مهاجرت تحصیلی هند

بورسیه تحصیلی در هند

بورسیه تحصیلی در هند

کسب بورسیه تحصیلی در هند از مهم ترین موارد می باشد زیرا با کسب بورسیه می توانند هزینه های تحصیل و زندگی را به طور چشمگیری کاهش دهند. کشور هند یکی از بزرگ ترین کشورهای آسیایی می باشد. متقاضیان می توانند با بکارگیری روش ها مختلفی اقدام به مهاجرت به این کشور کنند:

  • مهاجرت برای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف در کشور هند
  • مهاجرت به کشور هند برای ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور
  • مهاجرت تحصیلی به هند
  • مهاجرت به کشور هند برای ازدواج
  • مهاجرت به کشور هند جهت کسب اقامت از طریق تولد فرزند در این کشور

متقاضیان و هموطنان عزیز می توانند جهت مهاجرت به کشور هندوستان و انتخاب بهترین روش مهاجرت به در نظر گرفتن شرایط افراد، با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند.

شرایط تحصیل در هندوستان

دانشجویانی که قصد دارند در دانشگاه های کشور هند مشغول به تحصیل شوند، در نخستین گام باید از هزینه های تحصیل در این کشور مطلع شوند. کسب بورسیه تحصیلی در هند بستگی به مرکز تحصیلی مورد نظر دارد و بورسیه ها و کمک هزینه ها در دانشگاه های کشور هند مشابه نمی باشند. تحصیل در دانشگاه های کشور هند همراه با هزینه های قابل پرداختی می باشد. لازم به ذکر است که مخارج تحصیل در دانشگاه های این کشور بسیار کم تر از دانشگاه های سایر کشورهای دنیا می باشد. دانشجویان می توانند در در دوره های زیر مشغول به تحصیل در دانشگاه های کشور هند شوند:

  • دوره کارشناسی
  • دوره کارشناسی ارشد
  • دوره دکترا
  • دوره پزشکی
  • دوره های یادگیری زبان

دوره ها و بورسیه های تحصیلی در هند

هزینه تحصیل در دوره کارشناسی از 500$ الی 3000$ (دلار) در سال می باشد. متقاضیان باید برای تحصیل در این دوره مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی معتبر و همچنین مدرک زبان معتبر و رسمی ارائه دهند. تحصیل در دوره کارشناسی از 2 الی 3 سال طول می کشد. هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد از 1500$ الی 4500$ (دلار) در سال می باشد. دانشجویان باید برای تحصیل در این دوره مدرک کارشناسی ارائه و همچنین مدارک مورد نیاز را ارائه دهند. تحصیل در دوره کارشناسی ارشد از 2 الی 3 سال طول می کشد. هزینه تحصیل در دوره دکترا از 500$ الی 5000$ (دلار) در سال می باشد. متقاضیان باید علاوه بر ارائه مدارک مورد نیاز و مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، پروژه های تحقیقاتی بسیار خوبی ارائه دهند. تحصیل در دوره دکترا 3 سال طول می کشد.

دوره ها و بورسیه های تحصیلی در هند

هزینه دوره پزشکی در کشور هند

هزینه های تحصیل در دوره پزشکی در این کشور به صورت زیر می باشند:

هزینه دوره به دلارنام دوره تحصیلی
70000$ الی 80000$رشته پزشکی
45000$دوره دندانپزشکی
35000$ الی 40000$دوره داروسازی

در ادامه با انواع بورسیه تحصیل در هند و همچنین شرایط کسب و دریافت بورسیه تحصیلی در هند به صورت کامل مطلع خواهید شد.

کمک هزینه های تحصیلی در هند

در کشور هند کمک هزینه های تحصیلی گوناگونی وجود دارند. متقاضیان می توانند برای تحصیل در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اقدام به کسب بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی جهت تحصیل در دانشگاه های کشور هند کنند. اکثر کمک هزینه های تحصیلی در رشته های مرتبط با هنر و فنی حرفه ای ارائه می شوند. دانشجویانی که در دوره های پزشکی مشغول به تحصیل هستند، شانس کمتری برای کسب بورسیه تحصیلی در هند کنند. کمک هزینه های تحصیلی در کشور هند مخصوص دانشجو های آسیایی می باشند. برخی از دانشجویان آفریقایی نیز می توانند از بورسیه های تحصیلی در کشور هند بهره مند شوند.

به یاد داشته باشید که هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در هند بسیار مناسب می باشد. دانشجویان اجازه کار ضمن تحصیل نخواهند داشت. جهت کسب بورسیه تحصیلی در هند دانشجویان خارجی باید شرایط زیر را دارا باشند:

  • ارائه مدارک تحصیلی (به همراه ترجمه رسمی به زبان انگلیسی و ریز نمرات)
  • ارائه مدارک زبان انگلیسی معتبر و رسمی (آیلتس 6)
  • ارائه توصیه نامه از سوپروایزر
  • ارائه مدارک پزشکی

شما عزیزان اگر قصد دارید با کسب بورسیه تحصیلی در هند اقدام به مهاجرت به کشور هند کنید، می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، درباره هند اطلاعات کافی کسب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *