مهاجرت تحصیلی ترکیه

دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه

دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه

امروزه متقاضیان بین المللی برای ادامه تحصیل دانشگاه های معتبر را انتخاب می کنند، ایرانیان بسیاری برای تحصیل کشور ترکیه را به دلیل نزدیکی با ایران انتخاب می کنند. یکی از آن دانشگاه ها، دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه می باشد و تعداد 178 دانشگاه در کشور ترکیه وجود دارد. می توان گفت دو سوم دانشگاه های این کشور خصوصی می باشند. همه دانشگاه ها توسط شورای آموزش عالی یا YOK و یا Yuksek ogretim Kuruma اداره می شوند. در شهر استانبول دانشگاه های خصوصی توسط موسسات خصوصی تاسیس شده اند. هزینه تحصیل در این دانشگاه ها بیشتر از دانشگاه های دولتی می باشد. پس اگر شما متقاضی تحصیل در دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه می باشید تا پایان این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده، با ما همراه باشید.

تحصیل در دانشگاه های ترکیه

افرادی که کشور ترکیه را برای تحصیل انتخاب می کنند باید بدانند که دانشگاه های این کشور بسیار معتبر می باشند. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه مدرکی را دریافت می کنند که در سطح بین المللی دارای اعتبار می باشد. در دانشگاه های این کشور دروس تحصیلی به زبان های انگلیسی، ترکی، فرانسوی و آلمانی تدریس می شود. متقاضیان باید توجه نمایند که با توجه به رشته تحصیلی و نوع دانشکده انتخابی نوع زبان برای تدریس متفاوت می باشد.

دانشجویانی که قصد دارند در مقطع تحصیلی کارشناسی ادامه تحصیل دهند باید مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی را ارائه نمایند. همچنین باید در آزمون ورودی در نظر گرفته شده نمره قبولی را به دست آورند. برای تحصیل شرایط سنی در نظر گرفته نشده است. باید به این نکته اشاره کرد که آزمون ورودی برای هر دانشگاه متفاوت می باشد. اگر قصد دارید به زبان ترکی مشغول به تحصیل شوید باید بدانید که در صورت عدم تسلط دانشگاه دوره هایی برای آموزش زبان ترکی در نظر گرفته است که دانشجو می تواند در این دوره ها شرکت نماید. پس از تسلط به زبان وارد دانشگاه شود.

درباره تحصیل در دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه

این دانشگاه در سال 1992 تاسیس و افتتاح شده است. دانشگاه جلال بایار مانیسا در شهر مانیسا قرار گرفته است. افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه را انتخاب کرده اند باید بدانند که این دانشگاه دارای 5 دانشکده، 14 مدرسه عالی آموزش مهارت ها، 4 مدرسه عالی، 9 مرکز تحقیقاتی و 3 انستیتو می باشد.

ویژگی های دانشگاهشرح
نوع دانشگاهخصوصی
سال تاسیس1959 / 1992
رئیس دانشگاهKemal ÇELEBİ
تعداد دانشجویان55473
مقاطع مختلف تحصیلیکارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا
موقعیت دانشگاهمانیسا
وبگاه دانشگاهmcbu.edu.tr

اعضاء هیئت علمی در این دانشگاه عبارتند از: 45 استاد، 43 دانش یار، 362 محقق، 115 مربی، 42 کادر متخصص و 51 مدرس. بیمارستان این دانشگاه شامل 400 تخت می باشد. این دانشگاه رتبه جهانی 2881 را به خود اختصاص داده است. دانشگاه جلال بایار مانیسا یک دانشگاه خصوصی در ترکیه محسوب می شود. هدف این دانشگاه این است که دانش جهانی را تولید نماید و ماموریت آن ها استفاده از این دانش جهانی برای منفعت بشر و جامعه می باشد. ارائه آموزش در این کشور در سطح بالایی قرار دارد و مطابق با آخرین استاندارها می باشد. همچنین امکان انجام تحقیقات در این دانشگاه وجود دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب تحصیل در ترکیه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

رشد تحصیل دانشجویان بین المللی در کشور ترکیه از طریق نمودار زیر شرح داده شده است:

میانیگین رشد دانشجویان بین المللی در ترکیه

آموزش در دانشگاه جلال بایار ترکیه

در این دانشگاه طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد بین المللی، دوره هایی برای آموزش زبان های خارجی و موضوعات انتخابی که با مسائل بین فرهنگی و مسائل بین المللی ارتباط دارد، ارائه می شود. این دانشگاه از برنامه های آموزشی در دنیا نیز حمایت می کند. دانشگاه جلال بایار در فرآیند بولونیا شرکت کرده است. با استاد ها، دپارتمان های دانشگاه، ظرفیت، امکانات ورزشی و فرهنگی با مدل های آموزشی اروپایی آموزشات عالی را توسعه داده است.

معرفی دانشکده ها جلال بایار مانیسا ترکیه

همان طور که گفتیم دانشگاه جلال بایار مانیسا دارای 5 دانشکده می باشد. دانشجویانی که تحصیل در دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه را انتخاب کرده اند. با توجه به رشته انتخابی می توانند در یکی از دانشکده های زیر ادامه تحصیل دهند.

  • دانشکده اقتصاد و علوم دارایی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده علوم تربیتی و ادبیات
  • دانشکده فنی و مهندسی
  • دانشکده علوم

شرایط اعزام دانشجو به ترکیه را از طریق مقاله زیر مطالعه بفرمائید.

اخذ پذیرش از دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه می بایسد پذیرش این دانشگاه را دریافت نمایند. جهت اخذ پذیرش باید مدارکی به دانشگاه ارائه شود. در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  • شرکت در آزمون مربوطه و ارائه نتیجه آزمون
  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه 3 قطعه عکس پاسپورتی

دانشجویان داخلی و خارجی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه باید در آزمون ورودی تعیین شده است. از این رو تست GRE شرکت نمایند و نمره قبولی را دریافت کنند. اگر شخصی نتواند حداقل نمره تعیین شده را به دست آورد نمی تواند پذیرش دانشگاه را به دست آورد. جهت اطلاع از شرایط اخذ ویزای تحصیلی این کشور مقاله ویزای تحصیلی ترکیه را بررسی بفرمائید.

اخذ پذیرش از دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه

دریافت ویزای تحصیلی ترکیه

دانشجویان خارجی و بین المللی که قصد تحصیل در دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه را دارند باید پس از دریافت پذیرش از دانشگاه اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای تحصیلی انجام دهند. متقاضیان برای دریافت ویزای تحصیلی باید مدارکی را ارائه نمایند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

متقاضی باید با آماده کردن این مدارک به سفارت این کشور مراجعه نماید. این مدارک عبارتند از:

  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن اعتبار تعیین شده
  • ارائه 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه گواهی پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه مدارکی که نشان دهد دارای بلیط برگشت از ترکیه می باشید
  • ارائه گواهی تمکن مالی که نشان دهد توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در طول اقامت در ترکیه را دارید
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • انجام آزمایشات پزشکی جهت مشخص شدن سلامتی جسمی و روانی متقاضی

اقامت پس از تحصیل در ترکیه

متقاضیان پس از دریافت ویزای تحصیلی می توانند وارد کشور ترکیه شوند. فرد باید پس از ورود به خاک ترکیه اقدامات لازم را جهت اخذ گواهی اقامت دانشجویی انجام دهد. برای دریافت اقامت دانشجو متقاضی باید به اداره روابط خارجیان در ترکیه مراجعه نماید. با ارائه مدارک اجازه اقامت برای مدت 12 ماه را دریافت نماید.

برای تمدید اعتبار دانشجو باید 2 ماه قبل از اتمام اعتبار اقدامات لازم را جهت تمدید ویزا انجام دهند. دیگر از مواردی که دانشجویان باید برای تحصیل در این کشور از آن آگاه باشند هزینه های تحصیل و زندگی می باشد. پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه را مطالعه نمایید. در این مقاله سعی داشتیم در رابطه با موضوع دانشگاه جلال بایار مانیسا ترکیه اطلاعاتی را در اختیار متقاضیان قرار دهیم. اگر پس از مطالعه نیاز به اطلاعات بیشتری دارید و یا پاسخ سوالات خود را دریافت نکردید، می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید. از مشاوره های رایگن در نظر گرفته شده بهره مند شوید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *