مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

رشته آسیب شناسی در جمهوری چک

رشته آسیب شناسی در جمهوری چک

با توجه به پیشرفت های چشمگیر پزشکی در چک و ارتباطات دانشگاهی این کشور با سایر کشورها، تحصیل در رشته آسیب شناسی در جمهوری چک انتخابی جذاب است. البته دانشجویان علاقه مند به آسیب شناسی پس از آماده سازی فشرده بر پایه دانشگاه های معتبر و شناخته شده، آماده ورود به دانشکده پزشکی در دانشگاه چارلز یا سایر دانشگاه های جمهوری چک خواهند بود. اگر شما فردی پرشور و با انگیزه هستید که مایل به حرفه ای شدن در زمینه پزشکی هستید، دوره های زبان چک MSM با آمادگی بیشتر برای یک دانشکده پزشکی مکان مناسبی برای شروع است. این برنامه شما را قادر می سازد تا در آینده شغلی خود قدم بردارید و موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا راه شما را هموار سازد.

هزینه زندگی دانشجویی در جمهوری چک

واحد پول رسمی در جمهوری چک کرون است، اگرچه می توانید از یورو نیز برای پرداخت در بسیاری از مغازه های محلی استفاده کنید. اگر با ویزا، مسترکارت داشته باشید، می توانید از آن در مراکز خرید بزرگ، بانک ها یا مراکز شهر استفاده کنید. همچنین، امکان برداشت پول در دستگاه های خودپرداز وجود دارد. شاخص هزینه زندگی در این کشور میان کشورهای جهان 44.53 است که وضعیت نسبتا مطلوبی را نشان می دهد و در واقع می توان گفت که قیمت ها فوق العاده است. برخی از رستوران های ارزان قیمت یک وعده غذایی با قیمت 5.35$ (دلار) برای شما آماده می کنند، در حالی که مکان میان رده سه غذا برای 2 نفر با قیمت 26.76$ (دلار) سرو می کند. قیمت کاپوچینوی معمولی تقریباً 1.93$ (دلار) است. از سوی دیگر 1 پوند برنج سفید،،3 پوند پیاز یا سیب زمینی 0.75$ (دلار) است.

در مورد حمل و نقل باید گفت که بلیط رفت و برگشت در حمل و نقل محلی معمولاً گاهی اوقات کمی از قیمت 2.14$ (دلار) فراتر می رود. قیمت معمولی برای قیمت ماهانه در سال جاری به طور میانگین 22.30$ (دلار) تعیین شد و قیمت تاکسی به شرح زیر است:

شروع از 1.78$ (دلار)، 1 مایل با 1.79$ (دلار)و یک ساعت انتظار با 13.38$ (دلار)

قیمت خودروهای جدید مانند فولکس واگن گلف یا تویوتا کرولا بین 19174.77 تا 19717.38$ (دلار)متغیر است. بهره مندی از نعمت تمدن که در واقع همان استفاده از خدمات عمومی است، در جمهوری چک 180.77$ (دلار) ارزش دارد. این شامل تامین آب، تهویه مطبوع، زباله و برق برای یک آپارتمان است. دارندگان تلفن همراه برای هر دقیقه صحبت کردن 0.14$ (دلار) می پردازند. کسانی که از طریق ADSL متصل هستند به طور متوسط ​​20.12$ (دلار) می دهند.

در شکل زیر به سایر هزینه های زندگی در جمهوری چک اشاره شده است:

 

دلایل تحصیل رشته آسیب شناسی در جمهوری چک

مدرک تحصیلی در جمهوری چک فرصتی بی نظیر برای تحصیل در اروپا، باز کردن تمام مرزها، سفر بدون محدودیت و جذب فرهنگ بین المللی است. فقط تصور کنید، بدون درخواست دائم برای ویزای توریستی سفر کنید، هر روز با افراد جدید ملاقات کنید و از هزینه های معمولی کمتری برای غذا و سرگرمی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی لذت ببرید. از سوی دیگر با برنامه MSM برای آموزش پزشکی در جمهوری چک، دانشجو می‌تواند به زبان چک تسلط داشته باشد و از ادغام فرهنگی حتی بیشتر لذت ببرد. علاوه بر این، دولت این کشور دانشجویان را قادر می‌ سازد تا وارد دانشگاه‌ ها و تحصیل پزشکی در جمهوری چک کاملاً رایگان شوند. مدارک دانشکده پزشکی در اکثر کشورهای جهان معتبر خواهد بود. علاوه بر این، دانشجو می‌تواند در اروپا تحصیل کند و تحصیلات خود را در دانشگاه‌ های پیشرو جهان ادامه دهد و در اتحادیه اروپا شغل پیدا کند.

موضوع مهم دیگر این است که کار در زمینه پزشکی بسیار محترم است و دستمزد خوبی دارد. پزشکان واجد شرایط همیشه در بازار کار تقاضای بالایی دارند. احتمال زیادی وجود دارد که فارغ التحصیلان دانشکده های پزشکی با موفقیت در آینده استخدام شوند و بتوانند به طور پیوسته شغلی در حال رشد ایجاد کنند. دانشگاه های دارای رتبه بالا در جمهوری چک که آموزش پزشکی ارائه می دهند می توانند تمایلات و استعدادهای طبیعی دانشجویان را نشان دهند. در پایان راه، دانشجویان پرشور در رشته خود حرفه ای خواهند شد و در بیمارستان های پیشرو به کارکنان تحت تعقیب تبدیل خواهند شد. دانشکده‌های پزشکی معمولاً از دانشجویان می ‌خواهند تا قبل از تحصیل در اروپا، پایه‌ های نظری داشته باشند. برای اطمینان، MSM برنامه ‌ای را ایجاد کرد که اطلاعات اولیه در زبان انگلیسی، فیزیک، ریاضیات، زیست‌شناسی و شیمی را پوشش می ‌دهد.

دلایل تحصیل رشته آسیب شناسی در جمهوری چک

معرفی برنامه رشته آسیب شناسی در جمهوری چک

یکی از موسسات معروف در جمهوری چک در حوزه رشته آسیب شناسی، موسسه آسیب شناسی مولکولی و بالینی و ژنتیک پزشکی است که علاوه بر فعالیت های تحقیقاتی خود، طیف وسیعی از تدریس را در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز ارائه می دهد. تدریس بر هر دو دوره نظری و عملی در آسیب شناسی متمرکز است که بخشی از سال دوم تمام برنامه های کارشناسی و سال سوم برنامه کارشناسی ارشد در پزشکی عمومی است. این موسسه همچنین تشخیص جامع بافت‌های بیوپسی، از جمله تشخیص‌های گسترده بعد از عمل را انجام می‌دهد. همچنین آزمایش ‌های سیتولوژیک غیر زنان و تشخیص کالبد شکافی را برای کلینیک‌ها و بخش‌های بیمارستان دانشگاه اوستراوا انجام می ‌دهد. این موسسه در کنار سایر موسسات و بخش های آسیب شناسی در سراسر جمهوری چک همکاری نزدیکی دارد.

اهمیت این موسسه از این جهت است که دارای تجهیزات مدرن با کیفیت بالا است که آن را قادر می سازد روش های جدید استاندارد و نوآورانه (ایمونوهیستوشیمی، هیستوشیمیایی، ایمونوفلورسانس، میکروسکوپ الکترونی، آسیب شناسی مولکولی، تجزیه و تحلیل تصویر کامپیوتری) را اعمال کند. این گروه همچنین از روش های تله آسیب شناسی و میکروسکوپ دیجیتال مجازی استفاده می کنیم. این موسسه هر سال حدود 18000 آزمایش بیوپسی به اضافه 2000 آزمایش سیتولوژی و 350 کالبد شکافی انجام می دهد و متشکل از 11 کادر پزشکی، 13 دستیار آزمایشگاه، 5 دستیار عملی و 4 کادر اداری است.

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در جمهوری چک

فردی که به عنوان پزشک پاتولوژی در جمهوری چک کار می کند، معمولاً حدود 136000CZK (کرون) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است و از 62700 CZK (کرون) در ماه (حداقل حقوق) تا 217000 CZK (کرون) در ماه (حداکثر حقوق) تغییر می یابد. با این حال حقوق متوسط ​​147000 CZK (کرون) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک پاتولوژی کار می کنند، کمتر از 147،000 CZK (کرون) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 147،000 CZK (کرون) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 94500 CZK (کرون) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 94500 CZK (کرون) درآمد دارند. همچنین 75% از پزشکان کمتر از 197000 CZK (کرون) درآمد دارند.

سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. بر این مبنا یک پزشک پاتولوژی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 71200 CZK (کرون) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 95000 CZK (کرون) در ماه کسب کند که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 140000 CZK (کرون) در ماه به دست می آورد که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در جمهوری چک می باشد:

 

شما برای آگاهی بیشتر از هزینه زندگی در چک و مقایسه آن با درآمدها می توانید از سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید یا سوالات خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *