مهاجرت تحصیلی نروژ

رشته مدیریت در نروژ

رشته مدیریت در نروژ

رشته مدیریت در نروژ در چندین سال اخیر تبدیل به یک رشته پرطرفدار و ویژه شده است. خصوصا دانشجویان بین المللی تحصیل در نروژ را ترجیح می دهند. کشور نروژ یک کشور امن و اهل صلح و آرامش محسوب می شود. دانشجویانی که قصد دارند در خارج از کشور خود به زبان انگلیسی در رشته مدیریت تحصیل کنند کشور نروژ را نیز مد نظر خود قرار می دهند. در این کشور این رشته جایگاه مناسبی دارد و فرصت های شغلی برای این رشته متناسب با دانشجویان ایجاد می شود. مهاجران تحصیلی نیز از شرایط زندگی و هزینه های تحصیل در این کشور راضی هستند. موقعیت جغرافیایی نروژ نیز ویژه و منحصر به فرد تلقی می شود. این کشور جذابیت های طبیعی زیادی دارد.

دانشجویان بین المللی باید قبل از مهاجرت شرایط تحصیل اعم از شرایط دانشگاه و مدارک لازم و هزینه ها بررسی نمایند. کشور نروژ بخاطر تاریخ دریایی و زندگی ساحلی و تابش آفتاب نیمه شب در تابستان و عملکرد درخشان المپیک زمستانی مشهور است. این کشور یک انتخاب محبوب برای مطالعه بین المللی می باشد زیرا در این کشور دانشجویان از سراسر جهان تحصیل می کنند. چراغ های شمالی یا شفق قطبی گاهی در میان دلایل مهاجرت به این کشور اعلام می شود. همچنین وجود دانشگاه های معتبر در عرصه جهانی که به دانشجویان خدمات خوبی ارائه می دهد نیز دلیل مهم دیگری برای مهاجرت تحصیلی به نروژ محسوب می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اعزام دانشجو به نروژ خدمات ویژه ای را ارائه می دهد.

تحصیل در نروژ

پادشاهی نروژ در شمال غربی اروپا واقع شده است. این کشور محل زندگی بیش از5.3 میلیون نفر است و این جمعیت فوق العاده متنوع است. پادشاهی و همچنین منطقه اصلی نروژ، جزیره Jan Mayen و مجمع الجزایر Svalbard را شامل می شود. نروژ با سوئد، فنلاند و روسیه مرز زمینی دارد و دارای یک خط ساحلی گسترده است. نروژ علیرغم عضو نبودن، رابطه نزدیک با اتحادیه اروپا را حفظ می کند. این کشور همچنین عضو بنیانگذار سازمان ملل، ناتو و شورای اروپا و همچنین بخشی از منطقه اقتصادی اروپا و منطقه شنگن بود. نروژ بزرگترین تولید کننده نفت و گاز طبیعی در جهان است. سایر بخش های برجسته شامل چوب، غذاهای دریایی و مواد معدنی است. نروژ که یک کشور مترقی است، تلاش می کند تا دانش آموزان را با کیفیت بالا آموزش دهد.

تحصیل رشته مدیریت در نروژ

رشته مدیریت در نروژ طی 20 سال گذشته به عنوان یک نقش و شغل مهم محسوب می شود. براساس اداره آمار کار نروژ، پیش بینی می شود که در دهه آینده مدیریت حوزه منابع انسانی رشد چشمگیری داشته باشد، و این شغل را به منبع جذاب فرصت های شغلی آینده تبدیل کند. بسیاری از وظایف مرتبط با مدیریت در حوزه منابع انسانی قرار دارند، همه مدیران دارای مسئولیت های منابع انسانی هستند. رشته مدیریت در نروژ طیف گسترده ای از موضوعات مرتبط با مدیریت را شامل می شود. رشته مدیریت در نروژ در خصوص رهبری و برنامه ریزی درباره اهداف یک شرکت و مجموعه است. این رشته در خدمت آشنایی دانشجویانی است که امیدوارند در طول کار خود مدیر یا رهبر تیم شوند.

دانشجویان در اموری مانند امور مالی و مدیریت منابع انسانی و حسابداری و برنامه ریزی می آموزند. بیشترین مهارتی که در مشاغل مدیریتی در نروژ دانشجویان به آن نیاز دارند را در نمودار زیر مشاهده می کنید:

مهارت های یک مدیر در نروژ

مزایا تحصیل رشته مدیریت در نروژ

تحصیلات در نروژ در دانشگاه های دولتی و خصوصی انجام می شود. برخی از آنها تخصصی، برخی جامع و برخی به عنوان کالج های دانشگاهی شناخته می شوند. عمدتا در ارائه آموزش در مقطع کارشناسی در طیف وسیعی از موضوعات بیشتر متمرکز بر حرفه متمرکز هستند. 4 دانشگاه در نروژ در رتبه بندی های جهانی، حضور دارند. این دانشگاه ها دانشگاه اسلو با رتبه 135 و دانشگاه برگن با رتبه 175 و دانشگاه نروژی علم و صنعت با رتبه 363 و دانشگاه ترومسو دانشگاه قطبی نروژ با رتبه 369 می باشند. اگر دوست دارید در نروژ به زبان انگلیسی تحصیل کنید، می توانید بیش از 200 برنامه کارشناسی ارشد را که به زبان انگلیسی تدریس می شوند و بسیاری از برنامه های کارشناسی آموزش انگلیسی را انتخاب کنید.

تحصیل در کشور نروژ مزایای بسیاری برای دانشجویان بین دارد. مهم ترین مزایا تحصیل در کشور نروژ عبارت است از:

  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • یادگیری زبان نروژی
  • مناظر طبیعی و شفق قطبی
  • تحصیل در دانشگاه های معتبر
  • ادامه تحصیل در دانشگاه های اروپایی
  • قرار گرفتن در فضای بین المللی
  • برخورداری از شرایط ویژه دانشجویی
  • هزینه مقرون به صرفه
  • اخذ بورسیه
  • اخذ اقامت

دروس رشته مدیریت در نروژ

دروس رشته مدیریت در نروژ

مدیریت در نروژ جنبه اساسی انجام مشاغل است. افرادی که در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد مدیریت در نروژ تحصیل می کنند یاد می گیرند که چگونه مسئولیت پروژه ها و استراتژی های یک سازمان را به عهده بگیرند. مدیریت به شما یاد می دهد که ضرب الاجل ها را رعایت کنید، بودجه ها را مدیریت کنید و به اهداف تعیین شده توسط شرکت دست پیدا کنید. یکی از مهمترین مهارت هایی که در طول تحصیل رشته مدیریت در نروژ خواهید آموخت، مدیریت ریسک است که در کشف تمام تعهدات و مشکلات احتمالی ممکن است در طول پروژه و نحوه مقابله با آنها متمرکز باشد. پس از اتمام یک پروژه، شما همچنین باید نتایج را تجزیه و تحلیل کنید، نتیجه گیری کنید و از اشتباهات درس بگیرید.

دروس ارائه شده به دانشجویان مدیریت شامل دروس تخصصی و پایه و اختیاری می شود. برخی از مهم ترین دروس و تعداد واحدها را در جدول زیر مشاهده می نمایید:

نام درسواحد
حسابداری3
آمار2
اقتصاد2
مدیریت مالی2
مدیریت بحران3
تجزیه تحلیل گزارش2
مدیریت منابع انسانی2
کارورزی3

فرصت های شغلی در نروژ

همچنین در نروژ یک برنامه 5 ساله در مدیریت منابع انسانی و کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی (MHRM) نیز در دسترس است. دانشجویان واجد شرایط که با موفقیت ر مدیریت منابع انسانی به پایان می رسانند و در برنامه موجود کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی پذیرفته می شوند، می توانند حداکثر 18 اعتبار را به مقطع تحصیلات تکمیلی منتقل کنند. یکی دیگر از گرایش ها مدیریت دولتی و صنعتی است. این 2 گرایش در زمینه شغلی کمی فرصت های شغلی کمتری دارند. شما در نروژ می توانید پس از اتمام فارغ التحصیلی در بخش فروش و منابع انسانی حسابداری و مدیریت مشغول به کار شوید. شرایط کار پس از تحصیل در نروژ شرایط مناسبی است. اگر در خصوص شرایط اعزام دانشجو به نروژ سوال دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *