مهاجرت به کشور آمریکا

خدمات دولت آمریکا به برندگان لاتاری

با بررسی خدمات دولت آمریکا به برندگان لاتاری متوجه خواهید شد که برنده شدن در لاتاری آمریکا چه مزایایی دارد. دولت آمریکا متعهد شده است که به برندگان لاتاری آمریکا ویزای تنوع نژادی و گرین کارت آمریکا را بدهد. این سبب می شود که فرد برنده مانند یک شهروند آمریکایی اجازه رفت و آمد به خاک کشور آمریکا را داشته باشد. لذا این افراد می توانند در هر کجای آمریکا که می خواهند زندگی کنند. همچنین اجازه کار، تحصیل، راه اندازی مشاغل، خرید ملک و مواردی از این دست را دارند. لذا به یکباره با برنده شدن در لاتاری آمریکا و کسب ویزای تنوع نژادی این کشور می توانید از خدمات دولت آمریکا به این برندگان لاتاری استفاده کنید.

هر سال 55000 نفر واجد شرایط استفاده از خدمات دولت آمریکا هستند. در ادامه این نگارش با همکاری گروه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خدمات دولت آمریکا به برندگان لاتاری بررسی شده است.

بررسی خدمات دولت آمریکا به برندگان لاتاری

تحت “قرعه کشی گرین کارت” ایالات متحده (که رسماً به عنوان “برنامه قرعه کشی ویزای تنوع نژادی” شناخته می شود)، دولت ایالات متحده هر سال به طور تصادفی حداکثر 55000 نفر را از مجموعه ورودی هایی که از 6 منطقه جغرافیایی دریافت می کند، مانند آفریقا، آسیا، و اقیانوسیه انتخاب می کند. فقط افرادی از کشورهایی که در گذشته مهاجرت کمی به ایالات متحده داشته اند به عنوان مثال، الجزایر، لبنان و اسلواکی می توانند در قرعه کشی شرکت کنند. لیست کامل کشورهایی را که شهروندان آنها واجد شرایط برای لاتاری هستند را می توانید در سایر مقالات ما دنبال کنید. سهم گرین کارت های توزیع شده در هر کشوری %7 است. اکثر متقاضیان بخت آزمایی در زمان ثبت نام خود در کشور خود زندگی می کنند، اما برخی از آنها در حال حاضر تحت نوع دیگری از وضعیت مهاجرت در ایالات متحده زندگی می کنند.

در شکل زیر به صورت خلاصه خدمات دولت آمریکا به برندگان لاتاری در آمریکا ذکر شده است:

خدمات دولت آمریکا به برندگان لاتاری در آمریکا

ارائه گرین کارت از خدمات دولت آمریکا به برندگان لاتاری

گرین کارت به شهروندان غیر آمریکایی اجازه می دهد تا اقامت دائم ایالات متحده را کسب کنند. بسیاری از افراد خارج از ایالات متحده خواهان گرین کارت هستند زیرا به آنها اجازه می دهد در هر نقطه ای از ایالات متحده زندگی و کار کنند و پس از 3 یا 5 سال واجد شرایط شهروندی ایالات متحده شوند. هر ساله دولت آمریکا بیش از 1 میلیون گرین کارت صادر می کند. بیشتر به اعضای خانواده شهروندان ایالات متحده و دارندگان کارت سبز فعلی داده می شود و پس از آن کارگران سایر کشورها که به دنبال کار در آمریکا هستند به عنوان بزرگترین گروه بعدی دریافت کنندگان قرار می گیرند. زمان پردازش گرین کارت بین 10 تا 38 ماه است، بسته به نوع گرین کارتی که برای آن درخواست می کنید و از کجا درخواست می دهید. دریافت گرین کارت آمریکا یکی از بهترین روش هاست.

به صورت کلی 2 نوع نحوه درخواست وجود دارد:

محل درخواستشرح
درخواست از داخل ایالات متحدهبرای همسران و بستگان نزدیک (والدین و فرزندان خردسال) شهروندان ایالات متحده که از داخل ایالات متحده از طریق تنظیم وضعیت درخواست می کنند، انتظار معمولاً نسبتاً کوتاه است و به طور متوسط ​​13 ماه است. برای همسران دارندگان گرین کارت ایالات متحده، سایر بستگان شهروندان ایالات متحده و گرین کارت های مبتنی بر اشتغال، انتظار می تواند بسیار طولانی تر باشد، معمولاً 2 سال یا بیشتر.
درخواست از خارج از ایالات متحدهبرای همسران و بستگان نزدیک (والدین و فرزندان خردسال) شهروندان ایالات متحده که از خارج از ایالات متحده از طریق پردازش کنسولی درخواست می دهند، معمولاً انتظار بسیار سریعتر است، بین 4 تا 6 ماه (اگرچه توجه داشته باشید که همه گیری ویروس کرونا به تاخیرهای شدید منجر شده است).

سایر خدمات دولت آمریکا به برندگان لاتاری

سایر خدمات دولت امریکا به برندگان لاتاری همان مزایای داشتن گرین کارت آمریکاست که به شرح زیر است:

  • برای همسر و فرزندان مجرد خود برای زندگی در ایالات متحده درخواست ویزا دهید.
  • واجد شرایط دریافت مزایای تامین اجتماعی، درآمد امنیت تکمیلی، یا مزایای پزشکی باشید.
  • در شاخه های خاصی از ارتش آمریکا خدمت کنید.
  • واجد شرایط دریافت مزایای فدرال، مانند کوپن غذا، خدمات برای بازنشستگی، و کمک های موقت برای خانواده های نیازمند باشید.
  • تحت حمایت دولت آمریکا باشید.
  • واجد شرایط دریافت شهروندی آمریکا باشید.

توجه داشته باشید سفرهای خارج از ایالات متحده که کمتر از 1 سال طول می کشد معمولاً مشکلی ندارد، اما سفرهای طولانی تر می تواند به وضعیت گرین کارت شما آسیب برساند. از جمله سایر خدمات دولت آمریکا به برندگان لاتاری:

  • اجاره یا خرید ملک در ایالات متحده
  • دریافت گواهینامه رانندگی
  • به مدارس و کالج های دولتی بروید
  • افتتاح حساب بین المللی در آمریکا و حساب های داخل کشوری
  • دریافت شماره تامین اجتماعی که برای درخواست کار به آن نیاز دارید

سایر خدمات دولت آمریکا به برندگان لاتاری

دریافت شهروندی آمریکا

با بردن لاتاری و اخذ گرین کارت آمریکا می توانید با زندگی 5 ساله در این کشور برای کسب وضعیت شهروندی آمریکا اقدام کنید. با داشتن وضعیت شهروندی آمریکا می توانید:

  • در انتخابات عمومی شرکت کنید.
  • در انتخابات محلی، ایالتی و فدرال رای دهید.
  • برای اقوام خود برای زندگی در ایالات متحده ویزا درخواست دهید.
  • برخلاف دارندگان گرین کارت، شهروندان می توانند برای برادران و خواهران خود درخواست ویزا کنند.
  • اخذ تابعیت برای کودکان متولد خارج از کشور.

با پاسپورت ایالات متحده به خارج از ایالات متحده سفر کنید. اگر پاسپورت ایالات متحده داشته باشید، بسیاری از کشورها شما را مجبور به دریافت ویزا برای ورود نمی کنند. و شما می توانید با استفاده از پاسپورت خود به عنوان مدرک شهروندی ایالات متحده، از هر سفارت یا کنسولگری ایالات متحده در خارج از کشور درخواست حمایت یا کمک کنید. به عنوان مثال، اگر یک اورژانس پزشکی دارید، اگر پاسپورت شما گم شده یا به سرقت رفته است، یا اگر قربانی جنایت هستید، می توانید از سفارت یا کنسولگری ایالات متحده کمک بگیرید. برای برخی مشاغل فدرال درخواست دهید. بسیاری از آژانس های فدرال از متقاضیان می خواهند که شهروند ایالات متحده باشند.

همچنین، به عنوان یک شهروند ایالات متحده، شما ملزم به خدمت در سربازی هستید که برای انجام وظیفه فراخوانده می شوید. شرایط اخذ گرین کارت آمریکا با استفاده از روشی غیر از لاتاری در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توضیح داده شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *