شرایط در آفریقای جنوبی

هزینه زندگی در آفریقای جنوبی

هزینه زندگی در آفریقای جنوبی

متاسفانه بسیاری از افراد، زمانی که نام آفریقای جنوبی را می شنوند، دیدگاهی منفی در ذهن آن ها ایجاد می شود اما شرایط زندگی در آفریقای جنوبی با تصورات ذهنی بسیاری از مردم متفاوت است. متوسط هزینه زندگی در آفریقای جنوبی نسبت به میانگین هزینه های زندگی در سطح جهان بسیار کمتر است و مورد توجه متقاضیان خارجی می باشد. امروزه بسیاری از افراد برای تحصیل و کاریابی در آفریقای جنوبی اقدام به اخذ ویزا می کنند تا زندگی خود را در این کشور ادامه دهند.

پاسخ به سوالات رایج در باب هزینه زندگی در آفریقای جنویی

  • مزایا و معایب زندگی در آفریقای جنوبی چیست؟ هزینه زندگی در آفریقای جنوبی نسبت به بسیاری از کشورها کمتر است. با توجه به شرایط چند دهه اخیر کشور آفریقای جنوبی، این کشور می تواند یک گزینه ی اقتصادی برای مهاجرت باشد.
  • هزینه اجاره آپارتمان در آفریقای جنوبی چقدر است؟ هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 308€ (یورو) و خارج از محدوده مرکزی شهری 295€ (یورو) در ماه است. هزینه اجاره  آپارتمان 3 خوابه در مرکز و خارج از مرکز شهر نیز به ترتیب 790€ و 662€ (یورو) در ماه است.
  • شرایط برای اجاره خانه در آفریقای جنوبی چیست؟ زمانی که شما خانه ای را در کشور آفریقای جنوبی اجاره می کنید، باید مبلغی معادل یک تا 3 ماه از اجاره خانه را به عنوان ضمانت نامه در اختیار صاحب خانه قرار دهید. با این وجود این امکان برای او وجود دارد که مبلغی از آن را به عنوان ضرر وارد شده به خانه کسر کند.
  • آیا هزینه زندگی در آفریقای جنوبی از دیگر کشورهای اروپایی کمتر است؟ اگرچه در سال های اخیر هزینه های اقامت در آفریقای جنوبی افزایش چشمگیری داشته است. اما همچنان نسبت به اروپا و آمریکا، هزینه های اجازه بسیار کمتر است.

اختلاف هزینه زندگی در آفریقای جنوبی با ایران:

  • هزینه تخمینی خانواده چهار نفره ماهانه 1893.4$ (دلار) (32377.3R) بدون اجاره
  • هزینه های ماهانه یک نفر بدون اجاره 543.8$ (دلار) (9299.0 R) تخمین زده می شود.
  • هزینه زندگی در آفریقای جنوبی به طور متوسط ​​6.6% بیشتر از ایران است.
  • اجاره در آفریقای جنوبی به طور متوسط ​​5.2% کمتر از ایران است.

بررسی هزینه زندگی در آفریقای جنوبی در سال 2023

پیش تر به این نکته اشاره شد که هزینه زندگی در آفریقای جنوبی نسبت به بسیاری از کشورها کمتر است. با توجه به شرایط چند دهه اخیر کشور آفریقای جنوبی، این کشور می تواند یک گزینه ی اقتصادی برای مهاجرت باشد. هزینه های زندگی هر فرد متناسب با شیوه زندگی او متفاوت است. همان گونه که زندگی 2 نفر یا 2 خانواده در ایران هزینه های متفاوتی را در بر خواهد داشت، وضعیت در آفریقای جنوبی نیز به همین صورت است. برای آنکه بتوانید میزان هزینه های ماهیانه خود را در آفریقای جنوبی تخمین بزنید، در رابطه با هزینه های کلی در این کشور توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

هزینه زندگی در این کشور شامل موارد اساسی می باشد، در نمودار زیر به اساسی ترین هزینه ها در این کشور اشاره شده است:

هزینه های اقامت و حمل و نقل در آفریقای جنوبی

هزینه زندگی در آفریقای جنوبی با بسیاری از کشورهای مهاجر پذیر قابل مقایسه نیست. اگرچه در سال های اخیر هزینه های اقامت در آفریقای جنوبی افزایش چشمگیری داشته است. اما همچنان نسبت به اروپا و آمریکا، هزینه های اجازه بسیار کمتر است. مردم آفریقای جنوبی ترجیح می دهند که خانه ی شخصی خود را داشته باشند. خرید خانه یکی از اولویت های اولیه زندگی مردم این کشور است. به دلیل اینکه حجم وسیعی از توریست ها هر ساله وارد کشور آفریقای جنوبی می شوند، خانه هایی برای اجاره به مدت 3 ماه به وفور در این کشور دیده می شود.

برای اجاره خانه می توانید از سایت های مختلف و روزنامه ها خانه ی مورد نظر خود را بیابید. زمانی که شما خانه ای را در کشور آفریقای جنوبی اجاره می کنید، باید مبلغی معادل یک تا 3 ماه از اجاره خانه را به عنوان ضمانت نامه در اختیار صاحب خانه قرار دهید. با این وجود این امکان برای او وجود دارد که مبلغی از آن را به عنوان ضرر وارد شده به خانه کسر کند. هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 308€ (یورو) و خارج از محدوده مرکزی شهری 295€ (یورو) در ماه است. هزینه اجاره  آپارتمان 3 خوابه در مرکز و خارج از مرکز شهر نیز به ترتیب 790€ و 662€ (یورو) در ماه است.

این کشور ارزان ترین کشور از نظر حمل و نقل می باشد. حمل و نقل با وسایل عمومی مانند اتوبوس حدود 39R، سفر با قطارهای بین شهری حدود 20R و سفرهای هوایی حدود 124ZAR (رند آفریقا) است. در این بخش هزینه حمل و نقل در این کشور، طبق آخرین اطلاعات به دست آمده در سال 2023 به شرح زیر می باشد:

حمل و نقلهزینه به ZAR (رند آفریقا)
بلیط یک طرفه (حمل و نقل عمومی)26
تاکسی (1 کیلومتر)12
بنزین (1 لیتر)22.4

شهرهای آفریقای جنوبی

اگولی، “در طلا” یا “محل طلا” همانطور که مردم زولو به درستی به زبان خود ژوهانسبورگ می گویند. ژوهانسبورگ، مرکز استانی به نام گوتنگ، که همچنین به معنای “محل طلا” است، اما پس از آن در زبان مردم سوتو شمالی و مردم تسوانا. هنگامی که اولین برخورد خود را با ژوهانسبورگ دارید، با رانندگی به داخل شهر در آسفالت آزادراه های مدرن چند بانده بین آسمان خراش های مدرن، کلانشهری مدرن و پر جنب و جوش مملو از سرزندگی و ریتم آفریقایی تپنده را می بینید که در آن همه در حال حرکت هستند. متوجه باشید که به قلب اقتصادی و مالی کشور ما نگاه می کنید. از میان تمام شهرهای آفریقای جنوبی، این شهر به معنای واقعی کلمه بر روی طلا ساخته شده است.

کیپ تاون، اولین شهر آفریقای جنوبی، قدیمی ترین اما کوچک ترین شهر آن است. این شهر دارای جاذبه های فراوانی است که در واقع بسیار سخت است که از آنها نهایت استفاده را ببرید، حتی زمانی که تمام سال در اینجا زندگی می کنید. تقریباً همه کسانی که کمتر از پنج روز از این مکان دیدن می کنند، تمایل بازگشت دارند و از رفتن بسیار متاسف هستند. دوربان مدرن ترین شهر در بین سه شهر بزرگ آفریقای جنوبی است: این شهر در اواخر سال 1824 تأسیس شد که تقریباً دویست سال پس از کیپ تاون است. در ابتدا، مانند کیپ تاون، تنها علاقه واقعی به این منطقه برای بندر بود، اما با رشد اقتصاد محلی، و تعداد بیشتری از مردم از سراسر جهان به عنوان برده یا کارگر در این منطقه کار کردند، شهر شروع به کار کرد.

در جدول زیر شاهد میزان افزایش  مهاجران در آفریقای جنوبی می باشید:

میزان افزایش به در صدسال
8%2021
7%2022
8%2023

هزینه های بیمه درمانی در آفریقای جنوبی

بیمه های درمانی در کشور آفریقای جنوبی به 2 صورت ارائه می شود. بیمه درمانی دولتی با هزینه بسیار ناچیز برای همه شهروندان کشور آفریقای جنوبی در دسترس است. متاسفانه بیمه دولتی امکانات بسیار کمی را در اختیار مشترکین خود قرار می دهد. کمبود امکانات بیمه های دولتی سبب روی آوردن ثروتمندان این کشور به سوی شرکت های بیمه خصوصی شده است.

بیمه های خصوصی در کشور آفریقای جنوبی هزینه های بیمارستان های فوق پیشرفته را تحت پوشش قرار می دهند. امکانات تراز اولی پزشکی را برای مشترکین خود فراهم می آورند. هزینه بیمه های خصوصی در آفریقای جنوبی بین 103€ الی 206€ (یورو) در ماه برای یک خانواده 4 نفره است.

درباره آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی رسما جمهوری آفریقای جنوبی نامیده می شود و جنوبی ترین کشور قاره آفریقا است. این کشور در امتداد اقیانوس اطلس جنوبی و اقیانوس هند قرار گرفته است و بیست و پنجمین کشور بزرگ جهان با بیش از 58 میلیون نفر است و مانند بسیاری از کشورهای آفریقایی، آفریقای جنوبی دارای فرهنگ غنی با مناظر زیبا و حیات وحش حیوانی است. آفریقای جنوبی کشوری چند قومیتی و چند فرهنگی با یکی از متنوع ترین فرهنگ ها و زبان ها در جهان است. 11 زبان رسمی به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی آفریقای جنوبی و آنها عبارتند از. انگلیسی، Xhosa، آفریقایی، Ndebele، Pedi، سوتو، سوازی، سونگا، تسوانا، و زولو. بیشترین صحبت در زبان زولو و پس از خوسا است و آنها همچنین دو قبیله بزرگ در کشور هستند. با این حال، انگلیسی به عنوان زبان رایج در نظر گرفته می شود.

آفریقای جنوبی دارای سیستم حکومت دموکراسی پارلمانی و سه پایتخت رسمی است، یعنی پرتوریا که پایتخت فدرال است، بلومفونتین که پایتخت قضایی است و کیپ تاون که پایتخت کنگره است. آفریقای جنوبی در وسعت 1221037 کیلومتر مربع وسعت دارد. آفریقای جنوبی گنجینه ای برای باستان شناسی و دیرینه شناسی است زیرا برخی از قدیمی ترین و با ارزش ترین فسیل های جهان را تا به امروز تولید کرده است. حدود یک پنجم طلای جهان از معادن این کشور به دست می آید. آفریقای جنوبی به لطف تلاش شجاعانه نلسون ماندلا، که کشور را به سوی فراگیری و آزادی سوق داد، از دوران جداسازی، راه درازی را پیموده است. اگرچه این کشور روزهای بسیار تاریکی را سپری کرده است، اما اکنون آنها با قدرت و مثبت به جلو حرکت می کنند. این کشور یکی از توسعه یافته ترین کشورهای آفریقا است که با 5 کشور همسایه است.

بررسی هزینه تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی

از نکات جالب کشور آفریقای جنوبی این است که 3 شهر کیپ تاون، پرتوریا و بلومفونتن به عنوان پایتخت های این کشور شناخته شده است. به عبارت دیگر کشور آفریقای جنوبی دارای 3 پایتخت است. شهر ژوهانسبورگ از جمله شهرهای آفریقای جنوبی است که عنوان پرجمعیت ترین و بزرگ ترین شهر را گرفته است. هزینه های زندگی در شهر کیپ تاون در مقایسه با شهر تهران، به میزان %50.22 پایین تر می باشد. واحد شمارش پول آفریقای جنوبی، رند است.

مستحضر هستید که کالج و دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی از لحاظ رتبه بندی در زمینه کیفیت آموزشی و سطح علمی دارای رتبه های بالایی می باشند. هزینه های مربوط به تحصیل در آفریقای جنوبی همانند سایر کشورها به مقطع و نوع رشته تحصیلی و همچنین به دانشگاه انتخابی از سوی دانشگاه مرتبط و متغیر است. این هزینه ها حدودا بین مبالغ 8000$ الی $11000 (دلار) در هر سال خواهد بود.

هزینه زندگی و اقلام غذایی در کشور آفریقای جنوبی

هزینه زندگی و اقلام غذایی در کشور آفریقای جنوبی

در جدول زیر به بررسی هزینه اقلام غذایی در این کشور پرداخته می شود:

عنوانهزینه به دلارعنوانهزینه به دلار
یک لیتر شیر0.85$قرص 500 گرمی نان0.77$
12 عدد تخم مرغ1.64$یک کیلوگرم پنیر محلی5.97$
یک کیلو گوشت گوساله5.57$یک کیلوگرم سیب1.29$
یک کیلوگرم پرتقال1.24$یک کیلوگرم گوجه1.09$
یک کیلوگرم پیاز0.91$یک دسته کاهو0.84$

به طور کلی می توان به این نکته اشاره کرد که هزینه زندگی در آفریقای جنوبی، بدون احتساب هزینه اجاره مسکن 18% بیشتر از هزینه زندگی در ایران است با این حال هزینه های مربوط به اجاره مسکن 5% کمتر از هزینه اجاره در ایران است. هزینه زندگی در آفریقای جنوبی نسبت به هزینه های زندگی در سایر کشورهای مهاجرپذیر بسیار کمتر و منطقی تر است.

هزینه زندگی و کار در آفریقای جنوبی

با توجه به آمار ارائه شده می توان گفت که مردم آفریقای جنوبی بیشتر پول خود را در سوپرمارکت ها و بازارها صرف خرید مواد غذایی و مایحتاج می کنند. آنها همچنین برای تامین هزینه های اجاره و آب و برق خود هزینه زیادی می کنند که با توجه به اینکه اینها چیزهایی است که باید پرداخت شود، طبیعی است. در آفریقای جنوبی نیز مردم هزینه های زیادی را صرف حمل و نقل می کنند و با توجه به اینکه شهرهای این کشور بسیار بزرگ هستند، این نیز قابل انتظار است. در حال حاضر آفریقای جنوبی دارای یک اقتصاد بی ‌ثبات و غیرقابل پیش ‌بینی است و میزان فساد و تغییر در کابینه هیچ کمکی به جیب آفریقای جنوبی نکرده است.

هزینه زندگی و کار در آفریقای جنوبی تعادل دارد. هزینه زندگی زندگی در آفریقای جنوبی ماهیانه حدود 1000$ (دلار) است. آفریقای جنوبی یکی از بهترین کشورهای آفریقایی توسعه یافته است و همچنان در حال گسترش است. به همین دلیل است که حقوق در آفریقای جنوبی به خصوص در مقایسه با سایر کشورهای آفریقایی بسیار بالا است. میانگین حقوق خالص ماهانه حدود 1300$ (دلار) است که بالاست، اما فاصله زیادی بین میانگین حقوق در این کشور و حداقل دستمزد آن وجود دارد.

بهترین شهرهای آفریقای جنوبی برای زندگی

بنابراین، بهترین مکان برای زندگی عشایر دیجیتال در آفریقای جنوبی کجاست؟ برای یک مهاجر در آفریقای جنوبی کجا بهتر است؟ در اینجا برخی از محله های برتر برای بررسی در برخی از استان های محبوب آورده شده است. کارهای سرگرم کننده و غیرمعمول زیادی در کیپ تاون وجود دارد که آن را به قطب گردشگری و شهر محبوب آفریقای جنوبی برای عشایر دیجیتال تبدیل می کند. پرتوریا پایتخت اداری آفریقای جنوبی است. این شهر پرجنب‌وجوش مهاجران زیادی را در آفریقای جنوبی به خود جذب می‌کند، زیرا بیشترین سفارت‌خانه‌ها در جهان خارج از واشنگتن دی سی و همچنین خانه اکثر ادارات دولتی محلی آفریقای جنوبی است. دیپلمات های زیادی را در شهر خواهید یافت و پرتوریا نسبتاً نزدیک به ژوهانسبورگ است (حدود 45 دقیقه با ماشین)، شلوغی کمتری دارد و کمی ارزان تر است (مسکن و هزینه زندگی).

پرتوریا مکانی عالی برای نقل مکان در آفریقای جنوبی با بچه‌ها است زیرا انواع مدارس دولتی و خصوصی از جمله برخی از بهترین موسسات عالی در این کشور مانند دانشگاه پرتوریا، دانشگاه فناوری Tshwane (TUT) و دانشگاه وجود دارد. چندین شرکت بزرگ از جمله فورد آفریقای جنوبی، Aerosud و Exxaro در این شهر مستقر هستند. برخی از بهترین مکان ها برای زندگی در پرتوریا عبارتند از: Faerie Glen، Waterkloof، Mooikloof، Brooklyn، Centurion  کمی نزدیکتر به ژوهانسبورگ). جوبورگ که به شهر طلا نیز معروف است شهری است که هرگز نمی خوابد! ژوهانسبورگ دارای دو فرودگاه بین‌المللی است: OR Tambo و Lanseria، ژوهانسبورگ مکانی محبوب برای مسافران خارجی است که به آفریقای جنوبی سفر می‌کنند. این شهر دارای ساختمان های تاریخی، بناهای تاریخی، موزه ها و همچنین باغ های گیاه شناسی زیبا و ذخایر طبیعی است. کارهای زیادی برای انجام دادن و سفرهای روزانه فراوان از ژوهانسبورگ وجود دارد. اگر آفریقای جنوبی انتخاب شماست و قصد شروع را دارید این امکان هست تا  با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و بهره مند شوید.

سوالات متداول در باب هزینه زندگی در آفریقای جنوبی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب هزینه زندگی در آفریقای جنوبی می باشیم:

  • آیا زندگی در آفریقای جنوبی گران است؟ به طور متوسط، قیمت مصرف کننده در آفریقای جنوبی کمتر از بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، آلمان و هلند است. مهم ترین تفاوت بین آفریقای جنوبی و هلند است. قیمت مصرف کننده آفریقای جنوبی 43% کمتر است.
  • بهترین منطقه برای زندگی در آفریقای جنوبی کجاست؟ کیپ تاون کیپ تاون یکی از محبوب ترین مقاصد برای مهاجرت به آفریقای جنوبی است، زیرا ثابت شده است که بهترین کیفیت زندگی را ارائه می دهد. بسیاری از مهاجران اینجا را انتخاب می کنند زیرا شهر ترکیب خوبی بین زندگی سنتی و مدرن دارد.
  • هزینه اجاره خانه در آفریقای جنوبی چیست؟ هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 308€ (یورو) و خارج از محدوده مرکزی شهری 295€ (یورو) در ماه است. هزینه اجاره  آپارتمان 3 خوابه در مرکز و خارج از مرکز شهر نیز به ترتیب 790€ و 662€ (یورو) در ماه است.
  • هزینه های بیمه در آفریقای جنوی چقدر است؟ هزینه بیمه های خصوصی در آفریقای جنوبی بین 103€ الی 206€ (یورو) در ماه برای یک خانواده 4 نفره است.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *