مهاجرت تحصیلی ژاپن

درآمد رشته های پزشکی در ژاپن

درآمد رشته های پزشکی در ژاپن

رشته های پزشکی از پر درآمد ترین رشته های کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی می باشد. در مقاله درآمد رشته های پزشکی در ژاپن کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مورد بازبینی دقیق قرار خواهد گرفت. در بسیاری از کشورها، رشته های پزشکی و پیراپزشکی روش تحصیلی مناسبی برای مهاجرت بوده اند. متقاضیان بسیاری در سراسر جهان خواستار تحصیل و اشتغال زایی در این رشته می باشند.

در مقاله پیش رو موارد زیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

  • درآمد حاصل از رشته پزشکی در این کشور چه قدر می باشد؟
  • بازار کار رشته پزشکی در این کشور چگونه خواهد بود؟

رشته پزشکی در ژاپن

در خصوص رشته پزشکی در این کشور می باید اطلاعاتی را از قبل داشته باشید. تحصیل پزشکی در این کشور حدود 6 سال طول خواهد کشید. از این دوره 6 ساله، حدود 4 سال مربوط به آموزش بالینی خواهد بود و در 2 سال پایانی متقاضیان با عملکردهای تئوری این رشته آشنا خواهند شد. 2 سال پایانی در بازار کار و اشتغال زایی متقاضی تاثیر به سزایی خواهد گذاشت. در این کشور حدود 79 دانشکده پزشکی موجود می باشد. اکثر دوره های پزشکی در این کشور به زبان رسمی این کشور می باشد. در تعداد معدودی حدود 11 موسسه در این کشور به زبان انگلیسی اجازه آموزش دوره های پزشکی را خواهند داشت.

هزینه تحصیل پزشکی در ژاپن

هزینه رشته پزشکی در این کشور براساس معیارهای متفاوتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. هزینه پذیرش از دانشگاه های این کشور در درجه اول به ملیت متقاضی، طول دوره تحصیل و نوع دانشگاه بستگی خواهد داشت. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های این کشور حدود 10000$ الی 40000$ (دلار) در سال خواهد بود. بسیاری از دانشگاه های پزشکی در این کشور، نیاز به پرداخت هزینه ثبت نام اولیه نیز می باشد.

در نمودار زیر متقاضیان تحصیل پزشکی در این کشور شرح داده است:

 تعداد متقاضیان رشته پزشکی در ژاپن

بررسی میزان درآمد رشته های پزشکی در ژاپن

درآمد حاصل از این رشته بسیار متفاوت می باشد. طبق آخرین برآورد، میانگین دریافتی این رشته حدود 1210000¥ (ین ژاپن) می باشد. شروع بازه حقوقی در این کشور از حدود 444000¥ (ین ژاپن) شروع خواهد شد و به حداکثر خود حدود 2040000¥ (ین ژاپن) خواهد رسید. متوسط حقوق دریافتی شامل هزینه مسکن، حمل و نقل و اقلام غذایی خواهد شد. همچنین درآمد حاصل از رشته های پزشکی و پیراپزشکی در این کشور بسیار متفاوت می باشد.

در جدول زیر به بررسی درآمد چند شغل مربوط به رشته پزشکی در این کشور خواهیم پرداخت:

عنوان شغلیمیانگین درآمد به ین ژاپن
پزشک¥1350000
پزشک قانونی¥1430000
پزشک اطفال¥1230000
پزشک بخش سی سی یو¥1150000
نورولوژیست¥1840000
رادیولوژیست¥1520000
پزشک متخصص پوست¥832000
پزشکی عمومی¥1110000

شرح بازار کار رشته های پزشکی در ژاپن

به طور کلی متقاضیان در رشته پزشکی در این کشور با آموزش های تئوری و یا آموزش های عملی بیشتر آشنا خواهند شد. متقاضیان جویای کار در این رشته می باید نحوه برخورد با بیمار، تشخیص بیماری های خاص، دلگرمی به بیمار و همراهان بیمار و تشخیص دارو در زمان مشخص را آموزش دیده باشند. بدین ترتیب پس از کسب تجربیات کافی در این زمینه متقاضیان می توانند در بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی، مطلب های خصوص و درمانگاه ها مشغول به کار و فعالیت شوند. در این بخش توجه شما را به مقاله شرایط کار پس از تحصیل در ژاپن جلب می کنیم.

ارتباط سابقه کاری با درآمد رشته های پزشکی در ژاپن

یکی از مواردی که در میزان درآمد متقاضیان رشته پزشکی در این کشور تاثیرگذار خواهد بود، ارتباط سابقه کاری با میزان درآمد می باشد. به طور کلی هر چه میزان سابقه کار متقاضی در این رشته بیشتر باشد، میزان درآمد متقاضی نیز افزایش خواهد یافت. متقاضیانی که در این شغل بین 2 تا 5 سال سابقه کاری داشته باشند، میزان حقوق دریافتی این افراد نسبت به سایر حدود 32% افزایش حقوق خواهد داشت. همچنین در صورت دارا بودن سابقه کاری بیش از 5 سال، درآمد حاصل از این شغل حدود 36% با افزایش حقوق رو به رو خواهد بود.

ارتباط سابقه کاری با درآمد رشته های پزشکی در ژاپن

درآمد ساعتی پزشکان در ژاپن

متقاضیان این رشته در این کشور ساعتی 6980¥ (ین ژاپن) به ازای هر ساعت کار مفید دریافت خواهند نمود. این میزان دریافتی با توجه به ساعت کاری متقاضی با افزایش رو به رو خواهد بود. همچنین بسیاری از متقاضیان در این رشته در محیط کاری خود پاداش دریافت خواهند نمود. میزان دریافتی پاداش نیز متفاوت می باشد و با توجه به نظر کارفرما مربوطه تعیین خواهد شد. طبق آخرین برآورد در این کشور حدود 80% از افرادی که در رشته پزشکی مشغول به فعالیت می باشند، از پاداش کاری برخوردار خواهند بود. تنها حدود 20% از متقاضیان پاداش کاری دریافت نکرده اند. میزان پاداش دریافتی در این کشور به صورت سالیانه حدود 5% الی 8% با افزایش حقوق همراه می باشد.

درآمد رشته های پزشکی در شهر های مختلف ژاپن

چنانچه تمایل به تحصیل در این کشور دارید، می توانید در شهرهای مختلف این کشور نیز مشغول به کار و فعالیت شوید. هزینه حاصل از شغل های مربوط به پزشکی در این کشور در شهرهای مختلف این کشور بسیار متفاوت خواهد بود. هر کدام از شهرهای این کشور با توجه به میزان کارایی شغل مذکور پرداختی را برای متقاضی در نظر خواهند گرفت. در بزرگترین شهر این کشور، توکیو، پایتخت ژاپن میزان دریافتی حاصل از این شغل بسیار بیشتر خواهد بود. همچنین می توانید مقاله هزینه زندگی در ژاپن را مورد مطالعه قرار دهید.

در جدول زیر میزان درآمد حاصل از این رشته در شهرهای مختلف شرح داده شده است:

نام شهرمیانگین درآمد به ین ژاپن
Fukuok1240000¥
Hiroshima1120000¥
Kawasaki1120000¥
Kobe1210000¥
Kyoto1190000¥
Nagoya128000¥
Saitama1140000¥
Sapporo1260000¥
Sendai1090000¥
Tokyo1350000¥

مقاله درآمد رشته های پزشکی در ژاپن با توجه به تجربه کارشناسان ما در این زمینه در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اختیار شما متقاضیان جویای تحصیل و اشتغال زایی در این کشور درآمده است. مشاورین ما در موسسه حقوقی جهت ارائه خدمات مفید به شما همراهان همیشگی همواره آماده خواهند بود. جهت حسن ختام این مقاله پیشنهاد می شود مقاله تحصیل در ژاپن به همراه بورسیه را مطالعه بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *