مهاجرت تحصیلی شیلی

رشته بازیگری در شیلی

رشته بازیگری در شیلی

شیلی اولین کشور در قاره آمریکای جنوبی است که وارد حوزه سینما شد و رشته بازیگری در شیلی بسیار قدمت دارد. در این مقاله این موارد بررسی می شود. البته این کشور در طول تاریخ خود به دلیل داشتن دیکتاتوری های زیاد در برهه ای از زمان دچار سانسور هنری و بیان آزاد بود. خوشبختانه امروز این کشور یک کشور آزاد است و صنعت سینما و رشته بازیگری در شیلی در دوران رشد و شکوفایی به سر می برد. زبان اصلی در این کشور لاتین است و زبان انگلیسی آنچنان در این کشور استفاده نمی شود. لذا تحصیل رشته بازیگری در شیلی اغلب به زبان لاتین ارائه می شود. مشاورین ما در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص رشته بازیگری در کشورهای مختلف اطلاعات لازم را تهیه کرده اند.

تاریخچه سینما در شیلی

صنعت فیلم شیلی در سال 1897 با اولین تلاش مستند ساز لوئیس اودو اوزوریو آغاز شد که در ماه می همان سال فیلم کوتاه صامت خود را با نام رقصی در کاوانچا در سالن فیلارمونیک به نمایش گذاشت. متأسفانه، بیشتر این تولیدات اولیه اکنون از دست رفته است و تنها فیلم آن زمان که هنوز هم می توان آن را تماشا کرد، فیلم کوتاه (گردش به ساحل وسیع) به کارگردانی موریس آلبرت ماسونیه فرانسوی است. ماسونیه، به همراه برادرش موسسی، هر دو فیلمبردار بودند که از سال 1896 توسط برادران لومیر در پاریس آموزش دیده بودند. ماسونیه و برادرش سپس به شیلی رفتند و در آنجا آلبرت را در والپارایسو، یک شهر ساحلی در مرکز شیلی مستقر کرد.

ماسونیه برای این فیلم، گروهی متشکل از 150 مهمان را به ساحل دعوت کرد، از جمله برخی از افراد از رسانه های محلی و در آنجا آنها را در حال صرف یک وعده غذایی که به تدریج به نزاع کشیده می شود، فیلمبرداری کرد. این فیلم با شور و شوق زیادی مورد استقبال قرار گرفت و روزها در شهر نمایش داده شد. چند سال بعد، اولین فیلم داستانی و ملی توسط بازیگر و کارگردان شیلیایی آدولفو Urzúa Rosas نوشته و کارگردانی شد. با این اوصاف می توان گفت شیلی به یکی از قدیمی ترین صنایع فیلم سازی در این قاره تبدیل شد. مانوئل رودریگز داستان چریکی افسانه ای را روایت می کند که در جنگ های استقلال نقش داشته است. این فیلم بسیار محبوب بود و باعث رشد مجلات سینمایی در سال 1915 شد.

در شکل زیر از جمله برترین فیلم های شیلیایی را مشاهده کنید:

فیلم های برتر تاریخ شیلی

تحصیل رشته بازیگری در شیلی

تحصیل رشته بازیگری و تئاتر در شیلی قدمت صد ساله دارد. از زمان پایان رژیم پینوشه، شیلی شاهد بازگشت پر جنب و جوش به تئاتر است. امروزه صحنه تئاتر شیلی هر هفته 10 ها نمایش با ژانرهای متناسب درام، کمدی، شکسپیر و حتی تئاتر کودک ارائه می دهد. پایتخت، سانتیاگو، محلی است که قلب تئاتر شیلی در آن قرار دارد و هر تابستان این شهر میزبان جشنواره بین المللی سانتیاگو و میل است که یک جشنواره درام خیابانی است. قدمت بسیاری از تئاترهای شیلی به قرن 19 برمی گردد و تئاتر شهرداری سانتیاگو نیز از این قاعده مستثنی نیست. این بنا در سال 1857 و سپس در سال 1873 افتتاح شد زیرا در سال 1870 به آتش کشیده شد. یک قرن بعد در سال 1974، ساختمان سبک نئو کلاسیک فرانسوی به عنوان یک اثر ملی اعلام شد. در پایان قرن 19، تئاتر شیلی مخصوص طبقات ثروتمند و بالاتر بود.

در اوایل قرن 20 شاهد توسعه طبقات متوسط ​​بود و کشورهای خارجی شیلی و تئاتر آن را تحت تأثیر قرار دادند. تئاتر شیلی تا سال 1973 که پینوشه قدرت دولت شیلی را به دست گرفت توسعه خود را ادامه داد. هنر و فرهنگ توسط رژیم خاموش شد و بسیاری از تئاترها درهایشان را بستند. از زمان بازگشت دموکراسی، رشته بازیگری و تئاتر شیلی رونق زیادی گرفته اند. امروزه موسسات مختلف خصوصی زیادی در شیلی رشته بازیگری و تئاتر را در شیلی ارائه می کنند.

چنانچه علاقه مند به تحصیل رشته هنر در شیلی و رشته بازیگری هستید می توانید موسسات زیر را در نظر داشته باشید:

ردیفنام موسسه
1Universidad de Chile
2Teatromail Foundation

توسعه صنعت سینما در شیلی

سینمای شیلی در حال حاضر با کارگردانی مانند پابلو لارن و سباطیان للیو در حال خلق برخی از بدیع ترین و تحسین شده ترین آثار روز است، اما در گذشته تاریخ پر فراز و نشیبی قرار دارد. اگرچه سینمای شیلی می تواند 123 سال تاریخ به خود ببالد، اما ناگزیر تحت تأثیر مناظر سیاسی روز قرار گرفت، دیکتاتوری ها و سانسورهای بی رحمانه و طولانی مدت منجر به یک توقف طولانی و شروع شد. به حدی که در یک برهه، بسیاری از فیلمسازان با استعداد آن در تبعید به سر می بردند. امروز، با احیای دموکراسی، صنعت فیلم شیلی در حال شکوفایی است، با برنده شدن جوایز و اسکار، سرانجام شهرت بین المللی برای تولیدات با کیفیتی که شایسته آن است، ایجاد شد.

دیکتاتوری های وحشیانه بیشتر فضای سیاسی شیلی را شکل داده است، بنابراین اکثراً هنرها با عناصر اجتماعی، اقتصادی و تاریخی کشور ارتباط ناگسستنی داشته اند. حتی اولین رئیس جمهور Criollo برناردو اوهیگینز، به دلیل رهبری اقتدارگرا مورد انتقاد قرار گرفت، که در نهایت منجر به تبعید او در پرو شد. آسیب های سیاسی به فیلم های شیلی الهام بخشیده و آنها را شکل داده است، به طوری که بندرت می توان فیلمی را یافت که واقعیت های اجتماعی و سیاسی زندگی را که هویت سینمای شیلی را تعریف کرده اند، در بر نگیرد.

تحصیل رشته بازیگری در دانشگاه شیلی

تحصیل رشته بازیگری در Teatromail Foundation شیلی

تحصیل رشته بازیگری در دانشگاه شیلی

دانشگاه شیلی یکی از معتبرترین موسسات آموزشی در این کشور است. گروه تئاتر به عنوان یک واحد به دانشکده هنرهای دانشگاه شیلی پیوسته است. به همین ترتیب، کلاس های بازیگری و طراحی، یک کارگاه آموزشی با چندین عنصر فنی بسیار پیچیده، مانند کارگاه رایانه برای طراحی تئاتر، کارگاه لباس و کارگاه آماده سازی صحنه پردازی را در خود جای داده است. گروه تئاتر موسسه ای برای آموزش، تحقیق، تأمل و اشاعه هنر تئاتری است که اساساً به پرورش و حفظ این زبان اختصاص داده شده است. نهاد دانشگاهی که از تحقق این وظایف پشتیبانی می کند، دارای ویژگی های برتری و شایستگی برای انتشار اصول ارزشی دانشگاه و همچنین کمک به حوزه فعالیت های نمایشی حرفه ای، حضور خلاقانه تلاش هنری ما است.

از نظر تدریس، گروه تئاتر آموزش برنامه های تحصیلی را که به درجات علمی لیسانس هنر با ذکر نام در بازیگری یا طراحی تئاتر اعطا می کند، همراه با یک طرح آموزشی گسترده در محیط ملی و بین المللی برای دوره ها، کنفرانس ها، سمینارها، سخنرانی ها و نمایشگاه ها است. این موسسه با ایجاد و جمع آوری دانش نو، نقش آموزشی خود را تکمیل می کند که برای آن تأمل و تحقیق انتقادی در هنرهای نمایشی و پیوندهای عرضی آن با رشته های مختلف هنری را در چارچوب فرهنگی گسترده ای که در آن قرار داده شده است، تشویق می کند. به دلیل سنت و اعتبار خود بسیار مورد توجه است، زیرا از طریق برنامه های تحصیلات تکمیلی خود (تحصیل دکترا در شیلی) که به فارغ التحصیلان و متخصصان سایر دانشگاه ها اختصاص می دهد، باعث تقویت و اعتبار علمی می شود.

تحصیل رشته بازیگری در Teatromail Foundation شیلی

این آکادمی گروه متخصص از زمینه ها و رشته های مختلف است که به هنرهای نمایشی و توسعه عادلانه فرهنگی کشور متعهد هستند. این موسسه به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی در سال 2004، پس از گسترش و تحکیم جشنواره بین المللی سانتیاگو تأسیس شد. از آن زمان، به عنوان بنیاد Teatro a Mil، کار شامل

  • کمک به تمرکز زدایی جغرافیایی، اجتماعی و اقتصادی
  • دسترسی به فرهنگ، از طریق پروژه های با کیفیت
  • و برنامه های آموزشی برای عموم مردم در شیلی و آمریکای لاتین است.

برنامه ای است که هدف آن تبدیل هنرهای نمایشی به موضوعی مهم در توسعه همه جانبه در شیلی با استفاده از روش های آموزش تئاتر است. جهت اعزام دانشجو به شیلی و سایر کشورها می توانید از دانش مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *