مهاجرت تحصیلی آفریقای جنوبی

رشته بازیگری در آفریقای جنوبی

رشته بازیگری در آفریقای جنوبی

 علاقه مندان به تحصیل بازیگری در قاره آفریقا می توانند رشته بازیگری در آفریقای جنوبی را مد نظر قرار دهند. در این مقاله این موضوع بررسی میشود. سینمای آفریقای جنوبی مجموعه ای چشمگیر از فیلم های دارای رتبه برتر است. آفریقای جنوبی از کمدی های کلاسیک گرفته تا فیلم های درام و ترسناک یا جنایی، در سینمای جهان فیلم های برجسته ای دارد. فیلم هایی که به 2 زبان آفریقایی و انگلیسی ساخته می شوند اغلب با استعمار و جدایی آفریقای جنوبی روبرو شده اند. در دوران پس از آپارتاید، داستان هایی که از منظر بومی بیان شده اند، افزایش یافته است که به سیاه پوستان اجازه داده است داستان های خود را تعریف کنند. چنانچه علاقه مند به رشته بازیگری در آفریقای جنوبی هستید ادامه این مطلب را که توسط تیم محتوای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده مطالعه کنید.

تاریخچه سینما در آفریقای جنوبی

صنعت فیلم سازی آفریقای جنوبی یکی از قدیمی ترین صنعت فیلم سازی در جهان است. کینتوسکوپ که توسط توماس ادیسون ابداع شد، تنها 6 سال پس از معرفی در نیویورک، در سال 1895 به ژوهانسبورگ رسید. بین سال های 1895 و 1909 فیلم های انگلیسی و آمریکایی با استفاده از بیوسکوپ های متحرک به بسیاری از مناطق آفریقای جنوبی رسیدند. اولین سینمای دائمی در سال 1909 توسط Electric Theatres Limited در دوربن ساخته شد. طی 5 سال بعد چندین شرکت پخش فیلم سینما در سراسر کشور ساخته شد که منجر به رقابت جدی شد. ایزودور دبلیو شلزینگر متولد نیویورک تا سال 1913 همه توزیع کنندگان فیلم را تحت کنترل شرکت خود، فیلم های آفریقایی درآورد. 43 فیلم، که برخی از آنها حماسی هستند، همچنین بین سال های 1916 و 1922 توسط شرکت Schlesinger ساخته شده است.

شلزینگر برای 43 سال انحصار توزیع فیلم از کیپ تا زامبزی را داشت. تا سال 1930 شلزینگر صاحب تئاترهای تلفیقی آفریقا و فیلم های تلفیقی آفریقایی بود که کنترل پخش را از دست داد. در سال 1930 فیلم های تلفیقی آفریقایی استودیوی فیلم برداری کیلارنی را در ژوهانسبورگ تأسیس کردند که فیلم های مختلفی را تولید می کرد که در آفریقای جنوبی و خارج از کشور توزیع می شد.Sarie Marais اولین فیلم آفریقای جنوبی با صدا، در سال 1931 تولید شد و پس از آن فیلم های محلی محبوبیت بیشتری پیدا کردند.

در شکل زیر از جمله برترین فیلم های آفریقای جنوبی را مشاهده کنید:

برترین فیلم های آفریقای جنوبی

تحصیل رشته بازیگری در آفریقای جنوبی

مدارس و موسسات مختلفی در کشور آفریقای جنوبی وجود دارد که تحصیل رشته هنر در آفریقای جنوبی و زیر مجموعه های این رشته به خصوص رشته بازیگری را ارائه می کنند. رشته بازیگری از اجرا در سالن های نمایش و تئاتر در گذشته آغاز شده است و امروز تبدیل به رشته ای حرفه ای و اجرا در رسانه های مختلف مانند سینما و تلویزیون شده است. امروز بسیاری از بازیگران حرفه ای در سطح بین المللی شهرت دارند و درآمد مناسبی را دریافت می کنند. جهت بازیگر شدن در آفریقای جنوبی می توانید در دانشگاه های معتبر این کشور نیز تحصیل کنید که مدرک بازیگری معتبر را ارائه می کنند.

چنانچه علاقه مند به تحصیل رشته بازیگری در آفریقای جنوبی هستید می توانید موسسات و دانشگاه های زیر را در نظر داشته باشید:

ردیفنام موسسه
1دانشگاه رودز
2دانشگاه استلانبوش
3دانشگاه ویتز (ویتواترسرند)
4دانشگاه پرتوریا

تحصیل رشته بازیگری در دانشگاه رودز آفریقای جنوبی

دپارتمان درام دانشگاه رودز یکی از برجسته ترین موسسات تحصیل تئاتر و نمایش در آفریقای جنوبی است. این دانشگاه یک تاریخ درخشان با یک لیست طولانی از فارغ التحصیلان تحسین شده و دارای جایزه دارد. این بخش برای مطالعات درام شامل طیف گسترده ای از رشته ها:

  • بازیگری
  • کارگردانی
  • حرکت
  • تئاتر فیزیکال و رقص
  • تئاتر کاربردی
  • طراحی تئاتر
  • نویسندگی
  • فن آوری تئاتر و مدیریت هنر

این دانشگاه یک تیم متشکل از هنرمندان و دانشگاهیان برجسته حرفه ای دارد که متعهد شده اند تا یک پایه علمی جامع و آموزش را فراهم کنند. در خانه جشنواره ملی هنرها، دانشجویان این فرصت را دارند که در بزرگترین جشن سالانه هنرهای آفریقا شرکت کنند. دوره تحصیلی در زمینه های تئاتر و نمایش در زمینه های دانشگاهی، هنری، اجتماعی، آموزشی و حرفه ای طراحی شده است. این مطالعات بر روی تجربه تئاتر متمرکز هستند و برخوردهای خلاقانه و متنی را با ایده ها و شیوه های شکل دادن به تئاتر و اجرا ارائه می دهند. شما در این برنامه خواندن و نوشتن متن، صحبت کردن، حرکت دادن، اجرا، بحث کردن، بداهه نوازی، رقصیدن، تولید و کار تیمی را خواهید آموخت.

رشته بازیگری در دانشگاه پرتوریا آفریقای جنوبی

تحصیل در دانشکده هنر پرتوریا شما را از نظر فکری و هنری آماده می کند تا وارد دنیای هنرهای نمایشی دیجیتالی و نمایشی پویا و در حال تکامل شوید. برنامه کارشناسی آن ترکیبی از یک برنامه آموزش در جنبه های عملی زنده و دیجیتال است در حالی که یک پایه نظری محکم برای اعزام هنرمندان و دست اندرکاران فرهنگی به صنعت هنر و فرهنگ ارائه می دهد که می توانند خلاقانه پاسخ دهند و انتقادی فکر کنند. برنامه ها شامل:

  • کلاس های بازیگری
  • بازیگری جلوی دوربین
  • صدا
  • تئاتر حرکتی و فیزیکی
  • کارگردانی و تئاتر سازی
  • تئاتر کاربردی
  • ارائه در رادیو و تلویزیون
  • و همچنین نویسندگی برای صحنه و فیلم است.

در طی برنامه 3 ساله کارشناسی، دانشجویان با ماژول های ترکیبی روبرو می شوند که در پایان می توانند به هنرمندان و دست اندرکاران فرهنگی آفریقای جنوبی بپیوندند.

رشته بازیگری در دانشگاه پرتوریا آفریقای جنوبی

لیسانس بازیگری در دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی

این دوره 4 ساله برای دانشجویان مهارت های لازم را فراهم می کند تا آنها را قادر به ادامه کار حرفه ای (در تئاتر، رقص و زمینه های مرتبط مانند فیلم، تلویزیون، تبلیغات و تدریس) و یا آماده سازی برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر مانند تحصیل کارشناسی ارشد در آفریقای جنوبی کند. این برنامه 5 گرایش حرفه ای مختلف را ارائه می دهد:

  • بازیگری (صحنه و دوربین)
  • اجرای رقص (معاصر، آفریقایی، باله)
  • پرفورمنس سازی (تئاتر سازی و تنظیم رقص)
  • کاربردی و آموزشی (آموزش)
  • سناریو (طراحی تئاتر و رشته های فنی)

و جهت گیری تحقیقاتی برای دانشجویانی که مایل به تحصیلات آکادمیک گسترده تر با مقدمه عملی در کنار آن هستند. این برنامه شامل رشته کامل آکادمیک در تئاتر و مطالعات بازیگری است و دانشجویان را ملزم به گذراندن دوره ها در بخش های دیگر در دانشکده علوم انسانی می کند. کسانی که گرایش تحقیق را دنبال می کنند، می توانند در یک رشته دیگر علوم انسانی (همراه با مطالعات تئاتر) تحصیل کنند اما ساعات عملی کمتری در استودیو خواهند داشت.

کسانی که یکی از گرایش های حرفه ای را دنبال می کنند فقط قادر به گذراندن دوره محدودی در سایر رشته های هنری هستند اما ساعات عملی بیشتری را در استودیو خواهند داشت. دانشجویانی که گرایش تحقیق را به پایان برسانند، در پایان سال سوم با مدرک BA فارغ التحصیل می شوند و پس از 4 سال تحصیل دانشجویان واجد شرایط ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و احتمالا دکترا هستند.

تحصیل رشته بازیگری در دانشگاه استلنبوش آفریقای جنوبی

یک برنامه 3 ساله در درجه اول برای آموزش هنرمندان خلاق است که می توانند سهم مهمی در صنعت تئاتر و زمینه های مرتبط در کشور آفریقای جنوبی داشته باشند. در 2 سال اول این برنامه اساساً بر روی نمایش و تئاتر به معنای سنتی تئاتر به عنوان هنری اختصاص یافته به صحنه تمرکز دارد. در سال سوم این آموزش همچنین به هنرهای نمایشی و صنعت سرگرمی به معنای وسیع آن متمرکز است. این دانشگاه 2 زمینه تخصصی را ارائه می دهد که دانشجویان انتخاب می کنند:

  • آموزش بازیگری و اجرا
  • آموزش فنی و مدیریتی

برنامه بازیگری در دانشگاه استلنبوش آفریقای جنوبی

3 موضوع اجباری هسته اصلی این برنامه را مطالعات تئاتر، مهارت های تئاتر و هنرهای تئاتر تشکیل می دهند. مطالعات تئاتر یک موضوع نظری است که به ماژول های ترمی تقسیم می شود. این به این معنی است که یک آزمون کتبی در پایان هر ترم در ماژول های مربوطه حذف می شود. در حال حاضر تئاتر مطالعاتی تنها موضوعی است که دانشجویان بازیگری و نمایش و دانشجویان فنی و مدیریتی با هم می گذرانند. مهارت های تئاتر و هنرهای تئاتر اصولاً موضوعات عملی هستند، اگرچه هر دو مولفه های نظری را نیز شامل می شوند. محتوای دروس با توجه به حوزه تخصصی که دانشجویان انتخاب کرده اند متفاوت است.

مهارت های تئاتر و هنرهای تئاتر ماژول های سال هستند و به اجزای مختلف تقسیم می شوند. برای تعیین پیشرفت از سیستم ارزیابی انعطاف پذیر استفاده می شود. این بدان معنی است که هر مولفه با توجه به ماهیت و محتوای آن، به روشی خاص ارزیابی می شود. نمونه هایی از اشکال ارزیابی عبارتند از:

  • آزمونهای عملی (اجرای انفرادی یا گروهی، نمایش تئاتر، ضبط فیلم و رادیو).
  • محصولات خلاق (طرح های مختلف، قطعات لباس، لوازم جانبی)
  • فرآیندهای خلاق (پیشرفت در طول کار کلاس)
  • و آزمونها و تکالیف کتبی

جهت تحصیل در سایر رشته ها در این کشور مانند رشته مدیریت در آفریقای جنوبی می توانید مطالب مورد نظر را در آرشیو مقالات سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *