مهاجرت کاری آذربایجان

حقوق بازنشستگی در آذربایجان

حقوق بازنشستگی در آذربایجان

برای دریافت مزایا و حقوق بازنشستگی در آذربایجان باید شرایط معینی را داشته باشید که در این محتوا این موارد بررسی میشود. شما به عنوان یک مهاجر قانونی پس از رعایت شرایط و الزامات در این کشور می توانید در زمره بازنشستگان محسوب و از آینده بازنشستگی خود اطمینان حاصل نمایید. در این کشور به دلیل نزدیک بودن مسافت و فرهنگ و زبان مهاجران ایرانی بیشتر به چسم می خوردند. این اشخاص که عموما آذری زبان هستند دچار مشکلات زبان نیز نیستند. لذا می توانند به راحتی به کار مورد نظر خود مشغول شوند. در این زمان است که کم کم از مزیت های یک شهروند برخوردار می شوند و این مزایا در دوران بازنشستگی خود را نشان خواهند داد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت و اخذ ویزای بازنشستگی آذربایجان به شما مشاوره ارائه می دهد.

جایگاه حقوق بازنشستگی در آذربایجان

حمایت اجتماعی یکی از اولویت های اصلی جمهوری آذربایجان در سال های گذشته بوده است. سیستم بازنشستگی نشان دهنده توانایی کشور برای توسعه و اجرای پوشش همگانی با در نظر گرفتن تعداد زیادی از کارگران خوداشتغال (تقریباً 2 میلیون) و یک اقتصاد غیررسمی مهم است. از لحاظ تاریخی، آذربایجان یک سیستم بازنشستگی جهانی را به ارث برده است که در سالهای اول استقلال از بودجه کافی برخوردار نبود. این وضعیت با آشفتگی سیاسی و اقتصادی در اوایل دهه 1990 و همچنین تعداد زیادی از افراد آواره داخلی در نتیجه درگیری های مسلحانه مشخص شد. در این کشور با توجه به مشکلاتی که در زمینه اقتصاد وجود دارد به بازنشستگان بسیار توجه می شود و مزایای مناسبی به آن ها تعلق می گیرد.

در لیست زیر برخی از برنامه های حمایت اجتماعی که در آذربایجان مختص بازنشستگان است را مشاهده می کنید:

  • بیمه اجتماعی
  • بیمه اجتماعی – عمومی
  • بیمه از کار افتادگی
  • مستمری سالمندی

آمار و ارقام حقوق بازنشستگی در آذربایجان

دولت آذربایجان دستمزدها و حقوق بازنشستگان را افزایش می‌دهد تا از درد ناشی از افزایش قیمت‌ها و اقتصاد متزلزل بکاهد. این اصلاحات بخشی از بسته کمک های اقتصادی است که به گفته تحلیلگران، خطر افزایش تورم را در پی دارد. این کشور برای بهبودی از بحران اقتصادی 2015 و 2016، زمانی که قیمت نفت کاهش یافت و بانک مرکزی مجبور شد ارزش پول را به شدت کاهش دهد، تلاش کرده است. در اول آوریل، باکو حداقل حقوق بازنشستگی ماهانه را از 73 (منات) به 130 (منات) (حدود $43 (دلار) به 76$ دلار) افزایش داد. یک ماه قبل، حداقل دستمزد را از حدود $76 تا $106 دلار) در ماه افزایش داد. همچنین در 2 ماه گذشته، دولت وعده پرداخت غرامت برای وام گیرندگانی که از کاهش ارزش منات متضرر شده‌اند، و همچنین کاهش بدهی‌های معوقه خانواده‌های افرادی که در جنگ با ارمنستان کشته شده‌اند، داده است.

تا 1 ژانویه 2021، 12288 هزار مستمری بگیر در صندوق حمایت اجتماعی دولتی آذربایجان ثبت شده اند که 12.3% از جمعیت کشور را تشکیل می دهند. %58.3 آنها مستمری سالمندی، %30 برای ازکارافتادگی و %11 برای از دست دادن سرپرست خانواده دریافت می کنند. متوسط ​​حقوق بازنشستگی ماهانه با افزایش 14% درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به $178 (دلار) (302.2 منات) شد و معادل %42 درصد میانگین حقوق ماهانه بود. کمیته آمار آذربایجان در مورد تامین اجتماعی در این کشور در گزارش های اخیر ذکر کرده است: به منظور تقویت هر چه بیشتر حمایت اجتماعی از مستمری بگیران در کشور، بخش بیمه انواع مستمری های کار از اول سال مطابق با نرخ رشد سالانه متوسط ​​حقوق اسمی ماهانه شاخص و افزایش یافته است.

در نمودار زیر شاهد میزان سن بازنشسته هایی هستید که در آذربایجان حقوق بازنشستگی دریافت می کنند:

شاهد میزان سن بازنشسته ها در آذربایجان

میزان حقوق بازنشستگی در آذربایجان

مستمری ها مطابق با میانگین نرخ رشد ماهانه حقوق در سال 2019 نمایه می شود و تمام مستمری بگیران مستمری بگیر بر اساس اصل بیمه %93 درصد بازنشستگان را پوشش می دهد. وجوه از طریق درآمدهای صندوق حمایت اجتماعی دولتی زیرمجموعه وزارت کار و حمایت اجتماعی نفوس تامین خواهد شد. پس از این افزایش، میزان متوسط ​​مستمری ماهانه از $154 (دلار) به $176 افزایش می یابد. میزان مستمری ها از اول ژانویه 2020 افزایش یافته است و مابه التفاوت مبلغ دی ماه به همراه مستمری بهمن ماه پرداخت می شود. به عنوان مثال، اگر حقوق بازنشستگی $235 (دلار) باشد، از اول ژانویه این میزان %16.6 یعنی $39 (دلار) افزایش یافته و به $274 (دلار) می رسد. یعنی مستمری بگیری که حقوق بازنشستگی به ارزش $235 (دلار) داشته باشد، $313 (دلار) دریافت خواهد کرد که مجموع $274 (دلار) + $39 (دلار) در ماه فوریه است.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص سنین بازنشستگی در کشور آذربایجان می باشید:

سن بازنشستگیدلایلمیزان اخذ مزایا
50-55اتمام شغل- بازخرید-از کار افتادگی-فوت70-80%
55-60فوت-اتمام شغل80-100%

میزان حقوق بازنشستگی در آذربایجان

مزایا بازنشستگی در آذربایجان

در کنار مشکلات زندگی در آذربایجان در سیستم جدید مزایا بسیری وجود دارد. اکنون خدمات بهتری به کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران ارائه می دهد. آذربایجان از طریق این پروژه از سیستمی که شاید 30 سال منسوخ بود به سیستمی که استانداردهای بین المللی مدرن را منعکس می کند، تبدیل شده است. این موضوع گام مهم دیگری برای تقویت حمایت اجتماعی از بازنشستگان است. از اول ژانویه 2020، بخش بیمه انواع مستمری های کارگری مطابق با نرخ رشد سالانه میانگین حقوق ماهانه تعیین شده توسط کمیته آمار دولتی برای سال 2019، %16 افزایش یافت. این نشان دهنده تداوم اصلاحات اجتماعی موفق در سال 2020 است که اتخاذ اقدامات انقلابی در زمینه پرداخت های اجتماعی را در سال گذشته با تصمیم رئیس جمهور تضمین کرد و منجر به افزایش رفاه 4.2 میلیون شهروند شد.

دستاوردهای اصلی شامل بهره وری بالاتر به دلیل توسعه سیستم های فناوری اطلاعات و ارتباطات، بهبود خدمات به مشتریان و افزایش رضایت کارکنان صندوق بازنشستگی است. میانگین حقوق بازنشستگی در آذربایجان اکنون بیش از 151$ (دلار) در ماه است و بیش از 1.9 میلیون کارگر کارت های بیمه اجتماعی مدرن دریافت کرده اند. بیش از 97% از پرداخت های بازنشستگی در حال حاضر به صورت آنلاین از طریق سیستم بانکی پرداخت می شود، سطحی که تنها در چند کشور در سراسر جهان به دست آمده است. دولت نیاز فوری برای اجرای اقدامات سیاست مربوطه را دارد، از جمله سیاست هایی برای حمایت اجتماعی از گروه های آسیب پذیر سالمندان و دیگر از مردم است. سیستم بازنشستگی موجود با قوانین آذربایجان کنونی مطابقت است، زیرا سیستم مدیریت بازنشستگی کاملاً به روز شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به آذربایجان مشاور و راهنمای شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *