مهاجرت تحصیلی ترکیه

دانشگاه جراح پاشا ترکیه

دانشگاه جراح پاشا ترکیه

بهترین گزینه دانشجویان برای تحصیل رشته های پزشکی در کشور ترکیه، تحصیل در دانشگاه جراح پاشا ترکیه است. دانشگاه جراح پاشا ترکیه یکی از مجهزترین دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه می باشد. این دانشگاه همه ساله برنامه های مختلف رشته پزشکی را به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می دهد. دانشجویان می توانند با شرکت در آزمون ورودی این دانشگاه و ارائه مدارک لازم از این دانشگاه پذیرش خود را اخذ نمایند.

نام دانشگاه برگرفته از جراح معروف سلطان عثمانی جراح پاشا می باشد که نام او بعدها به پاس خدمات وی بر روی این دانشگاه گذاشته شد. دانشگاه پزشکی جراح پاشا ترکیه نتیجه جدایی و انشعاب دانشکده پزشکی استانبول به واحدهای مجزا در سال 1967 بود. از همان سال تاسیس، دانشگاه جراح پاشا با برخورداری از آخرین تجهیزات و لوازم پزشکی به دانشگاه پیشرو در عرصه نوآوری پزشکی تبدیل شد. اگر شما مایل به اخذ اطلاعات بیشتر راجع به دانشگاه جراح پاشا و شرایط پذیرش از این دانشگاه می باشید، مشاورین زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند بهترین مشاوره ها را به شما ارائه دهند.

برنامه های تحصیلی در دانشگاه جراح پاشا ترکیه

دانشگاه جراح پاشا ترکیه موسسه ای است که استانداردها و تغییرات بنیادی را در رشته پزشکی مقرر می کند. خدمات درمانی برتری را فراهم می کند. جهت تحصیل در دانشگاه جراح پاشا برنامه های مختلفی برای دانشجویان پزشکی پیش بینی شده است. برنامه های تحصیلی شامل دپارتمان های متشکل از بخش علوم پزشکی پایه، بخش پزشکی داخلی و بخش علوم جراحی می باشد که در جدول تقسیم بندی بخش های مختلف آموزشی دانشگاه را ملاحظه می نمائید:

برنامه های آموزشی بخش علوم پزشکی پایهبرنامه های آموزشی بخش پزشکی داخلیبرنامه های آموزشی بخش علوم جراحی
بیولوژی پزشکیپزشکی اطفال جراحی عمومی
آناتومیپزشکی قانونیپاتولوژی
هیستولوژی داروشناسی جراحی گلو
فیزیولوژی پزشکی داخلی عمومی جراحی قلب و عروق
بیوشیمیروانپزشکی جراحی اطفال
میکروبیولوژی بالینیبهداشت عمومی جراحی اعصاب
 دئونتولوژیپزشکی هسته ای جراحی پلاستیک و زیبایی
 نورولوژی یا عصب شناسی غده شناسی و جراحی غدد
 درماتولوژی جراحی گوش، حلق و بینی
فیزیوتراپی و احیا بیماری های چشم
باکتری شناسی بالینی و بیماری های عفونیاورتوپدی و تروماتولوژی
بیماری های ریویهوشبری
 رادیولوژی
پزشکی خانواده
کاردیولوژی

درخواست پذیرش از دانشگاه Cerrahpasa ترکیه

دانشگاه جراح پاشا یکی از 17 دانشکده دانشگاه استانبول می باشد. بنابراین، داوطلبان باید در دانشگاه استانبول ثبت نام نمایند. در حقیقت شرایط پذیرش دانشگاه جراح پاشا زیر نظر دانشگاه استانبول می باشد. به منظور طی مراحل پروسه پذیرش تحصیلی و دریافت دعوت نامه از دانشگاه جراح پاشا، دانشجویان بایستی فرم درخواست حاوی اطلاعات شخصی به همراه مدارک زیر را به دانشگاه مذکور ارسال نمایند:

  • پاسپورت بین الملل
  • کپی مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی
  • دعوت نامه
  • رسید هزینه درخواست: 350$ (دلار)

پس از مرحله دریافت دعوت نامه رسمی از طرف دانشگاه، نوبت مرحله اخذ ویزای تحصیلی ترکیه جهت تحصیل در دانشگاه جراح پاشا می باشد. دانشجویان برای درخواست ویزای تحصیلی ترکیه بایستی مدارک زیر را قبل از مسافرت به ترکیه به سفارت ترکیه در تهران تحویل دهند:

  • پاسپورت با اعتبار بیش از 90 روز
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • 3 قطعه عکس 3 در 4
  • دعوت نامه اورجینال ارسال شده توسط پست پیشتاز
  • تاییدیه سلامت
  • مدرک دیپلم متوسطه

میانگین تعداد دانشجویان این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

میانیگین رشد دانشجویان بین المللی در ترکیه

هزینه تحصیل در مرکز آموزشی Cerrahpasa ترکیه

تحصیل در دانشگاه جراح پاشا در مقایسه با رقبای دیگر اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد. اگر شما مایل به تحصیل در این دانشگاه می باشید، بنابرین اطلاع از هزینه های تحصیلی دانشگاه جراح پاشای ترکیه امری الزامی است. شهریه های پزشکی عمومی به زبان ترکی شامل دوره آمادگی (1 سال) حدود 2100$ (دلار) و دوره پزشکی (6 سال) در حدود 3600$ (دلار) در سال می باشد. برای دوره های پزشکی عمومی به زبان انگلیسی نیازی به دوره های آمادگی نیست. دوره پزشکی (6 سال) در حدود 5300$ (دلار) در سال می باشد.

اما شهریه دوره آمادگی دندانپزشکی دانشگاه جراح پاشا (1 سال) حدود 2100$ (دلار) و دوره دندانپزشکی (6 سال) تقریبا حدود 3600$ (دلار) در سال می باشد. دانشجویان علاوه بر این شهریه ها، هزینه صدور ویزا 100$ (دلار)، هزینه ثبت نام حدو 200$ (دلار) و هزینه خدماتی حدود 200$ (دلار) را نیز برعهده دارند. این هزینه ها مربوط به دوره کارشناسی می باشد. هزینه های کارشناسی ارشد بسته به تخصص از $3000 الی 4500$ (دلار) در سال متغییر می باشد. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

هزینه زندگی در دانشگاه جراح پاشا ترکیه

در طی دوره تحصیلی، مراقبتهای پزشکی سروپایی و معاینه پزشکی دانشجویان در دانشگاه جراح پاشا به صورت رایگان و در پلی کیلینیک دانشگاه تهیه می شود. حداقل پرداخت بیمه درمانی لازم در حدود 100$ (دلار) در سال می باشد. اتاق- دوبل در یک پانسیون دانشجویی برای کلیه دانشجویان پزشکی دانشگاه شامل دوره های آمادگی تا مقاطع تحصیلات تکمیلی در حدود 600$ (دلار) می باشد.

دانشجویانی که بعدا با آب و هوا و مردمان ترکیه اخت می شوند می توانند حتی آپارتمانی را نزدیک دانشگاه اجاره کنند. ماهیانه اجاره ای در حدود $150 الی 200$ (دلار) پرداخت نمایند. میانگین هزینه های ماهیانه زندگی دانشجویی در استانبول ترکیه بسته به سبک زندگی و محل سکونت دانشجو در حدود $400 الی 500$ (دلار) می باشد. بر این مبلغ می باید هزینه خرید کتب و هزینه های جاری دانشجو را نیز اضافه کرد. این هزینه ها نیز تقریبا حول و حوش $100 الی 150$ (دلار) می باشد.

هزینه زندگی در دانشگاه جراح پاشا ترکیه

امکانات خوابگاهی دانشگاه جراح پاشا ترکیه

دانشگاه جراح پاشا دارای گزینه های خوایگاهی مختلفی برای دانشجویان خارجی خود می باشد. این دانشگاه دارای 2 مجتمع خوابگاهی بزرگ برای کلیه دانشجویان خارجی و دستیارهای دکتر می باشد. خوابگاه ها به گونه ای طراحی وم بنا شده اند که به دانشگاه نزدیک باشد. دخترها از پسرها تفکیک شوند. هر سوئیت خوابگاهی دارای 3 یا 4 اتاق می باشد. هر دانشجوی خارجی می تواند تا هنگام اتمام تحصیلات در این خوابگاه ها اقامت گزیند. جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله کار در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

خوابگاه های دانشگاه جراح پاشا تحت مدیریت دانشگاه استانبول عمل می کند. دانشجویان برای اخذ مجوز اقامت در ترکیه در خوابگاه می باید پس از ثبت نام در دانشگاه جراح پاشا، نسبت به اجاره این خوابگاه ها اقدام نمایند. بدیهی است که تعلل در تاریخ ثبت نام می تواند باعث اجاره منزل خارج از خوابگاه دانشگاهی شده است. هزینه زندگی را چند برابر افزایش دهد. داوطلبان جهت ارزیابی شرایط تحصیلی خود به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه جراح پاشا ترکیه می توانند با کارشناسان حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند. برترین مشاوره های تحصیلی را در این باب دریافت نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *