مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته آسیب شناسی در ترکیه

رشته آسیب شناسی در ترکیه

از آنجایی که دانشجویان خارجی در ترکیه از محیطی دلپذیر برخوردارند، تحصیل رشته آسیب شناسی در ترکیه برای دانشجویان دنبال علم انتخابی جذاب است. چراکه محیط های دانشگاهی در ترکیه از بحث آزاد استقبال می ‌کنند و دانشجویان به خصوص در دوره های کارآموزشی رشته آسیب شناسی تشویق می‌ شوند تا پروژه ‌های خود را ارائه دهند، در گروه‌ها کار کنند و به سازمان‌ هایی خارج از دوره‌ های خود بپیوندند. علاوه بر این، اگر در ترکیه دانشجو هستید، می‌ توانید به دوره‌ های کارآموزی با برخی از شرکت ‌های مجاور بپیوندید که به شما کمک می‌ کند تا شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از مزایای تحصیل این رشته می توانید از موسسه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید.

هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه

در مورد هزینه های مختلف زندگی در ترکیه اگر بخواهیم صحبت کنیم، ابتدا باید گفت که شهریه در دانشگاه های دولتی در ترکیه، دانشگاه های دولتی بسیار مقرون به صرفه هستند، به خصوص در مقایسه با موسسات مشابه در اروپا یا ایالات متحده. دانشجویان بین المللی معمولاً بین 100€ تا 4000€ (یورو) در هر سال تحصیلی پرداخت می کنند. رشته هایی مانند پزشکی یا مهندسی می توانند گران تر باشند. البته دانشگاه های خصوصی ترکیه گران تر از دانشگاه های دولتی هستند. شما هنوز هم می توانید دوره های آکادمیک با شهریه معقول پیدا کنید، اما مدارک تحصیلی نیز وجود دارد که هزینه آنها بیش از 2000€ (یورو) در سال است. مقرون به صرفه ترین دانشگاه های ترکیه دانشگاه فنی خاورمیانه لیسانس از 236€ (یورو) در سال شروع می شود. دانشگاه عبدالله گل، لیسانس از 439€ (یورو) در سال شروع می شود.

در مورد هزینه های زندگی دانشجویی در ترکیه به عنوان یک دانشجوی بین المللی، می توانید با بودجه 400 تا 650€ (یورو) در ماه در ترکیه زندگی کنید. این در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی در جهان بسیار مقرون به صرفه تر است. میانگین هزینه های زندگی شما بسته به سبک زندگی و عادات خرج کردن شما افزایش یا کاهش می یابد. مثلا نوع محل اقامت نقش تعیین کننده ای در هزینه ها دارد. چناچه در خوابگاه دانشگاه دولتی ساکنش شوید، حدود 24€ الی 38€ (یورو) در ماه باید پرداخت کنید و برای خوابگاه های خصوصی که با امکانات بسیار بهتر و همچنین هزینه های بالاتر ارائه می شود تقریبا دو برابر این مبلغ باید پرداخت شود و برای اجاره آپارتمان 68€ تا 283€ (یورو) در ماه بسته به مکان و اندازه آپارتمان باید پرداخت کنید. البته آب و برق اضافی 50€ تا 75€ (یورو) اضافه می کند.

سایر هزینه های دانشجویان رشته آسیب شناسی در ترکیه

غیر از بخش اقامت که قبلا طرح شد در مورد هزینه غذا در ترکیه، دانشجویان می توانند از کافه تریا دانشگاه استفاده کنند که هر روز 2 یا 3 وعده غذایی بسیار مقرون به صرفه سرو می کند. هزینه این وعده های غذایی حدود 1.15€ الی 0.30€ (یورو) است. البته اگر می خواهید غذاهای دیگری را امتحان کنید، رستوران ها، غذاخوری ها یا کافه های دیگری در اطراف دانشگاه وجود دارد. بودجه ماهانه برای غذا و مواد غذایی تا حد زیادی به سبک زندگی شما بستگی دارد. اگر از غذا خوردن در بیرون از خانه لذت ببرید یا چندین بار در هفته غذا سفارش دهید، در نهایت هزینه بسیار بیشتری خواهید کرد. اگر از آشپزی لذت می برید و مراقب تخفیف های سوپرمارکت ها هستید، عکس این موضوع صادق است. اینها برخی از متوسط ​​قیمت محصولات غذایی است: 1 قرص نان: 0.30€ (یورو)، 1 لیتر شیر: 0.58€ (یورو) هزینه دارد.

در شکل زیر قیمت سایر اقلام غذایی در ترکیه اشاره شده است:

 

غیر از هزینه غذا، هزینه دیگر مهم در مورد حمل و نقل است که هزینه های حمل و نقل کارت حمل و نقل ماهانه (برای اتوبوس، مترو) حدود 27€ (یورو) است. این برای دانشجویانی که نیاز به رفت و آمد روزانه دارند یا به سادگی از کاوش در مناطق اطراف و شناخت خوب شهر لذت می برند مفید خواهد بود. در غیر این صورت، برای سفرهای یک نفره، می توانید انتظار پرداخت هزینه های زیر را داشته باشید: تاکسی: 2.85€ (یورو) برای سفر 5 کیلومتری. اتوبوس و یا مترو: €0.20 الی 0.40€ (یورو) به ازای هر بلیط. هزینه های اضافی دیگر در ترکیه برای یک دانشجو شامل کتاب و سایر مواد آموزشی است که 80€ (یورو) هزینه دارد و قبض تلفن ماهانه که 11.50€ الی 6.15€ (یورو) هزینه دارد و سرگرمی (سینما، کنسرت، تئاتر) نیاز به 10€ الی 15€ (یورو) دارد.

دلایل تحصیل رشته آسیب شناسی در ترکیه

اولین نکته که بیانگر جذابیت تحصیل پزشکی در رشته آسیب شناسی در ترکیه می باشد، هزینه های تحصیل مقرون به صرفه است دانشگاه های دولتی ترکیه است. دانشجویان بین المللی در هر سال تحصیلی بین 100€ تا 4000€ (یورو)، شهریه پرداخت می کنند. این بسیار کمتر از متوسط ​​شهریه در کشورهایی مانند بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، استرالیا یا چین است. از سوی دیگر هزینه های زندگی پایین است از محل اقامت گرفته تا غذا و مواد غذایی، از حمل و نقل گرفته تا تفریح ​​و مسافرت، همه این هزینه های زندگی در ترکیه به طرز شگفت آوری پایین است. با بودجه ماهانه 400€ تا 600€ (یورو)، می توانید راحت زندگی کنید. علاوه بر این بورسیه های تحصیلی متعددی در دسترس است. موضوع دیگر اینکه ترکیه محل تلاقی فرهنگ های اروپایی و آسیایی است و به دلیل موقعیت جغرافیایی به عنوان پل ارتباطی اروپا و آسیا عمل می کند.

این جنبه منحصر به فرد منجر به ایجاد محیطی چندفرهنگی با سنت ها، غذاها و عادات ترکیبی شده است. اگر می خواهید بهترین های هر دو دنیا را تجربه کنید، ترکیه بهترین مکان برای رفتن است. تاریخ باستان و بناهای نمادین را کاوش کنید برای کسانی که علاقه مند به تاریخ و تمدن های قدیمی هستند، زندگی و تحصیل در ترکیه مانند یک رویا خواهد بود. آثار باستانی و مکان‌ های بسیار زیادی وجود دارند که ارزش دیدن را دارند، مکان‌ هایی که هاله‌ ای از رمز و راز و انعطاف پذیری برای مقاومت در برابر آزمون زمان را حفظ کرده‌ اند. علاوه بر این دانشگاه های پزشکی ترکیه علاوه بر استفاده از اساتید داخلی از اساتید بین المللی در حوزه پزشکی استفاده می کنند.

دلایل تحصیل رشته آسیب شناسی در ترکیه

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در ترکیه

فردی که به عنوان پزشک پاتولوژی در ترکیه کار می کند، معمولاً حدود 18000TRY (لیر) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است و پزشک پاتولوژی در ترکیه از 8840 TRY (لیر) در ماه (حداقل حقوق) تا 28100 TRY (لیر) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق 18400 TRY (لیر) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک پاتولوژی کار می کنند کمتر از 18400 TRY (لیر) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 18400 TRY درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 12300 TRY (لیر) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 12300 TRY (لیر) درآمد دارند. همچنین 75% کمتر از 23700 TRY (لیر) درآمد دارند.

سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتاً هر چه سالهای تجربه بیشتر باشد، دستمزد شما بیشتر می شود. یک پزشک آسیب شناسی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 10500 TRY (لیر) در ماه می گیرد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 13500 TRY (لیر) در ماه کسب کند، یعنی 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 18600 TRY (لیر) در ماه به دست می آورد که 38% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته آسیب شناسی در ترکیه می باشد:

 

متقاضیان علاقه مند به مهاجرت تحصیلی به ترکیه برای حل مسئله ویزای ترکیه می توانند از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *