مهاجرت کاری آرژانتین

حقوق بازنشستگی در آرژانتین

حقوق بازنشستگی در آرژانتین

برای آنکه به عنوان یک بازنشسته قانونی بتوانید حقوق بازنشستگی در آرژانتین را دریافت کنید باید شرایط مهمی را داشته باشید. دوران بازنشستگی دوره ای است که برای هر فردی پس از گذشت 25 و یا 30 سال از زمان اولین شغل از راه می رسد. دوره بازنشستگی دوره ای برای استراحت و فراغت از کار و اشتغال است. بدین منظور فرد با دریافت حقوقی که مستحق آن است زندگی خود را می گذراند. همچنین این حقوق برای اشخاص بسیار مهم است زیرا در موراد بحرانی به کمک آن ها می آید. در آرژانتین نیز بازنشسته ها به دلایل مختلف حقوق بازنشستگی اخذ می کنند. شما نیز اگر برای آینده شغلی خود نگران هستید می توانید با مشاوره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط کاری و مهاجرت به آرژانتین صحبت کنید.

حقوق بازنشستگی در آرژانتین برای بانوان

یک برنامه جدید دولتی در آرژانتین با هدف جبران شکاف دستمزد جنسیتی بازنشستگی از طریق افزایش پس انداز بازنشستگی برای زنانی که به عنوان مراقب با حقوق و دستمزد کار می کردند. دولت آرژانتین به دنبال جبران این نابرابری جنسیتی با اختصاص ارزش سهم بازنشستگی به مدت زمانی است که مردم صرف تربیت فرزندان کرده‌اند. این برنامه اولین بار است که نقش یک مراقب بدون حقوق توسط دولت آرژانتین به عنوان چیزی شبیه به کار شناخته می شود. انتظار می رود این سیاست به 155000 زن دیگر اجازه دهد تا فورا مستمری دریافت کنند. از اول آگوست، زنان می‌توانند به ازای هر فرزندی که بزرگ کرده‌اند معادل 1 سال سهم تأمین اجتماعی یا معادل 2 سال به ازای هر فرزندخوانده یا دارای معلولیت دریافت کنند. در صورتی که زن قبلاً یارانه کودک کم درآمد دریافت کرده باشد، این سهم معادل 3 سال برای هر کودک افزایش می یابد.

این برنامه برای هر زنی که حداقل 60 سال سن داشته باشد و قادر به دریافت 30 سال حق بازنشستگی نباشد در دسترس است. هنگامی که شخصی در آرژانتین 65 ساله می شود، حق دارد از دولت مستمری دریافت کند، حتی اگر در طول زندگی کاری خود کمک مالی نکرده باشد. اما در حدود 23000₱ (پزو) در ماه $237 (دلار)، زیر خط فقر و کمتر از مستمری دریافتی توسط کسانی است که تحت طرح کلی بازنشسته می شوند، که بر اساس سهم کارگران ساخته شده است و شامل این برنامه جدید می شود. این معیار این واقعیت را برجسته می کند که زنان به طور موثر بیشتر کار می کنند و ارزش مراقبت کار را در حق دسترسی به بازنشستگی به رسمیت می شناسد.

جایگاه حقوق بازنشستگی در آرژانتین

دولت فرناندز اولین اداره اقتصاد، برابری و جنسیت در کشور را راه اندازی کرد و در حال تدوین سیاست هایی با هدف قرار دادن مسائل ساختاری زیربنای نابرابری های اقتصادی بین مردان و زنان است. برای این منظور، این اداره سال گذشته گزارشی را منتشر کرد که نشان داد «کار مراقبتی» کار خانگی با حقوق و کارهای خانگی بدون مزد %16 درصد از کل تولید اقتصادی را تشکیل می دهد، که بیشتر از صنعت (%13.2) یا تجارت (%13) است. برنامه جدید دائمی تر از تلاش های گذشته برای کمک به جبران شکاف جنسیتی پس انداز بازنشستگی در آرژانتین است که به زنان این امکان را می دهد تا حداکثر 5 سال برای کارهای مراقبت از کودکان مطالبه کنند. این موضوع یکی از بزرگ ترین مزیت ها برای زنان در این کشور محسوب می شود.

به طور مثال می توان گفت که مبلغ ماهانه مستمری دولتی که هر فرد معینی دریافت می کند اساساً به حق بیمه تامین اجتماعی وی در حین خدمت فعال و حقوق وی در سالهای آخر کار مرتبط است. با این حال، دولت حداقل مزایای بازنشستگی ناخالص ماهانه را تضمین می کند که از مارس 2015، $382173 (دلار) است. به همین ترتیب، سقفی برای حداکثر مزایا ناخالص بازنشستگی ماهانه وجود دارد که $2799869 (دلار) است. اداره ملی تامین اجتماعی ( اداره تامین اجتماعی ملی) بر سیستم یکپارچه بازنشستگی آرژانتین نظارت دارد. کارمندانی که با رسیدن به سن قانونی بازنشستگی بازنشسته می شوند، گاهی اوقات پاداش پایان کار دریافت می کنند. این پاداش معمولاً تعدادی حقوق است که کارمند برای مدت معینی کار کرده است.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش حقوق بازنشستگی در کشور آرژانتین می باشید:

افزایش حقوق بازنشستگی در کشور آرژانتین

مزایای بازنشستگی در آرژانتین

کارکنانی که در یک انتقال تجاری شرکت دارند، چه در نتیجه انتقال انبوه یا از طریق یک مأموریت منتقل شوند، حق دارند شرایط کاری خود را قبل از انتقال مؤثر حفظ کنند. این به این معنی است که انتقال گیرنده یا انتقال گیرنده باید به سابقه کار کارکنان و کلیه حقوق مربوطه اذعان داشته باشد و کلیه شرایط و ضوابط موجود استخدام را حفظ کند. کارمندانی که شرایط و ضوابط آنها حفظ نمی شود، می توانند خود را به طور سازنده اخراج کنند یا برای درخواست بازگرداندن شرایط اولیه شغلی خود به دادگاه شکایت کنند. قانون کار آرژانتین دارای مقررات خاصی در مورد حقوق مکتسبه است که شامل ممنوعیت هرگونه تغییر مضر در شرایط و ضوابط اساسی استخدام می شود. طرح بازنشستگی بخشی از شرایط و ضوابط ضروری استخدام در نظر گرفته می شود و بنابراین فرصتی برای ایجاد تغییرات زیانبار یا حذف طرح وجود ندارد.

حین کار در آرژانتین کارمندان تحت طرح لا استرلا که در این کشور رایج است از 2 مزیت متفاوت برخوردارند:

  • یک مزیت اساسی که برای همه کارکنان یکسان است و شامل یک مستمری مادام العمر است.
  • یک مزیت اضافی که ارزش آن به مانده حساب فردی کارمند بستگی دارد. این بدان معنی است که مزایا اضافی به سنوات ثبت نام کارمند در طرح لا استرلا و درآمد وی بستگی دارد.

در جدول زیر شاهد میزان مزایایی که به یک بازنشسته براساس سوابق کار تعلق می گیرد و بیمه بازنشستگی درباره آرژانتین می باشید:

سابقه بازنشستگیمیزان مزایا پایه قابل پرداخت
10 ساله50%
11 ساله55%
12 ساله60%
13 ساله65%
14 ساله70%
15 ساله75%
16 ساله80%
17 ساله85%
18 ساله90%
19 ساله95%
20 ساله100%

شرایط اخذ حقوق بازنشستگی در آرژانتین

شرایط اخذ حقوق بازنشستگی در آرژانتین

از آنجایی که کارکنان و کارمندان در کشور آرژانتین باید در این مسیر مشارکت کنند و شرکت در طرح بازنشستگی تکمیلی کاملا اختیاری است. به طور کلی، کارفرمایان با پرداخت سهم به صندوق های بازنشستگی شخصی موافقت نمی کنند. با این حال، اگرچه این رویه عمومی همه کارفرمایان نیست، اما زمانی که سهمیه ها توافق می شود، معمولاً به این دلیل است که کارفرما تصمیم گرفته است در یک طرح بازنشستگی تکمیلی برای کارکنان خود مشارکت کند. برخی از کارفرمایان چند ملیتی این کار را به عنوان یک مزیت به کارکنان یقه سفید که ویزای کار آرژانتین را دارند پیشنهاد می کنند. برخی از شرکت‌ها برای مدیران شرکت‌هایی که پست‌های مدیریتی دارند، طرح بازنشستگی تکمیلی را برای استعفای آن‌ها از سیستم تامین اجتماعی استخدامی پیشنهاد می‌کنند. تابعیت و اقامت در آرژانتین نیز از شرایط آن است.

در این موارد خاص، قانون به مدیران شرکتی که دارای نقش های مدیریتی نیز هستند، این امکان را می دهد که از ثبت نام در سیستم تامین اجتماعی به عنوان کارمند خودداری کنند و فقط به عنوان مدیران شرکتی مشارکت کنند. در این شرایط کارفرمایان و کارکنان هیچ تعهدی برای مشارکت در SIPA ندارند. با توجه به پس انداز و کاهش بالقوه مزایای بازنشستگی و بازنشستگی، کارفرمایان معمولاً یک طرح بازنشستگی تکمیلی را ارائه می دهند که هزینه کمتری نسبت به سهم بیمه تامین اجتماعی کارفرمایان دارد. در مورد طرح های شغلی باید به قرارداد جمعی برای کارکنان بخش بازرگانی و خدمات اشاره کرد. تحت سیستم آرژانتین، برای همه کارفرمایان در بخش تجاری و خدمات اجباری است. این موضوع همه کارکنان را پوشش می دهد، به جز کسانی که دارای سطح سلسله مراتب و مسئولیت هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به آرژانتین مشاور و راهنمای شماست.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *