مهاجرت کاری آفریقای جنوبی

حقوق بازنشستگی در آفریقای جنوبی

حقوق بازنشستگی در آفریقای جنوبی

دریافت حقوق بازنشستگی در آفریقای جنوبی یکی از دغدغه های اشخاصی است که پس از مهاجرت به این کشور به فکر آینده بازنشستگی خود هستند. همانطور که می دانید هر فردی پس از گذشت سالیان متمادی به سنین بازنشستگی می رسد. حال دیگر وقت آن است که با دریافت حقوق بازنشستگی خود را بازنشسته کند و به استراحت بپردازد. در آفریقای جنوبی حقوق بازنشستگی برای اشخاصی که در این حوزه هستند بسیار مهم است. در این کشور مهاجران نیز پس از رعایت شرایطی می توانند در آفریقای جنوبی حقوق بازنشستگی اخذ و از مزایای آن بهره مند شوند. اگر شما قصد مهاجرت به این کشور را دارید و می خواهید از شرایط حقوق بازنشستگی در آفریقای جنوبی مطلع شوید مقاله ذیل را دنبال کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت و زندگی در آفریقای جنوبی مشاور و راهنمای شماست.

جایگاه حقوق بازنشستگی در آفریقای جنوبی

مبارزه برای آفریقای جنوبی دموکراتیک منجر به این شد که بسیاری از مردم جان، معیشت و خانواده خود را فدای آرمان کنند. قانون بازنشستگی ویژه در سال 1996 به منظور رسیدگی به وضعیت اسفناک کسانی که فرصت تأمین مخارج خود را در دوران بازنشستگی خود از دست دادند، زیرا به دنبال آزادی و جامعه ای عادلانه برای همه آفریقای جنوبی بودند، تصویب شد. مستمری های ویژه مزایایی است که توسط خزانه داری ملی پرداخت می شود و توسط GPAA اداره می شود و به متقاضیان مستحق پرداخت می شود. اعطای این حقوق بازنشستگی به دقت تعیین شده است و یک هیئت تجدید نظر در مورد بازنشستگی ویژه و تجدید نظر مستمری مستمری ویژه برای مدیریت روند و اطمینان از اینکه مزایا فقط به افرادی که مستحق آن هستند پرداخت می شود.

در ادامه با حقوق بازنشستگی در آفریقای جنوبی، از جمله جزئیات نحوه عملکرد بازنشستگی دولتی آفریقای جنوبی و اینکه آیا باید به حقوق بازنشستگی محل کار بپردازید، آشنا شوید. برخی از مهاجرانی که در آفریقای جنوبی زندگی و کار می کنند می توانند حقوق بازنشستگی آفریقای جنوبی را درخواست کنند. از آنجایی که به درآمد شما بستگی دارد، بسیاری از مهاجران معمولاً واجد شرایط نیستند. این بدان معناست که بسیاری از خارجیان در سن بازنشستگی در آفریقای جنوبی در عوض به حقوق بازنشستگی خصوصی یا شغلی متکی هستند. انواع مختلف مستمری در آفریقای جنوبی وجود دارد که شامل جزئیات حق بیمه تامین اجتماعی، مستمری های تکمیلی و نحوه درخواست بازنشستگی دولتی است.

سیستم حقوق بازنشستگی در آفریقای جنوبی

سیستم حقوق بازنشستگی این کشور بر اساس یک سیستم 3 ستونی است: کمک هزینه غیر مشارکتی آژانس تامین اجتماعی آفریقای جنوبی که به اکثر بازنشستگان ارائه می شود. حقوق بازنشستگی کارمندان و شرکت های مختلف مبتنی بر بیمه و صندوق های تامینی بازنشستگی خصوصی و ترتیبات بیمه که کمک هزینه برای افراد مسن معادل این کشور مستمری دولتی است. این کمک ها به حدود %75 درصد از جمعیت سالمندان تعلق می گیرد. کمک های مالیاتی کمک مالی را تامین می کند. حقوق بازنشستگی به صورت آزمایشی انجام می شود و به افرادی که درآمد و دارایی کمتر از یک آستانه مشخص دارند ارائه می شود. در دسامبر سال گذشته نزدیک به 3.6 میلیون سالمند کمک هزینه دریافت کردند. در مجموع، بیش از 17 میلیون نفر در این کشور نوعی کمک مالی از دریافت می کنند.

شما برای دریافت حقوق بازنشستگی در این کشور همچنین باید موارد زیر را ارائه دهید:

  • تایید سکونت
  • شواهد وضعیت تأهل (در صورت وجود)
  • اثبات درآمد/پس انداز
  • گواهی دارایی و حقوق بازنشستگی (در صورت وجود)
  • صورت حساب های بانکی در 3 ماه گذشته
  • اگر شاغل بودید، دفترچه صندوق بیمه بیکاری یا گواهی ترخیص از آخرین کارفرمایتان
  • اگر همسر شما در 5 سال گذشته فوت کرده است، یک کپی از وصیت نامه و حساب ها در صورت لزوم

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در زمینه شرایط دریافت حقوق بازنشستگی در آفریقای جنوبی هستید:

شرایط سنیشرایط کاریشرایط بانکیمیزان حقوقمدت طی پروسه
55-60سوابق کاری مستندصورت حساب بانکبسته به سوابق و سنحداکثر 3 ماه

سیستم حقوق بازنشستگی در آفریقای جنوبی

شرایط اخذ حقوق بازنشستگی در آفریقای جنوبی

از نظر تئوری، سن بازنشستگی در آفریقای جنوبی در حال حاضر 60 سال برای مردان و زنان است. این حداقل سن برای بازنشستگی دولتی است. در واقع سن بازنشستگی خاصی در قانون وجود ندارد. دولت آفریقای جنوبی می‌گوید که در حالی که یک درک کلی وجود دارد که شهروندان در 55، 60 یا 65 سالگی بازنشسته می‌شوند. در عمل، سن واقعی بازنشستگی اغلب به قوانین واجد شرایط بودن صندوق بازنشستگی محل کار افراد بستگی دارد. به عنوان مثال، افرادی که در بخش دولتی مستمری آفریقای جنوبی از طریق صندوق بازنشستگی کارکنان دولت دریافت می‌کنند، ممکن است در صورتی که حداقل 10 سال سابقه خدمت داشته باشند، امکان بازنشستگی پیش از موعد را داشته باشند. کمک هزینه برای افراد مسن برای شهروندان آفریقای جنوبی و خارجی هایی که تابعیت یا اقامت دائم در آفریقای جنوبی را به دست آورده اند در دسترس است.

همچنین با توجه به شرایط زندگی در آفریقای جنوبی برای کسانی که به آنها مرخصی سیاسی اعطا شده است امکان اقامت وجود دارد. از آنجایی که این کمک هزینه به جای اینکه مبتنی بر مشارکت باشد، به جای کمک هزینه آزمایش شده است، لازم نیست برای دریافت آن برای مدتی در آفریقای جنوبی زندگی یا کار کرده باشید. بحث هایی در مورد لغو آزمون میانگین یا تغییر آستانه برای ایجاد انگیزه برای پس انداز بازنشستگی خصوصی و در نتیجه کاهش بار دولت وجود داشته است. تاکنون هیچ تغییری در این مورد ارائه نشده است. آفریقای جنوبی با هیچ کشوری غیر از هلند یک قرارداد متقابل تامین اجتماعی ندارد. با این حال، از آنجایی که حقوق بازنشستگی دولتی آفریقای جنوبی مبتنی بر مشارکت نیست، این مشکل چندانی نیست.

در نمودار زیر شاهد میزان افرادی هستید که به عنوان مهاجر در آفریقای جنوبی موفق به اخذ حقوق بازنشستگی شده اند:

مهاجرین و حقوق بازنشستگی در آفریقای جنوبی

حقوق بازنشستگی برای مهاجران در آفریقای جنوبی

ساکنان خارجی در آفریقای جنوبی می توانند برای کمک هزینه در صورتی که شهروند آفریقای جنوبی شده باشند یا اقامت دائم خود را تضمین کنند، درخواست دهند. کسانی که واجد شرایط دریافت بازنشستگی مبتنی بر کمک هزینه در آفریقای جنوبی نیستند، می توانند در عوض یک مستمری مبتنی بر شغل مشارکتی (در صورت شاغل بودن)، یا یک صندوق بازنشستگی خصوصی را انتخاب کنند. ممکن است امکان انتقال درآمدهای بازنشستگی خصوصی بدون تحمیل هزینه زندگی در آفریقای جنوبی از طریق یک طرح بازنشستگی خارج از کشور وجود داشته باشد. برای بازنشستگان بریتانیایی در آفریقای جنوبی، این امر از طریق یک طرح بازنشستگی معتبر در خارج از کشور که معمولاً توسط مهاجران بریتانیایی که در یک طرح بازنشستگی خصوصی سرمایه‌گذاری کرده‌اند ، استفاده می‌شود، امکان‌پذیر است.

دولت آفریقای جنوبی هیچ مالیاتی بر طرح های بازنشستگی خارج از کشور اعمال نمی کند، اگرچه باید بررسی کنید که پرداخت های شما از بازنشستگی دولتی در خارج از کشور چگونه ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. به عنوان مثال، شما فقط می توانید مستمری ثابتی را درخواست کنید که سالانه مطابق با نرخ تورم در خانه افزایش نمی یابد. مهاجرانی که از بریتانیا به خارج از کشور مهاجرت می کنند ممکن است بتوانند حقوق بازنشستگی خود را به یک طرح بازنشستگی معتبر در خارج از کشور منتقل کنند. به مهاجران اجازه می دهد حقوق بازنشستگی خود را در یک برنامه تجمیع کنند. این به آنها کمک می کند تا صندوق های بازنشستگی خود را راحت تر مدیریت کنند و از نوسانات ارز جلوگیری کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به آفریقای جنوبی مشاور و راهنمای شما می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *