مهاجرت تحصیلی کانادا

آزمون پزشکی در کانادا mcat

آزمون پزشکی mcat در کانادا

دانشجویانی که قصد دارند در دانشگاه های معتبر از جمله کانادا در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهند، بایستی در آزمون پزشکی در کانادا mcat شرکت کنند. متقاضیان می بایست با تکیه بر دانش تحصیل پرشکی نسبت به این امر اقدام کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی دارند اطلاعاتی در رابطه با آزمون پزشکی در کانادا mcat، شرایط شرکت در این آزمون و سایر نکات در رابطه با آزمون mcat در اختیار متقاضیان نحصیل در رشته پزشکی در کشور کانادا قرار دهند.

بررسی آزمون پزشکی در کانادا mcat

این آزمون یکی از آزمون های استاندارد می باشد. متقاضیانی که قصد نحصیل در رشته های پزشکی در کشور کانادا، استرالیا و آمریکا را دارند باید در آزمون mcat شرکت نمایند. این آزمون جهت بررسی توانایی های فرد در زمینه های حل مسئله، دانش مفهوم طبیعی، تفکر انتقادی، مفاهیم رفتاری و علوم اجتماعی و اصول پیش نیاز جهت تحصیل در رشته پزشکی در نظر گرفته شده است.

باید گفت که شرکت در این آزمون در تمامی دانشگاه ها ضروری نمی باشد. در دانشگاه هایی که این آزمون نیز برگزار می شود میزان اهمیت به آن متغیر می باشد. معمولا دانشجوها در سال 3 تحصیلات در مقطع پیش پزشکی در آزمون سراسری mcat شرکت می نمایند. این آزمون توسط سازمان انجمن کالج های پزشکی در آمریکا با نام اختصاری AAMC برگزار می شود. می توان به این نکته اشاره کرد که در تمامی مدرسه های پزشکی کشور کانادا و کشور آمریکا برای اخذ پذیرش نیاز به شرکت و ارائه نمره آزمون mcat می باشد.

بخش های آزمون پزشکی mcat کانادا

آزمون پزشکی در کانادا mcat از 4 بخش تشکیل می شود که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  • مقدمات اصول فیزیک، سیستم های بیولوژی و شیمی
  • مهارت های استدلالی و ریاضیات
  • مقدمات بیوشیمی موجودات زنده و بیولوژی
  • اصول جامعه شناسی و روانشناسی

نمره کلی این آزمون بین 472 تا 528 می باشد. در جدول زیر به موارد بیشتر پرداخته می گردد:

بخشتعداد سوالاتزمان پاسخگوییشرح
اول5995 دقیقه44 سوال مرتبط با متن می باشند، یعنی متنی ارائه می شود و سوالات بر طبق آن متن طراحی می شوند. 15 سوال در این بخش متنی در نظر گرفته نشده است. تک سوال می باشند.
دوم5390 دقیقهتمامی سوالات در بخش دوم مرتبط با متن می باشد.
سوم5995 دقیقهدر این بخش 15 تک سوال در نظر گرفته شده است. 44 سوال وجود دارد که با توجه به متن باید به آن پاسخ داده شود.
چهارم5995 دقیقهدر این بخش نیز 15 تک سوال و 44 سوال مرتبط با متن در نظر گرفته شده است.

انتظار می رود که دانشجویان برای مدت 7 ساعت و 30 دقیقه برای پاسخ به سوالات در نظر بگیرند. در هر بخش پس از اتمام فرصت مدت 10 دقیقه استراحت برای متقاضیان در نظر گرفته می شود. بعد از 10 دقیقه بخش بعدی سوالات ارائه می شود. با توجه به این مدت آزمون می توان گفت که آزمون mcat یکی از سخت ترین آزمون های ورودی در دانشگاه های جهان محسوب می شود.

بخش های آزمون پزشکی mcat کانادا

هزینه آزمون پزشکی در کانادا mcat

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی دارند باید در این آزمون ورودی شرکت نمایند و هزینه 310$ (دلار) پرداخت نمایند. افرادی که در روزهای نزدیک به آزمون اقدام به ثبت نام کنند باید هزینه های بیشتری نسبت به سایر متقاضیان بپردازند. متقاضیان بین المللی برای شرکت در آزمون mcat باید هزینه های جانبی نیز پرداخت نمایند. این هزینه ها طی پروسه های ثبت نام مشخص می شوند. در صورتی که فردی آزمون را کنسل نماید نیز باید هزینه های مربوط به آزمون را بپردازد. پیشنهاد می شود در انتخاب تاریخ آزمون دقت نمایید.

حدودا بین 30 تا 35 روز بعد از برگزاری آزمون نتایج آزمون اعلام خواهد شد. بعد از اعلام نتیجه آزمون متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت AAMC و مراجعه به پروفایل خود نتیجه آزمون را مشاهده نمایند.

شرایط آزمون پزشکی در کانادا mcat

برای شرکت در این آزمون شرایطی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است که در این بخش به این موارد اشاره خواهیم کرد.

  • متقاضیانی که قصد ثبت نام در یک دانشکده معتبر در زمینه دامپزشکی، آلوپاتیک، پتیاتریک و استیوپاتیک دارند. این موضوع به دانشجویان خارجی و بین المللی نیز صدق می کند.
  • متقاضیانی که در رشته های مربوط به سلامت ثبت نام می کنند. یکی از شرایط آن کسب پذیرش از آزمون mcat باشد.
  • افراد در رشته های تحصیلی MBBS ثبت نام کرده باشند و یا بتوانند در این زمینه مدرک مرتبط ارائه نمایند.

در طول این آزمون از دانشجو می خواهند که هدف خودش را از تحصیل در رشته های پزشکی یا رشته های بهداشتی اعلام نماید. برای شرکت در این آزمون به پیش نیازی لازم نمی باشد. متقاضیان با داشتن پیشینه های غیر علمی و علمی می توانند در آزمون MCAT شرکت نمایند. از فرصت های یکسانی برخوردار هستند.

شرایط تحصیل در کشور کانادا

در مقطع تحصیلی کارشناسی دوره هایی در نظر گرفته شده است که بهتر شدن عملکرد دانشجویان در آزمون پزشکی در کانادا mcat کمک می کند. این دوره ها محدودیتی برای دانشجویان در انتخاب رشته های تحصیلی ایجاد نمی کند. همان طور که مقاله فوق را که در رابطه با آزمون پزشکی کانادا mcat مطالعه کردید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی داشت اطلاعاتی در رابطه با آزمون پزشکی کانادا mcat در اختیار متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی در کشور کانادا ارائه دهیم.

اگر قصد مهاجرت و تحصیل در کشور کانادا را دارید پیشنهاد می شود برای افزایش اطلاعات خود مقالاتی مثل: هزینه تحصیل و زندگی در کانادا را مطالعه نمایید. اگر پس از مطالعه پاسخ سوالات خود را دریافت نکردید و نیاز به مشاوره های بیشتری داشتید می توانید با مشاوران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس باشید. همچنین این امکان برای متقاضیان وجود دارد تا با تعیین وقت قبلی به صورت حضوری در موسسه حاضر شده و از مشاوره های تلفنی رایگان بهره مند شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *