مهاجرت کاری اسلوونی

حقوق بازنشستگی در اسلوونی

حقوق بازنشستگی در اسلوونی

یکی از مزایا زندگی در دوران بازنشستگی دریافت حقوق بازنشستگی در اسلوونی است. بازنشستگان این کشور علاوه بر حقوق مزایا دیگری دارند. در اسلوونی همه آنچه که برای یک بازنشسته باید وجود داشته باشد را مشاهده می کنید. لذا این کشور یکی از مناسب ترین کشورها و آرام ترین و بی حاشیه ترین کشورها در جهان است. داشتن آرامش و گذران وقت در طبیعت و استراحت از درخواست ها و نیازمندی ها بازنشستگان است. در این کشور می توانید با اطمینان خاطر زندگی خود را بگذرانید آن هم به شیوه ای جدید و سرشار از آرامش. در اسلوونی مهاجران بین المللی زیادی هستند و شما می توانید به زبان انگلیسی با بومی های این کشور ارتباط برقرار کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت و اخذ ویزای بازنشستگی کشور اسلوونی مشاور و راهنمای شماست.

بازنشستگی در اسلوونی

روندهای جمعیتی و روند بازنشستگی در اسلوونی نیاز به اصلاح قریب الوقوع بازنشستگی دارد، پس از اینکه هیچ تغییر اساسی از زمان آخرین سازماندهی مجدد سیستم با ساختار 3 رکنی در 2 دهه پیش ایجاد نشده است. اگرچه بسیاری از اصلاحات کوچک‌تر متوالی آخرین قانون بیمه بازنشستگی و از کارافتادگی که در دهه گذشته انجام شد، با هم تغییرات اساسی به‌ویژه در زمینه پیش‌نیازهای بازنشستگی را به همراه داشت، اما تأثیرات آن کافی و بدون بازنگری جدی استراتژیک بلندمدت نیست. در قالب یک اصلاح سیستماتیک در سیستم بازنشستگی، وضعیت فعلی سیستم بازنشستگی ممکن است برای مواجهه با تغییرات جمعیتی برای دهه های آینده مناسب نباشد. اما با اخبار جدید که به دست امده است خبر از اصلاحات جدید توسط وزرا و کابینه دولت پیش بینی می شود.

غالباً اتفاق می افتد که ساکنان اسلوونی در گذشته به خارج از کشور سفر کرده اند، چندین سال در آنجا کار کرده اند و معمولاً غیر مقیم اسلوونی می شوند و پس از بازنشستگی به اسلوونی نقل مکان کرده یا به اسلوونی باز می گردند. با این حال، افراد خاصی که هرگز در اسلوونی اقامت نداشته اند، تصمیم می گیرند پس از بازنشستگی در این کشور اقامت کنند. در هر 2 مورد، در جایی که افراد پس از بازنشستگی به اسلوونی نقل مکان می کنند یا به اسلوونی باز می گردند، و حداقل یکی از پیوندهای اقامت با اسلوونی را ایجاد یا دوباره برقرار می کنند (مثلاً یک محل اقامت دائم ثبت شده رسمی، خانواده در اسلوونی، حضور در اسلوونی برای بیش از 183 روز در یک سال تقویمی)، آنها برای مقاصد مالیاتی ساکن اسلوونی می شوند.

در نمودار زیر شاهد افزایش حقوق بازنشستگی در اسلوونی در سال های اخیر هستید:

افزایش حقوق بازنشستگی در اسلوونی

سیستم حقوق بازنشستگی در اسلوونی

سیستم بازنشستگی در جمهوری اسلوونی مبتنی بر همبستگی بین نسلی است. افراد شاغل به طرح بیمه بازنشستگی و از کارافتادگی پرداخت می کنند و بر این اساس در دوران بازنشستگی به دلیل کهولت یا از کارافتادگی زمانی که دیگر درآمدی از شغل یا از عملکرد شغلی کسب نمی کنند، درآمدی در قالب مستمری دریافت می کنند. هر فعالیت دیگری برای تضمین پایداری آن، سیستم بازنشستگی به طور مداوم مطابق با الزامات قانونی سازگار می شود. مطابق با قانون بازنشستگی و از کارافتادگی قابل اجرا، بیمه بازنشستگی و از کار افتادگی در جمهوری اسلوونی اجباری است و به طور یکسان برای همه افراد بیمه شده اعمال می شود. همه افراد شاغل در اسلوونی به طرح تامین اجتماعی اسلوونی کمک می پردازند. دوره بیمه هر دوره حق بیمه یا هر دوره دیگری است که توسط موسسه بیمه بازنشستگی و از کارافتادگی برای اهداف بازنشستگی در نظر گرفته می شود.

 

این افراد شاغل در سازمان ها و سایر کارفرمایان، افرادی که فعالیت اقتصادی یا حرفه ای مستقلی را دنبال می کنند، کشاورزان و اعضای خانوار مزرعه، و افرادی که به طرح بازنشستگی بر اساس درآمد خود از حق چاپ، قرارداد یا سایر کارهایی که مشروط به امور شخصی است، سهم پرداخت می کنند را شامل می شود. مالیات بر درآمد. شرکت در طرح بیمه اجباری نیز ممکن است به صورت داوطلبانه انجام شود. بیمه شدگانی که کارهایی را انجام می دهند که برای سلامتی خاص و مضر است یا کاری که پس از رسیدن به سن معین دیگر نمی توانند به صورت حرفه ای انجام دهند، علاوه بر این تحت سیستم بیمه اجباری شغلی که حق برخورداری از مستمری شغلی را تضمین می کند، بیمه می شوند. مشارکت در طرح بیمه اجباری شغلی برای این افراد توسط کارفرمایان پرداخت می شود.

 

مدارک لازم برای حقوق بازنشستگی در اسلوونی

پرسشنامه ورود به جمهوری اسلوونی و درخواست/پرسشنامه امضا شده و اسکن شده برای تعیین وضعیت اقامت نیز ممکن است با استفاده از آدرس ایمیل یک اداره مالی ذیصلاح یا از طریق اداوکی پورتال eDavki (eTaxes) با استفاده از گواهی دیجیتال یا اداوکی نام کاربری و رمز عبور به اداره امور مالی ارسال شود. ساکنان اسلوونی بر اساس اصل درآمد در سراسر جهان مشمول مالیات می شوند، به این معنی که آنها بر کلیه درآمدهای حاصل از داخل و خارج اسلوونی مشمول مالیات می شوند. از آنجایی که این موضوع به پرداخت کنندگان غیر ملی مربوط می شود، ساکنان اسلوونی باید حقوق بازنشستگی خود را از خارج از کشور با استفاده از اداوکی اظهارنامه مالیاتی برای ارزیابی پیش پرداخت مالیات بر درآمد شخصی بر درآمد بازنشستگی برای ساکنان، که می تواند به روشی ساده و به صورت الکترونیکی از طریق سیستم eDavki ارسال شود، اعلام کنند.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص بازنشستگی در میان زنان و مردان در اسلوونی می باشید:

جنسیتسندوره صلاحیت بازنشستگیحداقل بیمه
زن6045-6515
مرد6550-6515

با دانستن همه چیز در مورد کشور اسلوونی باید بدانید کاهش کمترین سن بازنشستگی در موارد زیر امکان پذیر است:

  • مراقبت از هر کودکی که به دنیا می آید یا به فرزندی پذیرفته می شود.
  • دوره خدمت سربازی اجباری
  • اشتغال بین 15 تا 18 سال
  • کار در محل های کار مضر برای سلامتی، که در آن دوره بازنشستگی افزایش یافته معتبر است.
  • شرایط تخفیف دهنده (سلامتی)
  • حقوق بازنشستگی جزئی

مدارک لازم برای حقوق بازنشستگی در اسلوونی

انواع بازنشستگی در اسلوونی

پس از مهاجرت به اسلوونی برای دریافت حقوق بازنشستگی براساس انواع بازنشستگی شرایط متفاوت است. هر فردی که به سن تعیین شده در شرایط مشخص برسد و به تعداد سنوات لازم از دوره مشمولیت بازنشستگی بگذرد، مستمری کهولت سن دارد و با رعایت دستور العمل ها می تواند آن را دریافت کند. اشخاصی که مستمری دریافت می کنند در صورتی که حداقل یک چهارم از زمان پوشش کامل شاغل باشند، حق بازنشستگی جزئی نیز دارند. کسانی که تحت عنوان به حقوق بازنشستگی بازنشستگی پیش از موعد افراد که به سن تعریف شده رسیده اند و کسانی که تعداد مورد نیاز از سال از دوره بازنشستگی توصیف تحقق اما که هنوز سمت راست به یک حقوق بازنشستگی ندارند. افراد مشمول حق دریافت کمک هزینه سالانه مقطوع نیز دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه قوانین و شرایط مهاجرت به اسلوونی و همچنین مشاور و راهنمای شماست.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *