مهاجرت تحصیلی ایسلند

رشته اقتصاد در ایسلند

رشته اقتصاد در ایسلند

رشته اقتصاد در ایسلند در 3 مقطع تحصیلی در برترین دانشگاه های این کشور به خصوص دانشگاه ایسلند تدریس شده و سالانه دانشجویان زیادی پذیرش میکند. این کشور یک نام مستعار به نام «سرزمین آتش و یخ» دارد، که به انواع چشمگیر ویژگی های طبیعی آن اشاره دارد. این کشور یکی از مناطق فعال آتشفشانی در جهان است. در حالی که مناطق وسیعی را نیز در یخچال های طبیعی پوشانده است. این کشور که یک کشور جزیره ای کم جمعیت در شمال غربی اروپا است، همچنین به دلیل چشمه های آب گرم، صنعت ماهیگیری و کیفیت بالای زندگی شناخته شده است.

این کشور به شدت تحت تأثیر بحران مالی جهانی 2008 قرار گرفت. اما از سال 2010 شاهد بهبود اقتصادی مداوم بوده است. همچنین سال های اخیر این کشور، محبوبیت فزآینده ای به عنوان یک مقصد توریستی پیدا کرده است. به طوری که مسافران جذب منظره طبیعی خیره کننده و جاذبه های فرهنگی پایتخت ریکیاویک می شوند. این امر، به دلیل ساختمان های رنگارنگ، صحنه موسیقی پر جنب و جوش و زندگی شبانه جشن گرفته است. انگلیسی ممکن است یک زبان رسمی نباشد، اما تقریبا هر محلی زبان آن را روان صحبت می کند. به این دلیل که انگلیسی در مدارس به عنوان زبان دوم آموزش داده می شود. تحصیل رشته اقتصاد در این کشور که یکی از راه های مهاجرت است، در ادامه توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توضیح داده شده است.

تحصیل مقطع کارشناسی رشته اقتصاد در ایسلند

درک عوارض اقتصاد داخلی و بین المللی امروز بیش از هر زمان دیگری ارزش دارد. دانشجویان رشته اقتصاد در ایسلند، با داشتن یک پایه نظری مستحکم در اقتصاد کلان و اقتصاد خرد، تجربه عملی را نیز از طریق تکالیف عملی کسب می کنند. به عنوان یک قاعده کلی، یک آزمون پیمایش یا معادل آن یک شرط است.

تعداد اعتباراتی که دانشجویان در مقطع کارشناسی باید بدست آورند، در نمودار زیر آمده است:

تعداد اعتبارات مقطع کارشناسی رشته اقتصاد در ایسلند

مدارک دیگر به صورت فردی در نظر گرفته می شوند. متقاضیان ترجیحا باید مهارت های اساسی ریاضی خاصی داشته باشند.

این مهارت های اساسی عبارتند از:

  • جبر اساسی (ریشه ها و لگاریتم ها)
  • توابع
  • منحنی های یک سیستم مختصات

ترجیح داده می شود که دانشجویان حداقل ریاضیات 363 یا معادل آن را گذرانده باشند. ماژول های انتخاب شده به زبان انگلیسی موجود است.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته اقتصاد در ایسلند

علاقه مندان به تحصیل در ایسلند می توانند از بین رشته های متنوع در زمینه مدیریت منابع انتخاب نمایند. این برنامه بر ایده ها و روش های بوم شناسی، جامعه شناسی، اقتصاد و مطالعات بازرگانی تأکید دارد. دانشجویانی که این برنامه را به اتمام می رسانند، از منابع متنوع و ارزشمند آگاهی دارند. شرایط فعلی آن ها را درک می کنند و ابزار و تخصصی را برای استفاده پایدار از منابع دریایی جمع آوری کرده اند. این دوره بین المللی است و به زبان انگلیسی تدریس می شود و دانشجویان و مربیان از طیف متنوعی از کشورها می آیند. هزینه سالانه برنامه کارشناسی ارشد این رشته ، در دانشگاه 150000ISK(کرونای ایسلند) برای دانشجویان منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و 300000ISK (کرونای ایسلند) برای دانشجویان غیر عضو منطقه اقتصادی اروپا است.

تحصیل مقطع دکترا رشته اقتصاد در ایسلند

دانشکده اقتصاد در دانشگاه ایسلند، بخشی از دانشکده علوم اجتماعی، یک برنامه دکترای رشته اقتصاد در ایسلند و حوزه های مرتبط با آن را ارائه می دهد. علاقه مندانی که قصد تحصیل دکترا در ایسلند دارند، باید مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را گذرانده باشند. برنامه دکترا در دانشکده اقتصادی این دانشگاه و سایر دانشگاه های این کشور، برای توسعه دانشمندان برجسته برای مشاغل تحقیق و تدریس در موسسات دانشگاهی برجسته و سازمان های تحقیقاتی در سراسر جهان طراحی شده است. گذراندن دوره کارشناسی ارشد با سابقه علمی مناسب برای متقاضیان اجباری است. دانشجو باید یک برنامه تحقیقاتی متناسب با برنامه یک یا چند عضو هیئت علمی در اینجا داشته باشد و البته آن عضو هیئت علمی (یا اعضاء) باید بتوانند بر مطالعات نظارت داشته باشند.

هزینه تحصیل در این مقطع در جدول زیر آمده است:

پارامترهزینه به کرونای ایسلند
دانشجویان عضو EEA و EFTA8000ISK
دانشجویان غیر عضو EEA و EFTA75000ISK

توجه داشته باشید که کمیته پذیرش بدون توجه به وضعیت مالی متقاضی، برنامه ها را ارزیابی می کند. دانشجویان مقطع دکترا وقتی از دانشگاه پذیرفته می شوند در مقطع دکترا بودجه دریافت نمی کنند. برای آگاهی بیشتر می توانید بورسیه تحصیلی در ایسلند را مطالعه نمایید.

تحصیل در دانشگاه ایسلند

دانشگاه ایسلند، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شهر ریکیاویک این کشور قرار دارد. این دانشگاه قدیمی ترین و بزرگترین موسسه آموزش عالی این کشور است. این دانشگاه در سال 1911 تاسیس شد و به طور پیوسته از یک مدرسه کوچک کارمند دولتی به یک دانشگاه جامع مدرن تبدیل می شود. این دانشگاه، برای حدود 14000 دانشجو در 25 دانشکده آموزش می دهد.

تدریس و تحقیق در بخش های زیر انجام می شود:

تدریس و تحقیق رشته اقتصاد در ایسلند

 محوطه این دانشگاه متمرکز در حوالی خیابان سوئورگاتا در مرکز ریکیاویک است. به طوری که، دارای امکانات اضافی در مناطق مجاور و همچنین حومه شهر است.

این دانشگاه، توسط الجینگی در 17 ژوئن 1911 تاسیس شد و 3 موسسه سابق متوسطه را با هم متحد کرد که عبارتند از:

  • پرستاسکولین
  • لکناسکولین
  • لاگاسکولین

به طوری که، به ترتیب الهیات، پزشکی و قانون تدریس می کردند. این دانشگاه علاوه بر دانشکده علوم انسانی، در ابتدا فقط دانشکده های این 3 رشته را داشت. در سال اول فعالیت خود 45 دانشجو ثبت نام کردند. اولین رئیس دانشگاه Björn M. Ólsen، استاد دانشکده علوم انسانی بود. این دانشگاه نقش مهمی در ساخت دولت ملی این کشور داشت و توسط ایسلندی ها به عنوان یک گام مهم به سوی استقلال کامل تصور می شد.

تقاضا برای این دانشگاه تا اولین جلسه مجمع منتخب آلتینگی در سال 1845 ادامه دارد. رهبران ناسیونالیست ایسلندی در آن زمان از دانمارک خواستار ایجاد «مدرسه ملی» برای دستیابی به پیشرفت فرهنگی و مادی شدند. اما همچنین اطمینان حاصل کردند که آموزش هایی که مردم این کشور کسب کرده اند از نظر ملیت کافی است. چنانچه در رابطه با مهاجرت از طریق تحصیل سوالی دارید و می خواهید در رشته های مختلف در این کشور تحصیل کنید، می توانید پاسخ سوالات خود را از مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *