و فیزیولوژی چشم، توزیع بینایی سنجی، فیزیولوژی بینایی ; ناهنجاری های شکست؛ روانشناسی تصویری میکروبیولوژی، رنگ سنجی و نورسنجی، مقدمه ای بر ابزارهای بینایی سنجی می باشد.

در نمودار زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی در رشته بینایی سنحی در قبرس هستید:

نرخ فارغ التحصیلی در رشته بینایی سنحی در قبرس

بررسی رشته بینایی سنجی در قبرس

اپتومتریست ها متخصصان مراقبت از چشم هستند که مسئول بسیاری از جنبه های مراقبت از بینایی در کلینیک چشم در قبرس هستند. آنها آموزش دیده اند تا وسایل نوری مانند عینک، لنزهای تماسی چشمی و وسایل کمک بینایی ضعیف را جا داده و عرضه کنند. بخش بینایی سنجی خدمات تشخیصی انکسار را برای بزرگسالان و کودکان ارائه می دهد. معاینات چشمی برای لنزهای تماسی چشمی شامل آزمایش ‌های ویژه ‌ای است که معمولاً در آزمایش معمول چشم برای عینک انجام نمی ‌شود. همانطور که یک سایز کفش برای همه مناسب نیست، یک سایز لنز تماسی با همه مناسب نیست. اگر انحنای یک لنز تماسی بیش از حد صاف یا بیش از حد شیب دار برای شکل چشم شما باشد، ممکن است ناراحتی یا حتی آسیب چشم را تجربه کنید.

اگر سطح چشم شما به دلیل آستیگماتیسم تا حدودی نامنظم است، ممکن است برای دستیابی به دید واضح ‌تر به طراحی خاصی از عدسی نیاز داشته باشید. بخش بینایی سنجی ما ارزیابی، نصب، تجویز و خدمات مراقبت های بعدی لنز تماسی را ارائه می دهد. خدمات تخصصی لنز تماسی شامل لنزهای تماسی زیبایی، کودکان، درمانی و کراتاکونیک را ارائه می دهد. این لنزهای تماسی ترکیبی ثبت شده از جدیدترین فناوری ‌ها در مواد هیدروژل نرم و سیلیکونی با استفاده از هندسه ‌های ریاضیات پیچیده برای ارائه پوشیدن راحت و دید عالی برای تمام ساعات بیداری هستند.

در جدول زیر شاهد تعداد متقاضیان تحصیل در رشته بینایی سنجی در قبرس می باشید:

سالتعداد متقاضیان
20212129
20223471
20232657

بررسی رشته بینایی سنجی در قبرس

کار در رشته چشم پزشکی در قبرس

متخصصان مراقبت از چشم از اصطلاح کم دید برای توصیف اختلال بینایی قابل توجهی استفاده می کنند که با عینک استاندارد، لنزهای تماسی، دارو یا جراحی چشم قابل اصلاح نیست. دید کم شامل از دست دادن بهترین حدت بینایی اصلاح شده در هنگام اندازه گیری با نمودار حرفی یا کاهش میدان بینایی مانند بینایی تونلی یا نقاط کور است. ارزیابی کمک‌ های بینایی کم شامل کار با دید موجود بیمار، ارزیابی عملکرد بصری و توانایی انجام کارهای روزمره زندگی و ارائه توصیه‌هایی برای هرگونه کمک نوری است که ممکن است کمک کند. برای اینکه در جمهوری قبرس به عنوان یک اپتیک یا اپتیکال فنی فعالیت کنید، باید در شورای اپتیکال قبرس که زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت می کند ثبت نام کنید. رشته شنوایی سنجی در قبرس نیز از رشته های خوب می باشد.

اصطلاح “بینایی ‌شناس” به شخصی اطلاق می ‌شود که در زمینه اپتومتریک و همچنین پردازش، تولید، نصب و عرضه اقلام نوری فعالیت می ‌کند و دارای مدارک لازم طبق معیارهای واجد شرایط بودن است. به طور موازی، اصطلاح “بینایی شناس فنی” به شخصی اطلاق می شود که در پردازش، تولید، نصب و عرضه اقلام نوری مشغول است. هر شخص فیزیکی واجد شرایط ثبت نام در شورای نوری قبرس است، مشروط بر اینکه شورای نوری قبرس از رعایت معیارهای لازم را داشته باشد. شهروند جمهوری قبرس یا شهروند یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا همسر یا فرزند یک شهروند قبرس است که در زمان ارسال درخواست اقامت معمول خود را در جمهوری قبرس دارد. حداقل 21 سال داشته باشد. گواهی سابقه کیفری واضح داشته باشد. مدرک بینایی سنجی، در مورد بینایی شناسی، یا دارای مدرک اپتیک فنی در مورد بینایی شناسی فنی داشته باشد.

الزامات کار در رشته بینایی سنجی در قبرس

یک چشم‌ پزشک یا بینایی سنج برای تمدید مجوز فعالیت خود باید حداقل یک سمینار یا یک کارگاه آموزشی را هر 2 سال یک بار برای انجام این کار دنبال کند. شورای نوری قبرس طبق قانون مسئول سازماندهی این نوع سمینارها یا کارگاه ها دو بار در سال است. در مورد تصمیم مجوز ظرف 3 ماه از تاریخ ارسال فرم درخواست و مدارک پشتیبان به اطلاع متقاضی می ‌رسد. گواهی ثبت نام به مدت 1 سال از تاریخ صدور معتبر است. فارغ التحصیلان می توانند در مقطع کارشناسی ارشد در بینایی سنجی بالینی پیشرفت کنند.

این مدرک باید تایید شده توسط کشور عضوی که در آن به دست آمده است، جایی که حرفه بینایی‌شناس (در مورد بینایی ‌شناسان) یا بینایی ‌شناس فنی تنظیم شده است و او مجوز انجام حرفه خود را دارد. دارای حداقل یک سال سابقه کار پس از کسب مدارک فوق را داشته باشد. سوابق تحصیلی و کاری فوق شامل کسانی نمی شود که قبل از تاریخ 31 دی ماه 96 در موسسه آموزش عالی برای عنوان، مدرک یا مدرک تحصیلی حداقل3 ساله ثبت نام کرده یا سمتی را کسب کرده باشند یا تحصیل کرده باشند. اپتیک یا اپتیک فنی مشروط بر اینکه قبل از 31 دسامبر 1996 حداقل 6 سال از یک مدرسه متوسطه فارغ التحصیل شده باشند.

صرف نظر از موارد فوق، هر شخص حقیقی واجد شرایط ثبت نام در شورای نوری قبرس است، مشروط بر اینکه شورای نوری قبرس از رعایت شرایط زیر رضایت داشته باشد:

  • یک شهروند اروپایی است.
  • دارای عنوان حرفه ای، دارای مجوز از مقام صلاحیتدار کشور عضو محل تأسیس

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تیم ها و ماشوران متبحری که در امور تحصیلات بین المللی دارد تمام خدمات را در زمینه اقامت پس از تحصیل در قبرس به شما ارائه می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *