مهاجرت تحصیلی ایسلند

تحصیل دکترا در ایسلند

تحصیل دکترا در ایسلند

تحصیل دکترا در ایسلند به دلیل ساختار، مدرک و کیفیت آن که مستقیما با دانشگاه های اروپا قابل مقایسه است بسیار مورد توجه دانشجویان است. مقطع دکترا در ایسلند بعد از دوره کارشناسی ارشد است و مناسب کسانی است که دارای استعداد و علاقه در زمینه تحقیقات مستقل هستند. تحصیل دکتری در ایسلند به شما این امکان را می دهد تحقیقاتی که در سطح جهانی با کیفیت بالا به رسمیت شناخته شده اند انجام دهید و همچنین تجربه ای عالی برای کار های آینده چه در دانشگاه و چه در خارج از دانشگاه ارائه می دهد. لذا در این زمینه همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه این مقاله اطلاعاتی را در زمینه مقطع تحصیلی دکترا در ایسلند در اختیار شما عزیزان قرار می دهند.

  • مقطع دکترا در ایسلند چند سال به طول می انجامد؟
  • شرایط تحصیل دکترا در ایسلند چگونه است؟
  • برنامه های دکترا در ایسلند چگونه است؟

تحصیل در کشور ایسلند

ایسلند یک جزیره بزرگ در شمال اروپا با جمعیت حدودا 350 هزار نفر است و با وجود جمعیت اندک یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است. ایسلند در دانشگاه های خود دوره های آموزشی حرفه ای در رشته های مختلف برای علاقمندان به تحصیل در این کشور ارائه می دهد. تحصیل در دانشگاه های دولتی ایسلند رایگان است و اگر در مقطع دکتری دانشگاه های دولتی ایسلند پذیرفته شوید فقط باید هزینه برای ثبت نام دهید. زبان انگلیسی زبان اصلی این کشور نیست اما اکثر مردم تا حدودی به آن مسلط هستند زیرا به عنوان زبان دوم در مدارس آن ها تدریس می شود. همچنین بعضی از رشته ها به زبان انگلیسی ارائه می شود. عمده برنامه دکتری در ایسلند در 2 دانشگاه ارائه می شود که یکی از آن ها دولتی و دیگری خصوصی است.

درباره تحصیل دکترا در ایسلند

برای واجد شرایط بودن برای پذیرش دکترا در ایسلند، به یک مدرک کارشناسی ارشد در یک موضوع مرتبط یا مدرک معادل آن یا آزمون از یک دانشگاه تحقیقاتی معتبر نیاز دارید. برای دانشجویان بین المللی که زبان مادری آنها انگلیسی نیست و در یک مرکز آموزش عالی که به زبان انگلیسی آموزش می دهد تحصیل نکرده اند، شما ملزم به ارائه اثبات مهارت انگلیسی هستید. این را می توان در قالب نمرات آزمون تافل، آیلتس یا CAE و CPE ارسال کرد. دکتری در ایسلند حداقل 3 سال طول می کشد و حداکثر از 4 سال بیشتر نیست. سال تحصیلی در ایسلند از سپتامبر تا می است و به 2 ترم بهار و پاییز تقسیم می شود که بین آن ها تعطیلات کریسمس و سال نو قرار می گیرد.

در طول سال اول دکترا از شما انتظار می رود که دانش زمینه ای را در زمینه تحقیق خود انتخاب کرده و همچنین داده های اولیه را بدست آورید. همچنین شما باید در این زمان هر دوره آموزشی مورد نیاز برنامه خود را سازماندهی کنید. اینکه شما ملزم به پرداخت شهریه خواهید شد یا نه، به این بستگی دارد که در یک دانشگاه خصوصی یا دانشگاه دولتی تحصیل می کنید. تحصیل در دانشگاه های دولتی رایگان است، اما موسسات خصوصی عمدتا مجاز به تعیین هزینه های خود هستند. هزینه شهریه در موسسات خصوصی معمولا به ملیت شما بستگی ندارد و به طور معمول در هر ترم حدود €3000 (یورو) خواهد بود.

در نمودار زیر می توانید مدت زمان تحصیل دکترا در ایسلند و سایر مقاطع را مشاهده کنید:

زمان تحصیل در ایسلند در مقاطع مختلف

مزایای تحصیل دکترا در ایسلند

آموزش بخش مهمی از انگیزه دولت ایسلند برای نوآوری و برنامه ریزی آینده است. این کشور دارای تاریخ غنی آکادمیک است. ایسلند دارای چندین دانشگاه بسیارعالی و مورد تایید است که به طور مداوم آموزش و تحقیقات با کیفیت بالا ارائه می دهند. این کشور همچنین میزبان بیش از 1200 دانشجوی بین المللی است. دکترای ایسلندی به شما فرصت می دهد در یک کشور زیبا و پیشرفته با چشم انداز زمین شناسی که لقب سرزمین یخ و آتش را کسب کرده است، تحصیل کنید.

چند دلیل مهم برای تحصیل در ایسلند و مقطع دکترا در ایسلند وجود دارد:

  • جامعه ای بسیار باز: ایسلند میزبان جمعیت بسیار لیبرال و متعهد به برابری و تحمل مذهبی و همچنین اجرای بسیاری از قوانین است.
  • مناظر دیدنی: از دریاچه های زمین گرمایی گرفته تا یخچال های طبیعی و آتشفشانی خیره کننده ای که در کشور وجود دارد باعث می شود از مناظر آن بسیار لذت ببرید و تجربه جدیدی را تجربه کنید
  • انگلیسی گسترده: بسیاری از ایسلندی ها با مهارت بالایی انگلیسی صحبت می کنند و ارتباط با مردم محلی را آسان می کنند.
  • با تحصیل دکترا در ایسلند می توانید مدرک PHD را دریافت کنید که در سراسر جهان معتبر است.

همچنین این کشور دارای مناطق تحقیقاتی طبیعی بسیار خوبی است. اگر می خواهید در مورد راه حل های انرژی های تجدید پذیر یا سبز تحقیق کنید، تعهد ایسلند به پایداری (توسعه پایدار) شما را در یک مکان عالی قرار می دهد، در حالی که ویژگی های جغرافیایی فرصت های بی نظیری را برای تحقیق در مورد فعالیت های آتشفشانی، یخچال های طبیعی و زندگی دریایی فراهم می کند.

تحصیل در دانشگاه های ایسلند

در حال حاضر 7 دانشگاه در ایسلند وجود دارد که بیشتر آن ها متعلق به دولت است دو دانشگاه مهم که در زمینه تحقیقات گسترده هستند دانشگاه ایسلند و ریکیاویک هستند. دانشگاه ایسلند یک دانشگاه دولتی است که دوره های دکتری را در اکثر رشته ها ارائه می دهد و دانشگاه ریکیاویک خصوصی است و بیشتر برنامه هایی متمرکز در مهندسی، علوم کامپیوتر، تجارت و حقوق ارائه می دهد. برای معرفی دانشگاه های ایسلند لینک ارائه شده را مطالعه کنید.

محبوب ترین رشته های دکترا در ایسلند را در جدول زیر مشاهده می کنید:

رشتهرتبهدانشگاه ها
مهندسی12
علوم پزشکی و بهداشتی22
علوم تربیتی32
جامعه شناسی41
علوم سیاسی51
حقوق61
پرستاری71
داروسازی81

تحصیل دکترا در دانشگاه ایسلند

دانشگاه ایسلند دارای مجوز ارائه دوره و مدرک دکتری در ایسلند است. در دانشگاه ایسلند تاکید زیادی بر این که برنامه های دکترا با الزامات شناخته شده بین المللی مطابقت داشته باشد، وجود دارد. در سال 2004 در همایش دانشگاه ایسلند و شورای دانشگاه ایسلند الزامات و استاندارد ها و کیفیت برنامه های دکتری را تصویب کردند و در سال 2012 مورد بررسی قرار گرفت. قدرت تحصیلات دکترا در دانشگاه ایسلند در ترکیب برنامه های سازمان یافته دکترا و مشارکت فعال در جامعه دانشگاهی بین المللی نهفته است.

پنج موسسه دانشگاه ایسلند برنامه های دکترا را در مجموع در 26 دانشکده ارائه می دهند. بیشتر برنامه های دکترا در دانشگاه ایسلند شامل 180 واحد یا اعتبار (ECTS) است و به طور معمول 3 تا 5 سال طول می کشد تا تکمیل شوند. دو تاریخ رسمی برای درخواست وجود دارد: 15 آوریل و 15 اکتبر ، اما برخی از دانشکده ها به طور مداوم درخواست ها را می پذیرند. دانشگاه ایسلند از دانشجویان بین المللی استقبال می کند و در حال حاضر 30% از دانشجویان دکترا آن اتباع خارجی هستند و در مجموع 39 کشور را نمایندگی می کند.

دانشگاه ایسلند برنامه های دکتری متعددی را در هر 5 موسسه زیر ارائه می دهد:

  • دانشکده آموزش
  • دانشکده مهندسی و علوم طبیعی
  • دانشکده علوم بهداشتی
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده علوم اجتماعی

تحصیل دکترا در دانشگاه ایسلند

تحصیل دکترا در دانشگاه ریکیاویک

دانشگاه ریکیاویک، یک دانشگاه خصوصی در ایسلند است که برنامه های دکتری را در رشته های مختلف ارائه می دهد. انتخاب دانشگاه ریکیاویک برای تکمیل درجه دکترا فرصتی برای انجام تحقیقات در یک فضای برجسته دانشگاهی است. این دانشگاه به اصول منطبق بر سیاست اتحادیه اروپا در مورد محیط کار محققان خود متعهد شده است. دانشگاه ریکیاویک تحصیلات دکترا را در هر 5 گروه زیر در رشته های مرتبط ارائه می دهد:

  • گروه بازرگانی
  • گروه علوم کامپیوتر
  • گروه حقوق
  • گروه مهندسی
  • گروه روانشناسی

تحصیل دکترا در دانشگاه آکوریری

دانشگاه آکوریری برنامه های دکترا را به طور خاص و با دقت متناسب به مدت 3 تا 4 ساله (180 الی 240 ECTS) در مناطق انتخاب شده ارائه می دهد. هدف دانشگاه این است که دانشجویان دکترا دانش و مهارت هایی کسب کنند تا بتوانند کار علمی مستقل و منظمی را در یک جامعه دانشگاهی بین المللی دنبال کنند. تحصیلات تکمیلی دکترا در دانشگاه آکوریری همیشه در چارچوب یک پروژه تحقیقاتی خاص طراحی می شود. به همین دلیل متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا موظفند هنگام ثبت درخواست خود، یک پیشنهاد تحقیقاتی کامل ارائه دهند. این پیشنهاد باید در نتیجه گفتگوی دقیق با استاد راهنما به دست بیاید.

در دانشگاه آکوریری قبل از پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه، کلیه پروژه های دکترا را باید دارای یک پایه مالی کافی باشد. در عمل، بودجه بستگی زیادی به پروژه های تحقیقاتی فعلی دارد که در هر برهه از زمان توسط استاد راهنما تعریف می شود. برای دریافت راهنمایی بیشتر در رابطه با مهاجرت تحصیلی به ایسلند و هزینه تحصیل در ایسلند می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید. راه های ارتباطی با ما از طریق تماس تلفنی و یا حضوری همانطور که در بخش ارتباط با ما در سایت ذکر شده است می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل دکترا در ایسلند

  1. سعید گفت:

    برای دکترا هم خدمات دارید؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص دکترا باید شخصا اقدام نماید. در خصوص آگاهی از شرایط پذیرش با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *