مهاجرت تحصیلی در صربستان

رشته آسیب شناسی در صربستان

رشته آسیب شناسی در صربستان

دانشگاه های خارج از کشور شروع به ارائه دوره های فشرده آسیب شناسی برای آموزش کرده اند که در این میان رشته آسیب شناسی در صربستان مورد توجه است. در واقع دانشگاه های صربستان در تلاش هستند تا نیاز جهانی به متخصصان در این زمینه را برآورده کنند. برنامه درسی دوره های آسیب شناسی در صربستان به گونه ای طراحی شده است که دانشجویان را با دانش ذهنی و تجربه عملی تجهیز کند تا آنها را برای نقش های شغلی مختلف آماده کند. این دوره ها که با فناوری پیشرفته و دوره های آموزشی مبتنی بر تحقیق پیشرفته تکمیل می شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا در مسیر راه یابی متقاضیان به اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش از دانشگاه های صربستان، آنان را تا آخرین مرحله همراهی نماید.

هزینه زندگی دانشجویی در صربستان

صربستان یک مقصد تحصیلی مقرون به صرفه است. دانشجویان در این کشور می توانند انتظار داشته باشند که برای آپارتمان 1 خوابه بین 150€ تا 200€ (یورو) در ماه پرداخت کنند. برای 3 خوابه، دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که بین 200€ تا 300€ (یورو) ، بسته به موقعیت مکانی مرکز شهر یا خارج از مرکز شهر، هزینه کنند. برای خدمات آب و برق، می توانید انتظار داشته باشید که 150€ تا 200€ (یورو) در ماه هزینه کنید. زبان صربی در موسسات آموزش عالی دولتی برای شهروندان صربستان رایگان است. دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت شهریه هستند، اما این هزینه کم است. موسسات آموزش عالی خصوصی در صربستان از همه هزینه دریافت می کنند. هزینه تحصیل توسط هر موسسه آموزش عالی تعیین می شود و به طور کلی بین 500€ تا 2500€ (یورو) در سال است.

در صربستان اقامت به راحتی در دسترس است. گزینه های اسکان فوق برای دانشجویان در دسترس است: خوابگاه های دانشجویی و آپارتمان های اجاره ای که اکثر موسسات آموزش عالی در صربستان خوابگاه های دانشجویی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. تمامی امکانات لازم ارائه شده است. اتاق های 1 تخته، 2 تخته و 3 تخته موجود است. قیمت بسته به تعداد دانشجویانی که در اتاق مشترک هستند متفاوت است. در مورد آپارتمان های اجاره ای در صربستان، تعداد زیادی آپارتمان اجاره ای برای دانشجویان وجود دارد. قیمت بسته به مکان، امکانات و اندازه اتاق متفاوت است. دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند بین 50 تا 200€ (یورو) بپردازند. در زمینه حمل و نقل، در صربستان، خدمات اتوبوس زیادی وجود دارد که شهرهای داخل کشور و همچنین شهرهای بزرگ اروپای غربی و مرکزی را به هم متصل می کند. قطب اصلی اتوبوس صربستان در بلگراد است.

در شکل زیر نکات دیگر مرتبط با زندگی در صربستان اشاره شده است:

نکات دیگر مرتبط با زندگی در صربستان

دلایل تحصیل رشته آسیب شناسی در صربستان

رشد سریع بخش مراقبت های بهداشتی و پیشرفت های تکنولوژیکی در صربستان منجر به تحولاتی شده است که تصور آن از یک یا دو دهه پیش غیرممکن بود. اختراعاتی مانند پزشکی احیا کننده و روش های جراحی هدایت شده با لیزر، صنعت را تغییر داده و خدمات بهداشتی با استاندارد بالا را برای توده ها در دسترس قرار داده است. در این میان آسیب شناسی نیز درون ساختار این پیشرفت ها بوده و یکی از این شاخه های علوم پزشکی است که به طور گسترده دنبال می شود و دنبال کردن دوره‌های پاتولوژی از دانشکده‌های پزشکی برتر قرار است به شغل شما شروعی ببخشد و شما را در یک فرصت شغلی جذاب قرار دهد. از نظر محتوایی پاتولوژی در صربستان طیف گسترده ای از زمینه های تحقیقاتی علوم زیستی و شیوه های پزشکی را در بر می گیرد.

متخصصان در این زمینه از تخصص خود برای حمایت از بهبود مراقبت های بهداشتی استفاده می کنند. از راهنمایی متخصصان پزشکی در درمان بیماری ها تا استفاده از فناوری های پیشرفته برای تکمیل این روش، آسیب شناسان مجموعه ای از نقش ها را انجام می دهند. نقش پاتولوژیست در ابداع درمان های جدید برای مبارزه با ویروس ها، عفونت ها و بیماری ها بسیار مهم است. به دلیل تلاش های خستگی ناپذیر پاتولوژیست ها است که برای بیماری های کشنده درمانی داریم. تعدادی از دانشگاه ‌ها و دانشکده‌ های پزشکی دوره‌ های پاتولوژی را برای آموزش دانشجویان برای رشته ‌های بسیار سخت با حوزه‌های مختلف تمرکز ارائه می‌کنند. تخصص ها عبارتند از:

  • آسیب شناسی جراحی
  • کالبد شکافی
  • سیتوپاتولوژی
  • آسیب شناسی مولکولی
  • آسیب شناسی قانونی
  • آسیب شناسی جراحی
  • آسیب شناسی پوست
  • آسیب شناسی کودکان
  • پاتولوژی دامپزشکی

معرفی یک دوره رشته آسیب شناسی در صربستان

BSc Pathology یک دوره آموزشی در رشته آسیب شناسی در صربستان است که 3 ساله می باشد و به مطالعه قارچ ها، باکتری ها، ویروس ها و سایر میکروب های عامل بیماری در موجودات زنده می پردازد. بر نحوه تعامل میزبان ها، پاتوژن ها و سایر ارگانیسم ها برای ایجاد بیماری در موجودات زنده و نحوه کنترل چنین بیماری هایی تمرکز دارد. در این دوره آسیب شناسان، متخصصان مراقبت های بهداشتی هستند که از طریق کالبد شکافی یا نمونه برداری از سلول ها و بافت ها، علت اصلی بیماری را پیدا کرده و به ابداع درمانی برای آن کمک می کنند. یک آسیب شناس نقش های مختلفی را انجام می دهد که عبارتند از:

  • انجام آزمایش خون و اسمیر و معاینه آنها.
  • خواندن نتایج آزمایش و پیشنهاد درمان برای ارزیابی های پزشکی بیشتر.
  • نظارت بر فرآیند انتقال خون و اطمینان از انجام آن با استفاده از روش های استاندارد.

از سوی دیگر آسیب شناسان کمک به تولید واکسن در برابر بیماری های ارثی و بیماری های واگیر می کنند و به ساماندهی کارهای آزمایشگاهی و نظارت بر کارکنان آزمایشگاه و همکاری با سایر متخصصان بهداشت برای درمان بهتر بیماران مشغول هستند. معیارهای واجد شرایط بودن برای ادامه دوره ها برای دانشگاه های مختلف متفاوت است، اما معیارهای واجد شرایط بودن استاندارد مشابه هستند که لازم است نمره GRE معتبر داشته باشید. برخی از دانشکده های پزشکی آزمون ورودی خود را دارند. اما در کل برای شرکت در آزمون های مهارت انگلیسی مانند آیلتس، تافل یا PTE نیاز دارید.

معرفی یک دوره رشته آسیب شناسی در صربستان

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در صربستان

فردی که به عنوان پزشک پاتولوژی در صربستان کار می کند، به طور معمول حدود 305000RSD (دینار) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است و در کل حقوق پاتولوژی در صربستان از 159000 RSD (دینار) در ماه (حداقل حقوق) تا 467000 RSD (دینار) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با ای حال حقوق متوسط ​​293000 RSD (دینار) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک پاتولوژی کار می کنند کمتر از 293،000 RSD (دینار) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 293000 درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 203000 RSD (دینار) درآمد دارند، در حالی که 75% آنها بیش از 203000 RSD (دینار) درآمد دارند.

همچنین 75% کمتر از 365000 RSD (دینار) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 365000 RSD (دینار) درآمد دارند. بر مبنای تجربه یک پزشک آسیب شناسی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 180000 RSD (دینار) در ماه می گیرد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 242000 RSD (دینار) در ماه کسب کند که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 314000 RSD (دینار) در ماه دارد که 30% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در صربستان می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در صربستاندر سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر مطالب فوق، مقالاتی وجود دارد که می تواند شما را بیشتر با فرهنگ و قوانین صربستان آشنا سازد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *