مهاجرت به کشور پرتغال

شرایط ویزای همراه پرتغال

شرایط ویزای همراه پرتغال

بررسی شرایط ویزای همراه پرتغال برای افرادی که خواهان مهاجرت هستند، اهمیت دارد. پرتغال از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی است.  لذا افرادی که دارای بلوکارت اروپا هستند عملا نیازی به ویزا برای اقامت در پرتغال ندارند. اما سایر شهروندان برای مهاجرت به پرتغال نیاز به ویزا دارند. یکی از ویزاهای مهاجرتی در کشور پرتغال ویزای همراه نام دارد که همان الحاق خانواده است. تحت این ویزا افرادی که دارای اقامت بلند مدت در پرتغال هستند می توانند با استفاده از ویزای همراه خانواده خود را به این کشور بیاورند. جهت دریافت ویزای همراه، متقاضیان باید از اداره مهاجرت و مرزی پرتغال (SEF) درخواست دهند. جهت بررسی بیشتر این موضوع با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

کیفیت زندگی در پرتغال

برای زندگی در پرتغال دلایل بسیار خوبی وجود دارد. فراتر از آب و هوا و امکانات عالی ساحلی، پرتغال به عنوان یک مکان ایده آل برای زندگی بسیار مورد توجه قرار می گیرد. خط ساحلی زیبا، سبک زندگی سالم و مقرون به صرفه بودن، این کشور را در میان دیگر مقصدهای محبوب اروپای جنوبی برجسته می کند. برای زندگی و کار در پرتغال باید درخواست ویزا دهید و مراحل مهاجرت تعیین شده برای همه شهروندان غیر اتحادیه اروپا را طی کنید. آب و هوا، سبک زندگی و هزینه های پایین زندگی مهمترین دلایل محبوبیت روزافزون پرتغال است. این کشور چیزهای زیادی برای ارائه دارد:

  • طبیعت و مناظر شگفت انگیز و متنوع
  • فرصت هایی برای یک سبک زندگی فعال و سالم
  • ارتباط خوب با شهرهای اروپا
  • مشوق های مالیاتی و موارد دیگر.

با این حال، بایستی بدانید که شرایط مهاجرت به پرتغال معایبی نیز دارد، از جمله زمستان های مرطوب و بارانی، آب های سرد اقیانوس اطلس، سرعت پایین زندگی و غیره. هرچند این نکته منفی زندگی در پرتغال آشکار است هوای عالی اغلب دلیل اصلی افرادی است که پرتغال را انتخاب می کنند. همچنین هزینه زندگی در پرتغال کمتر از انگلستان است و در اروپای غربی از کمترین ها است. در واقع، به طور متوسط ​​%30 کمتر از هر کشور دیگر منطقه است. زندگی در پرتغال بدان معناست که شما به راحتی می توانید سبک زندگی ای را که به آن عادت کرده اید با هزینه کمتری تهیه کنید.

بررسی شرایط ویزای همراه پرتغال

اگر حق اقامت در پرتغال را دارید می توانید خانواده خود را تحت ویزای D6 که اغلب ویزای همراه یا الحاق خانواده نامیده می شود، با خود همراه کنید. این برای شهروندان از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا قابل اجرا است، زیرا شرایط برای شهروندان از کشورهای اتحادیه اروپا، EEA و سوئیس متفاوت است. اگر اقامت دائم یا موقت در پرتغال دارید، می توانید برای ویزای D6 اقدام کنید. این کار فقط برای اعضای خاص خانواده انجام می شود:

  • همسر شما
  • شریک زندگی، اگر توسط قانون شناخته شود
  • فرزندان شما، که شامل فرزندان خوانده و فرزندان همسر یا شریک زندگی شما می شود، حتی اگر آنها از آن شما نباشند
  • پدر و مادر و همسرتان، اگر تحت تکفل باشند
  • فرزندان تحت مراقبت شما یا همسرتان
  • تحت خواهر و برادرهای تحت سرپرستی شما

در صورت اقامت در پرتغال تحت ویزای تحصیلی پرتغال، شرایط کمی متفاوت است و شما فقط می توانید برای همسر یا شریک زندگی خود و فرزندان وابسته خود یا همسر یا شریک زندگی خود، از جمله فرزند خوانده درخواست ویزای D6 کنید:

نوع اقامتهمراهین مشمول الحاق خانواده
اقامت بلندمدت (کاری، سرمایه گذاری و سایر)همسر، شریک زندگی، فرزند، فرزندخوانده، بردار و خواهر تحت تکفل، والدین خود و همسر تحت تکفل
اقامت دانشجوییهمسر، شریک زندگی، فرزندان وابسته خود یا همسر

در شکل زیر افراد واجد شرایط ویزای همراه پرتغال را مشاهده می کنید:

افراد واجد شرایط ویزای همراه پرتغال

شرایط اقامت برای ویزای همراه پرتغال

اینکه اقامت دائم داشته باشید یا نه برای ویزای همراه تفاوت وجود دارد. خانواده فقط بر اساس مدت ویزای فرد حامی یا اسپانسر خود می توانند ویزا بگیرند. لذا چنانچه فرد حامی فقط 1 سال اقامت مجوز اقامت داشته باشد، ویزای همراه نیز تا همان 1 سال معتبر است. در هر صورت شما باید مدرکی در مورد درآمد کافی ارائه دهید که در قانون تعریف شده است و همچنین باید محل اقامت را نیز فراهم کنید. اگر اقامت دائم داشته باشید، ویزا برای خانواده شما در ابتدا 2 سال اعتبار خواهد داشت. پس از آن و با فرض اینکه روابط خانوادگی همچنان معتبر است (یعنی هیچ طلاقی اتفاق نیفتاده است)، خانواده شما می توانند اقامت دائم خود را بدست آورند. این امر در مورد کار در پرتغال، مراقبت های بهداشتی و غیره به خانواده شما همان حقوق شهروندی پرتغال را خواهد داد.

شرایط درخواست ویزای همراه پرتغال

این کار باید توسط شخصی در خانواده که قبلاً در پرتغال اقامت داشته است انجام شود. شما باید یک قرار ملاقات با اداره مرزی و مهاجرت پرتغال SEF را بصورت آنلاین تعیین کنید. اسناد مورد نیاز:

  • 2 عکس اخیر، یکسان، رنگی با پس زمینه سفید و به راحتی قابل شناسایی
  • اثبات گواهینامه حق الحاق خانواده توسط یک شهروند خارجی که دارای اجازه اقامت، کارت آبی اتحادیه اروپا یا وضعیت اقامت طولانی مدت است
  • اسناد پشتیبانی معتبر اثبات پیوندهای خانوادگی
  • نسخه های معتبر از اسناد شناسایی اعضای خانواده متقاضیان
  • شواهدی مبنی بر اینکه متقاضی از محل اسکان کافی برخوردار است
  • مدارکی مستند از معیشت کافی برای متقاضی و خانواده
  • استخراج از سوابق قضایی در کشور مبدا یا منشأ عضو خانواده (جایی که عضو خانواده برای مدت بیش از 1 سال در آنجا اقامت داشته است) به استثنای افراد زیر 16 سال
  • گواهی عدم توانایی کودکان در مورد کودکان وابسته
  • کپی تصویب شده از تصمیم فرزند خواندگی و همچنین یک نسخه تصویب شده از تأیید تصمیم توسط مقامات ملی
  • گواهی کامل تولد، مدارک مستند وابستگی اقتصادی و سندی که از ثبت نام در یک مرکز آموزشی پرتغالی پشتیبانی می کند، در مورد کودکان بزرگسال، مجرد و وابسته
  • شواهد مستند وابستگی اقتصادی توسط وابسته درجه یک زیر 65 سال
  • کپی تصویب شده از تصمیم حضانت و همچنین یک نسخه تصویب شده از تأیید تصمیم توسط مقامات ملی، در صورت لزوم، در موارد مربوط به خواهر و برادرهای کوچک

همچنین مجوز کتبی توسط والدین غیر مقیم، تأیید شده توسط مقام کنسولی پرتغالی، یا کپی از تصمیم دادگاه مبنی بر سرپرستی قانونی کودک صغیر، یا حضانت شخص ناتوان به مقیم یا همسر مربوطه، در صورت لزوم نیاز است. شما همچنین باید فرم درخواست را ارسال کنید.

شرایط درخواست ویزای همراه پرتغال

درباره ویزای همراه پرتغال

به صورت کلی الزامات درخواست برای پیوستن به خانواده در پرتغال شامل مدارک رابطه خانوادگی، اثبات درآمد حداقل 10000€ (یورو)، شرایط اقامت، عنوان محل اقامت و ثبت کیفری است. اگر شرایط معمول منجر به از دست دادن اجازه اقامت صادر شده تحت اتحاد خانواده شود، ممکن است لغو اعمال می شود. چنانچه فقدان هر واقعیتی، اگر به مقامات صالح شناخته شود، از اعطای ویزا جلوگیری می کند و این فقدان باعث محکومیت برای یک جرم که در پرتغال با حکم زندان بیش از 1 سال دارد مجازات می شود. پس از تصمیم درخواست الحاق خانواده، SEF باید وزارت امور خارجه را برای آغاز روند ویزای اقامت در کنسولگری خود آگاه کند. پس از مهاجرت به پرتغال با اجازه اقامت، اعضای خانواده متقاضی باید در SEF مجوز اقامت را طبق ماده 107 قانون درخواست کنند.

درباره ویزای همراه پرتغال

ویزای همراه درمانی در پرتغال

برای همراهی با یکی از اعضای خانواده که تحت درمان هستند هم می توانید ویزای همراه پرتغال اخذ کنید. اثبات پیوند خانوادگی که همراهی را توجیه می کند و گزارش پزشکی را نیز ضمیمه کنید. همچنین می بایست سند صادر شده توسط مؤسسه بهداشت عمومی یا مؤسسه بهداشتی رسمی به رسمیت شناخته شده برای تأیید مراقبت های بستری یا سرپایی را هم آماده کنید. در صورت مسافرت بیماران تحت قراردادهای همکاری، باید سند صادر شده توسط کمیته پزشکی و نوبت پزشکی ارائه شود. در چنین مواردی، مدرکی مبنی بر معیشت و اثبات مسکن ممکن است با بیانیه‌ای که توسط سفارت مربوطه در لیسبون صادر می‌شود، جایگزین شود تا از شرایط ارجاع شده اطمینان حاصل شود.

برای اثبات وسایل امرار معاش می توان موارد زیر را در نظر گرفت ارائه یک مدت مسئولیت با امضای یک شهروند پرتغالی یا یک شهروند خارجی با مجوز اقامت در پرتغال که تضمین کننده غذا و اقامت برای متقاضی ویزا و همچنین جایگزینی هزینه های خروج در صورت اقامت نامنظم است. اعضای خانواده اقامت موقت برای دارنده ویزای کار فصلی واجد شرایط دریافت این نوع ویزا نیستند و نمی توان با این ویزا کار و یا تحصیل و سرمایه گذاری کرد.

در نمودار زیر شاهد متقاضیان ویزای همراه در پرتغال هستید:

متقاضیان ویزای همراه در پرتغال

قانون الحاق خانواده در پرتغال

پرتغال یک کشور مهاجرت پذیر است و چارچوب قانونی برای مهاجران، از جمله حق الحاق خانواده، فقط در قانون پس از سال 1981 مورد تأکید قرار گرفت. طی 20 سال گذشته، پرتغال تغییرات متعددی را در سیاست پیوستن خانواده به هم انجام داده است. با پیشرفت قابل توجه از نظر سیاست های ادغام مهاجران، به ویژه در دهه گذشته، منجر به شناخته شدن بین المللی پرتغال به عنوان یکی از بهترین سیاست های ادغام شد.  قانون اتحاد خانواده و موقعیت حقوقی اعضای خانواده پذیرفته شده در پرتغال در دو بخش مختلف از قوانین ملی تعریف شده است. اولین، قانون مهاجرت 2007 (با بازنگری در سال 2012) روند درخواست اتحاد خانواده در مورد اتباع کشورهای ثالث را شرح می دهد. این قانون همچنین برای پناهندگان و دارندگان حمایت های فرعی با تفاوت های ظریف مربوط به چارچوب قانونی برای پیوستن به خانواده اعمال می شود.

مورد دوم قانون 37/2006 است، قانونی که دستورالعمل پارلمان اروپا و گردش آزاد و اقامت شهروندان اروپا و خانواده های آنها را تنظیم می کند. حقوق و تعهداتی که در این قانون آمده است بر اساس اصل برابری استوار است و همان حقوق شهروندان پرتغالی است. تنها تفاوتی که بین اتباع پرتغالی و اتباع غیر پرتغالی قابل تشخیص است، در شرایطی است که کودک از تبعه پرتغال (مادر یا پدر) متولد می شود (تولد فرزند در پرتغال). در چنین شرایطی، می توان به طور خودکار به کودک وضعیت تابعیت و پاسپورت پرتغال اعطا کرد. چنانچه علاقه مند به مهاجرت به کشورهای اروپایی و استفاده از ویزای همراه به صورت همزمان و یا با فاصله اندک هستید می توانید از خدمات و تجربه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

سوالات متداول در باب شرایط ویزای همراه پرتغال

در این بخش به سوالات متداول در باب شرایط ویزای همراه پرتغال می پردازیم:

  • ویزای همراه پرتغال شامل چه افرادی است؟ به صورت کلی ویزای همراه پرتغال شامل همسر، شریک زندگی، فرزندان مجرد زیر 18 سال، والدین و همچنین خواهر و برادر در برحی از روش ها می باشد.
  • برای دریافت ویزای همراه پرتغال به کجا باید درخواست داد؟ جهت دریافت ویزای همراه، متقاضیان باید از اداره مهاجرت و مرزی پرتغال (SEF) درخواست دهند.
  • ویزای همراه پرتغال از طریق مهاجرت تحصیلی شامل چه افرادی است؟ همسر، شریک زندگی و فرزندان زیر 18 سال
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط ویزای همراه پرتغال

  1. ارش قادری گفت:

    سلام تشکر می کنم از سایت و مقاله کامل شما جز این مقاله چند مقاله دیگه رو مطالعه کردم و کاملا به جواب هایی که میخواستم رسیدم. مدتی هست که دنبال مهاجرت به پرتغال هستیم و همه جوانبش رو به لطف مقالات شما بررسی کردیم.

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما خصوص تحصیل در پرتغال و مهاجرت به پرتغال می توانید به لینک های مذکور در سایت مراجعه کنید و در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *