مهاجرت تحصیلی پرتغال

تحصیل پزشکی در پرتغال

تحصیل پزشکی در پرتغال

تحصیل پزشکی در پرتغال در سال 2023 همانند تحصیل پزشکی در سراسر دنیا بسیار محبوب می باشد. تقاضا تحصیل در این رشته از سوی دانشجویان بسیار زیاد است. زبان رسمی مردم پرتغال، پرتغالی است. تحصیل رشته پزشکی در این کشور نیز به این زبان صورت می گیرد. متقاضیان تحصیل پزشکی در پرتغال بایستی به این زبان مسلط باشند. در غیر اینصورت بایستی در ابتدا زبان پرتغالی را فرا گرفته و سپس برای تحصیل پزشکی در پرتغال اقدام نمایند.

برای مشاوره مهاجرت فرم زیر را تکمیل کنید:


البته تحصیل پزشکی در پرتغال از نظر هزینه بسیار پایین تر از کشورهای دیگر اروپایی است. متقاضیان با تسلط به زبان پرتغالی می توانند با هزینه ای مناسب در پرتغال به تحصیل پزشکی بپردازند. دانشگاه های برتر پزشکی پرتغالی همچنین دارای اعتبار خوبی هستند.

همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با انتشار این نگارش درباره تحصیل پزشکی در پرتغال به سوالات زیر پاسخ داده اند.

  • شرایط تحصیل پزشکی در پرتغال در سال 2023 چیست؟
  • بهترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل پزشکی کدامند؟
  • مزایای تحصیل پزشکی در پرتغال چیست؟
  • هزینه تحصیل پزشکی در پرتغال چقدر است؟
  • اقامت پس از تحصیل پزشکی در پرتغال چگونه است؟

اینفوگرافی تحصیل پزشکی در پرتغال

تحصیل در پرتغال

بر هیچکس پوشیده نیست که اخذ مدرک پزشکی به معنای واقعی کلمه دارای ارزش بسیاری در این کشور و دیگر کشورها است. چنانچه اگر این کشور را به عنوان مقصد آموزش پزشکی انتخاب می کنید باید بدانید که تحصیل پزشکی در این کشور بسیار مقرون به صرفه تر به نظر می رسد. مدارس پزشکی در این کشور نسبت به بیشتر کشورهای اروپایی شهریه کمتری دریافت می کنند. هزینه زندگی در این کشور نیز یکی از کمترین هزینه ها در اروپای غربی است. این کشور در بین رتبه بندی های قدرتمند سیستم آموزش عالی در بین 40 کشور برتر جهان می باشد. بنابراین، می توانید انتظار داشته باشید که کیفیت آموزش در ین کشور و تحصیل پزشکی در این کشور، کیفیتی مناسب است. تنها مشکل تحصیل پزشکی در این کشور این است که زبان انگلیسی در هیچ یک از مدارس پزشکی پرتغال زبان آموزش نیست. تحصیل به زبان پرتغالی است.

مراقبت های بهداشتی دولتی در پرتغال کاملا رایگان نیست. هزینه مراقبت ‌های بهداشتی توسط دولت پوشش داده می ‌شود و بیماران هزینه ‌های استاندارد، معروف به “taxas moderadoras” را پرداخت می‌کنند. در خصوص شرایط عمومی تحصیل در این کشور و اطلاع از شرایط عمومی این کشور به موارد زیر توجه فرمایید:

شرایط عمومی تحصیل در پرتغال

ساختار تحصیل پزشکی در پرتغال

تحصیل پزشکی در این کشور به مدت 6 سال به طول می انجامد که با توجه به ترم های تحصیلی در سال کل تحصیل شامل 12 ترم می شود که سال پایانی مربوط به انترنی و فعالیت های بیمارستانی و کلینیکی است. تحصیل پزشکی در این کشور تماما به زبان پرتغالی ارائه می شود. زبان انگلیسی در این رشته ارائه نمی شود.

آموزش پزشکی در این کشور همراه با آموزش علمی عالی و مهارت های عملی و نگرش حرفه ای از طریق برنامه های آموزشی مختلف و مطابق با روند بولونیا به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می شود. منجر به اخذ مدرک معتبر در اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر می گردد. پرتغال در همسایگی کشور اروپا در غرب اروپا قرار دارد. پایتخت این کشور لیسبون از شهرهای دانشجویی این کشور است. جهت تحصیل پزشکی در این کشور بسیاری از دانشجویان به شهرهای لیسبون، پورتو و کویمبرا مهاجرت می کنند.

در نمودار زیر می توانید طول دوره های پزشکی در این کشور را مشاهده نمائید:

شرایط تحصیل پزشکی در پرتغال 2023

از شرایط اصلی تحصیل پزشکی در این کشور در سال 2023 شرکت در دوره 1 ساله پیش پزشکی در این کشور و گذراندن دروس پایه تحصیلی از جمله شیمی، زیست، فیزیک و زبان می باشد. علاوه بر این برای تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه های این کشور بایستی تسلط خود بر زبان پرتغالی را اثبات نمایید. دارای مدرک B2 زبان پرتغالی باشید. همچنین برای تحصیل پزشکی در کارشناسی بایستی دارای مدرک دیپلم 12 ساله معتبر و ترجمه شده باشید. ترجمه مدارک می تواند هم به زبان پرتغالی هم به زبان انگلیسی باشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ارائه مدرک کارشناسی ضروری است. همچنین برای تحصیل در مقطع دکترا بایستی رشته مورد نظر را در کارشناسی ارشد طی کرده باشید. توجه داشته باشید به جزء دانشگاه های بین المللی کشورهای دیگر در این کشور برای تحصیل پزشکی نیازی به آزمون های سخت بین المللی نخواهید داشت.

تحصیل پزشکی به زبان پرتغالی

برای تحصیل پزشکی در پرتغال باید به زبان پرتغالی مسلط باشید. بعید است که پرتغالی را بتوانید خوب صحبت کنید و همه دانشگاه های پرتغال امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی ندارند لذا تحصیل پزشکی به زبان پرتغالی نیز می تواند گزینه دیگر باشد.  اولین نکته برای انتخاب کشور مورد نظر می تواند زبان باشد. اگر انگلیسی زبان هستید، باید به دنبال دانشکده های پزشکی انگلیسی زبان باشید. توجه دوم شما باید این باشد که بدانید کدام کشورها حتی به شما اجازه می دهند به عنوان یک دانشجوی خارجی وارد دانشکده پزشکی شوید. این احتمال وجود دارد که شما مجبور شوید امتحانات پذیرش محلی را انجام دهید و پزشکی (به دلیل رقابتی بودن بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

برای تحصیل پزشکی به زبان پرتغالی شما باید از طریق “رقابت دسترسی به آموزش عالی” ملی درخواست دهید و پذیرش فقط بر اساس نمرات است و بر اساس میانگین دبیرستان شما و 3 امتحان ملی دبیرستان محاسبه می شود که شما را ملزم به شرکت در آن می کند. از طریق آزمون های سراسری در زیست شناسی، ریاضیات و فیزیک (البته همه به زبان پرتغالی) و برای ورود به دانشگاه، باید میانگین نمره حدوداً 18 از 20 را دریافت کنید.

دوره های پیش پزشکی در پرتغال

از آنجایی که تعداد دانشجویان بین المللی که برای تحصیل پزشکی به پرتغال می روند هر ساله افزایش می یابد، اکنون اکثر دانشگاه های پزشکی دوره های پیش پزشکی در پرتغال به زبان انگلیسی را ارائه می دهند. با این حال، برنامه های آموزشی بالینی آنها به زبان پرتغالی ارائه می شود. علیرغم تعداد معدودی دانشگاه در پرتغال که مدرک پزشکی ارائه می دهند، دولت این کشور دیگر شهروندان سایر کشورها را برای تلاش و پذیرش در دوره های پزشکی در این چند دانشگاه محدود نمی کند. لذا دانشجویان خارجی می توانند در دوره های پیش پزشکی و پزشکی در دانشگاه های پرتغالی تحصیل کنند. برای پذیرش در دوره های پیش پزشکی در پرتغال بایستی دارای مدرک دیپلم 12 ساله و مدرک زبان باشید. دوره های پیش پزشکی معمولا 1 ساله هستند.

میزان رشد دانشجویان در پرتغال را در نمودار زیر می توانید ببینید:

رشد دانشجویان در کشور پرتغال به درصد

مدارک مورد نیاز تحصیل در رشته پزشکی در کشور پرتغال

سایر مدارک مورد نیاز عبارتست از:

  • ارائه انگیزه نامه قوی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا تحصیلی این کشور
  • ارائه تمکن مالی مناسب جهت پوشش دهی هزینه زندگی و تحصیل در این کشور
  • ارائه گواهی رسید پرداخت هزینه های مربوط به پذیرش و ویزای تحصیلی

جهت تحصیل پزشکی در این کشور می باید مدارک معتبر و مستند زیر را فراهم نمایید:

مراحلمدارک
1ارائه گذرنامه و کلیه مدارک مربوط به هویت متقاضی
2ارائه 3 قطعه عکس رنگی 4 در 5
3ارائه کلیه مدارک تحصیلی و ریز نمرات متقاضی
4ارائه انگیزه نامه
5ارائه فرم تکمیل شده درخواست پذیرش دانشگاه و درخواست ویزا
6ارائه پرینت حساب بانکی و تمکن مالی

مزایای تحصیل پزشکی در پرتغال

برخی از دانشگاه های برتر کشور پرتغالی مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران هستند. همچنین می توانید با تحصیل در این دانشگاه های مدرک معتبر تحصیلی دریافت کنید. با دریافت مدرک معتبر تحصیلی می توانید در کشورهای مختلف اروپایی از جمله خود این کشور به دنبال کار باشید و بتوانید اقامت این کشور را به دست آوردید.

از جمله مزایای تحصیل پزشکی در پرتغالی را می توان در لیست زیر مورد بررسی قرار داد:

  • تحصیل پزشکی با هزینه متناسب
  • اخذ مدرک پزشکی معتبر
  • هزینه زندگی پایین
  • امکان اخذ اقامت پس از تحصیل در پرتغال
  • کار پزشکی در کلینیک و بیمارستان ها
  • استفاده از خوابگاه دانشجویی
  • دریافت ویزای شنگن
  • امکان کار در سایر کشورهای اروپایی
  • امکان اخذ درآمد بالا در این رشته

مزایای تحصیل پزشکی در پرتغال

7 دانشگاه برتر پزشکی در پرتغال

بهترین دانشگاه های پزشکی این کشور در تحقیقات مرتبط با انواع مباحث پزشکی و زیست پزشکی همواره در صحنه حاضر بوده و دارای اعتبار بین المللی هستند. تحصیل پزشکی در دانشگاه های برتر این کشور از جمله در مباحث بی حسی، قلب و عروق، پزشکی عمومی و داخلی، دستگاه گوارش، زنان و زایمان، چشم پزشکی، رادیولوژی و جراحی است. این دانشگاه ها براساس شهرت و تحقیقات انجام شده در این زمینه ها دارای اعتبار هستند.

در اینجا 7 دانشگاه برتر پزشکی در پرتغال در سال 2023 معرفی شده اند:

رتبهنام دانشگاهشهررده بندی TIMES 2023
1دانشگاه پورتوپورتو401
2دانشگاه لیسبونلیسبون501
3دانشگاه کویمبراکویمبرا601
4دانشگاه مینهوبراگا601
5دانشگاه نوا دلیسبوالیسبون601
6دانشگاه بیراکاستلو برانکو601
7دانشگاه آلگروهفارو801

تحصیل پزشکی در دانشگاه پورتو پرتغال

دانشگاه پورتو پرتغال (University of Porto) یکی از برترین دانشگاه های این کشور به ویژه برای تحصیل رشته پزشکی در این کشور است. این دانشگاه در حال حاضر بر اساس رتبه بندی QS به عنوان دومین دانشگاه برتر نیوزلند شناخته شده است. دانشکده پزشکی این دانشگاه در سال 1911 در سایت دانشکده پزشکی-جراحی سابق تاسیس شد. به همراه دانشکده علوم یکی از دانشکده های اصلی تأسیس شده دانشگاه پورتو است. در حال حاضر با حضور بیش از 1000 دانشجو در دوره های مختلف تحصیلی این دانشگاه، یک موسسه مرجع برای دانشجویان پرتغالی است که تحصیلات پزشکی را دنبال می کنند. دانشکده پزشکی این دانشگاه به دلیل کیفیت آموزش خود و به دلیل فعالیت شدید علمی و ارائه خدمات به جامعه شناخته شده است. دانشکده پزشکی نیم قرن بعد از تاسیس به بیمارستان São João در Asprela نقل مکان کرد.

تحصیل پزشکی در دانشگاه لیسبون پرتغال

دانشگاه لیسبون پرتغال (University of Lisbon) یکی دیگر از برترین دانشگاه های این کشور است. در حال حاضر بر اساس رده بندی تایمز در سال 2023 به عنوان برترین دانشگاه این کشور شناخته شده است. تحصیل در دانشکده پزشکی دانشگاه لیسبون با اهداف آموزش در علوم زیستی برای درک مکانیسم های زندگی و تکامل آن، یادگیری مبانی علمی و ایجاد مهارت در ارتباط پزشک و بیمار و درک ابعاد شخصی، خانوادگی و اجتماعی بیماری و پیامدهای آن است. همچنین هزینه زندگی دانشجویی در پایتخت این کشور نیز بدین شرح می باشد:

  • هزینه محل اقامت حدود 300€ الی 900€ (یورو)
  • هزینه اقلام غذایی حدود 150€ (یورو)
  • هزینه حمل و نقل عمومی حدود 36.20€ (یورو)

همچنین ادغام دانش بنیادی برای حل مشکلات بالینی و تقویت ابعاد علمی پزشکی بالینی و کسب مهارت های بالینی و آموزش در اجرای عملی و درک اصول طب معاصر در کنار توسعه خودآموزی و پاسخگویی فردی و دانش اصول زیست شناسی و اخلاق در رشته پزشکی می باشد. این اهداف با مشارکت دانشگاه لیسبون در مرکز پزشکی دانشگاهی لیسبون (CAML)، در چارچوب یک الگوی سازمانی یکپارچه برای آموزش، تحقیق و ارائه خدمات درمانی تقویت می شود.

تحصیل پزشکی در پرتغال در دانشگاه کویمبرا

دانشگاه کویمبرا پرتغال (University of Coimbra) قدیمی ترین دانشگاه این کشور با تاسیس در سال 1290 است. این دانشگاه ابتدا در لیسبون تأسیس شد و در سال 1537 به کویمبرا منتقل شد. این دانشگاه دولتی دارای 3 پردیس، پردیس اول و دوم و پردیس علوم بهداشتی در نقاط مختلف شهر است. این دانشگاه دارای 8 دانشکده و 4 مرکز آموزشی و پژوهشی است. بیش از 1800 نفر از اعضای هیئت علمی و پژوهشی را استخدام می کند. این دانشگاه میزبان متخصص مغز و اعصاب آنتونیو ایگاس مونیز، نخستین پرتغالی است که برنده یک جایزه نوبل است. برنامه پزشکی این دانشگاه در دانشکده پزشکی که در پردیس علوم بهداشت و درمان در محله سلس شهر مستقر است ارائه می شود. این پردیس در نزدیکی بیمارستان دانشگاه کویمبرا است. یکی از مکان هایی است که دانشجویان در طی 3 سال تحصیلی آخر برنامه با آن در تماس مستقیم هستند.

تحصیل پزشکی در پرتغال در دانشگاه کویمبرا

اقامت پس از تحصیل در پرتغال

آموزش پزشکی امکان استفاده از فرصت های شغلی مختلف از قبیل پزشکی بالینی (بیمارستان، پزشکی عمومی و خانوادگی)، بهداشت عمومی، پزشکی قانونی، پزشکی حرفه ای، تحقیق و تدریس را فراهم می آورد. حرفه پزشکی با دنباله ای از مدارک مشخص می شود. با سطوح فنی و علمی با افزایش مسئولیت ها مطابقت دارد. پس از دوره های آموزشی و کارآموزی با مدارک عمومی حاصل می شود. برای پزشکی حرفه ای در این کشور بایستی در انجمن پزشکی این کشور ثبت نام نمایید. با تکمیل دوره های کارآموزی عمومی و تخصصی به عنوان یک پزشک متخصص مشغول به کار شوید. چنانچه پس از تحصیل در پرتغال بتوانید در یکی از حرفه های پزشکی مربوط به رشته خود پیشنهاد کاری دریافت کنید. می توانید با اخذ ویزای کاری پرتغال در این کشور اقامت گزینید. پس از 5 سال اقامت دائم پرتغال را داشته باشید.

جهت اقامت پس از تحصیل در این کشور، مهم ترین مساله مربوط به هزینه مسکن می باشد. هزینه های زیر مربوط به اجاره و خرید آپارتمان در این کشور شرح داده شده است:

  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 710€ (یورو)
  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر 570€ (یورو)
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 1288€ (یورو)
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر 933€ (یورو)
  • خرید هر متر مربع در مرکز شهر 3035€ (یورو)

در خصوص اطلاع از هزینه های زندگی در این کشور به نمودار زیر توجه فرمائید:

توریع هزینه های زندگی در کشور پرتغال

تحصیل پزشکی در پرتغال به زبان انگلیسی

از آنجایی که درخواست تحصیل در شاخه پزشکی در کشور پرتغال هر ساله در بین دانشجویان به خصوص دانشجویان بین المللی در حال افزایش می باشد، در مدارس این کشور دوره های پیش پزشکی به زبان انگلیسی ارائه می دهد. با این حال همچنان برنامه های آموزش پزشکی در این کشور نیز به زبان پرتغالی می باشد.

درآمد رشته پزشکی در پرتغال

یکی از پر درآمدترین رشته های معمول در سال 2024_2023 در این کشور رشته های پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دندانپزشکی می باشد. میزان دریافتی حاصل از این رشته در شهرهای مختلف متفاوت خواهد بود. همچنین عوامل دیگری در میزان دریافتی حاصل از این شغل تاثیرگذار خواهد بود. به عنوان مثال عواملی مانند سن متقاضی، میزان تحصیلات و میزان تجربه کاری در میزان دریافتی، پاداش و سایر مسائل تاثیر به سزایی خواهد گذاشت. از این رو در خصوص این رشته میانگین، حداقل و حداکثر دریافتی طبق آخرین برآورد حقوقی در نظر گرفته شده است که بدین شرح می باشد:

حداقل و حداکثر دریافتی پزشکان در پرتغال

ورود به رشته پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال

استاندارد کیفیت آموزش در دانشگاه های پزشکی پرتغال با سیستم آموزشی بین المللی برابری می کند و برنامه درسی با نیاز و زمان ارتقا می یابد. محل اقامت و سایر امکانات دانشگاه های پرتغالی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند و به سبک زندگی آسان پرتغال اضافه می شود که آن را به مکانی جذاب برای تحصیل تبدیل کرده است. با مقایسه هزینه های تحصیل در دانشگاه های پزشکی پرتغال با سایر کشورها، هزینه کمی کمتر است و کیفیت آموزش و تخصص ها تقریباً یکسان است. به همین دلیل است که بسیاری از علاقه مندان به پزشکی و دندانپزشکی، پرتغال را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند.

معیارهای واجد شرایط بودن برای ورود به رشته پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال شامل موارد زیر است:

  • داوطلب باید با مجموع 60% نمره در موضوعات PCB قبول شده باشد.
  • داوطلبان باید 10+2 یا معادل آن را در فیزیک، شیمی، زیست شناسی و انگلیسی گذرانده باشند.
  • داوطلبان باید در طول زمان پذیرش حداقل 17 سال سن داشته باشند.
  • دانشجویان باید آزمون واجد شرایط را برای پذیرش دوره های پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال بگذرانند.
  • آیلتس یا تافل مورد نیاز است زیرا برخی از کالج ها ترجیح می دهند برنامه را به زبان انگلیسی ارائه دهند.

تحصیل پزشکی در پرتغال به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در پرتغال با ویزای دانشجویی

دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف جهان، که به دنبال تحصیل پزشکی در پرتغال هستند باید در وهله اول برای ویزای دانشجویی این کشور اقدام کنند. به طور کلی اگر در یک موسسه آموزش عالی پزشکی در پرتغال پذیرفته شده اید به احتمال زیاد باید برای ویزای دانشجویی پرتغال اقدام نمایید. از سوی دیگر اگر دوره تحصیل پزشکی شما در این کشور بیش از 3 ماه به طول بی انجامد باید برای اخذ ویزای دانشجویی این کشور اقدام نمایید. البته لازم به ذکر است که قوانین درخواست ویزای دانشجویی پرتغال بسته به ملیت متقاضیان و مدت دوره آنها در این کشر متفاوت است. به این نکته نیز توجه فرمایید که مدت زمان پردازش ویزای دانشجویی پرتغال ممکن است بین 2 هفته تا 4 طول بکشد. به همین جهت، به شدت توصیه می شود که حداقل 3 ماه قبل از اعزام به پرتغال، درخواست خود را برای ویزای دانشجویی پرتغال ثبت کنید.

علاوه بر این، برای درخواست ویزای دانشجویی جهت تحصیل در پرتغال، به اسناد و مدارکی نیاز خواهید داشت تا به کنسولگری پرتغال ارسال نمایید. این اسناد و مدارک به شرح زیر می باشند:

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای دانشجویی پرتغالتوضیحات
پاسپورتارائه پاسپورت معتبر ملی با 6 ماه اعتبار الزامی است.
نامه پذیرشبدون دریافت نامه پذیرش از یک دانشگاه پزشکی در پرتغال روند درخواست متوقف خواهد شد.
عکسارائه 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت که اخیرا گرفته شده است.
فرم درخواستفرم درخواست ویزای تحصیلی پرتغال را تکمیل کرده و در آخر امضا نمایید.
تمکن مالیاثبات اینکه شما تمکن مالی برای حفظ اقامت و تحصیل در رشته پزشکی در پرتغال را دارید.
اقامت در پرتغالگواهی اقامت در پرتقال، که شامل قرارداد اجاره، یا خوابگاه در پرتغال می باشد.

انواع بورسیه دانشجویی برای تحصیل پزشکی در پرتغال

دولت پرتغال با همکاری دانشگاه های این کشور، برای دانشجویان کم بضاعت از سراسر جهان، که به دنبال تحصیل پزشکی در پرتغال هستند بورسیه های گوناگونی را ارائه می دهد. از مهمترین بورسیه های پزشکی در پرتغال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع بورسیه های دانشجویی برای تجصیل پزشکی در پرتغالتوضیحات
بورسیه DGESهمراه با کمک های مالی که به دانشجویان پزشکی در مقطه کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد بورسیه های دیگری را نیز به دانشجویانی با پیشرفت استثنایی ارائه می دهد.
بورسیه پزشکی دانشگاه لیسبوندانشکده پزشکی لیسبون مانند سایر دانشگاه های پرتغال بورسیه های شایستگی را بریا دانشجویان پزشکی در مقط کارشناسی ارائه می دهد.
بورسیه پزشیک دانشگاه پورتودانشگاه پورتو انواع مختلفی از حمایت های مالی را برای محققان و دانشجویان خود ارائه می دهد. تا بتوانند پروژه های تحقیقاتی پزشکی را دنبال کنند.
بورسیه کویمبراهدف از اعطای این بورسیه، ارائه شرایط زندگی و تجربه تحصیلی بهتر در طول اقامت در پرتغال است.

نمودار بورسیه پزشکی در پرتغال

هزینه تحصیل پزشکی در پرتغال در سال 2023

هزینه تحصیل پزشکی در پرتغال نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر ارزان تر است. یکی از مزایای تحصیل پزشکی دراین کشور است که متقاضیان اعزام دانشجو به پرتغال بایستی به این موضوع دقت کنند.. میانگین درآمد رشته پزشکی در این کشور حدود 5730€ (یورو) است. از این رو به ازای هر ساعت کار پزشکی حدود 33€ (یورو) می باشد. هزینه تحصیل پزشکی در پرتغال نسبت به دانشگاه های این کشور متفاوت است. این هزینه ها به شرح زیر است:

  • هزینه تحصیل: 800€ الی 2000€ (یورو)
  • هزینه زندگی: 500€ الی 800€ (یورو)

دانشجویان همچنین برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر می توانند از بورسیه تحصیلی در پرتغال استفاده نمایند و هزینه ها را کم تر کنند. دانشجویان همچنین در طول تحصیل نیز می توانند 10 الی 30 ساعت در هفته کار کنند. البته در این خصوص مقاله هزینه تحصیل در پرتغال را مطالعه نمایید. برای دریافت مشاوره تخصصی برای مهاجرت تحصیلی به پرتغال و یا دیگر کشورهای اروپایی می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و از مشاوره رایگان و تخصصی بهره مند شوید.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل پزشکی در پرتغال

در این قسمت از مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در پرتغال در سال 2023 هستیم:

  • چرا تحصیل پزشکی در پرتغال طرفداران زیادی دارد؟ تحصیل در شاخه های علوم پزشکی در دانشگاه های برتر این کشور که در رتبه 40 در میان قدرتمندترین سیستم آموزش عالی جهان قرار دارد، با هزینه مقرون به صرفه ایی امکان پذیر است. از طرفی هزینه زندگی نیز در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپای غربی کمتر است.
  • آموزش پزشکی در کشور پرتغال با چه شرایطی انجام می گیرد؟ تحصیل پزشکی در این کشور 6 سال (12 ترم) به طول می انجامد. دوره های پایانی آن شامل فعالیت های بیمارستانی و اصطلاحا اینترنی است که به طور کلی به زبان پرتغالی کل دوره تحصیل آموزش داده می شود.
  • چه شرایطی برای تحصیل پزشکی در پرتغال مورد نیاز است؟ در ابتدا باید به دوره پیش پزشکی ورود نمایند تا تسلط به زبان پرتغالی و اخذ مدرک B2 میسر شود. دروس علوم پایه به این زبان تدریس گردد. برای ورود به این دوره ها ارائه حداقل مدرک دیپلم 12 ساله الزامی است. ترجمه مدرک باید به زبان انگلیسی یا پرتغالی انجام گیرد.
  • برترین دانشگاه های پزشکی پرتغال کدامند و چه شهریه هایی را دربر می گیرند؟ به طور کلی هزینه تحصیل در رشته پزشکی در برترین دانشگاه های پرتغال مثل پورتو، لیسبون، کویمبرا، مینهو، دلیسبوا، بیرا و آلگروه سالانه بین 800€ الی 2000€ (یورو) است.
5/5 - (1 امتیاز)

6 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی در پرتغال

  1. نگار گفت:

    سلام من ۲۶ سالمه و ساکن پرتغال هم هستم و دیپلم ریاضی با معدل ۱۹ دارم و الان هم دارم برای ایلتس آماده میشم
    میخواستم بدونم کلا شرایط تحصیل تو این دانشگاه ها یا دانشگاه کاتولیک به چه صورت است ؟

    1. صادقی گفت:

      سلام لطفا در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. sinss گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۳۵ سالمه متاهل هستم
    دو فرزند دارم
    هدفم تحصیل پزشکی در پرتغال
    اخرین مدرک دانشگاهیم دیپلم ایا امکان تحصیل پزشکی در پرتغال بر اساس سنی که من دارم
    امکان پذیره
    و اینکه ویزای همراه داره
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما شرایط تحصیل پزشکی در پرتغال بر مبنا سن و مدرک تحصیلی است. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید. در خصوص ویزای همراه پرتغال مقاله مذکور را مطالعه کنید.

  3. سعید برزگر گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید دختر من ۱۶ سالشه و الان تجربی میخونه قبلا هم اروپا سفری نداشتیم میخواستم بفرستمش پرتغال مدرسه درس بخونه بعد که دیپلم گرفت همونجا تحصیل پزشکی تو پرتغال بکنه و بخونه تا اینجوری دیکه شرایطش اسون تر باشه براش اما میگن الان تو اروپا اکه بخواد مدرسه بخونه فقط میتونه برای مدارس مجارستان اقدام کنه و پذیرش بگیره و بعدش برای پرتغال شرایطش بهتر میشه اما من مجارستان رو دوست ندارم و‌میخوام فقط برای تحصیل پزشکی تو پرتغال بره به نظرتون الان برای مدرسه تو پرتغال اقدام کنم ریجکت نمیشه؟یا اینکه صبر کنم ایلتس بگیره دیپلم هم بگیره بعد برای پرتغال اپلای کنم؟ یه راهنماییم میکنید لطفا ممنون میشم❤️

    1. صادقی گفت:

      سلام برای تحصیل پزشکی در پرتغال باید زبان انگلیسی ایشون کامل باشه و در مدارس بین المللی با توجه به شرایط سنی اقدام کنند. در خصوص مشاوره برای تحصیل ایشون با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *