مهاجرت کاری آفریقای جنوبی

درآمد رشته های پزشکی در آفریقای جنوبی

درآمد رشته های پزشکی در آفریقای جنوبی

درآمد رشته های پزشکی در آفریقای جنوبی در سطح بالایی قرار دارد. همین موضوع توانسته این رشته را در لیست مشاغل پر درآمد قرار دهد. این موضوع توسط کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تحلیل و بررسی خواهد شد. تحصیل رشته پزشکی در این کشور یکی از رشته های است که توجه متقاضیان بسیاری را به خود اختصاص داده است.

در این مقاله به سوالات اساسی زیر پاسخ داده می شود:

  • میانگین درآمد رشته پزشکی در این کشور چه قدر می باشد؟
  • کدامیک از رشته های پزشکی درآمد بیشتری نسبت به سایر مشاغل پزشکی کسب می کنند؟

میانگین درآمد رشته های پزشکی در آفریقای جنوبی

متقاضیانی که در این کشور به شغل پزشکی مشغول می باشند، میانگین دریافتی این افراد در سال 2023 میلادی حدود 73200ZAR (رند آفریقا) در ماه می باشد. پایین ترین مقدار دریافتی پزشک در این کشور از 26900ZAR تا بیشترین مقدار حدود 124000ZAR (رند آفریقا) است. متقاضیان با دریافت این درآمد ماهیانه می باید سایر هزینه های زندگی مانند هزینه اجاره مسکن، اقلام غذایی، حمل و نقل و سایر هزینه های جانبی را در نظر داشته باشند. میانگین دریافتی در این کشور با توجه به مدرک تحصیلی، سن، تجربه کاری و جنسیت افراد متفاوت می باشد.

در این بخش نمودار میانگین دریافتی ماهیانه رشته پزشکی در این کشور شرح داده شده است:

درآمد ماهانه پزشکی در آفریقای جنوبی

درآمد رشته های پزشکی در آفریقای جنوبی براساس تجربه کاری

تجربه کاری یکی از عوامل بسیار موثر در میزان دریافتی متقاضیان در شغل پزشکی می باشد. در حالت کلی هر چه تجربه کاری فرد متقاضی بیشتر باشد، حقوق دریافتی هم بیشتر می شود. در صورتی که متقاضی در این رشته حدود 2 تا 5 سال سابقه کاری داشته باشد، دریافتی حقوق متقاضی حدود 32% از افراد تازه کار بیشتر می باشد. افراد متخصص با بیش از 5 سال سابقه کاری، حدود 36% بیشتر از افرادی کم تر از 5 سال سابقه کاری دارند حقوق دریافت می کنند. افرادی که بیش از 10 سال سابقه کاری فعال در این حرفه را دارند، نسبت به سایر افراد متخصص حدود 21% حقوق بیشتر دریافت خواهند نمود.

در این بخش میزان دریافتی افراد در رشته پزشکی با توجه به مدرک تحصیلی متقاضی در این کشور به شرح زیر می باشد:

سابقه کاریدرصد افزایش حقوق
2 تا 5 سال32%
5 سال به بالا36%
10 سال21%

مقایسه درآمد رشته های پزشکی در شهرهای آفریقای جنوبی

میانگین دریافتی رشته پزشکی در این کشور حدود 57% بیشتر از رشته بهداشت می باشد، و طبق تحقیقات به دست آمده میانگین دریافتی پزشکی در کل دنیا حدود 49% بیشتر از سایر مشاغل است. در این بخش میانگین درآمد رشته پزشکی در شهرهای مختلف این کشور بررسی خواهد شد. رشته پزشکی در پایتخت این کشور، کیپ تون بالاترین میزان درآمد را به خود اختصاص داده است.

مقایسه میزان دریافتی رشته پزشکی در شهرهای مختلف این کشور به شرح زیر می باشد:

شهرمیانگین درآمد به ZAR (رند آفریقا)
Bolemfontein72100
Cape town86200
Durban82400
Johannesburg79400
Port Elizabeth74900
Pretoria77900

درآمد رشته پزشکی براساس جنسیت در آفریقای جنوبی

جنسیت افراد در میزان حقوق دریافتی تاثیر گذار می باشد. در این کشور آقایان در این حرفه نسبت به خانم ها درآمد بیشتری کسب می کنند. دریافتی حقوق آقایان در رشته پزشکی حدود 8% بیشتر از خانم ها می باشد. در حالت کلی حقوق ماهیانه آقایان در این حرفه حدود 76400ZAR (رند آفریقا) و خانم ها حدود 70900ZAR (رند آفریقا) دریافت می کنند. در بسیاری از کشورها از جمله آفریقای جنوبی دریافتی حقوق بر اساس جنسیت متفاوت می باشد.

درآمد رشته پزشکی براساس جنسیت در آفریقای جنوبی

پر درآمدترین رشته های پزشکی در آفریقای جنوبی

رشته پزشکی یکی از پر درآمد ترین رشته های دنیا می باشد. در این کشور رشته پزشکی از حیث کیفیت آموزشی و درآمد در رتبه بالایی قرار دارد. این رشته زیر شاخه های بسیاری دارد و هر کدام از زیر شاخه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند.

در این بخش لیستی از پر درآمد ترین مشاغل رشته پزشکی ارائه شده است:

  • متخصص قلب و عروق
  • جراح ارتوپد
  • متخصص دستگاه گوارش
  • متخصص رادیولوژی
  • متخصص اورولوژی
  • متخصص پوست
  • متخصص جراحی پلاستیک

درآمد کارآموزی رشته پزشکی در آفریقای جنوبی

در حرفه پزشکی به کارآموزان حقوق ماهیانه ای پرداخت خواهد شد. حداقل درآمد که برای این افراد در نظر گرفته می شود، حدود 205406ZAR تا 239744ZAR (رند آفریقا) می باشد. میانگین پرداختی کارآموزان در این کشور ماهیانه 314023ZAR (رند آفریقا) حدود است. این در حالی است که کارآموزان در این حرفه با تمام اصول پزشکی و نحوه برخورد با بیمار آشنا می شوند. طول این دوره کمتر از 1 سال می باشد. در این مدت کارآموزان به عنوان کارمند این رشته استخدام نمی شوند. در طول دوره با توجه درآمد خود موظف به پرداخت مالیات می باشند. در صورتی که ماهیانه  درآمدی بالای 500ZAR و سالیانهZARR (رند آفریقا) دریافت کنند.

حقوق مشاغل خاص رشته پزشکی در آفریقای جنوبی

رشته پزشکی از تنوع زیادی برخوردار می باشد. هر کدام از این رشته ها دریافتی متفاوتی نسبت به سایر مشاغل دارند. در این بخش مشاغل و زیر شاخه های پزشکی با میانگین پرداختی سالیانه بیان می شود. در جدول زیر لیستی از مشاغل مختلف پزشکی در این کشور با میانگین دریافتی سالیانه شرح داده شده است:

عنوان شغلیمیانگین حقوق به ZAR (رند آفریقا)
متخصص بهداشت رفتاری35900
پزشک قانونی89000
متخصص مغز و اعصاب28900
تراپیست سلامت روان56200
پزشک متخصص اطفال65500
متخصص اورولوژی110000
فیزیولوژیست85100
دکتر83500
متخصص تغذیه63300

امروزه رشته پزشکی در بسیاری از کشورهای دنیا مانند آذربایجان، آرژانتین، لهستان، صربستان، اسلواکی، فیلیپین و یونان مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. در این مقاله درآمد رشته های پزشکی در آفریقای جنوبی توسط ترجمه کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. هم چنین می توانید سایر مقالات ما از جمله مقاله درآمد رشته های پزشکی در یونان را از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما مطالعه فرمائید و در دیدگاه مقاله نظرات خود را در بیان فرمائید. در صورت هر گونه ابهام می توانید در زمینه مهاجرت تحصیلی و درآمد رشته پزشکی در این کشور و کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین و وکلای مجرب ما تماس حاصل فرمائید. امید است مطالب ذکر شده در این مقاله در زمینه مهاجرتی برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *