مهاجرت تحصیلی نیوزلند

رشته بازیگری در نیوزلند

رشته بازیگری در نیوزلند

 رشته بازیگری در نیوزلند با توجه به سرمایه گذاری در صنعت سینما و فیلم سازی در این کشور موقعیت های بینظیر مورد توجه قرار گرفته است. نیوزلند به دلیل داشتن لوکیشن های بی نظیر برای فیلمبرداری باعث افزایش تقاضا برای فیلم سازی و همکاری مشترک با کمپانی های مختلف فیلم سازی شده است.

با توجه به توسعه صنعت سینما در نیوزلند، علاقه مندان به رشته بازیگری در نیوزلند فرصت های تازه ای را برای کار در این کشور دارند. کشور انگلیسی زبان نیوزلند به دلیل آب و هوای مناسب و مناظر دیدنی به یکی از گزینه های برتر جهت فیلم برداری تبدیل شده است. در این کشور موسسات و آکادمی های بازیگری مختلفی در سطح دانشگاهی و غیره وجود دارد. علاقه مندان به رشته بازیگری در نیوزلند می توانند در ادامه این مقاله اطلاعات لازم را بدست آورند و برای اقدام به اپلای از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرند.

تاریخچه رشته بازیگری در نیوزلند

نیوزلند به دلیل محل جغرافیایی خود و مناظر طبیعی یه یکی از کشورهای مهمان برای کمپانی های فیلم سازی تبدیل شده است. فیلم در این کشور از سال 1896 با تهیه فیلم های مستند آغاز شد اما تا سال 1970 توسعه این صنعت کم رنگ بود. صنعت فیلم سازی در نیوزیلند در اواخر دهه 1970 با فیلم سگ های خوابالو ساخته راجر دونالدسون (1977) زنده شد. راجر دونالدسون پس از موفقیت در فیلم دومش Smash Palace (1982)، اولین کارگردان نیوزیلندی بود که شروع به ساخت شخصیت هایی در هالیوود کرد. او یک اثر دیگر در نیوزیلند با عنوان “The World’s Fastest Indian” با حضور آنتونی هاپکینز در نقش اصلی ساخت که در سال 2005 اکران شد. جف مورفی 3 فیلم نیوزیلندی تولید کرد که محبوبیت قابل توجهی در بین مخاطبان و منتقدان محلی به دست آورد:

  • Goodbye Pork Pie (1980)
  • Utu (1983)
  • The Quiet Earth (1984)

وینسنت وارد اولین کارگردان نیوزیلندی شد که با فیلم Vigil (1984) و سپس The Navigator (1988) توانست برای رقابت در جشنواره فیلم کن برنده شود. آخرین فیلم های وی River Queen (2005) و Rain of the Children (2008) هر دو به تصویر کشیدن بی نظیر گذشته نیوزلند هستند. جین کمپیون پس از اولین نمایش خود در نیوزیلند، An Angel at My Table (1990)، کارگردانی پیانو را برعهده داشت که در سال 1993 نخل طلا را در کن و 3 جایزه اسکار را به دست آورد و اولین فیلم نیوزلندی شد که اینقدر مورد افتخار قرار گرفت.

در شکل زیر از جمله برترین فیلم های نیوزلندی را مشاهده کنید:

فیلم های برتر تاریخ نیوزلند

بازیگران بین المللی نیوزلند

اولین بازیگر نیوزیلندی که توانست مورد تحسین بین المللی قرار گیرد، سام نیل بود که کارش را با فیلم سگ های خوابالو آغاز کرد. آنا پاکوین برای بازی در فیلم پیانو اولین بازیگر نیوزیلندی بود که اسکار گرفت. اخیراً ملانی لینسکی، مارتین هندرسون، دانیل جیلیز، کارل اوربان، لوسی لاولس و مارتون تسوکاس از جمله بازیگران نیوزلندی هستند که در سطح بین المللی کار می کنند. کمپانی واریورز همچنین مشاغل بین المللی را برای 3 ستاره نیوزلندی رنا اوون، تموئرا موریسون و کلیف کورتیس آغاز کرده است.

افراد با استعداد و نوآور که صنعت پویای نیوزلند را ایجاد کرده اند، همچنین فیلمسازان جهانی را به یکی از ماندگارترین شخصیت های کشور و مناظر نیوزیلند معرفی کرده اند. رون هوارد یکی از اولین کارگردانان هالیوود بود که نیوزلند را به عنوان مکانی عالی برای فیلمبرداری در کوه های آلپ جنوبی کشف کرد. لوید فیلیپس نیوزیلندی تبار (اولین دریافت کننده اسکار برای فیلم کوتاه) و مارتین کمبل، همچنین در سال 1999 فیلم کوهنوردی دیدنی خود را در جنوب آلپ گرفتند. نیوزیلند در سه گانه ارباب حلقه ها و اخیراً در سه گانه هابیت خود را ثابت کرده است و راه را برای شهرت بازیگران نیوزلندی فراهم کرده است.

دانشگاه های رشته بازیگری در نیوزلند

امکان مطالعه و تحصیل رشته هنر در نیوزلند به زبان انگلیسی موجب افزایش تقاضا در سطح بین المللی شده است. به صورت کلی نیوزلند دارای دانشگاه های معتبر با رنک جهانی مناسب در سطح بین المللی است. وجود دانشگاه های معتبر در نیوزلند سبب شده است رشته های زیادی از جمله رشته بازیگری در نیوزلند ارائه شود. در این کشور موسسات مختلفی وجود دارد که رشته بازیگری را در سطح حرفه ای و آکادمیک ارائه می کنند.

در جدول زیر می توانید از جمله برترین آکادمی ها و موسسات برای تحصیل رشته بازیگری در نیوزلند را مشاهده کنید:

ردیفنام موسسه
1دانشگاه ویکتوریا ولینگتون
2دانشگاه اوکلند
3مدرسه درام نیوزلند (Toi Whakaari)
4دانشگاه وایکاتو
5دانشگاه اوتاگو

تحصیل رشته بازیگری در ویکتوریا ولینگتون نیوزلند

تحصیل رشته بازیگری در ویکتوریا ولینگتون نیوزلند

دانشگاه ویکتوریا ولینگتون نیوزلند یکی از موسسات برتر در این کشور است که رشته بازیگری در نیوزلند را ارائه می کند. مدرک کارشناسی هنر (BA) در تئاتر در ویکتوریا به شما فرصتی می دهد تا این رشته را چه به صورت فردی یا در یک جامعه درک کنید. و این فرصت را برای شما فراهم می کند تا با استفاده از منابع کاملاً مجهز خود مانند استودیو 77 برنامه تئاتر و بازیگری را تحصیل کنید. ولینگتون دارای صحنه ای تاثیرگذار در تئاتر در نیوزیلند است که هم با جریان اصلی و هم با اجرای حاشیه ای زنده است و با جشنواره بین المللی هنرهای نیوزلند میزبان کارهای ابتکاری خارج از کشور است. این مکان همچنین مهیج ترین صنعت فیلم سازی کشور است که به سرعت در حال گسترش است. تئاتر در ویکتوریا پایه ای برای خلاقیت و مسیرهای شغلی در صحنه و نمایش است.

دانشگاه ویکتوریا ولینگتون رویکرد آموزش محور دارد. در برنامه 3 سال لیسانس، شما یک آموزش جامع از بازیگری تا طراحی تولید خواهید داشت. با تحصیل در این موسهه میاموزید که چگونه خود را از طریق داستان گویی بیان کنید. شما به آزمایش و ایجاد اعتماد به نفس و تدبیر خود تشویق خواهید شد و تأکید بر کار گروهی همکاری و رهبری باعث ایجاد مهارت های ارتباطی شما خواهد شد.

تحصیل رشته بازیگری در آکادمی TOI نیوزلند

لیسانس هنرهای نمایشی (بازیگری) یکی از معتبرترین دوره آموزش رشته بازیگری در نیوزلند است. این برنامه فشرده 3 ساله، برای آموزش بازیگری طراحی شده است شما به عنوان یک بازیگر در آکادمی Toi Whakaari، در کلاس، استودیو و صحنه های اجرای زنده تحصیل خواهید کرد. شما در یک گروه و در همکاری با سایر هنرمندان در سایر رشته به صورت انفرادی کار خواهید کرد.

برنامه تحصیل در نیوزلند در این آکادمی در 3 سال و به صورت زیر است:

سالشرح
سال اولروی شما تمرکز می کند. در طول سال شما یک مجموعه قوی از مهارت های پایه را بدست خواهید آورد. شما با حرفه ای ها و اساتید برجسته در گروه های متمرکز کار خواهید کرد تا صدا، بدن و تخیل خود را هم در نمایش و هم در اجرای زنده توسعه دهید. در نیمه دوم سال شما روی یک متن کلاسیک برای اجرای تئاتر کار خواهید کرد و یک قطعه انفرادی خود را ایجاد خواهید کرد که برای مخاطبان زنده اجرا خواهید کرد.
سال دومشما را به چالش می کشد تا مهارت های فردی خود را در گروه انجام دهید و در پروژه های مشترک شرکت کنید. شما همچنین مهارت های ممیزی روی صفحه را توسعه خواهید داد و بخشی از سه تولید اصلی و زنده در صفحه نمایش خواهید بود. شما همچنین در کلاس های مستر شرکت خواهید کرد که شما را به چالش می کشد و کار هنرپیشگی خود را از راه های هیجان انگیز گسترش می دهد.
سال سومدر مورد رشد استقلال و اتصال شما به صنعت است. شما بخشی از Toi Film، یک تولید با اجرای زنده، کارگاه های صنعتی، کارگاه های مختلف خواهید بود. شما همچنین می توانید کارهای خود را در داخل و خارج از موسسه توسعه دهید و به نمایش بگذارید.

بازیگری در دانشگاه وایکاتو زلاند نو

با مطالعات تئاتر در دانشگاه وایکاتو شما درباره اجرا، سیر تحول تئاتر و خلق آثار نمایشی می آموزید. نیوزیلند نمونه هایی از اشکال مختلف اجرای تئاتر، هم ترکیب شده و هم سنتی و همچنین جدید و تجربی وجود دارد. تحصیل و تجربه در مرکز اجرا تئاتر تحصیل را منحصر به فرد می کند و این ماهیت مطالعات تئاتر در وایکاتو را شکل می دهد. برنامه مطالعات تئاتر از یک روش تئوری از طریق عمل برای آموزش و یادگیری استفاده می کند. یک رشته در مطالعات تئاتر یک مسیر غنی و چالش برانگیز برای رسیدن به مدرک هنر در مقطع کارشناسی در نیوزلند است که می تواند طیف گسترده ای از کاربردهای حرفه ای را داشته باشد.

بسیاری از مطالب فرصتی را برای مطالعه عملی متمرکز ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر رویکردهای تحلیلی را برای نظریه هایی ارائه می دهند که در طول قرن ها استفاده می شدند. آموزش در این دانشگاه به صورت:

  • آموزش های عملی
  • کارگاه ها
  • سمینارها
  • تمرینات در فضای تئاتر در آکادمی هنرهای نمایشی Gallagher که محل اجرای نمایش های عمومی نیز هست، برگزار می شود.

جهت اعزام دانشجو به نیوزلند و شرایط پذیرش می توانید از تجربه کارشناسان برجسته موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *