مهاجرت تحصیلی ژاپن

تحصیل در ژاپن به همراه بورسیه

تحصیل در ژاپن به همراه بورسیه

تحصیل در ژاپن به همراه بورسیه از مناسب ترین فرصت های است که می تواند در اختیار افراد قرار گیرد، ژاپن یکی از پیشتازان عرصه تحصیلی در جهان به حساب می آید. برترین دانشگاه های کشور ژاپن رتبه های بسیار مناسبی در رده بندی های جهانی پیدا کرده اند و همین مسئله باعث شده است که جذابیت آن نزد دانشجویان خارجی بیش تر شود.

دولت ژاپن نیز علاقه بسیار زیادی دارد که دانشجویان بین المللی را جذب کند و امکان تحصیل آن ها را فراهم آورد. از آنجا که هزینه های تحصیل و زندگی در کشور ژاپن نسبت به بسیاری از کشور های اروپایی بیش تر است، دولت ژاپن امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی را برای آن ها فراهم آورده است. برای آگاهی بیشتر در رابطه با تحصیل در ژاپن به همراه بورسیه می توانید نتایج بررسی های مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را در این مقاله مطالعه فرمایید.

تحصیل در ژاپن 2023

بطور کلی کشور ژاپن دارای 86 دانشگاه خصوصی و 95 دانشگاه دولتی است که شرایط تحصیل در ژاپن برای دانشجویان بین المللی نیز فراهم می ­باشد. در حال حاضر بیش از 130000 دانشجوی خارجی در این کشور مشغول به تحصیل می ­باشند. شرایط پذیرش در دانشگاه های این کشور در رشته های مختلف با یکدیگر متفاوت است. بگونه ای که برخی از دانشجویان جهت دامه تحصیل در برخی از رشته ها باید ابتدا در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر شرکت نمایند و پس از اخذ نمره قبولی امکان ادامه تحصیل در این کشور را خواهند داشت. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آماده یاری رساندن به متقاضیان مهاجرت به کشورها می­ باشد.

تحصیل در مدارس ژاپن

نظام آموزشی کشور ژاپن بگونه ای است که دانش ­آموزان از سن 6 سالگی شروع به تحصیل می­ نمایند. تحصیل در مدارس ژاپن به دو بخش ابتدایی و متوسطه تقسیم می ­گردد که تحصیل تا پایان دوره متوسطه بصورت اجباری است. تحصیلات اجباری بمدت 9 سال طول خواهد کشید و زبان تدریس در مدارس این کشور به زبان ژاپنی می ­باشد، اما زبان انگلیسی نیز بعنوان زبان دوم در مدارس این کشور تدریس می­ گردد.

مقطع کارشناسی در ژاپن

همانطور که می­ دانید دانشگاه های ژاپن در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار دارند که کیفیت آموزشی در دانشگاه های این کشور برابر با دانشگاه های کانادا و آمریکا می باشد. دانشجویان برای ورود به دانشگاه و تحصیل در مقطع کارشناسی باید تحصیلات دوره­ متوسطه خود را به پایان رسانیده باشند. تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور معمولاً 4 سال طول خواهد کشید و زبان تحصیل در این مقطع ژاپنی است و دانشجویانی که قصد تحصیل در این مقطع را دارند، بایستی از مهارت زبان ژاپنی برخوردار باشند.

البته برخی از برنامه نیز به زبان انگلیسی ارائه داده می ­شود و بهتر است دانشجویان قبل از اقدام به پذیرش در دانشگاه های این کشور اطلاعات لازم در زمینه زبان تحصیل در رشته مورد نظر خود را کسب نمایند. دانشجویان در مقطع کارشناسی ملزم به گذراندن 124 واحد درسی هستند. البته دانشجویان جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن بایستی 188 واحد درسی را بگذرانند.

مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ژاپن

طول دوره­ تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ژاپن 2 ساله است و از مهم ترین شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در این مقطع شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور می ­باشد. دانشجویانی که نمره­ قبولی در آزمون را کسب نمایند، امکان ادامه تحصیل در این مقطع را خواهند داشت. تدریس در این مقطع نیز به زبان ژاپنی ارائه داده می­ شود و دانشجویان باید از مهارت زبان ژاپنی برخوردار باشند. البته قبل از ورود به دانشگاه های ژاپن دانشجویان امکان تحصیل در کالج های زبان ژاپنی در این کشور را جهت یادگیری و تقویت زبان ژاپنی خواهند داشت. تمامی امتحانات در این مقطع به زبان ژاپنی اخذ می ­گردد و در نهایت دانشجویان با ارائه پایان نامه می ­توانند مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت نمایند.

تحصیل دکترا یک دوره­ 3 ساله می ­باشد و دانشجویان باید 30 واحد درسی را بگذرانند. پذیرش در این آزمون نیز بر اساس نمره­­ قبولی در آزمون ورودی این مقطع امکان پذیر است. تحصیل در این مقطع با انجام پروژه های تحقیقاتی همراه است و دانشجویان همانند مقطع کارشناسی ارشد ملزم به دفاع از پایان نامه خود می­ باشند.

تحصیل در دانشگاه های برتر ژاپن به همراه بورسیه

تحصیل در دانشگاه های برتر ژاپن به همراه بورسیه

چنانچه اشاره کردیم، در کشور ژاپن حدودا 800 دانشگاه وجود دارد که هر یک از آن ها دارای رتبه های علمی مشخصی هستند. طبیعتا معرفی همه دانشگاه های این کشور از دسترس خارج است اما در این بخش، 10 دانشگاه برتر کشور ژاپن را به شما معرفی می کنیم:

نام دانشگاهرتبه USرتبه QS
دانشگاه توکیو6223
دانشگاه کیوتو11935
دانشگاه اوساکا21567
دانشگاه توهوکو22777
دانشگاه ناگویا272111
موسسه تکنولوژی توکیو28958
دانشگاه کیوشو327126
دانشگاه تسوکوبا379260
دانشگاه هوکوایدو380128
دانشگاه واسدا388208

چنانچه مشاهده کردید، 4 دانشگاه کشور ژاپن در جمع 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. این بدان معناست که شما با تحصیل در این دانشگاه ها، به عنوان یک نخبه در سراسر جهان شناخته خواهید شد و می توانید به راحتی در سراسر جهان یک شغل مناسب برای خود پیدا کنید. البته تحصیل در این دانشگاه ها کار ساده ای نخواهد بود و شما به رزومه تحصیلی مناسبی نیاز خواهید داشت. در مقاله معرفی دانشگاه کیوتو در رابطه با یکی از برترین دانشگاه های کشور ژاپن توضیحات کاملی ارائه شده است.

مهاجرت تحصیلی به ژاپن

زمانی که قصد دارید به کشور ژاپن و به عنوان یک محصل وارد شوید، باید ویزای تحصیلی این کشور را بدست آورید. ویزای تحصیلی کشور ژاپن تنها در صورتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که موفق شده باشید از یکی از دانشگاه های این کشور، پذیرش تحصیلی دریافت کرده باشید.

سایر مدارک مورد نیاز شما عبارتند از:

  • گذرنامه قانونی با 2 صفحه سفید
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی ژاپن
  • یک قطعه عکس در سایز 2*2 با بک گراند سفید مربوط به 6 ماه گذشته
  • گواهی دریافت پذیرش از دانشگاه ژاپن و یک سری کپی آن
  • مدرک تحصیلی آخرین دوره آموزشی به انضمام شماره تلفن و آدرس موسسه آموزشی
  • رزومه تحصیلی و کاری

شهریه تحصیل در ژاپن به همراه بورسیه

یکی از بزرگترین مشکلاتی که برای دانشجویان در کشور ژاپن به وجود می آید، هزینه های کلی تحصیل و زندگی در این کشور است. بالا بودن هزینه ها نسبت به کشور های اروپایی در کشور ژاپن سبب می شود تا جمعیت مشخصی از جامعه غیر ژاپنی تمایل به تحصیل در این کشور داشته باشند. از همین روست که تحصیل در ژاپن به همراه بورسیه دارای اهمیت می شود. کم ترین شهریه تعیین شده برای تحصیل در کشور ژاپن در سال 2019، 4750$ (دلار آمریکا) بوده است و زمانی که شما قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی را پیدا کنید، ممکن است شهریه دانشگاه شما از 40.000$ (دلار) در سال نیز بیشتر شود.

هزینه زندگی سالیانه شما در کشور ژاپن به عنوان یک دانشجو نیز در حدود 11.000$ (دلار) خواهد بود که به نسبت از زندگی در کشورهای اروپایی نظیر آلمان، پرتغال، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه بیشتر بوده یا حداقل با آن برابری می کند. مقاله هزینه زندگی در ژاپن را پیش تر مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش کرده اند که می تواند اطلاعات دقیق تری در اختیار شما قرار دهد.

بررسی تحصیل در ژاپن به همراه بورسیه

اشاره کردیم که هزینه های تحصیل در کشور ژاپن بسیار زیاد است و همین مسئله باعث می شود تا دانشجویان اروپایی که امکان تحصیل در این قاره را به صورت رایگان در اختیار دارند، تمایلی به تحصیل در ژاپن نداشته باشند. از همین رو دولت این کشور امکان تحصیل در ژاپن به همراه بورسیه را برای آنان فراهم کرده است.

این بورسیه های تحصیلی بیش تر از طرف دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می گیرد و بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی آنان را پوشش می دهد. به کمک بورسیه تحصیلی در کشور ژاپن، درصد قابل توجهی از دانشجویان نیازی به پرداخت شهریه دانشگاه نیز نخواهند داشت و می توانند به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی این کشور تحصیل کنند.

علاوه بر این موسسات خصوصی زیادی در این کشور وجود دارد که به دانشجویان به شرط عدم استفاده از بورسیه های تحصیلی، مبلغی را کمک می کنند که البته مقدار آن نسبت به بورسیه های دولتی بسیار کمتر است. توجه داشته باشید که قبل از سفر به کشور ژاپن حتما باید نسبت به دریافت بورسیه تحصیلی خود اقدام کنید چرا که بورسیه های تحصیلی پیش از شروع سال تحصیلی به دانشجویان اعطاء می گردد. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر خواهیم بود تا با کمک شما امکان تحصیل در ژاپن به همراه بورسیه را برای شما فراهم آوریم.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *