مهاجرت به کشور صربستان

راه های اخذ ویزای صربستان

راه های اخذ ویزای صربستان

آشنایی با راه های اخذ ویزای صربستان برای علاقمندان به مهاجرت به این کشور می تواند از اهمیت بسیار زیادی برای متقاضیان خارجی برخوردار باشد. تا مدتی پیش بسیاری از مهاجران به کشور صربستان این اجازه را در اختیار داشتند که بدون نیاز به دریافت ویزای اقامت کوتاه مدت، تا سقف 90 روز در کشور صربستان اقامت داشته باشند. اما به دلیل افزایش میزان پناهجویان، مجددا محدودیت نیاز به دریافت ویزا از طرف دولت این کشور اعمال شد.

امروزه همه افرادی که دلایل مختلفی برای مهاجرت به کشور صربستان دارند، باید ویزای مرتبط با دلیل سفر خود به این کشور را از طریق سفارت این کشور دریافت کنند. امروزه کشور صربستان از پذیرش پناهجویانی که به صورت غیر قانونی وارد این کشور می شوند نیز امتناع می کند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله انواع ویزای کشور صربستان را به شما معرفی خواهند کرد و شرایط راه های اخذ ویزای صربستان را باز خواهند شمرد.

انواع راه های اخذ ویزای صربستان

برای ورود به کشور صربستان همه افراد باید ویزای قانونی این کشور را بدست آورند. ویزای هر فرد نشان می دهد که او به چه دلیل قصد ورود به کشور صربستان را دارد. همچنین برای چه مدت قصد دارد در این کشور بماند. با توجه به افزایش سطح مهاجران پناهجو به کشور صربستان، دریافت ویزای کوتاه مدت این کشور کمی دشوار شده است. اما ویزاهای بلند مدت صربستان با سهولت بیش تری به دست می آیند.

انواع ویزای کشور صربستان را می توان به ویزاهای اقامت کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کرد. همه افرادی که قصد دارند به منظور کار یا تحصیل در کشور صربستان راهی اروپا شوند. از این رو باید علاوه بر دریافت ویزای مربوطه، اجازه اقامت خود در کشور صربستان را نیز از طریق سفارت این کشور بدست آورند. مهم ترین مدارکی که هر فرد برای دریافت ویزای کشور صربستان به آن قطعا نیاز خواهد داشت عبارتند از:

  • گذرنامه که تاریخ اعتبار آن حداقل 90 روز پس از آخرین روز اعتبار ویزای درخواستی فرد باشد.
  • تکمیل فرم درخواست صدور ویزا
  • گواهی اقامت در کشور مبدا
  • گواهی در اختیار داشتن منابع مالی مناسب برای اقامت در کشور صربستان
  • گواهی بیمه درمانی معبر در صربستان تا سقف 30000€ (یورو)
  • رضایت نامه رسمی والدین برای افراد کمتر از 18 سال که به تایید وزارت امور خارجه ایران رسیده باشد
  • پرداخت وجه نقد به عنوان هزینه صدور ویزا

ویزای اقامت بلند مدت صربستان

یکی از مهم ترین ویزاهایی که در کشور صربستان وجود دارد. با عنوان ویزای D شناخته می شود. این ویزا به افراد اجازه می دهد که به مدت 91 تا 180 روز در کشور صربستان اقامت موقت داشته باشند. این ویزا شامل ویزای تحصیلی و ویزای کاری صربستان نیز می شود. این افراد پس از تکمیل مراحل قانونی اقامت خود در صربستان، می توانند اقامت خود در این کشور را برای مدت مشخصی تمدید کنند.

این ویزای از انواع ویزای ورود چندگانه به کشور صربستان است. از جمله موارد دیگری که افراد می توانند برای دریافت ویزای نوع D اقدام کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماموریت کاری در کشور صربستان
  • درمان بیماری
  • انجام امور مذهبی
  • پیوستن به خانواده
  • شرکت در دوره های آموزشی موقت
  • خرید ملک

ویزای تحصیلی صربستان

یکی از راه های اخذ ویزای صربستان، دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور است. همه افرادی که در کشور صربستان، پذیرش تحصیلی دریافت کرده اند باید برای ورود به کشور نسبت به دریافت ویزای تحصیلی صربستان و اجازه اقامت موقت در کشور صربستان اقدام کنند. علاوه بر مدارک ذکر شده، گواهی های مربوط به اخذ پذیرش از طرف دانشگاه، گواهی تسلط به زبان، رزومه تحصیلی، آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات تحصیلی فرد نیز باید ضمیمه پرونده وی شود.

می توان انتظار داشت که هر دانشجو در کشور صربستان سالیانه به 10000€ (یورو)، بدون دریافت بورسیه تحصیلی، برای هزینه های تحصیل و زندگی نیاز داشته باشد. در شرایط برابر تحصیل در آلمان می تواند برای افراد هزینه کمتری در بر داشته باشد. همچنین از نظر علمی نیز به فرد کمک خواهد کرد تا بتواند در سطح بالاتری قرار داشته باشد. از این رو بتواند فرصت های شغلی بهتری را در آینده در اختیار داشته باشد.

راه های اخذ ویزای کاری صربستان

از دیگر راه های اخذ ویزای صربستان می توان به کاریابی در این کشور اشاره کرد. نرخ بیکاری 8.9% در آغاز سال 2023 در کشور صربستان، کاریابی در این کشور را دشوار کرده است. اما همه افرادی که به تخصص خاصی مسلط هستند، می توانند برای کاریابی در این کشور امید داشته باشند.

در صورتی که فرد بتواند کاری در کشور صربستان برای خود پیدا کند، پس از عقد قرارداد با کارفرما می تواند به سفارت کشور صربستان مراجعه کرده است. مدارک مربوط به قرارداد کاری خود به علاوه مدارک عمومی صدور ویزا را به سفارت این کشور تحویل دهد. شرایط اخذ ویزای کاری و همچنین اجازه اقامت او در این کشور بررسی شود.

ویزای کاری کشور صربستان تنها برای یک کارفرما ارائه می شود و در صورتی که فردی بخواهد شغل خود را تغییر دهد باید مجددا برای دریافت ویزای کاری در این کشور اقدامات لازم را انجام دهد. امکان دریافت ویزای کاری برای شهروندان خارجی از درون خاک صربستان امکان پذیر نیست. فرد باید به محل اقامت خود مراجعه کند. اطلاع از شرایط اقامت صربستان در مقاله مذکور به طور کامل شرح داده شده است.

راه های اخذ ویزای کاری صربستان

راه های اخذ ویزای توریستی صربستان

دریافت ویزای توریستی کشور صربستان یکی از دشوارترین راه های اخذ ویزای صربستان در سال های اخیر بوده است. چرا که بسیاری از افراد پس از ورود به کشور صربستان درخواست پناهندگی خود را به ثبت می رسانند. این مسئله برای کشور صربستان هزینه دربر خواهد داشت. همه افرادی که قصد دارند ویزای توریستی کشور صربستان را بدست آورند باید بتوانند ثابت کنند حتما پس از پایان 90 روز به کشور خود بازخواهند گشت.

در صورتی که قصد شما تنها یک مهاجرت توریستی به کشور صربستان است، می توانید برای مثال از ویزای توریستی مجارستان به عنوان کشوری از حوزه شنگن استفاده کنید. بدین ترتی امکان سفر به سایر کشورهای اروپایی را نیز در اختیار داشته باشید. دارندگان شنگن می توانند به مدت 30 روز در کشور صربستان اقامت داشته باشند.

راه های اخذ ویزای صربستان و روند درخواست

یکی از اصلی ترین راه های اخذ ویزای صربستان، آشنایی و بررسی کامل روند درخواست ویزای این کشور می باشد. بدون آشنایی با روند درخواست ویزای صربستان، فرآیند اخذ ویزای این کشور بسیار دشوار خواهد بود. به طور کلی برای درخواست ویزای صربستان، باید درخواست ویزای خود را به سفارت یا کنسولگری جمهوری صربستان در خارج از کشور ارسال نمایید. بدون طی کردن مراحل موجود در روند درخواست ویزای صربستان، اخذ ویزای این کشور غیر ممکن خواهد بود.

برای اینکه بیشتر با راه ها اخذ ویزای صربستان، به ویژه با روند درخواست آن آشنا شوید، جدولی را برای شما تهیه کرده یم که در این بخش از مقاله به آن خواهیم پرداخت:

روند درخواست ویزای صربستانتوضیحات
تماس با نزدیک ترین سفارت صربستان در کشور محل اقامت خودبا نزدیک ترین سفارت صربستان در کشور خود تماس بگیرید و وقت ویزای خود را جهت درخواست رزرو کنید.
مدارک ضروری را جمع آوری کنید.متقاضیان اخذ ویزای صربستان باید اطمینان حاصل کنند که تمامی اسناد و مدارک درخواستی سفارت را جمع آوری کرده اند.
ارسال مدارک از سفارت صربستانپس از جمع آوری تمامی اسناد و مدارک، باید آنها را به نزدیک ترین سفارت صربستان در کشور خود تحویل دهید. البته لازن به ذکر است که باید سر وقت در قرار حاضر شوید.
منتظر جواب ویزای خود بمانید.متقاضیان هنگان اتمام تمامی مراحل درخواست شده، باید منتظر پاسخ از سفارت مربوطه باشند. از همان سفارتی که درخواست خود را ارسال کردید، ایمل یا پیامکی برای شما جهت دریافت ویزا ارسال خواهد شد.

راه های اخذ ویزای صربستان در صورت ریجکتی

یکی از متداول ترین موضوعات در خصوص ویزای صربستان، ریجکتی ویزای متقاضیان می باشد. اما نگران نباشید، زیرا راه های اخذ ویزای صربستان در صورت ریجکتی بسیار متنوع است. در قدم اول اگر ویزای صربستان شما ریجکت شد باید با سفارت صربستان که در آن درخواست داده اید تماس بگیرید. تا از دلیل ریجکت شدن ویزای خود مطلع شوید. به طور کلی برای دریافت ویزا باید دوباره برای ویزای صربستان خود اقدام نمایید. همچنین می توانید با اعتراض به ریجکتی ویزا یک نامه تجدید نظر به سفارت صربستان ارسال نمایید. از مهمترین دلایل ریجکتی در ویزای صربستان یم توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تکمیل مدارک با اطلاعات نادرست
  • نا سالم بودن پاسپورت متقاضیان
  • اگر برای پرداخت هزینه درخواست ویزا اقدام نکنید.
  • اگر قادر به ارسال تمامی مدارک درخواستی نمی باشید.

مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند اطلاعات بیشتری را از طریق تماس تلفنی یا ارتباط حضوری در رابطه با راه های اخذ ویزای صربستان در اختیار شما قرار دهند.

سوالات متداول در خصوص راه های اخذ ویزای صربستان

در بخش پایانی مقاله قصد داریم به سوالات شما عزیران در خصوص راه های اخذ ویزای صربستان پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا گذراندن تمامی راه های اخذ ویزای صربستان برای ورود به این کشور کافی است؟ خیر، پس از گذراندن تمامی راه های اخذ ویزای صربستان با موفقیت، باید جهت دریافت اقامت این کشور نیز اقدام نمایید.
  • آیا راه ها یاخذ ویزای صربستان جهت مهاجرت به این کشور دشوار است؟خیر، بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی پیشرفته، روند درخواست ویزای صربستان بسیار ساده است. زیرا از پیچیدگی های اداری موجود در ویزا های دیگر در ویزای صربستان وجود ندارد.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *