مهاجرت تحصیلی اسلوونی

بورسیه تحصیلی دراسلوونی

بورسیه تحصیلی دراسلوونی

هدف از نگارش این مقاله اطلاعاتی در باب بورسیه تحصیلی دراسلوونی می باشد که مطابق با آخرین قوانین سال 2023 نگارش شده است. حال متقاضیان بورسیه با این سوالات مواجه می شوند:

  • شرایط بورسیه تحصیلی دراسلوونی چیست؟
  • انواع بورسیه تحصیلی دراسلوونی را می شناسید؟
  • آیا بورسیه تحصیلی دراسلوونی در مقاطع امکان پذیر است؟
  • آیا بورسیه تحصیلی دراسلوونی هزینه های زندگی را نیز پوشش می دهد؟

این مقاله در باب بورسیه تحصیلی دراسلوونی بوده و به کلیه سوالات شما در زمینه بورسیه تحصیلی دراسلوونی و راه های اقدام برای بورسیه تحصیلی دراسلوونی پاسخ می دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگویی سوالات شما در این باب هستند.

آموزش در اسلوونی

وزارت آموزش و پرورش، علوم، فرهنگ و ورزش جمهوری اسلوونی بر اساس توافقنامه های دو جانبه تعدادی بورس تحصیلی به اتباع خارجی ارائه می دهد. این طرح کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان و یا کالج و یا فارغ التحصیلان و متقاضیان دکتری است که تمایل دارند بخشی از مطالعه خود را در یکی از دانشگاه های اسلوونیایی آموزش عالی سپری کنند.

جمهوری اسلوونی برای کمک به برنامه اجتماعی و آموزشی اروپا و برنامه های آموزشی (CMEPIUS) یک نهاد عمومی فعال در زمینه پروژه های بین المللی است. در زیر مجموعه ای از برنامه ها بورس مختلف در اسلوونی را بیان می کنیم: بورسیه برای برنامه های کوتاه تحقیقاتی (به عنوان مثال برای متقاضیانی که در دوره هایی خاص در واقع یک فعالیت تحقیقاتی مستقل در موسسات میزبان مشغول گذراندن دوره هستند.)

بورسیه تحصیلی دراسلوونی در پروژه های بین المللی

کمک هزینه تحصیلی برای هر سال تحصیلی شامل بورس تحصیلی میگردد عبارتست از:

  • 286€ (یورو) در هر ماه که در هر ژانویه (January) به دانشجویان خاص تعلق می گیرد.
  • خوابگاه های دانشجویی به تعدادی از این دانشجویان تعلق می گیرد.
  • ارائه کمک هزینه برای بیمه خدمات درمانی پایه برای متقاضیان غیر اتحادیه اروپا در صورت عدم توافق دو جانبه در بیمه درمانی بین اسلوونی و کشور متقاضی (توسط وزارت پرداخت به طور مستقیم به متقاضی)
  • €52 (یورو) برای وعده های غذایی که از طریق سازمان دانشجویی اسلوونیبه متقاضی تعلق می گیرد.
  • طرح کمک هزینه تحصیلی، به دانشجویان دانشگاه یا فارغ التحصیلان و دانشجویان دکتری که مایل به انجام بخشی از مطالعه خود را در یکی از دانشگاه های اسلوونیایی هستند. بر اساس این برنامه های بورس تحصیلی تعلق می گیرد.
  • بورس تحصیلی در اسلوونی می تواند به مدت 3 تا 10 ماه و یا حتی در شرایط خاص برای طول مدت 2 هفته دانشجویان تعلق بگیرد.

اطلاع از شرایط مهاجرت به اسلوونی پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

بورسیه تحصیلی وزارت آموزش، علم و ورزش اسلوونی

این طرح بورسیه برای دانشجویان یا فارغ التحصیلان دانشگاه یا کالج و Ph.D طراحی شده است. متقاضیانی که مایلند بخشی از تحصیل خود را در یکی از موسسات آموزش عالی اسلوونی به پایان برسانند. بخشی از تحصیلات تکمیلی بر اساس کارهای فردی و تحت نظارت استاد  اسلوونیایی است. طول آن معمولا از 3 تا 10 ماه بسته به توافق نامه مربوطه است که همچنین دسته های دریافت کنندگان واجد شرایط را مشخص می کند. بورسیه تحصیلی را نمی توان برای یک دوره تحصیلی کامل که منجر به دریافت مدرک می شود اعطاء کرد. همچنین برای هیچ دوره زبان اسلوونیایی نمی توان بورس تحصیلی اعطا کرد. لطفا توجه داشته باشید که هزینه تحصیل نمی تواند تحت پوشش این بورسیه تحصیلی باشد. اکثر برنامه ‌ها برای اقامت کوتاه مدت تحصیلی یا بازدیدهای تحقیقاتی توسط دانشجویان/کاندیداهای دکترا پذیرفته می شوند.

با رعایت مقررات قانونی لازم الاجرا، تصمیم گیری در مورد پذیرش در پژوهش یا اقامت تحصیلی توسط مؤسسات آموزش عالی اتخاذ می شود. بنابراین متقاضیان موظف هستند مستقیماً با دانشگاه منتخب تماس گرفته و از بخش مربوطه نامه پذیرش درخواست کنند. از متقاضیان درخواست می شود به دانشگاه منتخب اشاره کنند که بر اساس توافقنامه دوجانبه برای بورسیه تحصیلی درخواست می کنند. همچنین در خصوص اطلاع از شرایط کار در اسلوونی پس از اتمام دوره تحصیلی می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

  • محدودیت سنی متقاضیان برای اقامت تحصیلی 26 سال و 30 سال برای بازدید تحقیقاتی است.
  • متقاضیان اقامت تحصیلی باید به زبان اسلوونیایی مسلط باشند، مگر اینکه زبان با استاد راهنما توافق شده باشد.
  • همه متقاضیان باید دوره ترجیحی بورس تحصیلی را در فرم درخواست خود ذکر کنند.

بورسیه تحصیلی دراسلوونی در مقطع دکتری

بورس تحصیلی در دوره های دکتری حتی کل دوره را پوشش می دهد:

  • Neither یک کمک هزینه تحصیلی است که برای دوره زبان اسلوونیایی به متقاضیان اعطاء می شود. لطفا توجه داشته باشید که شهریه تحصیلی از این بورس تحصیلی بطور کانل تحت پوشش قرار نمی گیرد.
  • Majority از برنامه های بورسیه در اسلونی است که برای مقطع دکتری به دانشجویان دکترا و یا متقاضیانی که دوره های تحقیقاتی خاص را برگزار می کنند تعلق می گیرد. متقاضیان درخواست این بوسیه باید با دانشگاه تماس گرفته و همزمان با درخواست نامه پذیرش از بخش مربوطه در رابطه با بورسیه هم اقدام کنند. برای متقاضیان این بورسیه محدودیت سنی وجود دارد که در واقع دانشجویان دکتری نباید بالای 30 سال باشند و همچنین متقاضیان کارهای پژوهشی و تحقیقاتی بین 26 تا 30 سال باشند.
  • Exceptions متقاضیان درخواست این بورسیه باید به زبان اسلوونی تسلط کامل داشته باشند و یا ار تمایل دارند به زبان انگلیسی تحصیل کنند باید همراه با استاد مشاور و راهنما باشد.

متقاضیان بورسیه تحصیلی دراسلوونی

متقاضیان بورسیه تحصیلی دراسلوونی

متقاضیان از بوسنی ، بلغارستان، یونان، مجارستان، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، مونته نگرو، لهستان، چین، جمهوری مقدونیه، روسیه، صربستان، اسلواکی، سوئیس و ترکیه می تواند برای این بورس تحصیلی اقدام کنند. مورد نیاز ورودی: این طرح کمک هزینه تحصیلی برای / دانشجویان دانشگاه یا فارغ التحصیلان و دکتری طراحی متقاضیانی که مایل به انجام بخشی از مطالعه خود را در یکی از نهاد اسلوونیایی آموزش عالی (در زبان اسلوونیایی).

متقاضیان برای ادامه تحصیلات در اسلوونی باید مسلط به زبان اسلوونی باشند، مگر اینکه در هنگام پذیرش راجع به زبان کار بر با استاد راهنما به توافق رسیده باشند. در هر پرونده بورس تحصیلی باید یک نسخه از فرم درخواست به طور کامل و خوانا پر شود وبه همراه نامه پذیرش و فتوکپی از کارت شناسایی یابرای دانشجویان بین الملل گذرنامه (صفحه با عکس)، توصیه نامه از استاد ونامه تمکن به سفارت برای اخذ ویزا مراجعه نمایند.

بررسی بورسیه تحصیلی در اسلوونی

حال باید به این مطلب بپردازیم که اگر یک فرد نتواند از بورسیه تحصیلی و کمک هزینه های زندگی در کشور اسلوونی استفاده ننماید چه میزان هزینه سالانه نیاز دارند. در سطور بعدی در مورد هزینه های زندگی در کشور اسلوونی بیشتر خواهیم گفت. عمده هزینه های زندگی در کشور اسلوونی را هزینه اجاره اقامتگاه تشکیل میدهد که شما میتوانید با راه حل هایی ساده آن را کاهش دهید. اگر دانشجو تمایل داشته باشد که در خوابگاه و یا پانسیون های عمومی اقامت داشته باشد هزینه های او به مراتب ارزان تر از هزینه های اقامتی در آپارتمان و یا خانه های شخصی خواهد بود.

اگرچه متقاضی میتواند یک خانه را با چند شخص دیگر به صورت اشتراکی اجاره نماید و یا اینکه یک اتاق از یک خانه کامل را اجاره کند .اما هزینه های زیر به صورت کلی نشان دهنده خرج ماهیانه یک دانشجو در کشور اسلوونی میباشد:

هزینه های زندگی دانشجویی در اسلوونی

هزینه زندگی در اسلوونی و خوابگاه دانشجویی بسته به شهر مورد نظر متفاوت است اما این هزینه را در سه شهر اصلی بیان میکنیم:

خوابگاه دانشجوییهزینه به یورو در ماه
لیوبلیانا (پایتخت کشور اسلوونی)€100 الی 200
ماریبور€130 الی 220
پریمورسکا€140
حمل و نقل (بلیط یک طرفه)هزینه به یورو
لیوبلیانا 90 دقیقه ای€1.5
ماریبور€1.3
پریمورسکا€8

این مقاله در زمینه بورسیه تحصیلی دراسلوونی نگارش شده است چنانچه تمایل به اخذ پذیرش از دانشگاه های اروپا و یا اخذ اقامت اروپا را دارید توصیه می شود قبل از هرگونه اقدام و پرداخت های یورویی و دلاری با کارشناسان مجرب و وکلای ارشد وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند شوید.

4.9/5 - (10 امتیاز)

10 دیدگاه برای “بورسیه تحصیلی دراسلوونی

  1. صبا صابری گفت:

    بورسیه تحصیلی به دانشجویان دانشگاه آزاد هم میدن؟

    ممنون میشم پاسخ بدید.

  2. Arezoo گفت:

    اخذ بورسیه اسلوونی چه مقدار زمان می برد؟ در صورت عدم موفقیاپت در وهله اول می توان برای مرحله دوم اقدام نمود؟
    متشکرم از مقاله خوبتون.

  3. amir abbas گفت:

    fبابت مطلب جالبتون در مورد بورسیه تحصیلی دراسلوونی تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد راه های اخذ اقامت اسلوونی هم مطلب بذارید.

  4. منوچهر گفت:

    برای دریافت بورس های جهان سوم چه مقدار ظرفیت هر سال تو این کشور برای خارجی ها وجود داره؟

  5. leilakk گفت:

    میشه جاذبه های گردشگری در این کشور رو هم توضیح بدین؟ ممنونم

  6. قراری گفت:

    ممنون مطالب خوبی بودن

  7. yavar گفت:

    ایا شما سوپرایزر هم دارید؟

  8. امیرحسین گفت:

    سلام
    مقاله خوبی بود.

  9. مصطفی راد گفت:

    اقامت پس از تحصیل در اسلوونی به چه صورته ؟

  10. اصغری گفت:

    آیا از داخل ایران هم میشه برای مقطع کارشناسی، بورسیه تحصیلی در اسلونی گرفت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *