مهاجرت تحصیلی عمان

رشته آسیب شناسی در عمان

رشته آسیب شناسی در عمان

در میان کشورهای حوزه خلیج فارس، تحصیل رشته آسیب شناسی در عمان از مطلوب ترین گزینه های تحصیلی برای دانشجویان مهاجر به خصوص از ایران است. چراکه از سویی دولت این کشور با دولت ایران دارای روابط خوبی از دیرباز بوده و از سوی دیگر نظام دموکراتیک تری نسبت به سایر کشورهای عربی دارد. موضوع دیگر حمایت های مالی دانشگاه ها از استعدادهای علمی است که این حمایت هم در قالب بورسیه تحصیلی و هم ایجاد فرصت شغلی برای دانشجویان بین المللی اعمال می شود. در صورت علاقه به راهیابی در جمع دانشجویان مشغول به تحصیل در عمان شما می توانید از تجارب کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که اعزام های مختلفی به عمان داشته اند، جهت انتخاب دانشگاه و شهر مطلوب برای تحصیل استفاده نمایید.

هزینه زندگی دانشجویی در عمان

از منظر هزینه ها باید گفت هزینه اقامت در عمان گاهی بالاست، مانند برخی مواد غذایی، به ویژه غذاهای وارداتی. اگر غذاها و کالاهای خانگی با برند بین المللی خریداری می کنید، ممکن است قیمت های بالاتری نسبت به کشور خود بپردازید، اما معمولاً جایگزین های ارزان قیمت محلی و منطقه ای زیادی وجود دارد که کیفیت عالی دارند. لباس ‌ها همچنین می ‌توانند گران باشند، اگر به برچسب‌ های طراح علاقه‌مند باشند – این مخصوص عمان نیست – اگرچه نیاز کمی به لباس‌های زمستانی وجود دارد. کالاهای الکترونیکی مانند تلویزیون، تجهیزات عکاسی و سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر، عموماً به دلیل عوارض پایین تر واردات، نسبت به اروپا ارزان تر هستند. خدمات شهری مانند برق، آب و گاز تا حدی توسط دولت های منطقه یارانه پرداخت می شود که ، عمدتاً به نفع مردم محلی است.

بنابراین آب و برق ارزان تر از اکثر کشورهای اروپایی است. با این حال، در اوج تابستان، هزینه های تهویه مطبوع افزایش می یابد، زیرا هزینه گرمایش در زمستان در آب و هوای سردتر افزایش می یابد. افراد تازه وارد گاهی اوقات این اشتباه گران قیمت را مرتکب می شوند که تهویه مطبوع خود را حتی زمانی که بیرون هستند روشن نگه می دارند، اما این امر غیرضروری است، زیرا سیستم های تهویه مطبوع هنگام بازگشت به خانه به سرعت دمای محل اقامت شما را کاهش می دهند. اگر بخواهیم به عنوان مثال به برخی هزینه ها اشاره کنیم باید گفت که هزینه مسکن حدود 700$ تا 1100$ (دلار) است و غذا حدود 33$ تا 450$ (دلار) بودجه ماهانه نیاز دارد و خدمات شهری به بودجه ای حدود 150$ (دلار) نیاز دارد و حمل و نقل 50$ تا 75$ (دلار) هزینه شما را به خود اختصاص می دهد.

واقعیات زندگی برای دانشجویان رشته آسیب شناسی در عمان

در حالی که سیستم دانشگاهی عمان نسبتاً جدید است، این کشو ثابت کرده است که یک تجربه آموزشی قوی برای کسانی که تحصیل می کنند، ارائه می دهد. تحصیل در عمان به دانشجویان این فرصت را می دهد که زندگی در یک فرهنگ پررونق عرب را تجربه کنند. دانشجویان در عمان از آزادی مذهب و تجارت بیشتری نسبت به سایر کشورهای عربی برخوردار هستند که این امر بر جذابیت تحصیل در این کشور می افزاید. همچنین، اکثر برنامه ‌های تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می ‌شوند، و حضور بسیاری از دانشجویان بین ‌المللی در دانشگان، درک آنچه تدریس می‌ شود را آسان ‌تر می‌کنند. از آنجایی که عمان یک کشور اسلامی است، تقویم دانشگاهی از تقویم اسلامی پیروی می کند و تعطیلات مهم اسلامی را تعطیل می کند. بسیاری از دانشگاه ها سال را به 3 ترم تقسیم می‌ کنند که از اوت شروع می ‌شود.

زمان سال تحصیلی تا دسامبر یا ژانویه ادامه دارد، پس از آن یک ترم که در اواخر فوریه شروع می‌شود و تا اواخر آوریل ادامه می‌یابد، و یک ترم کوتاه که از ژوئن شروع می ‌شود و تا جولای ادامه دارد. هزینه تحصیل در عمان توسط ایالت تعیین نمی شود و به این ترتیب بسته به برنامه تحصیلی و دانشگاه انتخابی متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، هزینه سالانه برای مدرک لیسانس در یکی از کالج های عمان حدود 1800 OMR (ریال) است و علاوه بر آن به 100 OMR (ریال) سپرده احتیاطی نیاز است. در بیشتر موارد هزینه زندگی در عمان نسبت به سایر کشورهای خاورمیانه ارزانتر است. از آنجایی که عمان چندین دانشگاه دارد، فرصت های تحصیل برای دانشجویان بین المللی بسیار متنوع است. تمرکز قوی بر تجارت، فناوری و مهندسی در بسیاری از مدارس عمان یافت می شود.

در شکل زیر به سایر واقعیت های زندگی در عمان پرداخته شده است.

سایر واقعیت های زندگی در عمان

معرفی برنامه رشته آسیب شناسی در عمان

یکی از برنامه های معتبر در جامعه پزشکی عمان که مطلوب دانشجویان رشته آسیب شناسی نیز می تواند باشد، برنامه BMS است. هدف برنامه BMS آموزش دانشجویان مقطع کارشناسی برای تبدیل شدن به دانشمندان موفق زیست پزشکی است و در نتیجه کیفیت مراقبت های بهداشتی را در سلطان نشین عمان افزایش می دهد. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در آزمایشگاه های بیمارستان های تشخیصی و آزمایشگاه های تحقیقاتی در رشته علوم زیستی و بهداشتی مشغول به کار شوند. آنها می توانند به طور متناوب، برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا را برای دستیابی به موقعیت های علمی در مؤسسات آموزش عالی دنبال کنند. این برنامه در دپارتمان علوم بهداشت متفقین از اعتبار مهمی برخوردار است که هدف آن ایجاد فارغ التحصیلانی است که بتوانند مشاغل حرفه ای را در آزمایشگاه های تشخیص پزشکی دنبال کنند و به دانشمندان موفق پزشکی تبدیل شوند تا مراقبت های بهداشتی تقویت شود.

BMS یک برنامه آموزشی حرفه سلامت است که دانشجویان مقطع کارشناسی را ملزم می کند:

  • الف. متخصصان مراقبت های بهداشتی که آنالیزهای تشخیصی پزشکی را بر روی نمونه های بدن انجام می دهند و در نتیجه به تشخیص بیماری ها کمک می کنند.
  • ب. مسلط به اصول کلیدی نحوه عملکرد بدن انسان و یافتن راه ‌های جدید برای بهبود درک بیماری ‌ها که به توسعه ابزارهای تشخیصی پیشرفته یا استراتژی‌ های درمانی جدید تبدیل می ‌شود.
  • ج- برای محققین مستقل و ادامه تحصیلات عالی آموزش دیده اند.
  • د – دانش و مهارت برای کار در سایر بخش های بهداشتی مانند صنعت داروسازی و بهداشت و یا انجام تحقیقات بهداشتی و علمی.

معرفی برنامه رشته آسیب شناسی در عمان

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در عمان

فردی که به عنوان پزشک پاتولوژی در عمان کار می کند، معمولاً حدود 4000OMR (ریال) در ماه درآمد دارد که این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است. در واقع حقوق پاتولوژی در عمان از 2080 OMR (ریال) در ماه (حداقل حقوق) تا 6130 OMR (ریال) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق 3850 OMR (ریال) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک پاتولوژی کار می کنند کمتر از 3850 OMR (ریال) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 3850 OMR (ریال) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 2670 OMR (ریال) درآمد دارند، در حالی که 75% آنها بیش از 2670 OMR (ریال) درآمد دارند. همچنین 75% کمتر از 4790 OMR (ریال) درآمد دارند.

بر مبنای تجربه، یک پزشک آسیب شناسی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 2370 OMR (ریال) در ماه می گیرد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 3180 OMR (ریال) در ماه کسب کند که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 4130 OMR (ریال) در ماه به دست می آورد که 30% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی درعمان می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی درعماندر سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات مختلفی وجود دارد که می تواند شما را نسبت به جزئیات هزینه تحصیل و زندگی در عمان آگاه سازد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *