مهاجرت تحصیلی یونان

رشته جراحی مغز و اعصاب در یونان

رشته جراحی مغز و اعصاب در یونان

رشته جراحی مغز و اعصاب در یونان انتخاب هوشمندانه ای است که هر فردی در صورتی که به فرهنگ و تمدن علاقمند باشند از این کشور استقبال می کند. در یونان دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته های مختلفی وحود دارند که رشته های پزشکی از بزرگ ترین گروه ها هستند. در این میان تخصص ها و تحصیلات تکمیلی در یونان نیز مورد توجه است. رشته جراحی مغز و اعصاب قطعا یک رشته سخت و نیازمند یک علاقه وافر به این گرایش است. یونان بخش جراحی مغز و اعصاب خود را سال ها است که پیشرفته می کند و جالب توجه است که بدانید جراحی مغز در این کشور قدمت بالایی دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در یونان مشاور شماست.

تاریخچه رشته جراحی مغز و اعصاب در یونان

اولین گزارش از یک عمل جراحی مغز و اعصاب به اساطیر یونان برمی گردد، زمانی که خدای فلزات و آتش، هفائستوس، الهه خرد، آتنا (مینروا) را از طریق کرانیوتومی از سر زئوس (مشتری) خارج کرد. یافته های دوره مینوی (2000 قبل از میلاد) در جزیره کرت و از عصر مفرغ (1900-1600 قبل از میلاد) در ناحیه دلفی نشان می دهد که احتمالاً در آن زمان، لرزش جمجمه به دلایل مذهبی انجام می شده است. حفاری از قبر شاه آگاممنونرهبر لشکرکشی علیه تروا در میکنای باستانی، جمجمه ‌هایی با ظرافت را نیز آشکار کرده ‌اند. با این حال، اولین گزارش مکتوب ترفیناسیون درمانی جمجمه، همراه با ابزار ویژه آن، متعلق به بقراط است.

از قرن نوزدهم، پس از تأسیس دولت یونان مدرن در سال 1830، گزارش های متعددی در مورد آسیب شناسی های جراحی مغز و اعصاب وجود دارد. در سال 1877، پروفسور Maginas یک کتاب جراحی عمومی توسط V. Rossiris پروفسور جراحی در ماگدبورگ، آلمان) را به یونانی جدید ترجمه کرد که شامل تکنیک های جراحی برای آسیب های سر بود. در سال 1894، پزشک S. Apostolidis 5 بیمار مبتلا به ضایعات مغزی و تروما را توصیف کرد. 2 نفر از آنها مبتلا به صرع بودند و در معاینه پس از مرگ تومورهای واقع در ناحیه رولاندی مشاهده شد. سه بیمار دیگر با تفنگ ساچمه ای جراحات وارده شدند و پس از مداخلات جراحی زنده ماندند.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته جراحی مغز و اعصاب در کشور یونان هستید:

نام دانشگاهرتبه در یونانرتبه در اروپارتبه در جهان
National and Kapodistrian University of Athens154122
Aristotle University of Thessaloniki290221
University of Crete3146240
University of Ioannina4166483
University of Thessaly5187574

تاریخچه رشته جراحی مغز و اعصاب در یونان

انجمن رشته جراحی مغز و اعصاب در یونان

در سال 1966، 22 جراح مغز و اعصاب انجمن جراحی مغز و اعصاب یونانی را در آتن تأسیس کردند و D. Economou به عنوان اولین رئیس آن انتخاب شد. در آن زمان، 5 بخش جراحی مغز و اعصاب در یونان وجود داشت که همه آنها در آتن بودند. در طول 20 سال بعد، 80 عضو دیگر به انجمن پیوستند و 13 بخش جدید جراحی مغز و اعصاب نیز ایجاد شد. در حال حاضر، HNS دارای 75 عضو فعال و 275 عضو کل است. اولین کنگره ملی انجمن در سال 1987 در آتن برگزار شد. از آن زمان تاکنون 30 کنگره ملی تشکیل شده است. برخی از آنها جلسات مشترک با سایر جوامع ملی، از جمله جوامعی از بریتانیا، آلمان، ایتالیا، سوئیس، بلژیک، بلغارستان و صربستان بود. علاوه بر این، دو کنفرانس بین المللی هیدروسفالی در یونان سازماندهی شده است.

در سال 1993، اولین ویرایش مجله Hellenic Neurosurgery تحت سردبیری HNS منتشر شد. با این حال، از سال 2012، مجله World Neurosurgery ، که تحت سردبیری فدراسیون جهانی انجمن های عصبی WFNS منتشر می شود، به عنوان مجله رسمی HNS در نظر گرفته شده است. شرکت فعال در دوره ها و کنفرانس های بین المللی و نیز برگزاری دوره های آموزشی برای فعالیت علمی HNS ضروری است. در طول 3 سال گذشته، این انجمن چندین دوره بین المللی را در یونان برگزار کرده است، مانند کارگاه های آموزشی میکروآناستوموز میکروواسکولار، پایه جمجمه و تشریح جسد ماده سفید. در نهایت، HNS مطابق با EANS و WFNS عمل می کند و استانداردهای بالای مراقبت در جراحی مغز و اعصاب را اجرا می کند. رشته همه گیرشناسی در یونان هم در این سال ها رشته جدیدی است.

خدمات رشته جراحی مغز و اعصاب در یونان

جمعیت یونان 10 میلیون نفر است. همه شهروندان یونان از طریق بیمه سلامت عمومی ملی به بیمارستان های دولتی یا دانشگاهی دسترسی دارند. در حال حاضر، 41 بیمارستان، درمان جراحی مغز و اعصاب را چه از طریق یک بخش یا با استفاده از جراحان متخصص مغز و اعصاب، عمدتاً برای جراحی مغز و اعصاب اورژانسی ارائه می کنند. تعداد کل تخت های جراحی مغز و اعصاب در سراسر کشور 700 تخت است. تقریباً 400 جراح مغز و اعصاب دارای گواهی در سراسر کشور وجود دارد که 180 نفر از آنها در بیمارستان های دولتی، دانشگاهی یا نظامی استخدام می شوند. تحصیل پزشکی در یونان منجر به اخذ مدرک معتبر بین المللی می شود.

اکثر بخش ها مدیریت تروما و سکته مغزی هموراژیک و جراحی مغز و اعصاب عمومی را ارائه می دهند. از سوی دیگر، انواع روش ‌های پیچیده جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان ‌های بزرگ ‌تر منطقه ‌ای، از جمله جراحی‌ های اعصاب و انکولوژی و جراحی پایه جمجمه، تکنیک ‌های اندوواسکولار، ایمپلنت‌ های عملکردی و ابزار پیچیده ستون فقرات، و همچنین آندوسکوپی و رادیوسرجری انجام می‌شود. 16 واحد آموزشی وجود دارد که از این تعداد 7 واحد وابسته به یک دانشگاه هستند و به ازای هر 650000 نفر جمعیت، یک بخش آموزشی را ارائه می دهند. وزارت بهداشت آموزش پزشکی را هدایت می کند و بنابراین، هم مسئولان بیمارستان و هم جراحان ارشد مغز و اعصاب هیچ کنترلی بر انتخاب و استخدام کارآموز ندارند. فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی صرفاً از طریق یک فرآیند درخواست بدون هیچ گونه ارزیابی، مانند آزمون یا مصاحبه، وارد برنامه های رزیدنتی می شوند.

در نمودار زیر شاهد نرخ افزایش مراجعه به پزشک مغز و اعصاب در یونان می باشید:

نرخ افزایش مراجعه به پزشک مغز و اعصاب در یونان

تحصیل در یونان

دوره آموزشی در جراحی مغز و اعصاب 6 سال طول می کشد و 2 سال اول در جراحی عمومی و مغز و اعصاب سپری می شود. پس از اتمام دوره آموزشی، داوطلبان باید آزمونی را که توسط وزارت بهداشت برگزار می‌شود، برای دریافت مجوز انجام دهند. جراحی مغز و اعصاب یونان به طرز قابل توجهی در طول 50 سال گذشته تکامل یافته است. با این حال، تغییرات چارچوب نهادی باید توسط دولت اتخاذ شود. اگرچه مشکلات قدیمی همچنان ادامه دارد و با محدودیت های مالی اخیر افزایش یافته است، نسل جدیدی از جراحان مغز و اعصاب مشتاق و با تحصیلات خوب مصمم به بهبود استانداردهای مراقبت و آموزش هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه ویزای تحصیلی یونان مشاور شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *