مهاجرت تحصیلی ترکیه

اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه

اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه

اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه کاملا رقابتی بوده و مبنی بر مهارت های دانشجویان است که کمک زیادی به افراد در خصوص هزینه های تحصیل و زندگی می کند. ترکیه از جمله کشورهایی محسوب می شود، که در زمینه پذیرش دانش آموزان بین المللی از سراسر جهان فعالیت گسترده ای دارد. متقاضیان کثیری را از طریق عرضه بورسیه تحصیلی به دانشگاه های خود راه می دهد. سفیران سروش سعادت راهنمای شما در این امر می باشد.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه

این بورسیه تنها برای متقاضیان بین المللی در نظر گرفته شده است. غیرقابل واپسداد می‌ باشد. این بورسیه سبب می ‌شود افراد در محیطی عالی به تحصیل بپردازند. مقصود از ارائه بورس تحصیلی مذکور، آشنایی دانشجویان و درک بیشتر آنان از کشورهای دیگر و نیز کسب اطلاعات افزون ‌تر در این زمینه می باشد.

کشور ترکیه، این بورس تحصیلی را برای دانشجویان برجسته که در سطح بالایی از نظر استعداد و هوش قرار دارند ارائه می کند. که در ذیل موارد این بورس تحصیلی به شما عزیزان شرح داده می شود:

مقطع تحصیلیمیزان بورسیه به لیر ترکیه
دکترا1400TL
کارشناسی ارشد950TL
کارشناسی700TL

بررسی اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه

اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه، تنها به وسیله وب سایت تحصیلی این کشور مورد قبول واقع می شود. متقاضیان می‌توانند درخواست های خود را، به زبان‌ های انگلیسی، عربی، فرانسوی، روسی، بوسنی و همچنین ترکی عرضه نمایند. لازم به ذکر است، دانشجویانی که تمایل به اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه و تحصیل در زمینه های هنرهای زیبا و آکادمی ورزشی را دارند. از این رو می توانند درخواست خود را ارائه دهند.

برای دانشجویان این امکان فراهم شده، که می ‌توانند دانشگاه مد نظر خود را انتخاب نمایند. شایان ذکر است، متقاضیان بایستی گواهینامه، مجوز و یا سند بین ‌المللی خود، که مشخص کننده دستاورد های سابق می باشد، کسب کرده باشند. تمامی خبرهایی که در زمینه هزینه های تحصیلی و اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه می باشد، در وب سایت رسمی این کشور قرار داده شده است. دانشجویان می توانند با مراجعه به آن، اطلاعات مربوط را کسب نمایند. شرایط تحصیل در ترکیه در مقاله مذکور به طور کامل شرح داده شده است.

میانگین تعداد دانشجویان این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

میانیگین رشد دانشجویان بین المللی در ترکیه

اخذ بورسیه تحصیلی هنر ترکیه

جهت اخذ بورس تحصیلی هنر در ترکیه، لازم است متقاضی به ارائه گواهینامه و یا سند معادل ملی بپردازد. که نشان دهنده استعدادها و نیز دستاورد های سابق می باشد. علاوه بر موارد مذکور در فوق، لازم است دانشجویان در برنامه‌ های خود، یک نسخه از نمونه کارهای خود را در قالب تصویر یا صوت را گنجانده باشند. شایان ذکر است نمونه ‌های ارائه ‌شده نیز بایستی در زمینه تجربیات متقاضی و درخواست باشد. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به ترکیه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

اخذ بورسیه تحصیلی هنر ترکیه

تحصیل در ترکیه

برای اقدام تحصیل در ترکیه و اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه، نیاز است متقاضیان زبان ترکی را فرا گیرند، که در یک دوره 1 ساله به آنان آموزش داده می شود. همه افراد آموزش دیده، پس از پایان دوره آموزشی 1 ساله، بایستی در یکی از دانشگاه ها و یا ادارات کشور ترکیه پذیرفته شوند. این امر به جهت آمادگی بیشتر متقاضیان برای امتحان دادن می باشد. همچنین ارائه برنامه های بورس تحصیلی ورزش و نیز هنر، تا حد زیادی بسته به نتیجه امتحان متقاضی و دانشگاه انتخاب شده توسط وی خواهد بود.

 مزایا و امکانات بورس تحصیلی ترکیه

از جمله مزایای بورس تحصیلی ترکیه، می توان کمک هزینه پرداختی که به صورت ماهانه می ‌باشد را نام برد. این کمک هزینه ها در مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت می باشد. در ادامه برای شما عزیزان شرح داده شده است:

پارامترمبلغ کمک هزینه به دلار ماهانه
فوق دیپلم$280
کارشناسی$280
کارشناسی ارشد$423
دکترا و موارد پژوهشی$565

لازم به ذکر است برای متقاضیانی که در زمینه اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه موفق بودند، هزینه های آموزشی و خوابگاه دانشجویی رایگان خواهد بود. جهت اطلاع از هزینه های مربوط به زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در ترکیه خالی از لطف نخواهد بود.

شرایط سنی برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه

شرایط سنی جهت اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه به صورت است که بایستی برای تحصیل در مقطع کارشناسی سن متقاضی کمتر از 21 سال باشد برای مقطع کارشناسی ارشد کمتر از 30 سال و برای متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا، سن در نظر گرفته شده کمتر از 35 سال می باشد. شایان ذکر است که بایستی دانشجویان در تمامی موارد مذکور فوق، تحصیلات قبلی خود را به اتمام رسانده است. دارای گواهی فارغ التحصیلی باشند. معیارهای تاثیرگذار در انتخاب دانشجویان، با توجه به موارد مذکور در ذیل می باشد:

  • مقطع فوق دیپلم حداقل 12
  • مقطع کارشناسی، در پزشکی حداقل 18 و برای سایر رشته ها 14
  • مقطع کارشناسی ارشد حداقل 15
  • مقطع دکترا نیز معدل مورد قبول 15

مدارک لازم برای تقاضاء بورسیه تحصیلی ترکیه

مدارک لازم برای تقاضای بورسیه تحصیلی ترکیه عبارتند از:

  • ارائه مدرک فارغ التحصیلی
  • ارائه کارت شناسایی معتبر
  • ارائه ریز نمرات
  • اسکن ریز نمرات دروس گذرانده شده برای افرادی که هنوز فارغ التحصیل نشده اند
  • در صورت دارا بودن، ارائه گواهی عملی یا پژوهشی
  • ارائه گواهی خلاصه مقالات چاپ شده
  • ارائه مدرک قبولی در IELTS ،TOFEL ،GRE
  • عکس اسکن شده در ابعاد 3 در 4
  • ارائه توصیه نامه عملی و معرفی نامه

لازم به ذکر است در صورت اقدامات اولیه، نیازی به ترجمه مدارک مذکور در فوق نمی باشد و فقط اسکن آن ها نیاز است. کلیه درخواست های متقاضیان که در زمینه اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه می باشد، در 2 مرحله بررسی می ‌شود. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با ارائه این مقاله، سعی در افزایش دانش شما عزیزان در حیطه اخذ بورسیه تحصیلی و دیگر موارد مربوط به این کشور را دارد. متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از مشاوره با وکلاء مجرب ما، با این موسسه تماس حاصل فرمائید. جهت آگاهی بیشتر به مقالات تحصیل پزشکی در ترکیه و تحصیل داروسازی در ترکیه مراجعه فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *