مهاجرت تحصیلی رومانی

رشته جراحی مغز و اعصاب در رومانی

رشته جراحی مغز و اعصاب در رومانی

رشته جراحی مغز و اعصاب در رومانی از طریق تحصیلات تکمیلی پزشکی در رومانی و اخذ تخصص پزشکی در رومانی دنبال می شود. برای تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب باید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید و براساس آن مدارک خود را آماده کنید. در رومانی پزشکان و متخصصان بسیار خوبی در حال کار و تحصیل هستند. تحصیلات و اخذ تخصص در رومانی می تواند شما را به یک فرد متخصص تبدیل کند که در دیگر کشورها هم از شما و تخصص شما استقبال کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت به کشور رومانی و اخذ تخصص رشته جراحی مغز و اعصاب در رومانی مشاور و راهنمای شماست. در ادامه این مقاله در زمینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در رومانی بیشتر توضیح خواهیم داد.

تحصیل در رومانی

تخصص های پزشکی در رومانی به پزشکان مقیم دانش و توانایی های مورد نیاز برای متخصصان حرفه ای پزشکی بسیار ماهر را ارائه می دهد. پزشکان مقیم یا دستیاران، پزشکان دارای مجوزی هستند که در بیمارستان ‌های متعلق به دانشگاه یا در سایر بیمارستان ‌ها/خدمات با توافق با دانشگاه ‌ها تحت نظارت اساتید راهنما (رئیس گروه) متعلق به کادر پزشکی این بیمارستان ‌ها (یا خدمات) دوره کارآموزی دارند. تخصص در پزشکی در رومانی (فوق لیسانس پزشکی، تخصص/مطالعات رزیدنتی) شامل بیش از 80% کار بالینی است. کار بیمارستانی در تعامل با بیماران، اساتید و متخصصان بیمارستان می باشد.

تومورهای اولیه و ثانویه مغز و نخاع؛ بیماری های رگ خونی مغز و نخاع و التهاب؛ ناهنجاری های ذاتی و اکتسابی؛ هیدروسفالی، از جمله مشکلات زوال عقل ناشی از هیدروسفالی با فشار طبیعی؛ بیماری های دژنراتیو نخاع گردنی، سینه ای و کمری؛ یا اختلالات اعصاب محیطی همگی در این تخصص جای گرفته است. همچنین در بخش سرپایی کودکان، تمرکز اصلی بر درمان بیماری های تومور مغز و نخاع، راه حل های جراحی برای بیماری های ذاتی و اکتسابی سیستم عصبی مرکزی از جمله هیدروسفالی، قاعده جمجمه و جراحی های جمجمه و صورت، درمان سینوستوز سندرمی و غیر سندرمی است. نوروتروماتولوژی و درمان جراحی صرع نیز به عنوان یک متخصص مغز و اعصاب و جراح بر عهده شماست.

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در رومانی

پزشک مقیم یا پزشک مقیم، کارآموز رزیدنت یک پزشک فارغ التحصیل و دارای مجوز است که از طریق آموزش های درون بیمارستانی، با نظارت رئیس بخش، یک تخصص را فرا می گیرد. برای اخذ اقامت پزشکی، داوطلب باید هم شرایط آکادمیک (مدرک دکترای پزشکی یا دندانپزشکی) و هم زبان (حداقل سطح B2 زبان رومانیایی) را داشته باشد. درخواست برای برنامه تخصصی (رزیدنتی) در رومانی باید در زمان و مهلت مقرر انجام شود. قبل از ثبت نام نهایی در برنامه رزیدنتی در رومانی، همه دستیاران آینده تحصیلات تکمیلی پزشکی ابتدا باید برای سال آمادگی زبان رومانیایی اجباری ثبت نام کنند و این امر آنهاست.

مسئولیت یادگیری زبان رومانیایی و اخذ گواهینامه تکمیل زبان رومانیایی برای اهداف تحصیلی بر دوش شماست. پس از دریافت گواهی زبان رومانیایی، مقیم بین ‌المللی فارغ ‌التحصیلان پزشکی در رومانی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا/EEA می‌توانند بر اساس نامه پذیرش، دیپلم دبیرستان و دانشگاه و سوابق تحصیلی، گواهی زبان رومانیایی، کپی پاسپورت، گواهی تولد، در تخصص ثبت نام کنند. گواهی پزشکی و پرداخت شهریه هم از دیگر موارد لازم برای اخذ تخصص در رشته جراحی مغز و اعصاب در رومانی می باشد. دقت کنید که باید فرم خود را دقیق و بدون ابهام تکمیل کنید.

در نمودار زیر شاهد تعداد دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در تخخص های پزشکی در رومانی هستید:

 

تخصص های پزشکی در رومانی

دانشجویان تحصیلات تکمیلی پزشکی EU/EEA و Suisse، پس از دریافت گواهی زبان رومانیایی، باید از شرایط قانونی مشابه شهروندان رومانیایی پیروی کنند و باید در آزمون رزیدنتی شرکت کنند. این آزمون به زبان رومانیایی توسط دانشگاه های اصلی پزشکی رومانی (UMF Bucharest، Cluj، Iasi، Targu Mures، Timisoara و Craiova برگزار می شود. کسانی که آزمون را با موفقیت پشت سر می گذارند بر اساس نتایج و مکان های موجود در هر تخصص ثبت نام می شوند. اخذ تخصص پزشکی در رومانی در پزشکی (تخصص بالینی، تخصص های جراحی، تخصص های پاراکلینیک، دندانپزشکی، داروسازی امکان پذیر است.

لیست تخصص های پزشکی در پزشکی در رومانی و مدت آنها را در جدول زیر مشاهده می کنید:

تخصصمدت تحصیل
آلرژی و ایمونولوژی بالینی5 سال
بیهوشی و مراقبت های ویژه5 سال
بیماری های عفونی5 سال
قلب و عروق6 سال
مغز و اعصاب5 سال
دیابت، تغذیه و بیماری های متابولیک5 سال

الزامات تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در رومانی

برای درخواست برای تخصص پزشکی در رومانی، متخصص آینده نگر باید دارای مدرک دیپلم دانشگاهی باشد که پس از5-6 سال تحصیل تخصصی و معتر در یکی از دانشگاه های شناخته شده کشور های باشد. بیشتر از آن، متقاضی باید صحبت کند یا آماده یادگیری زبان رومانیایی باشد. تمام این مدارک باید به زبان انگلیسی، فرانسوی یا رومانیایی باشند، در غیر این صورت، باید به یکی از آن زبان ها ترجمه شوند. هر مدرک ترجمه شده تحصیلی باید با یک کپی از مدرک تحصیلی اصل همراه باشد. نسخه های ترجمه شده یا کپی اسناد اصلی (اگر به زبان انگلیسی، فرانسوی یا رومانیایی باشد) باید توسط وزیر امور خارجه و هیئت دیپلماتیک رومانیایی یا معاهده لاهه یا توسط مقالم مربوطه در این کشور تایید شده باشد. رشته جراحی زنان و زایمان در رومانی هم یک فرصت مناسب برای تحصیل در این کشور است.

لیست مدارک مورد نیاز برای ورود به دوره فوق لیسانس پزشکی در رومانی عبارتند از:

  • کپی مصدق مدرک لیسانس یا معادل آن (گواهی پایان دوره دبیرستان) و مدرک دانشگاهی؛
  • کپی تایید شده سوابق تحصیلی دانشگاه؛
  • کپی مصدق شناسنامه؛
  • گواهی پزشکی مبنی بر نداشتن هیچ گونه بیماری روانی، مسری و یا سایر بیماری‌های ناسازگار با حرفه پزشکی و بدین ترتیب سلامت وضعیت متقاضی را اثبات کند.
  • کپی تایید شده پاسپورت؛
  • رزومه متقاضی؛

 

رزیدنتی در رشته جراحی مغز و اعصاب در رومانی

تحصیل پزشکی در رومانی می تواند شما را به یک متخصص بین المللی تبدیل کند. طبق قوانین رومانیایی برای آموزش برنامه رزیدنتی، در طول دوره رزیدنتی، پزشکان اتحادیه اروپا/EEA به عنوان پزشک مقیم رومانی حقوق ماهانه دریافت می کنند. پزشکان خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا حقوقی دریافت نمی کنند، اما باید هزینه سالانه بین €6000 تا €7700 (یورو) در سال، بسته به دانشگاه و تخصص انتخابی، پرداخت کنند. مزیت متقاضیان غیر اروپایی برای برنامه های اقامت در رومانی این است که آنها حق کامل انتخاب رشته تخصصی را بدون هیچ رقابتی دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت پس از تحصیل در رومانی مشاور و راهنمای شماست.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *