مهاجرت تحصیلی اسکاتلند

رشته بازیگری در اسکاتلند

رشته بازیگری در اسکاتلند

رشته بازیگری در اسکاتلند شاید از نظر برخی از دانشجویان ارزان قیمت به نظر برسد. دانشجویان خارج از بریتانیا شهریه بیشتری باید پرداخت کنند. اسکاتلند یکی از کشورهای بریتانیایی به حساب می آید که غالبا تحصیل در دانشگاه های آن برای خود اسکاتلندی ها در مقطع کارشناسی رایگان است و از دانشجویان سایر کشورهای بریتانیایی یعنی انگلیس، ایرلند و ولز نیز شهریه کم تری دریافت می نمایند. یعنی در نهایت شهریه دانشگاه های اسکاتلند برای دانشجویان بین المللی تقریبا مشابه شهریه ای است که دانشگاه های انگلیس اخذ می نمایند. منتهی نکته ای که اسکاتلند را ارزان تر از انگلیس کرده است، هزینه های زندگی در این کشور می باشد که در این مقاله مفصل تر به آن پرداخت خواهد شد.

اسکاتلند کشوری توسعه یافته و قدرتمند است که دانشگاه های خیلی مطرحی هم دارد و امکان تحصیل رشته بازیگری نیز در بسیاری از دانشگاه های آن فراهم است. البته کسانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های اسکاتلند در رشته بازیگری می شوند ابتدائا باید تست بازیگری دهند و سابقه کار و فعالیت مرتبط با این رشته را به دانشگاه مورد نظر خود ارائه نمایند. لازم به ذکر است بازیگران در اسکاتلند سطح درآمد خوبی دارند و اگرچه زبان اصلی این کشور اسکاتلندی است، با تسلط به زبان انگلیسی نیز می توانند شغل خوبی پیدا کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص تحصیل در اسکاتلند به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل رشته بازیگری در اسکاتلند چقدر است؟
  • آیا امکان کار پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های اسکاتلند وجود دارد یا خیر؟

هزینه تحصیل رشته بازیگری در اسکاتلند

یکی از عمده ترین هزینه هایی که دانشجویان رشته بازیگری در اسکاتلند با آن مواجه هستند، هزینه های زندگی است. هزینه های زندگی در اسکاتلند به شهر محل اقامت و سبک زندگی هر دانشجویی بستگی دارد و همان طور که گفته شده در مقایسه با انگلیس ارزان تر است. در نموداری که در ادامه ترسیم شده، متوسط هزینه زندگی دانشجویی در اسکاتلند و انگلیس با هم مقایسه شده است:

مقایسه هزینه زندگی در اسکاتلند و انگلیس

در واقع در اسکاتلند 1 خانواده 4 نفره بدون در نظر گرفتن اجاره بهای ماهانه، باید 3320$ (دلار آمریکا) بابت هزینه های خود در این کشور در نظر بگیرد. زندگی 1 نفره در اسکاتلند نیز بدون اجاره 940$ (دلار آمریکا) است و برای پرداخت اجاره مسکن باید ماهانه 800$ تا 1100$ (دلار آمریکا) به این رقم افزود. اما در نمودار بالا هزینه های زندگی دانشجویی با احتساب تهیه خوابگاه دانشجویی یا اجاره آپارتمان به صورت اشتراکی با 1 یا چند دانشجوی دیگر بیان شد. دانشجویان رشته بازیگری همچنین باید شهریه دانشگاه خود در اسکاتلند را نیز از 1 سال جلوتر پرداخت نمایند تا برای اخذ یا تمدید ویزای تحصیلی خود دچار مشکل نشوند.

شهریه هر دانشگاهی در اسکاتلند در مقاطع مختلف رشته بازیگری متفاوت است اما به طور کلی میانگین شهریه سالانه این دانشگاه ها را به طور خلاصه می توان به شرح ذیل دانست:

تابعیت دانشجویانمیانگین شهریه سالانه دانشگاه های اسکاتلند برای رشته بازیگری به پوند
اسکاتلندی هاحدود 1820£
دانشجویان بریتانیایی (ولز، انگلیس و ایرلند)حدود 9250£
دانشجویان بین المللیحدود 18400£

اخذ ویزای تحصیلی اسکاتلند

پس از اخذ پذیرش از رشته بازیگری در دانشگاهی در اسکاتلند، نوبت به ویزای تحصیلی این کشور می رسد که اصطلاحا از آن به نام ویزای tier 4 هم یاد می شود. مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی اسکاتلند مورد نیاز است عبارت هستند از:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در اسکاتلند
  • تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در اسکاتلند
  • رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه مورد نظر
  • رسید پرداخت هزینه های سفارت
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و ترجمه رسمی آن به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی به زبان انگلیسی
  • مدرک زبان آیلتس UKVI که مورد قبول اسکاتلند، انگلیس، ولز و ایرلند است با توجه به حداقل های در نظر گرفته شده از سوی دانشگاه
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی

کار ضمن تحصیل در اسکاتلند

علاوه بر تحصیل در آکادمی ها و دانشگاه های مطرح در رشته بازیگری، نکته بسیار مهم دیگری که برای کاریابی این رشته وجود دارد سابقه فعالیت حرفه ای است. به همین دلیل پیشنهاد می شود دانشجویان بین المللی حتی اگر نیاز مالی به کار ضمن تحصیل ندارند، مرتبط با رشته خود در اسکاتلند مشغول به کار شوند. کار دانشجویی در اسکاتلند برای خارجی ها هفته ای تا 20 ساعت مجاز دانسته شده است و پیشنهاد می شود دانشجویان رشته بازیگری این فرصت را برای کار در تئاترها و غیره بگذرانند.

حتی اگر درآمد کار مرتبط با رشته بازیگری در تئاترها یا نزد کارگردان های مختلف درآمد کم تری در مقایسه با کار غیر مرتبط با رشته تحصیلی داشته باشد، باز هم پیشنهاد می شود افراد به دنبال کار مرتبط با رشته خود باشند. چرا که در نهایت اگر بخواهند ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری اسکاتلند کنند، در فرصت 2 ساله ای که پس از فارغ التحصیلی دارند باید شغلی که پیدا می کنند الزاما مرتبط با رشته تحصیلی خود، یعنی بازیگر، باشد.

کار پس از تحصیل رشته بازیگری در اسکاتلند

کار پس از تحصیل رشته بازیگری در اسکاتلند

فارغ التحصیلان رشته بازیگری با کاریابی در فرصت 2 ساله ای که پس از اتمام تحصیلات خود دارند می توانند ویزای کاری اسکاتلند را اخذ نمایند. لازم به ذکر است اگرچه بازیگران پردرآمدترین قشر در اسکاتلند نیستند معمولا وقتی به شهرت برسند درآمد بالایی خواهند داشت. اما در کل به طور متوسط درآمد بازیگری در اسکاتلند ساعتی 10.18£ (پوند) می باشد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل رشته بازیگری در اسکاتلند، مدارک لازم برای اخذ پذیرش و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند. لازم به ذکر است طول دوره تحصیل مقطع کارشناسی در انگلیس 3 سال و در مقطع کارشناسی اسکاتلند 4 سال است، پس کسانی که هزینه های زندگی و شهریه های کمی پایین تر اسکاتلند را دلیل انتخاب این کشور می دانند باید به این مسئله توجه داشته باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *