مهاجرت به کشور آمریکا

سوالات مصاحبه لاتاری آمریکا

سوالات مصاحبه لاتاری آمریکا

سوالات مصاحبه لاتاری آمریکا از برندگان خوش شانس قرعه کشی برای صدور ویزا پرسیده میشود. شرکت در مصاحبه برای اطمینان از صحت فرم های ارائه شده است. لذا با برنده شدن در لاتاری بایستی در مصاحبه حاضر شوید. سوالات مصاحبه لاتاری آمریکا را با صداقت کامل پاسخ دهید و نگران نباشید. در صورت پاسخ صادقانه و درستی پاسخ ها با فرم های ارائه شده افیسر آمریکایی اطمینان حاصل میکند که شما شرایط مهاجرت به آمریکا را دارید و برای صدور ویزا درخواست صادر می کند.

در سفارت خانه های اطراف ایران معمولا انجام مصاحبه به زبان فارسی مقدور است لذا از نظر زبان نیز نیازی به داشتن مدرک زبان نیست. همچنین آفیسر می تواند از مترجم برای مصاحبه استفاده کند. تیم ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در ادامه این مطلب سوالات احتمالی مصاحبه لاتاری آمریکا را بررسی کرده اند.

بررسی مصاحبه لاتاری آمریکا

برنامه ویزای لاتاری آمریکا همچنین به عنوان قرعه کشی گرین کارت آمریکا شناخته می شود، برنامه ای است که در آن 55000 ویزا یا گرین کارت آمریکا برای افرادی از کشورهایی که در 5 سال اخیر مهاجرت کمی به آمریکا داشته اند در دسترس قرار می گیرد. لذا فقط افراد از کشورهای واجد شرایط می توانند برای قرعه کشی لاتاری آمریکا اقدام کنند. متقاضیان لاتاری آمریکا که انتخاب شده اند باید در مصاحبه ویزا شرکت کنند. برندگان به صورت شانسی و از طریق کامپیوتر قرعه کشی می شوند و پس از اطلاع از برنده شده، باید درخواست ویزای لاتاری را ارائه کرده و برای مصاحبه لاتاری آمریکا آماده شوند. قبل از اینکه متقاضیان منتخب در مصاحبه لاتاری آمریکا شرکت کنند، باید:

  • شرایط لازم برای واجد شرایط بودن در لاتاری آمریکا، از جمله تحصیلات و صلاحیت کار را برآورده کنید.
  • صلاحیت خود را تأیید کنید.
  • ارائه درخواست ویزا
  • اسناد لازم را تهیه کنید.
  • اطلاعات اضافی ارائه شده توسط سفارت یا کنسولگری ایالات متحده آمریکا را بررسی کنید.
  • برای مصاحبه لاتاری آمریکا آماده شوید.

در شکل زیر اطلاعات کلی درباره مصاحبه لاتاری آمریکا آمده است:

اطلاعات کلی درباره مصاحبه لاتاری آمریکا

 

آمادگی برای مصاحبه لاتاری آمریکا

پس از دریافت اعلان مصاحبه ویزای لاتاری در آمریکا، باید آماده شدن برای مصاحبه این لاتاری را شروع کنید. مراحل زیر باید برای آمادگی برای مصاحبه ویزای شما انجام شود:

مراحلشرح
.برنامه ریزی را مرور کنیداطلاعات خود را از طریق وضعیت DV Entrant بررسی کنید.
.دستورالعمل های سفارت یا کنسولگری را مرور کنیدسفارتی که در آن در مصاحبه ویزای خود شرکت می کنید ممکن است دستورالعمل ها و شرایط خاصی را در زمان مصاحبه برقرار کنند.
.قرار پزشکی تعیین کنیدقبل از شرکت در مصاحبه ویزای خود، باید یک معاینه پزشکی را برای خود و اعضای خانواده همراه خود برنامه ریزی کرده و تکمیل کنید. پزشک معاینه پزشکی را به صورت سر بسته و مهر شده به شما تحویل می دهد. این گواهی تایید می کند که شما برای سلامت مردم آمریکا خطری ندارید.
.اسناد مورد نیاز را جمع آوری کنیدهر متقاضی (شامل هر یک از اعضای خانواده متقاضی) باید مدارک مورد نیاز زیر را برای مصاحبه بیاورد.

وضعیت همسر و فرزندان در لاتاری آمریکا

فرزندانی که متقاضی برنامه لاتاری هستند باید مجرد و زیر 21 سال سن داشته باشند تا بتوانند ویزای لاتاری را دریافت کنند. با این حال، شما می توانید این مورد را که فرزندان مجردی که 21 ساله می شوند واجد شرایط قانون حمایت از وضعیت فرزندی می شوند را بررسی کنید. اگر درخواست ویزای لاتاری قبل از 21 سالگی فرزند و فرزند قبل از صدور ویزای مهاجرت 21 ساله شود ممکن است فرزند 21 سال یا بیشتر بتوانند مهاجرت کنند. CSPA با کاهش سن تنها برای پردازش ویزا، از سن فرزند محافظت می کند.

متقاضی اصلی به همراه همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال باید در مصاحبه لاتاری آمریکا شرکت کنند. اگر همسر و فرزندان شما می خواهند در زمان دیگری اقدام کنند برای مهاجرت مصاحبه می تواند به صورت جداگانه برنامه ریزی می شود. با این حال، این ممکن است باعث تاخیر شود و در برخی موارد، ممکن است آنها فرصت مهاجرت را بر اساس این برنامه از دست بدهند. شایان ذکر است بایستی هنگام ثبت نام فرزندان و همسر را ذکر کنید در غیر اینصورت رد صلاحیت خواهید شد.

تغییر زمان مصاحبه لاتاری آمریکا

تغییر زمان مصاحبه لاتاری آمریکا

اگر نمی توانید در مصاحبه ویزای لاتاری آمریکا شرکت کنید باید آن را به تاریخ دیگری تغییر دهید. شما باید در اسرع وقت با سفارت یا کنسولگری ایالات متحده تماس بگیرید تا مصاحبه ویزای لاتاری خود را دوباره تنظیم کنید. در قانون ایالات متحده آمده است که ویزاهای تنوع نژادی برای یک سال مالی باید قبل از 30 سپتامبر همان سال صادر شود. تاخیر در مصاحبه ممکن است باعث شود فرصت مهاجرت از طریق برنامه لاتاری آمریکا را از دست بدهید لذا در برنامه ریزی دقت کنید و وقت را جوری تعیین کنید که حتما در مصاحبه آماده شوید. اگر وقت را تعیین کرده و در مصاحبه آماده نشوید فرصت دیگری نخواهید داشت و شما رد صلاحیت می شوید. برای آرامش و کنترل استرس حتما 30 دقیقه زودتر در محل برای مصاحبه آماده باشید.

ویزای K-1 ویزای نامزدی آمریکا در اینجا بررسی شده است.

شرایط و هزینه مصاحبه لاتاری آمریکا

هزینه ویزای لاتاری آمریکا $330 (دلار) آمریکا می باشد. هر متقاضی باید هزینه شخصی را بپردازد. در برخی از کنسولگری ها هزینه قبل از مصاحبه اخذ می شود و در برخی دیگر هنگام مصاحبه این هزینه دریافت می شود. همانطور که گفته شد مدارک لازم هنگام مصاحبه بایستی همراه متقاضی آورده شود این مدارک شامل:

  • برگه قرار ملاقات
  • فرم تأیید DS-260
  • گذرنامه معتبر هر متقاضی
  • 2 عکس یکسان از هر متقاضی
  • نتایج معاینه پزشکی
  • اصل و کپی اسناد مانند شناسنامه و سند ازدواج
  • اسناد پشتیبانی (مدارک تحصیلی، شغلی و غیره)
  • مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند.
  • هزینه ویزا

بررسی سوالات مصاحبه لاتاری آمریکا

بازدیدکنندگانی که می خواهند برای تحصیل، گردشگری، تجارت، درمان پزشکی و دلایل دیگر وارد ایالات متحده شوند، باید برای ویزای ایالات متحده اقدام کنند. فرایند درخواست شامل تکمیل فرم درخواست، ارائه اسناد، پرداخت هزینه ویزا و حضور در مصاحبه ویزا در صورت لزوم است. در حالی که همه دسته های درخواست ویزای ایالات متحده نیازی به درخواست متقاضیان برای مصاحبه ویزا ندارند، انواع خاصی از ویزا وجود دارد که نیاز به مصاحبه ویزا دارد. بر اساس موارد زیر ممکن است متقاضی مجبور به حضور در مصاحبه ویزا شود یا نباشد:

  • ملیت متقاضی
  • هدف از سفر
  • نوع ویزا
  • مدت اقامت
  • اعتبار ویزا
  • برنامه ورود و سایر عوامل

کنسولگری ایالات متحده متقاضیان را ملزم به حضور در مصاحبه ویزا می کند تا صلاحیت متقاضی را برای نوع خاصی از ویزا ارزیابی کند. در طول مصاحبه ویزا، افسر کنسولی سوالات خاصی را مخصوص دسته ویزا می پرسد و همچنین جزئیات یا اسناد ارائه شده توسط متقاضی را تأیید می کند. در هنگام پاسخگویی به سوالات افسر کنسولی، متقاضی باید مستقیماً با اطمینان پاسخ دهد.

بررسی سوالات مصاحبه لاتاری آمریکا

سوالات مصاحبه لاتاری آمریکا درباره اقامت

در طول مصاحبه از شما سوالاتی درباره اقامت پرسیده می شود. نمونه هایی از این سوالات:

سوالاتشرح
دلیل سفر شما به آمریکا چیست؟شما باید بر اساس هدف خود از سفر به این سال پاسخ دهید. قبل از درخواست ویزا، باید برنامه ای برای پشتیبانی از سفر خود داشته باشید. افسر کنسولی همچنین ممکن است سوالاتی را مطرح کند تا بررسی کند که چگونه می خواهید از سفر خود حمایت مالی کنید.
مدت اقامت آمریکا چقدر است؟به عنوان بخشی از فرایند درخواست =، متقاضیان باید تاریخ سفر خود را به ایالات متحده مشخص کنند. با توجه به هدف سفر، نوع ویزا و مدت اقامت باید تاریخ سفر احتمالی خود را ارائه دهید. از جزئیاتی مانند نشانی محل اقامت نوع اقامت و غیره می توان برای تایید اسناد ارائه شده توسط شما درخواست کرد.
کجا اقامت خواهید داشت؟همانطور که در فرم درخواست ویزا ذکر شده است، باید آدرس اقامت خود را ذکر کنید. اگر قرار است در چند مکان اقامت داشته باشید، آدرسی را که بیشترین تعداد روز را در آن اقامت خواهید داشت ذکر کنید.
در کشور خود کجا اقامت دارید؟در صورت نیاز شهر و آدرس را ذکر کنید. ممکن است از شما سوالات مرتبطی پرسیده شود تا ببینید مدت زمانی که در آن آدرس اقامت دارید، آیا از شهر دیگری آمده اید، زبان مادری شما چیست و غیره.

نمونه سوالات مصاحبه لاتاری آمریکا

در زیر همچنین برخی دیگر از سوالات احتمالی افیسر در مصاحبه ذکر شده است:

  • چه کسی قرار است هزینه های شما را در طول سفر تامین کند؟ بسته به نوع ویزایی که برای آن درخواست می کنید، ممکن است نیاز به ارائه مدرک کافی برای حمایت مالی از سفر خود داشته باشید. اگر دسته ویزای شما به شما این امکان را می دهد که شخص دیگری هزینه های شما را تامین کند، ممکن است لازم باشد نامه رضایت نامه را به همراه مدارک مورد نیاز ارائه دهید.
  • آیا در ایالات متحده اقوام یا دوستانی دارید؟ با بله یا خیر پاسخ دهید اگر پاسخ شما مثبت است، رابطه خود را با آن شخص و اگر قرار است با او ملاقات کنید، ذکر کنید. اگر پاسخ شما منفی است، هدف سفر خود را ذکر کنید.
  • آیا قبلاً به ایالات متحده رفته اید؟ در صورت لزوم به طور مختصر هدف سفر قبلی خود را ذکر کنید. جزئیات سفرهای گذشته از شما زیاد پرسیده نمی شود.
  • کجا کار یا تحصیل خواهید کرد؟ اگر قصد تحصیل و یا کار در آمریکا را دارید توضیح دهید.
  • آیا شخص دیگری که می شناسید با شما به ایالات متحده می آید؟ بر اساس موقعیت خود پاسخ دهید.

نمونه سوالات مصاحبه لاتاری آمریکا

سوالات مصاحبه لاتاری آمریکا از فرم تکمیل شده

برخی از سوالات افیسر از فرم تکمیل شده توسط خود شماست لذا نباید پاسخ های شما مغایر باشد. علاوه بر این، افسر کنسولی ممکن است هر گونه جزئیات یا اسناد مربوط به معیارهای واجد شرایط بودن و برنامه سفر را بخواهد. اطمینان حاصل کنید که با مدارک آماده هستید و جزئیات آن را می دانید. بسته به محل سفارت یا کنسولگری ایالات متحده، مطمئن شوید که قبل از زمان مصاحبه برنامه ریزی شده به آدرس رسیده اید. از آنجا که شما نیاز به بررسی های امنیتی و غیره دارید، ممکن است قبل از رسیدن به نوبت، زمان قابل توجهی را از دست بدهید. بیشتر سوالات ویزا بر اساس ویزا، مدت اقامت، ملیت متقاضی متمرکز شده است با این حال، این ها برخی از رایج ترین سوالات در طول مصاحبه ویزای ایالات متحده بودند.

درباره مصاحبه لاتاری آمریکا

هزینه مصاحبه لاتاری آمریکا $330 (دلار) آمریکا است و باید پرداخت شود. ساده ترین و مطمئن ترین راه برای پاسخ به سوالات ویزای DV حقیقت است. افسر کنسولی آماده است تا در مورد تجربه و تحصیلات شما و برنامه های شما برای حمایت از خود در ایالات متحده بپرسد. او فریب اغراق یا دروغ را نمی خورد. افرادی که نمی دانند چگونه در ایالات متحده از خود حمایت خواهند کرد رد خواهند شد. نباید انتظار داشته باشید که به طور نامحدود مسکن و غذا دریافت کنید این یک فکر اشتباه است. در طول مصاحبه باید نشان دهید که اهداف خوبی دارید و مهاجرت به آمریکا برای شما یک موفقیت است و موجب پیشرفت شما می شود.

اطلاعات تکمیلی درباره مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری در مقاله دیگر توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت منتشر شده است.

سوالات متداول در باب مصاحبه لاتاری آمریکا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما می باشیم:

  • دلیل سفر شما به آمریکا چیست؟ شما باید بر اساس هدف خود از سفر به این سال پاسخ دهید. قبل از درخواست ویزا، باید برنامه ای برای پشتیبانی از سفر خود داشته باشید. افسر کنسولی همچنین ممکن است سوالاتی را مطرح کند تا بررسی کند که چگونه می خواهید از سفر خود حمایت مالی کنید.
  • کجا اقامت خواهید داشت؟ همانطور که در فرم درخواست ویزا ذکر شده است، باید آدرس اقامت خود را ذکر کنید. اگر قرار است در چند مکان اقامت داشته باشید، آدرسی را که بیشترین تعداد روز را در آن اقامت خواهید داشت ذکر کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *