مهاجرت تحصیلی اسلوونی

رشته باستان شناسی در اسلوونی

رشته باستان شناسی در اسلوونی

امکان تحصیل رشته باستان شناسی در اسلوونی در 2 دانشگاه برتر این کشور وجود داشته و این دانشگاه ها در سطح جهانی شناخته شده است. سیستم آموزشی این کشور از رتبه بالایی برخوردار بوده و به عنوان بهترین در قاره اروپا شناخته شده است. دانشجویان می توانند یک زندگی با موفقیت های بسیاری در این کشور داشته باشند. همچنین، اکثریت مردم این کشور حداقل به 1 زبان خارجی مسلط هستند. معمولا انگلیسی یا آلمانی، اما بسته به منطقه، ایتالیایی یا مجارستانی نیز امکان پذیر است.

به عنوان یک دانشجو در این کشور، تخفیف های زیادی در بسیاری از فعالیت ها دریافت خواهید کرد. ورزش ها واقعا محبوب هستند و می توانید در مراکز تناسب اندام، والیبال و باشگاه های فوتبال با قیمت مناسب ثبت نام کنید. دوره های زبان و دوره های عکاسی نیز با بودجه دانشجویی قابل دسترسی هستند. اکثر دانشکده ها دارای انجمن های دانشجویی هستند که ارتباطات بین المللی دارند و به شما امکان می دهند در کارگاه ها یا تبادلات مختلف شرکت کنید و همچنین کمی سفر کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به بررسی رشته باستان شناسی در اسلوونی پرداخته است.

تحصیل رشته باستان شناسی در اسلوونی

اگر تصمیم به تحصیل در این کشور دارید، از موقعیت عالی آن لذت خواهید برد، بخشی از قلمرو آن در کنار کوه های آلپ و بخشی در کنار دریا واقع شده است. این کشور عضو اتحادیه اروپا از سال 2004، همچنین یکی از اعضای منطقه شنگن و منطقه یورو است. این وضعیت این کشور را به مقصدی ایده ‌آل برای دانشجویان بین ‌المللی تبدیل می ‌کند که می‌ خواهند در حین کشف بقیه اروپا به مدرک تحصیلی عالی دست یابند. علاوه بر این، دانشجویان از پرداخت شهریه در برنامه های تحصیلی تمام وقت در موسسات دولتی معاف هستند و از شهریه مقرون به صرفه در تحصیل پاره وقت و موسسات خصوصی برخوردار می شوند.

دانشگاه های این کشور به دانشجویان خارجی عادت دارند. اساتید همیشه برای شما وقت بیشتری می‌گذارند و معمولا نسبت به دانشجویان خارجی تقاضای کمتری دارند. شما می توانید پیدا کنید که مطالعات عالی به زبان انگلیسی است و از آنجایی که گروه های کوچک تری از دانشجویان خارجی وجود دارد، وقت فردی بیشتری از اساتید و دستیاران تدریس خواهید داشت.

دانشگاه های رشته باستان شناسی در اسلوونی در عبارتند از:

دانشگاه های باستان شناسی در اسلوونیرتبه دانشگاه های نام برده شده در نمودار بالا در جدول زیر آمده است:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در اروپا
دانشگاه لیوبلیانا256107
دانشگاه پریمورسکا921345

مشاغل و حقوق رشته باستان شناسی در اسلوونی

در ابتدایی ترین حالت، باستان شناسی مطالعه پیش از تاریخ و تاریخ بشر از طریق کاوش و تجزیه و تحلیل آثار باستانی است. حفاری های روشمندی در این زمینه وجود دارد. اما بخش عمده ای از کار باستان شناس در آزمایشگاه انجام می شود و بقایای حفاری شده را تجزیه و تحلیل می کند. در حال حاضر باستان شناسان در 2 بخش عمده مشغول به کار هستند. روش سنتی تر کار به عنوان استاد یا متصدی موزه وجود دارد. از طرف دیگر، باستان شناسان می توانند در بخشی به نام مدیریت میراث فرهنگی، که گاهی اوقات مدیریت منابع فرهنگی نامیده می شود، کار کنند.

این باستان شناسان برای حفظ مکان های تاریخی و باستانی در طول توسعه و پروژه های دیگر تلاش می کنند. آن ها ممکن است برای دولت های فدرال یا ایالتی، شرکت های آب و برق یا شرکت های خصوصی کار کنند. باستان شناسان در سراسر جهان، از قطب شمال گرفته تا جنگل های استوایی و شهرهای مدرن، کاوش هایی را انجام می دهند. زمان حفاری آن ها به عوامل مختلفی از جمله تقویم دانشگاهی، شرایط آب و هوایی محلی و تعطیلات ملی بستگی دارد. از آنجایی که این موارد در سرتاسر جهان بسیار متفاوت است، واقعا چنین است که در هر روز، باستان شناسانی در جایی حفاری می کنند.

حقوق ماهیانه کار در اسلوونی در نمودار زیر بررسی شده است:

حقوق ماهیانه کار در اسلوونی

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در اسلوونی

هزینه تحصیل در این کشور بسته به انتخاب موسسه و دوره تحصیلی متفاوت است. تحصیل در دانشگاه های این کشور برای دانشجویان بومی و اتحادیه اروپا که قصد تحصیل مقطع کارشناسی را دارند، رایگان می باشد. 80% دانشجویان هیچ شهریه ای پرداخت نمی کنند. وزارت آموزش عالی تامین کنند هزینه تحصیل دانشجویانی که عضو اتحادیه اروپا هستند، می باشد. دانشجویان فقط باید برای سال اول و سال های بعد هزینه پذیرش بپردازند. هزینه ثبت نام سالانه 30€ (یورو) برای همه برنامه ها وجود دارد.

دانشجویان بین المللی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا ملزم به پرداخت شهریه برای تحصیل تمام وقت در این کشور هستند. هزینه ها بسته به برنامه و موسسه می تواند بین 1500€ تا 10000€ (یورو) در سال متغیر باشد. هیچ تفاوتی بین دانشجویان بومی، اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا در سطح شهریه وجود ندارد. دانشجویان خارجی که به دنبال تحصیل در این کشور هستند باید 1 دوره 3 ماهه زبان به زبان اسلوونیایی را بگذرانند که هزینه آن 1320€ (یورو) است. شما امکان اخذ بورسیه تحصیلی در اسلوونی خواهید داشت.

هزینه تحصیل رشته باستان شناسی در اسلوونی

ویزای تحصیلی اسلوونی

متقاضیان باید فرم درخواست ویزا را همراه با مدارک مورد نیاز شخصا در نزدیکترین سفارت این کشور در کشور محل اقامت خود ارسال و پر کنند.

مدارک زیر نیز باید به همراه فرم درخواست ارسال شود:

  • نامه پذیرش صادر شده توسط موسسه آموزش عالی این کشور
  • 1 کپی معتبر از پاسپورت
  • عکس‌ هایی در اندازه پاسپورت و برای گذاشتن اثر انگشت، پاسپورت و کپی صفحه اول
  • گواهی های تحصیلی
  • مدارک مربوط به کمک مالی را ارائه دهید. این می تواند یک صورت حساب بانکی برای 6 ماه گذشته یا قرارداد حمایت مالی یا بورسیه باشد.
  • مدارک بیمه درمانی را ارائه دهید. علاوه بر این، باید حق برخورداری از امکانات بهداشتی در این کشور و مدت بیمه را نشان دهد.
  • گواهی اقامت در این کشور
  • هیچ گواهی سوابق کیفری از کشور محل اقامت خود ارسال نکنید.
  • کپی صفحه پاسپورت که مهر ورودی این کشور در آن قرار دارد یا کپی ویزای معتبر

توجه داشته باشید که تمامی مدارک باید به زبان اسلوونیایی باشد. درخواست ویزا در کلیه نمایندگی های دیپلماتیک و کنسولگری این کشور رایگان است. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند شما عزیزان را جهت مهاجرت تحصیلی به اسلوونی یاری کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *