مهاجرت تحصیلی ترکیه

دانشگاه کارادنیز ترابزون Karadeniz Trabzon ترکیه

دانشگاه کارادنیز ترابزون Karadeniz Trabzon

یکی از بهترین دانشگاه های کشور ترکیه دانشگاه کارادنیز ترابزون Karadeniz Trabzon می باشد که هر ساله دانشجویان زیادی وارد این دانشگاه می شوند. در سال های گذشته، سیستم آموزشی کشور ترکیه به صورت چشمگیری توسعه یافته است و تعداد دانشجویان رشد صعودی داشت. این امر موجب جذب دانشجویان بین المللی به کشور ترکیه شده است. تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه به زبان های ترکی، فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسوی و همچنین آلمانی امکان پذیر می باشد.

گوناگون زبان تحصیل در این کشور نیز یکی دیگر از عوامل مهاجرت دانشجویان خارجی به کشور ترکیه می باشد. دانشگاه های ترکیه به 2 بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شوند. دانشجویان می توانند جهت تحصیل در این دانشگاه های از بورسیه های تحصیلی بهره مند شوند. کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا در این مقاله به معرفی و ارائه اطلاعات درباره دانشگاه کارادنیز ترابزون Karadeniz Trabzon بپردازند.

 درباره دانشگاه کارادنیز ترابزون ترکیه

دانشگاه کارادنیز ترابزون Karadeniz Trabzon در سال 1955 در شهر ترابزون در کشور ترکیه تاسیس شد. این دانشگاه تحقیقاتی یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور ترکیه به شمار می رود. هر ساله دانشجویان زیادی جهت ورود به این دانشگاه اقدام به مهاجرت به کشور ترکیه می کنند. کالج های این دانشگاه عبارتند از کالج تربیت معلم، کالج مهندسی، کالج اقتصاد و علوم اداری، کالج علوم پایه و ادبیات، کالج عالی بهداشت ترابزون، کالج علوم پایه، کالج جنگل، کالج تربیت معلم ریزه، کالج علوم پایه و ادبیات ریزه، کالج منابع آبی ریزه، کالج علوم دریایی سورمنه و کالج اقتصاد. دانشجویان می توانند جهت تحصیل در این دانشگاه یکی از رشته های آمار، مهندسی، فیزیک، کامپیوتر، علوم، معماری، مکانیک، اقتصاد، مدیریت، ریاضی، شیمی، زمین شناسی، موسیقی، پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، جنگلداری و سایر رشته های موجود را انتخاب کنند. بیش از 50000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند.

لازم به ذکر است که این دانشگاه قدیمی دارای مدرسه های سازمانی، مدرسه هنر و موسیقی، خوابگاه های دانشجویی، رستوران، سالن های ورزشی، “ای تی ام” کافه و کالج های ذکر شده است. همچنین چندین مرکز تحقیقاتی می باشد.

تحصیل در دانشگاه کارادنیز ترابزون Karadeniz Trabzon ترکیه

به طور کلی متقاضیان از تمامی نقاط دنیا می توانند برای تحصیل در این دانشگاه به کشور ترکیه مهاجرت کنند. از امکانات و مزایای تحصیل در این دانشگاه بهره مند شوند. تحصیل در دانشگاه کارادنیز به زبان انگلیسی امکان پذیر می باشد. این امر موجب جذب دانشجویان بی شماری شده است. همچنین دانشجویان می توانند به صورت رایگان در خوابگاه های دانشجویی زندگی کنند. از بورسیه های تحصیلی مختلف نیز بهره مند شوند. جهت ورود به این دانشگاه متقاضیان حتما باید مدرک زبان معتبر ارائه دهند. در آزمون تعیین سطح زبان شرکت کنند و نمره کافی بدست بیاورند. تمامی کالج های این دانشگاه ساختمان خصوصی دارند. در این کالج های کنفرانس های بین المللی مختلفی برگزار می شوند. تعداد کارکنان دانشگاه به 2500 نفر می رسد. هزینه های تحصیل در این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه های کشور ترکیه در سطح معمولی قرار دارد.

میانگین تعداد دانشجویان این کشور را از طریق نمودار زیر بررسی بفرمائید:

تعداد متقاضیان بین المللی در ترکیه

خوابگاه های دانشجویی در این دانشگاه از 2 الی 4 نفر ظرفیت دارند. دانشجویان می توانند از امکانات خوابگاه های این دانشگاه به صورت کامل بهره مند شوند. علاوه بر این، دانشجویانی که قصد سکونت در آپارتمان های خصوصی را دارند. با پرداخت هزینه های مربوطه، به صورت جمعی (3 الی 5 نفر) و یا به صورت شخصی در این آپارتمان ها ساکن شوند. جهت تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

هزینه های تحصیل در مرکز آموزشی کارادنیز ترکیه

هزینه های تحصیل در این دانشگاه واقع در شهر ترابزون در این کشور نرمال می باشد. به طور کلی، متقاضیان خارجی، جهت تحصیل در دوره های مختلف می باید هزینه های زیر را پرداخت کنند:

شهریه سالانه به دلارمقطع تحصیلی
3500$کارشناسی
4500$کارشناسی ارشد
6000$دکترا

همچنین دانشجویان باید در نظر داشته باشند که هزینه زندگی در ترکیه و همچنین این دانشگاه از 400$ الی 600$ (دلار) در ماه می باشد. دانشجویانی که موفق به کسب بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی می شوند می توانند هزینه های تحصیلی خود را به طور چشمگیری کاهش دهند.

ورود به دانشگاه کارادنیز ترابزون Karadeniz Trabzon با داشتن مدارک و شرایط زیر ممکن می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • کسب قبولی در آزمون ورودی
  • ارائه مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی
  • 4 قطعه عکس
  • مدارک شناسایی
  • مدارک زبان معتبر
  • داشتن سابقه تحصیلی درخشان
  • مدارک پزشکی
  • رسید پرداخت هزینه های مربوطه
  • توان مالی کافی جهت تحصیل در کشور ترکیه

ورود به دانشگاه کارادنیز ترابزون Karadeniz Trabzon ترکیه

ورود به دانشگاه های کشور ترکیه با داشتن شرایط لازم و همچنین کسب قبولی در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر امکان پذیر خواهد بود. تعداد زیادی از دانشگاه های این کشور در بین 500 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. هر ساله دانشجویان زیادی وارد این دانشگاه های می شوند. دانشجویان بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود می توانند با یافتن شغل مناسب، در کشور ترکیه مقیم شوند. دانشجویان و متقاضیان خارجی جهت کاهش هزینه های تحصیلی خود می توانند اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه کنند. با این کار هزینه ها و مخارج خود را به صورت چشمگیری کاهش دهند.

همانطور که گفته شد، برای کسب قبولی و پذیرش در دانشگاه های این کشور دانشجویان می باید مدارک تشخیص هویت، پاسپورت، مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی، مدرک زبان ترکی و یا انگلیسی و مدارک پزشکی خود را ارائه دهند. همچنین در آزمون ورودی نمره مورد نیاز را کسب کنند. به یاد داشته باشید که تمامی مدارک ذکر شده حتما باید به صورت رسمی به زبان های ترکی و انگلیسی ترجمه شوند.

ورود به دانشگاه کارادنیز ترابزون Karadeniz Trabzon

دانشگاه های معتبر در کشور ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه از لحاظ سطح آموزشی و کیفیت تحصیلی در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارند. لازم به ذکر است که سیستم آموزشی این کشور اوراسیایی طبق قوانین و شرایط بولونیا فعالیت می کند. اکثر دانشگاه های کشور ترکیه در بین 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند و سطح بسیار بالایی دارند. در دانشگاه های این کشور از جدید ترین متدهای تحصیلی برای ارائه موارد و برنامه های درسی استفاده می شود. بهترین دانشگاه های کشور ترکیه عبارتند از دانشگاه استانبول، دانشگاه حاجت تپه، دانشگاه آنکارا، دانشگاه آناتولی، دانشگاه مرمره، دانشگاه غازی، دانشگاه اژه. جهت تحصیل در دانشگاه های معتبر کشور ترکیه متقاضیان باید از شرایط و هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه مطلع باشند و مدارک خود را به صورت کامل ارائه دهند.

متقاضیان و هموطنان گرامی می توانند با مراجعه به دفتر موسسه حقوقی و مهاجرتی سفیران سروش سعادت از شرایط مهاجرت به کشورهای مختلف و ادامه تحصیل در معتبر ترین دانشگاه های سراسر جهان مطلع شوند.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *