مهاجرت تحصیلی فرانسه

رشته بینایی سنجی در فرانسه

رشته بینایی سنجی در فرانسه

داوطلبانی که مدرک کارشناسی ارشد رشته بینایی سنجی در فرانسه از دانشگاه پاریس به پایان رسانده اند، به رسمیت شناختن معادل آموزشی امکان پذیر است. برای متقاضیانی که مدرک کارشناسی ارشد را در علوم بینایی در دانشگاه دیگری به پایان رسانده‌ اند، شرایط و ضوابط بیشتری برای تعیین اینکه آیا تشخیص معادل آموزشی جزئی امکان‌ پذیر است، مورد نیاز است. دوره های BTS و License به طور کلی به عنوان معادل شناخته نمی شوند. اخذ مشاوره تخصصی در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی موجب می شود تا شما به آسانی مراحل را طی کنید به همین منظور با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید.

تحصیل رشته بینایی سنجی در فرانسه

پاریس پایتخت فرانسه و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری آن است. این شهر تقریباً 3 میلیون نفر جمعیت دارد که آن را به مکانی ایده آل برای تحصیل چشم پزشکی تبدیل می کند. پاریس که در جنوب شرقی فرانسه واقع شده است، نزدیک به برخی از بهترین موسسات پزشکی در اروپا است. یک دانشجوی چشم پزشک در فرانسه می تواند انتظار داشته باشد که حقوقی کمتر از یک پزشک در ایالات متحده، اما بالاتر از یک پزشک در بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر داشته باشد. حقوق یک فارغ التحصیل رشته بینایی سنجی در فرانسه به محل، تجربه و تخصص پزشک بستگی دارد. به طور کلی، حقوق دانشجویان چشم پزشک در فرانسه از €19000 تا €27000 (یورو) در سال متغیر است.

اگر به دنبال شغلی چالش برانگیز و پر ارزش هستید، تحصیل چشم پزشکی در فرانسه می تواند یک فرصت عالی برای شما باشد. این شغل مستلزم آن است که قضاوت عالی و مهارت های ارتباطی و نوشتاری عالی داشته باشید. از نظر حقوق، متوسط حقوق چشم پزشک در فرانسه €115000 (یورو) در سال است. وقتی نوبت به انتخاب شغل می رسد، بسیاری از دانش آموزان به مسیر سنتی “خطی” فکر می کنند – مطالعه یک موضوع تا زمانی که به سطح گواهینامه حرفه ای یا سطح خاصی از تخصص برسید. اما در چشم پزشکی همیشه اینطور نیست. بسیاری از چشم پزشکان به عنوان کارآموز شروع می کنند و بسته به صلاحیت و تجربه خود، در رتبه های بالاتری قرار می گیرند. میانگین حقوق اولیه برای یک کارآموز تقریبا $54000 (دلار) آمریکا در سال است. حقوق عموماً با تجربه و گواهینامه حرفه ای افزایش می یابد.

کار در رشته بینایی سنجی در فرانسه

اگر علاقه مند به تحصیل در رشته بینایی سنجی در فرانسه هستید، باید چند نکته را در نظر داشته باشید. اول از همه، این کشور خانه تعدادی از بهترین چشم پزشکان در جهان است. دوم، بازار کار برای بینایی سنج ها بسیار رقابتی است، به این معنی که شما باید سخت تلاش کنید تا موقعیت خود را بدست آورید. در نهایت، حقوق بینایی سنج ها در فرانسه می تواند بسیار بالا باشد و اگر به دنبال درآمد قابل توجهی هستید، این گزینه را به گزینه ای عالی تبدیل می کند. اگر به تحصیل در رشته چشم پزشکی یا بینایی سنحی در فرانسه فکر می کنید، باید بدانید که این شغل چگونه خواهد بود و حقوق شما چقدر خواهد بود. چشم پزشکی یک رشته بسیار معتبر و پرسود است و حقوق دستیاران و کارورزان می تواند بسیار بالا باشد.

با این حال، حقوق ورودی برای ساکنان و کارآموزان بسیار کمتر است، بنابراین مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد برنامه های خاص تحقیق کنید. اگر علاقه مند به کار به عنوان چشم پزشک در فرانسه هستید، حتماً در مورد شرایط خاص حرفه انتخابی خود تحقیق کنید. به طور کلی، شما نیاز به مدرک در علوم پزشکی یا یک رشته مرتبط، به علاوه حداقل سه سال تجربه بالینی دارید. شما همچنین باید هر 2 آزمون صدور مجوز شورای پزشکی فرانسه و آزمون مجوز پزشکی اتحادیه اروپا را بگذرانید.

در نمودار زیر شاهد نرخ اشتغال در حوزه بینایی سنجی در فرانسه هستید:

نرخ اشتغال در حوزه بینایی سنجی در فرانسه

مقطع کارشناسی ارشد رشته بینایی سنجی

داوطلبانی که کارشناسی ارشد علوم بینایی را در دانشگاه فرانسه از جمله کارشناسی ارشد را در دانشکده بینایی سنجی دانشگاه به پایان رسانده اند، به طور کلی معادل جزئی اعطاء می شوند و باید یک برنامه پل زدن را با موفقیت به پایان برسانند. با این حال، داوطلبانی که مدرک کارشناسی ارشد علوم بینایی را از دانشگاه پاریس سود دریافت کرده ‌اند، اما کارشناسی ارشد را از ÉOUM دریافت کرده‌اند، لزوما معادل اعطاء نمی ‌شوند. معادل سازی فقط پس از بررسی پرونده و بر اساس نتایج آزمون تعیین سطح ممکن است اعطا شود. اگر هم ارزی جزئی داده شود، یک برنامه پل زدن مورد نیاز است.

کارشناسی ارشد علوم چشم انداز (یا رشته مشابه) از دانشگاه فرانسوی دیگر (غیر از پاریس-سود) منجر به تشخیص خودکار معادل جزئی نمی شود. این شناخت تنها پس از مطالعه پرونده و پیگیری نتایج آزمون تعیین سطح قابل اعطا است. اگر معادل سازی جزئی تشخیص داده شود، آموزش تکمیل موفقیت آمیز نیز مورد نیاز است. یک برنامه پل زدن، از جمله آزمون هیئت معاینه بینایی سنجی کانادا ، باید قبول شود. محتوا ممکن است بسته به مشخصات داوطلب متفاوت باشد.

حداقل 40 واحد در رشته بینایی سنجی در فرانسه، شامل دوره های زیر می باشد:

  • میکروبیولوژی و ایمونولوژی چشم
  • فیزیولوژی چشم
  • سازگاری حسی با استرابیسم
  • عدم تعادل بینایی حرکتی
  • سلامت چشم
  • مدیریت اپتومتری/مسائل حقوقی

مقطع کارشناسی ارشد رشته بینایی سنجی

دانشگاه های رشته بینایی سنجی در فرانسه

اجازه ندهید کلمه بینایی سنجی شما را فریب دهد این رشته ای نیست که در آن روی چشم کار کنید. این شاخه ای از پزشکی است که به تمام جنبه های آناتومی و فیزیولوژی چشم می پردازد. با چنین رشته گسترده ای، جای تعجب نیست که فرصت های شغلی مهیج زیادی برای کسانی که در رشته چشم پزشکی تحصیل می کنند در دسترس باشد. چشم انداز شغلی چشم پزشکان در فرانسه با افزایش تقاضا برای خدمات پزشکی تخصصی خوب است. طبق گزارش آژانس ملی اشتغال فرانسه در حال حاضر حدود 1700 چشم پزشک در فرانسه مشغول به کار هستند که انتظار می رود در دهه آینده حدود %20 رشد کند. متوسط حقوق در فرانسه برای چشم پزشک €86000 (یورو) در سال است که آن را به یکی از پردرآمدترین تخصص های پزشکی تبدیل می کند.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر کشور فرانسه برای تحصیل رشته بینایی سنجی می باشید:

رتبه در جهانرتبه در اروپارتبه در فرانسهنام دانشگاه
3901391دانشگاه اکس مارسی
3951422دانشگاه پاریس-سود
4191473دانشگاه عالی عادی لیون فرانسه

مزایای تحصیل رشته بینایی سنجی در فرانسه

رشته شنوایی سنجی در فرانسه هم از دیگر رشته های خوب و مناسب برای تحصیل می باشد. تحصیل در رشته بینایی سنجی در فرانسه راهی عالی برای کسب تجربه در زمینه ای است که دائما در حال تغییر است. این کار مانند یک پازل خواهد بود که در آن باید بفهمید که چگونه همه چیز با هم کار می کند. این نوع کار بسیار با ارزش است و پرداخت خوبی دارد، به خصوص اگر بتوانید موقعیتی در یک بیمارستان معتبر پیدا کنید. با اخذ مشاوره تخصصی می توانید در زمینه نحوه اخذ پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای دانشجویی و دیگر خدمات تخصصی مانند اقامت فرانسه از طریق تحصیل با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *