مهاجرت سرمایه گذاری در صربستان

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در صربستان

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در صربستان

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در صربستان یکی از راه های ورود به خاک این کشور می باشد و متقاضیانی بایستی از شرایط خرید ملک قانونی آگاه باشند. مهاجرت به کشور صربستان با بکار گیری روش های مختلف امکان پذیر می باشد. هموطنان عزیزی که قصد مهاجرت به کشور صربستان و یا سایر کشورهای اروپایی را دارند، می توانند با مشاوران و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

کشور صربستان در قاره اروپا واقع شده است. حکومت این کشور اروپایی از نوع جمهوری پارلمانی است. زبان مردم کشور صربستان صربی می باشد. لازم به ذکر است که بیش از 7 میلیون نفر در این کشور ساکن هستند. کشور صربستان به 29 بخش تقسیم شده است. شایان ذکر است که این کشور 2 استان خود مختار (کوزوو و متوهیا) دارا می باشد.

شرایط اخذ اقامت از طریق خرید ملک در صربستان

مهاجران و متقاضیانی که قصد خرید ملک، مستغلات و خانه در کشور صربستان را درند، قبل از شروع پروسه مهاجرتی خود بایستی از شرایط اخذ اقامت از طریق ملک در صربستان به صورت کامل مطلع باشند. به طور کلی بازار بازار املاک و مستغلات صربستان پررونق است. در سال های اخیر، پروژه های ساخت و ساز ساختمان های جدیدی در این کشور ارائه شده است. در سال 2017 بیش از 14000 آپارتمان جدید در کشور صربستان ساخته شده است. لازم به ذکر است که این تعداد همچنان برای ارائه خدمات به متقاضیان بازار ملک و مستغلات کافی نمی باشد. یک سوم پروژه های ذکر شده مربوطه به شهر های بلگراد و نووی ساد می باشند.

شهروندان کشور صربستان می توانند بدون محدودیت در کشور خود اقدام به خرید ملک، خانه و مستغلات کنند. در حالیکه متقاضیان و مهاجران خارجی برای خرید املاک و مستغلات و همچنین اخذ اقامت از طریق خرید ملک در صربستان شرایط خاصی دارند. جهت خرید خانه در کشور صربستان متقاضیان باید از هزینه ها و شرایط این امر آگاه باشند. خریدار ملک و خانه در کشور صربستان بایستی میزان سرمایه خود را برای خرید ملک اعلام کنند. سپس بعد از یافتن ملک مورد نظر و مناسب، می توانند مراحل قانونی خرید ملک را سپری کنند.

سرمایه گذاری در کشور صربستان با خرید ملک

متقاضیانی که قصد دارند در بخش املاک و مستغلات کشور صربستان سرمایه گذاری کنند، باید در نظر داشته باشند که سرمایه گذاری در ملک تنها در بخش های تجاری و املاک و آپارتمان امکان پذیر خواهد بود. سرمایه گذاران قادر به خرید زمین های کشاورزی و زراعت نخواهند بود. دولت کشور صربستان با ارائه طرح سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات به متقاضیان، مهاجران و متقاضیان خارجی این اجازه را می دهد تا با سرمایه گذاری کردن در بخش املاک در کشور صربستان موفق به کسب اقامت و مجوز سکونت در این کشور شوند. به طور کلی سرمایه گذارانی که در بخش املاک، مستغلات و یا سایر موارد در کشور صربستان سرمایه گذاری می کنند. تاثیر مثبتی در اقتصاد این کشور دارند، می توانند بعد از گذشت مدت زمانی مشخص، اقدام به کسب اقامت در کشور صربستان کنند.

اعضاء خانواده سرمایه گذارانی که اقدام به سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات در کشور صربستان می کنند نیز می توانند به همراه وی به کشور صربستان سفر کنند و اقامت این کشور را کسب کنند. ملک مورد نظر خریدار حتما باید توسط سازمان های دولتی و دپارتمان های مربوطه تایید شود. برای خرید ملک و مستغلات در کشور صربستان متقاضی و یا خریدار حتما باید سرمایه کافی داشته باشد. همچنین توان مالی مورد نیاز جهت پرداخت هزینه های مختلف را دارا باشد.

مدارک لازم جهت مهاجرت به صربستان از طریق خرید ملک

نکات مهم درباره خرید ملک در صربستان

خرید ملک در هر کشوری شرایط خاصی به همراه دارد. فروشندگان و خریداران ملک در کشور صربستان برای خرید و فروش ملک بایستی نکات زیر را در نظر داشته باشند:

  • پایبند بودن به وعده توسط خریدار و فروشنده ملک
  • صالح بودن خریدار و فروشنده ملک
  • وجود رضایت واقعی بین خریدار و فروشنده
  • انجام شدن امور خرید و فروش ملک به صورت قانونی
  • ارائه قرارداد کتبی
  • ارائه مشخصات دقیق خریدار و فروشنده
  • توافق کامل
  • ارائه اطلاعات کامل درباره ملک
  • نوشتن تمامی شرایط، قیمت ها و نکات مورد نیاز در قرارداد
  • امضاء 2 طرفه قرارداد

جهت عقد قرارداد و خرید خانه، هم خریدار و هم فروشنده بایستی در محل حاضر باشند. قرارداد خرید و فروش ملک باید شامل چهارچوب انتظارات یک خریدار و فروشنده باشد. این قرارداد معمولا از یک وکیل املاک و مستغلات صربستان یا یک آژانس فروش املاک و مستغلات در صربستان تهیه می شود. الزامات و شرایطی که یک قرارداد باید داشته باشد به صورت زیر می باشد:

  • ارائه اطلاعات کافی از ملک
  • قیمت فروش اصلی
  • تاریخ عقد قرارداد
  • دوره تحقق اهداف خریدار
  • پرداخت هزینه ها
  • تعیین وکیل پایانی

به یاد داشته باشید که جهت خرید ملک، خانه و مستغلات در کشور صربستان، متقاضیان و مهاجران نباید سابقه جرم داشته باشند. قبل از خرید ملک، متقاضی باید میزان سرمایه و توان مالی خود را برای خرید ملک در صربستان اعلام کنند. سپس بعد از انجام مذاکرات، اقدام به عقد قرارداد رسمی با فروشنده کنند.

مراحل معمول خرید ملک تجاری در صربستان

تمامی اتباع خارجی که به دنبال خرید و فروش ملک در صربستان هستند، باید مراحل خرید ملک در صربستان را به خوبی بررسی کنند. بدون گذراندن این مراحل متقاضیان اجازه خرید ملک تجاری در صربستان را نخواهند داشت. مراحل معمول در شرایط خرید ملک تجاری در صربستان به شرح زیر می باشد:

مراحل معمول خرید ملک در صربستانتوضیحات
بررسی قانونیقبل از اقدام جهت خرید ملک تجاری در صربستان، متقاضیان باید تمامی قوانین صربستان را در خصوص املاک و مستغلات را رعایت کنند.
مذاکراتکه شامل تسویه قیمت خرید و سایر شرایط خرید ملک تجاری در صربستان می شود.
تنظیم قراردادتنظیم و توافق قرار دد یکی از اصلی ترین مراحل خرید ملک تجاری در صربستان می باشد.
اخذ مجوز برای خریدمانند حق تقدم در این کشور
دفتر اسناد رسمیثبا اسناد در صربستان باید در دفاتر مجاز ثبت اسناد این کشور با امضای طرفین قرارداد صورت بگیرد.

قوانین معامله خرید ملک تجاری در صربستان

در قوانین معامله به خصوص در خرید ملک تجاری در صربستان، مذاکرات الزام آور نمی باشد. بنابراین هر یک از طرفین می توانند مذاکرات را در هر زمانی که بخواهند خاتمه دهند. اما طرفی که با مذاکره بدون قصد انعقاد قرارداد یا با فسخ مذاکرات بدون دلیل موجه به طرق دیگر ضرر وارد می کند، مسئول خسارت وارده به طرف مقابل است. به همین جهت، طرفین گاهی اوقات قراردادی مقدماتی بین خودشان منعقد می کنند. که قراردادی است حتوی عناصر اساسی قرارداد اصلی و با انعقاد آن طرفیت تعهد می کنند که بعدها طی فرآیندی قرارداد اصلی را منعقد کنند. البته لازم به ذکر است قرارداد خرید ملک تجاری در صربستان باید کتبی باشد. همچنین بررسی مجوز برای ثبت املاک جدید در دفتر ثبت املاک که ممکن است در قرارداد گنجانده شده باشد الزامی است. در نمودار زیر می توانید روند معامله های صورت گرفته در املاک تجاری صربستان را مشاهده فرمایید:

مدارک لازم جهت مهاجرت به صربستان از طریق خرید ملک

متقاضیانی که قصد دارند از طریق خرید ملک وارد خاک کشور صربستان شوند و اقامت این کشور را کسب کنند، بایستی پاسپورت معتبر داشته باشند. به همراه آن، 4 الی 6 قطعه عکس، مجوز اقامت موقت، پرینت های بانکی، مدارک تشخیص هویت، مدارک اثبات نداشتن سابقه جرم و همچنین سایر مدارک مورد نیاز را ارائه دهند. شایان ذکر است که متقاضیان بعد از خرید ملک تا مدت 3 سال قادر به فروش آن نخواهند بود. به طور کلی هزینه سرمایه گذاری در صربستان در بخش املاک و مستغلات 120000$ الی 520000$ (دلار) می باشد.

قیمت خرید املاک نو ساز در کشور صربستان 600$ الی 1300$ (دلار) می باشد. متقاضیانی که قصد دارند خانه های مبله خریداری کنند باید در نظر داشته باشند که هزینه خرید خانه های مبله و آماده سکونت از 800$ الی 1800$ (دلار) به ازای هر متر مربع می باشد.

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در صربستان شرایط خاصی دارد و مطلع بودن از این شرایط به متقاضیان کمک می کند تا مراحل خرید ملک در این کشور را به راحتی سپری کنند. شما عزیزان می توانید جهت اخذ اقامت از طریق ملک در صربستان، سرمایه گذاری در صربستان و شرایط سرمایه گذاری در آمریکا و اروپا با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

سوالات متداول در باب خرید ملک تجاری در صربستان

قابل توجه افرادی که سوالات مکرری در خصوص خرید ملک تجاری در صربستان داشتند. برای پاسخ به سوالات شما عزیزان این بخش از مقاله را به سوالات پرتکرار متقضیان خرید ملک تجاری در صربستان اختصاص داده ایم. این سوالات عبارت اند از:

  • آیا مراحل ثبت اسناد جهت خرید ملک در صربستان دشوار است؟ بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن، مراحل ثبت اسناد جهت خرید ملک تجاری در صربستان بسیار ساده است. زیرا از مراحل بوروکراتیک اداری پیروی نمی کند.
  • آیا در شرایط خرید ملک تجاری در صربستان الزامات بیمه وجود دارد؟ بله، تمامی املاک و مستغلات تجاری و اداری در صربستان باید دارای بیمه های مختلف باشند.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اخذ اقامت از طریق خرید ملک در صربستان

  1. احسان دوستی گفت:

    سلام
    با مبلغ۳میلیارد میتوان تو کشور صربستانخانه خرید و اقامت دائم گرفت؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره برای خرید ملک در صربستان با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *